PDA

View Full Version : Valvetech



ieme
29 oktober 2004, 13:31
Ik heb ze een tijdje geleden bij erik vd haar gehoord en begin nu toch wel aardig gas te krijgen voor:

http://www.valvetechamps.com/images/front.jpg

de 1 of 2X12 rode tolex 20 watt combo...

Er stond ook 1 op de meeting vorige week, wie heeft een mening over deze amps?

ieme
29 oktober 2004, 13:38
Heeft wel een hoog Matchless/Batcat gehalte volgens mij...

bluegate
29 oktober 2004, 13:42
Die wilde ik ook graag horen, echter bij mijn bezoek waren ze niet op voorraad.

Heeft 2 kanalen, maar zijn niet schakelbaar.
Kanaal 2 heeft wel een schakelbare boost.
Krijgt goede reviews op HC.

ieme
29 oktober 2004, 14:21
Die wilde ik ook graag horen, echter bij mijn bezoek waren ze niet op voorraad.

Heeft 2 kanalen, maar zijn niet schakelbaar.
Kanaal 2 heeft wel een schakelbare boost.
Krijgt goede reviews op HC.
Hmm... k heb een klein probleempje met mn guytron en zoek eigelijk iets als backup. Die valvetech spreekt me wel erg aan

bluegate
29 oktober 2004, 14:22
Wat voor probleem?

ieme
29 oktober 2004, 14:22
Wat voor probleem?
buizen, ik ben de mooie klank en t volume van kanaal A kwijt, zal waarschijnlijk een preamp buisje zijn

ieme
29 oktober 2004, 14:23
En die valvetech combo's zijn ook wat makkelijker te vervoeren dan losse top+ case + cab + case....

bluegate
29 oktober 2004, 14:27
Da's toch geen probleem...?
Zoals je zegt zal wel een pre-amp buisje zijn.
Even de manual van Internet downloaden, daar zit een buizen schema in.
Even kijken welke buisjes voor kanaal A zijn.
Achterkant Guytron open maken en de betreffende buisjes wisselen.
Simpel toch. :lol:

ieme
29 oktober 2004, 14:28
Da's toch geen probleem...?
Zoals je zegt zal wel een pre-amp buisje zijn.
Even de manual van Internet downloaden, daar zit een buizen schema in.
Even kijken welke buisjes voor kanaal A zijn.
Achterkant Guytron open maken en de betreffende buisjes wisselen.
Simpel toch. :lol:
heb alleen geen buisjes hier...

bluegate
29 oktober 2004, 14:33
:o

Als je met buizen versterkers werkt moet je eigenlijk altijd reserve
buizen hebben.
Buizen zijn nu eenmaal onbetrouwbaar.

Ik heb als backup een H&K RedBox in mijn koffer zitten.
Die sluit ik dan aan op mijn ToneBone en kan ik via de
monitors de rest van het optreden afmaken.

ieme
29 oktober 2004, 14:37
:o

Als je met buizen versterkers werkt moet je eigenlijk altijd reserve
buizen hebben.
Buizen zijn nu eenmaal onbetrouwbaar.

Ik heb als backup een H&K RedBox in mijn koffer zitten.
Die sluit ik dan aan op mijn ToneBone en kan ik via de
monitors de rest van het optreden afmaken.
ja weet ik... maar als mn amp er mee ophoud weet ik nooit zeker of t de buizen zijn.. en knoei er liever niet zelf aan

ieme
29 oktober 2004, 16:58
Hmm.. ik heb de Valvetech gehoord bij erik vd haar met een RC booster ervoor... echt toppie!

Mithrandir
29 oktober 2004, 17:09
Leuk dingetje, maar toch wel wat duur voor 'erbij' vind ik, ook al is het als back-up.

ieme
29 oktober 2004, 17:10
Leuk dingetje, maar toch wel wat duur voor 'erbij' vind ik, ook al is het als back-up.
waarom wel 3 of 4 dure gitaren en geen 2 versterkers?

maylingjv
29 oktober 2004, 17:27
kheb em ook bespeeld bij haarguitars met maxon tubescreamer en inderdaad wow :wink:

ieme
29 oktober 2004, 17:28
kheb em ook bespeeld bij haarguitars met maxon tubescreamer en inderdaad wow :wink:
ja zeker voor die prijs!

Mithrandir
29 oktober 2004, 17:56
Leuk dingetje, maar toch wel wat duur voor 'erbij' vind ik, ook al is het als back-up.
waarom wel 3 of 4 dure gitaren en geen 2 versterkers?

Nou, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk, ik constateerde het alleen maar. 1250 euro is best wel weer een smak geld....

isi
29 oktober 2004, 19:06
Ik heb inmiddels een Carr Rambler en een Fuchs topje bij Erik gekocht en binnenkort komt daar beslist een Valvetech bij, er bestaat geen betere versterker voor deze prijs. De Carr klinkt schitterend, de Fuchs brengt het echte Robben Ford geluid, maar er klinkt geen enkele versterker als mijn Divided by 13 setje, dit klinkt beter als alle versterkers die ik bezit en gehoord heb.

ieme
29 oktober 2004, 19:21
Ik heb inmiddels een Carr Rambler en een Fuchs topje bij Erik gekocht en binnenkort komt daar beslist een Valvetech bij, er bestaat geen betere versterker voor deze prijs. De Carr klinkt schitterend, de Fuchs brengt het echte Robben Ford geluid, maar er klinkt geen enkele versterker als mijn Divided by 13 setje, dit klinkt beter als alle versterkers die ik bezit en gehoord heb.
waar blijven je foto's isi?

isi
29 oktober 2004, 19:26
De foto's van mijn rack met CAE/VHT/GMajor en 2 x THD, en mijn Divided by 13 setje heb ik al 'n poos geleden gepost. Van mijn nieuwe speeltjes moet ik ff wachten tot mijn vrouw terug is van vakantie, zij heeft de camera mee. Ik denk dat het volgende week wel zal lukken.

ieme
29 oktober 2004, 19:29
De foto's van mijn rack met CAE/VHT/GMajor en 2 x THD, en mijn Divided by 13 setje heb ik al 'n poos geleden gepost. Van mijn nieuwe speeltjes moet ik ff wachten tot mijn vrouw terug is van vakantie, zij heeft de camera mee. Ik denk dat het volgende week wel zal lukken.
weet ik, is erg mooi! zag jou foto's ook op paul lenders zn site.. ben erg benieuwd naar het totaalplaatje!

PeArLjAm
1 november 2004, 13:56
zo ik zal dit topic maar weer eens omhoog werken, ik ben echt zeer benieuwd naar deze amps!! Zijn er nog meer mensen met ervaringen? Want ik zoek misschien een versterker die wat minder vermogen heeft dan mijn jcm800 (hoeft niet per se..) maar vooral eentje die wat meer veelzijdiger is. Is die valvetech nou echt zo veelzijdig als men zegt? Komt die crunch wel in de buurt bij de jcm800? Want die is toch wel geweldig.

Is hij ergens te testen? Ja bij vdhaar maar die heeft ze ook niet altijd op voorraad? (volgens mij) :???:

ieme
1 november 2004, 15:15
Is hij ergens te testen? Ja bij vdhaar maar die heeft ze ook niet altijd op voorraad? (volgens mij) :???:

Hij heeft ze nu weer op voorraad vertelde hij me een paar dagen geleden

bluegate
1 november 2004, 17:12
Ik ben voorzien en heb voorlopig even geen geld meer... :cry:
Ellende met de auto duurt nog steeds voort, ben hem nu al 2 weken kwijt.
Zal wel weer een leuke bedragje worden.