PDA

View Full Version : Plexi



Hunk
29 oktober 2004, 17:03
Kan iemand me misschien uitleggen wat plexi nou precies inhoudt? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik kon nix vinden.

Bedankt!!

matto
29 oktober 2004, 20:29
Dat zijn Marshall versterkers uit de vroege jaren 60 waarvan het controlepaneel was voorzien van een plaat plexiglas die op de achterkant in spiegelbeeld was beschilderd met de aanduidingen voor volume, bass, treble enz..
Ik heb er zelf niet echt ervaring mee omdat ik op Fenders speel maar ze schijnen voor rocke en aanverwante muziek de ultieme toon monsters te zijn. (Van Halen)
vul anders op je zoekmachine eens iets in zoals "vintage marshall" of "plexipalace.com"

matto
29 oktober 2004, 20:31
sorry twee keer geklikt :lol:

Hunk
29 oktober 2004, 21:19
He matto, bedankt!!!

Klopt t dan dat de Marshall 1959SLP de enige plexi-reissue is?

nocaster
29 oktober 2004, 21:57
nee, nee, Fargen miniplex, Aiken Topcat, Blockhead 45 etc, zijn veel beter

Hunk
29 oktober 2004, 22:05
Oh, ok!!!

Ik dacht namelijk dat Marshall de enige was die plexi-amps maakte!

Weer wat geleerd.. :razz:

Franc
29 oktober 2004, 22:14
Marshall heeft ook de enige echte Plexi's gemaakt, de anderen zijn allemaal klonen of kopieen, zo je wilt.

matto
29 oktober 2004, 22:22
Heei, Marshall is echt de enige die plexi amps maakt, er zijn er natuurlijk genoeg die peperdure handgebouwde klonen bouwen, en de meeste zijn echt goed hoor maar ze mogen geen plexi heten omdat dat altijd een Marshall is.
Voor Fenders geldt dat ook er zijn echt uitstekende klonen van tweed amps op de markt zoals Victoria, Kendrick, THD enz...
Maar als je een plexi wilt dan is dat altijd eeen Marshall.
Hier in Nederland kun je een goede plexi scoren of een kloon laten bouwen bij Peter van Weelden in Apeldoorn, die heeft daar echt verstand van.
Er zullen er vast nog meer zijn die verstand van plexi's hebben maar van Weelden is de enige die me dat ook ooit een keer heeft laten horen. :P

Hunk
29 oktober 2004, 23:57
Bedankt voor de replies!!!!

keef
1 november 2004, 11:07
ITT de latere metal panels oxideert de verflaag achter het frontje vaak (hier een '67er):
http://www.lilypix.com/photos/data/a02ffd91ece5e7efeb46db8f10a74059/2141_p32962.jpg

taylor
4 november 2004, 11:14
[quote="matto"]Heei, Marshall is echt de enige die plexi amps maakt, er zijn er natuurlijk genoeg die peperdure handgebouwde klonen bouwen.

klonen zijn(meestal) goedkoper dan 1 originele plexi (in goede/originele staat dan)

het probleem is dat die klonen meestal uit usa zou moeten importeren, omdat ze hier niet te koop Zijn zoals bv roccaforte ect dan wordt het meestal duur en je kunt het niet uitproberen om nou op samples af te gaan op internet lijkt mij 1 groot risico.

jozum
1 juli 2005, 12:46
even een heeel oude thread omhoog halen (ik heb de zoekfunctie dus - tevergeefs - gebruikt :wink: ):

ik zit er over te denken om een plexi te kopen, maar ik was niet van plan om krom te gaan liggen voor een originele, daarbij ben ik niet zo van het 'alles op tien en gaaaan!!' dus zat ik naar Fargen te kijken. Wie (ik zag nocaster een aantal keer Fargen noemen) heeft er ervaring met deze versterker?

Meer algemeen ben ik benieuwd naar voor- en nadelen van een dergelijke versterker met laag wattage. Buiten de voordehand liggende "hij kan minder hard" of "hij is minder zwaar" etc.


jozum

mathe
1 juli 2005, 13:25
Peter van Weelden in Apeldoorn, die heeft daar echt verstand van.
Daar denkt EVH heel anders over :-?

Marc

Dirtypool
1 juli 2005, 15:08
Weet je dat zeker?

PeeVee
1 juli 2005, 19:05
Daar denkt EVH heel anders over :-?
En die is niet de enige geloof ik...

mathe
1 juli 2005, 19:18
Weet je dat zeker?
Niet voor 100% want ik heb het niet van EVH zelf, maar ik heb ooit uit heel betrouwbare bron vernomen dat nadat de versterker bij van W. is geweest is hij niet lang daarna in Engeland weer origineel is gemaakt.
Ik kan me ook nog een interview herinneren met van W. waarin hij het over EVH's versterker had en dat hij de bekabeling had vervangen door zilverdraad. Eerlijk gezegd heb ik dat nooit geloofd...

Marc

Dirtypool
1 juli 2005, 21:38
:) Ben wel benieuwd waar Mathe dat op baseert (wat lijkt dat woord raar :???: )

taylor
2 juli 2005, 10:17
van weelden is eigenlijk behoorlijk gehyped.

voor dat evh incident was die alleen bekend onder pro gitaristen de "gewone" man in de straat had nog nooit van hem gehoord en zou hem dan nu nog niet kennen,ook omdat die niet zo op de voor grond treed.

niet dat erg is ofzo maar,sommige praten nu over zo'n gemode marshall alsof het de best of best moet zijn alleen omdat hij eraan zat.

Mr.Jay
2 juli 2005, 11:07
van weelden is eigenlijk behoorlijk gehyped

incl. torenhoge rekeningen !
JaY

nicoverduin
2 juli 2005, 12:44
van weelden is eigenlijk behoorlijk gehyped

incl. torenhoge rekeningen !
JaY
Dan wordt het tijd dat ik ook maar een hype om me heen ga creeren :-D :-D :-D :-D kan ik met pensioen..... :-D :-D :-D :-D

jacky
2 juli 2005, 14:04
hype hype nico hype hype

8-) 8-) 8-)

nicoverduin
2 juli 2005, 15:15
hype hype nico hype hype

8-) 8-) 8-)Ik denk niet dat ze er in trappen.... :-D :-D :-D Moet ik toch nog gewoon werken :-( :-(

Mr.Jay
3 juli 2005, 13:16
Ik denk niet dat ze er in trappen.... :-D :-D :-D Moet ik toch nog gewoon werken :-( :-(

Dacht dat jij maandelijkse "aanwezigheidspremie" kreeg ? :cool:

JaY

nicoverduin
3 juli 2005, 14:53
Ik denk niet dat ze er in trappen.... :-D :-D :-D Moet ik toch nog gewoon werken :-( :-(

Dacht dat jij maandelijkse "aanwezigheidspremie" kreeg ? :cool:

JaYDat project is inmiddels afgesloten. Ze hebben me uitgekocht. Echter niet genoeg om met pensioen te gaan :-D :-D :-D :-D

jozum
3 juli 2005, 14:55
niet dat ik het erg vind, maar ik had dit topic met een reden omhoog gehaald. Ik quote mezelf dan maar... :roll:



even een heeel oude thread omhoog halen (ik heb de zoekfunctie dus - tevergeefs - gebruikt ):

ik zit er over te denken om een plexi te kopen, maar ik was niet van plan om krom te gaan liggen voor een originele, daarbij ben ik niet zo van het 'alles op tien en gaaaan!!' dus zat ik naar Fargen te kijken. Wie (ik zag nocaster een aantal keer Fargen noemen) heeft er ervaring met deze versterker?

Meer algemeen ben ik benieuwd naar voor- en nadelen van een dergelijke versterker met laag wattage. Buiten de voordehand liggende "hij kan minder hard" of "hij is minder zwaar" etc.


jozum

thanks!