PDA

View Full Version : Neutrik pluggen en andere kleine prullen... lokaal aankopen?



Phyrexian
29 oktober 2004, 17:42
Hey guys,

ik wil een custom-kabel maken. Het is een kabel om m'n footswitch mee te gaan bedienen; geen kabel waar m'n geluid doorgaat dus.

Ik heb nodig:
10 meter kabel, ROOD.
Twee stereo 1/4" jacks, aan één kant een rechte, aan de andere kant een jack in een 'rechte hoek'.

Enig idee of'k die kant-en-klaar kan vinden? Of zoek ik beter twee neutrik jacks, kabel en laat'k de boel aan elkaar solderen?
Ik heb nogal een voorkeur voor de tweede optie, maar ik heb geen flauw idee waar'k die jacks en kabel haal. Bij de duitse mailorders verkopen ze wel neutrik pluggen, maar de verzendingskosten liggen nogal hoog om enkel twee pluggen te laten verzenden.

birt
29 oktober 2004, 18:01
ik wete niet of verel pluggen heeft en van welk merk, als ik er kom zal ik het eens vragen :wink:

LordRiffenstein
29 oktober 2004, 18:17
Ok, in het Mechelse zijn er zeker 2 winkels waar je terecht kan voor pluggen ed.

Ampli op de Leuvensesteenweg heeft Neutriks ed, ik haal daar al mijn pluggen ed, ben er ondertussen goeie klant en binnenkort overbuur :p

Joenit op de Brusselsesteenweg in Mechelen, van´t station richting Vilvoorde rijden, hebt ge rode lichten voorbij de brug aan´t station. Daar rechts en op den hoek aan uw linkerkant ligt Joenit.

Rode kabel kunnen ze bij Ampli wel krijgen als ze het al niet hebben.

Robbert
29 oktober 2004, 20:50
Waarom dure Neutrik als er geen signaal doorheen gaat? Is wel een beetje overkill denk ik.

Antal
29 oktober 2004, 21:52
Voor een footswitch kun je gewoon elektriciteitskabel nemen. Kun je gewoon bij de doe-het-zelf zaak kopen.

Wormaap
29 oktober 2004, 22:27
*Eensch met Robbert en Antal*
'T is maar'n footswitch gast, als er ook maar'n beetje 'signaal' terugkomt je amp in is't al goed, daar zou'k dus écht geen hoge kwaliteit componenten voor gaan gebruiken :P

Phyrexian
2 november 2004, 09:30
*Eensch met Robbert en Antal*
'T is maar'n footswitch gast, als er ook maar'n beetje 'signaal' terugkomt je amp in is't al goed, daar zou'k dus écht geen hoge kwaliteit componenten voor gaan gebruiken :P

Ik treed tot ongeveer drie keer per maand op met m'n band, plus nog een tiental repetities per maand. Die kabel wordt telkens opnieuw in- en uitgeplugd... daarom gebruik ik liefst kwaliteitstvolle jacks (Neutrik heeft z'n stevigheid voor mij al bewezen).

Phyrexian
2 november 2004, 09:33
Ok, in het Mechelse zijn er zeker 2 winkels waar je terecht kan voor pluggen ed.

Ampli op de Leuvensesteenweg heeft Neutriks ed, ik haal daar al mijn pluggen ed, ben er ondertussen goeie klant en binnenkort overbuur :p

Joenit op de Brusselsesteenweg in Mechelen, van´t station richting Vilvoorde rijden, hebt ge rode lichten voorbij de brug aan´t station. Daar rechts en op den hoek aan uw linkerkant ligt Joenit.

Rode kabel kunnen ze bij Ampli wel krijgen als ze het al niet hebben.

Thanks! Joenit ken'k, maar ik wist niet wat voor'n zaak het was. Ik zal eens bij Ampli langsgaan voor m'n materiaal.

Phyrexian
2 november 2004, 09:34
ik wete niet of verel pluggen heeft en van welk merk, als ik er kom zal ik het eens vragen :wink:

Verel, da's die shop in de dansaerstraat?

Phyrexian
10 december 2004, 11:29
Ampli op de Leuvensesteenweg heeft Neutriks ed, ik haal daar al mijn pluggen ed, ben er ondertussen goeie klant en binnenkort overbuur :p

Yoeri, ik ben onlangs eens de Leuvensesteenweg afgereden tot in Planckendael en terug tot in't centrum, maar Ampli ben'k niet tegengekomen. Heb je een concreet adres?

LordRiffenstein
10 december 2004, 12:10
Yoeri, ik ben onlangs eens de Leuvensesteenweg afgereden tot in Planckendael en terug tot in't centrum, maar Ampli ben'k niet tegengekomen. Heb je een concreet adres?

Adres is Leuvensesteenweg 128.

Als je van Mechelen komt moet je nog een stuk voorbij Planckendael. Je rijdt voorbij de lichten richting Hofstade en dan passeer je links een Chinees restaurant. Een paar honderd meter verder aan de rechter kant ligt het, beetje van de weg af, veel glas. Als je de BMW garage links passeert ben je al te ver.

http://www.ampli.be

Phyrexian
10 december 2004, 14:42
Bedankt. Ik had ondertussen de site ook al gevonden. Ik dacht dat het nog op Mechels grondgebied lag, vandaar. Ik passeer wekelijks langs ampli blijkbaar als'k ga repeteren in Leuven.

pol
20 december 2004, 14:02
ik ga altijd langs bij een DJ winkel voor mijn kabels, van die zaken hebben meestal wel wat je zoekt, en je kan je kabels daar ook op maat laten maken.

Bluesbreaker
20 december 2004, 15:06
ik ga altijd langs bij een DJ winkel voor mijn kabels, van die zaken hebben meestal wel wat je zoekt, en je kan je kabels daar ook op maat laten maken.

:o wooow, daarvoor moet je inderdaad wel naar een DJ winkel toe...... :roll:

pol
20 december 2004, 15:51
tja, bij gitaarwinkels moet je hiervoor niet zijn :roll: , die zijn belachelijk duur als het op kabels aankomt.

.ChiefRebelAngel.
20 december 2004, 17:17
solderen is een kunst :)

nog geen 5minuten werk een kabeltje maken....

pol
20 december 2004, 17:50
ja, ga ik vanaf nu maar es proberen dan. Nu eerst nog een rol kabel bestellen. Welke merken zijn goed stevig hier goed voor en niet overdreven duur.

BramVersteeg
20 december 2004, 23:12
Ik gebruik het zelf (nog) niet maar Mogami is niet erg duur als je ziet wat je er voor terug krijgt. LordRiff gebruikt het spul, misschien kun je het hem eens vragen.

Bluesbreaker
20 december 2004, 23:27
tja, bij gitaarwinkels moet je hiervoor niet zijn :roll: , die zijn belachelijk duur als het op kabels aankomt.

dan ga je naar de verkeerde gitaarwinkel
(of die kabels die je bij die DJ winkel koopt zijn veel slechter dan die je bij de gitaarwinkel koopt)