PDA

View Full Version : Introductieblues van een nieuw lid



ResNovae
29 oktober 2004, 12:26
In navolging van John de Jong hier mijn rituele introductie op dit forum door middel van een mp3

http://home.tiscali.nl/dejong.e/bluesjam.mp3

Is even vlug opgenomen met alleen maar distortion en reverb, maar met een standaard soundcard en een Behringer mengpaneeltje met condensatormicrofoon.

En hier nog een stukje akoestisch

http://home.tiscali.nl/dejong.e/tranq.mp3

Tot forums,

Erik

strattie
29 oktober 2004, 15:16
klinkt lekker! het enige minpuntje wat ik kan zeggen is dat het gitaarspel op de eerste clip nogal 'gemiced' klinkt, als je begrijpt wat ik bedoel. het lijkt erop alsof de versterker 'achter' je luidsprekers staan. niet helemaal duidelijk geformuleerd maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :) . voor de rest: klasse egt lekkere blues.

m^rton
29 oktober 2004, 17:06
Wow, die blues :o
Welkom op het forum!

Nu nog even akoustische stukje luisteren

ResNovae
29 oktober 2004, 18:34
Dank! :-D

@Strattie: Je hebt helemaal gelijkt wat het geluid betreft. Heb het opgenomen met de condensatormic 'liggend' voor de speaker van m'n amp terwijl ik mezelf monitorde met phones.

Aangezien mijn condensatormic aan twee kanten het beste opneemt, valt hier zeker met een microfoonstandaard nog winst te halen.

Zeker als je kijkt naar de akoestische opname, die ik wel zonder de microfoon te blokkeren heb ingespeeld en die toch veel ruimtelijker lijkt.

Erik

Aat
29 oktober 2004, 23:21
Wees welkom Erik.
Akoustische stukje vond ik heel fraai, maar een klein beetje 'houterig' als je begrijpt wat ik bedoel. Daarentegen vloeide de blues helemaal lekker !!! Klinkt goed, blijf posten, en vermaak je met de discussies die hier gevoerd worden.

AcousticFreak
30 oktober 2004, 10:28
Dat akoestische stukje klinkt lekker, maar ik mis naar mijn gevoel een stapel bastonen tijdens die solootjes. Misschien iets fingerpicken?

Klinkt wel lekker bluesy! En die typische slide geluidjes geven het alleen maar meer karakter.. :wink:

strattie
31 oktober 2004, 00:15
Dank! :-D

@Strattie: Je hebt helemaal gelijkt wat het geluid betreft. Heb het opgenomen met de condensatormic 'liggend' voor de speaker van m'n amp terwijl ik mezelf monitorde met phones.

Aangezien mijn condensatormic aan twee kanten het beste opneemt, valt hier zeker met een microfoonstandaard nog winst te halen.

Zeker als je kijkt naar de akoestische opname, die ik wel zonder de microfoon te blokkeren heb ingespeeld en die toch veel ruimtelijker lijkt.

Erik
ja, dat bedoelde ik! mag ik vragen met welke gitaar en amp je dit hebt opgenomen? verder wens ik je een leuk tijd op het forum :wink: .

ResNovae
31 oktober 2004, 12:49
Ik speel met een Epiphone 'The Dot'

http://www.epiphone.com/drab.asp?ProductID=4

En een Crate GX-15RW Amp van een jaar of 8 terug. (mét echte spring-reverb)

De amp is niet veel van bijzonders, maar de gitaar heeft met de juiste snaren veel weg van de originele Gibson ES-335.

Ik speel met Thomastik-Infeld Jazz-series flatwound 0.12

Het is in ieder geval een forum dat leeft!