PDA

View Full Version : Goeie linkshandige Ibanez RG??



Philippe
29 oktober 2004, 11:10
Ik ben serieus op zoek naar een goeie linkshandige Ibanez RG voor rond de 1000 eurie.

Ik heb dozijnen 2ehands sites afgespeurd, maar geen enkele RG.
Ik heb uiteraard ook nog rondgesnuffeld op de site van Ibanez, maar daar staat alleen de RG prestige 1570L voor 689.00 euro.

Ik wil het liefst 1 met een humbucker in de nek en brug, dus geen SC in het midden.

Wie o wie kan mij helpen?

Thom TK
29 oktober 2004, 13:28
De RG 3120 is vekrijgbaar linkshandig...(ik dacht alleen het 2003 model), en er SCHIJNT een RGT 3120 (een soort RG3020) lefty te zijn...maar die heb ik in zoverre nog niet gezien.

harrie-beton
29 oktober 2004, 13:30
ik ben zelf links en linkshandige gitaren kopen is lastig.

maar, waarom beperk je jezelf tot 1 type?
Er zijn zat vergelijkbare gitaren zoals die RG.

op www.feedback.nl staan een hoop RG planken, je kunt gewoon een linkse variant bestellen toch?

hb

ps ik heb een ibanez George Benson (AG serie) maar die is er niet linkshandig te koop, dus gewoon brug en snaren omgedraait.


http://217.120.167.227/website1/opname_sept2004/mp%20sept%202004%20george%20benson.jpg

harrie-beton
29 oktober 2004, 13:40
thom,

jouw tip is twee keer zijn budget....

Thom TK
29 oktober 2004, 13:45
thom,

jouw tip is twee keer zijn budget....

hehe, oeps... :lol:
Maar een RG 3120 2e hands moet lukken voor 1000...

Philippe
29 oktober 2004, 20:09
Geloof me, ik heb naar genoeg gitaartjes gekeken zoals Jackson (leuke axen, jammer van de prijs), ESP (moeilijk te verkrijgen, opnieuw jammer van de prijs) en musicman gaat ook ver boven mijn budget, dus dan strand ik eigenlijk bij Ibanez.
De gitaar mag echt maar maximaal 1000 euro kosten.

En volgens mij kun je niet zomaar van een willekeurige RG een linkshandige variant bestellen.

Ik blijf uiteraard nog rondkijken naar mogelijke alternatieven.

Toch bedankt voor de tips zover.

Philippe
29 oktober 2004, 20:10
Geloof me, ik heb naar genoeg gitaartjes gekeken zoals Jackson (leuke axen, jammer van de prijs), ESP (moeilijk te verkrijgen, opnieuw jammer van de prijs) en musicman gaat ook ver boven mijn budget, dus dan strand ik eigenlijk bij Ibanez.
De gitaar mag echt maar maximaal 1000 euro kosten.

En volgens mij kun je niet zomaar van een willekeurige RG een linkshandige variant bestellen.

Ik blijf uiteraard nog rondkijken naar mogelijke alternatieven.

Toch bedankt voor de tips zover.

lupoloco
29 oktober 2004, 21:11
schecter misschien?

http://www.schecterguitars.com/

patricia
30 oktober 2004, 14:23
het wordt lastig,als je linkshandig bent, ben hetzelf ook,en al helemaal als je een ibanez wil,een rg550 wordt een ramp om te vinden,over b.v, de jem555 maar te zwijgen.
goed zoeken en de moed niet opgeven.
trouwens, die rg1570 , zijn zoslecht nog niet,heb er zelf twee,en ze spelen lekker.

groetzzz.patricia

Philippe
30 oktober 2004, 17:51
schecter misschien?

http://www.schecterguitars.com/

Oei, dat is wel een hele goeie tip, thnx lupoloco 8-) !

Ik krijg gewoon spontaan GAS bij het zien van deze schoonheid:

http://www.schecterguitars.com/Dproducts/2004_models/c1_classic/c1_classic_antq.jpg

En het belangrijkste: Available Left-Handed (ANTQ) :-D :-D


En $999 is een hele aardige prijs

@iro
31 oktober 2004, 14:07
good luck ... die naar hier halen zal niet zo simpel zijn vrees ik :(

(ben zelf ook lefty)

Wormaap
31 oktober 2004, 14:13
Schecter is hier amper te krijgen helaas :(

Vexx
31 oktober 2004, 14:20
Schecter is hier amper te krijgen helaas :(

Inderdaad nog slechter dan ESP. De enige plaats waar ik ze heb gezien (op het internet) in Europa was zo'n belgische toko. Ik ben de naam effe kwijt. Ik geloof dat ze ook G&L hadden. En die prijzen waren behoorlijk :o :o :o.

Ik denk dat je beter zo'n Schecter direct bij een Amerikaanse dealer kan bestellen. Dat scheelt in geld, en waarschijnlijk ook in tijd (tenzij die belgische shop de goede in voorraad heeft natuurlijk).

Die Schecters zijn trouwens wel supersweet.. Ik heb er zelf ook nog een tijd GAS voor gehad.

Patrick M.
31 oktober 2004, 19:10
Iedere Carvin gitaar is ook linkshandig te krijgen, voor dezelfde prijs als een rechtshandige. Een DC127 (da's met twee humbuckers ) kost 1018.80.

http://www.carvin.nl

Thom TK
31 oktober 2004, 19:29
Iedere Carvin gitaar is ook linkshandig te krijgen, voor dezelfde prijs als een rechtshandige. Een DC127 (da's met twee humbuckers ) kost 1018.80.

http://www.carvin.nl
Carvins zijn wel goed dacht ik...erg goede prijs-kwaliteit verhouding.

Thom TK
31 oktober 2004, 19:35
Alleen jammer dat ze maar 22 frets hebben...

Patrick M.
1 november 2004, 07:12
Een Carvin DC127 heeft wel degelijk 24 frets.

Thom TK
1 november 2004, 11:35
Een Carvin DC127 heeft wel degelijk 24 frets.

Op de site staat van niet...

Patrick M.
1 november 2004, 13:07
Carvin.nl is nog in opbouw, er staan hier en daar nog wat fouten op. Overigens staat er op carvin.nl bij de beschrijving wel de breedte van de nek bij de 24e fret. Waarschijnlijk zaten ze een beetje te slapen bij carvin.nl toen ze de gegevens aan het invoeren waren.
Betere info staat op carvinworld.com. Ik heb zelf twee DC127s, d'r zitten echt 24 frets op.

Vexx
1 november 2004, 13:51
Offtopic:


Carvin.nl is nog in opbouw, er staan hier en daar nog wat fouten op. Overigens staat er op carvin.nl bij de beschrijving wel de breedte van de nek bij de 24e fret. Waarschijnlijk zaten ze een beetje te slapen bij carvin.nl toen ze de gegevens aan het invoeren waren.
Betere info staat op carvinworld.com. Ik heb zelf twee DC127s, d'r zitten echt 24 frets op.

Heb je daar pics van online??? Ik heb zelf nogal een GASaanval voor een Carvin namelijk, en je ziet niet zoveel 'echte' pics van deze axen. Alleen die pics van de website van Carvin zelf (tegen een witte achtergrond dus).

Ontopic:

Carvin maakt volgens mij inderdaad ook goede gitaren. Mijn vader zegt dat ze vroeger van slechte kwaliteit waren, maar ik hoor er tegenwoordig eigenlijk alleen maar goede verhalen over. Het leuke aan een Carvin is dat je hem helemaal kan laten bouwen zoals JIJ hem wilt. Quilted Maple top is gewoon mogelijk, en ze bouwen als je dat wilt gelijk een midboost systeem in. Het lijkt mij echt ideaal: een custom gitaar voor de prijs van een gewone. 8-)

vester86
1 november 2004, 17:20
waarom geen single coil in t midden??

Wat je altijd nog kunt doen is een Rg1570L kopen, de single coil niet gebruiken, er 2 nieuwe (a-merk) humbuckers ingooien en de electronica zo aanpassen dat je met je 5standen schakelaar alleen die 2 humbuckers bedient. dan ben je zeker voor 1000 euro klaar, en heb je een keimooie gitaar. (misschien alleen jammer van dat single coil gat...

Morpheus
1 november 2004, 18:23
waarom geen single coil in t midden??

Wat je altijd nog kunt doen is een Rg1570L kopen, de single coil niet gebruiken, er 2 nieuwe (a-merk) humbuckers ingooien en de electronica zo aanpassen dat je met je 5standen schakelaar alleen die 2 humbuckers bedient. dan ben je zeker voor 1000 euro klaar, en heb je een keimooie gitaar. (misschien alleen jammer van dat single coil gat...

of doe wat ik doe..t zelfde, maar ik gooi in dat single coil gat een seymour duncan hot rail!:D natuurlijk wel met een pushpull pot zodat ik m kan splitsen..heb ik lekker een dubbele singlecoil in t midden....

dan moet je met die 5 standen schakelaar natuurlijk ook die hotrail bedienen....

vester86
1 november 2004, 21:10
niet eens aan gedacht :-) das een slimme, dan heb je 3 humbuckers eigenlijk

Patrick M.
2 november 2004, 07:12
Offtopic:


Carvin.nl is nog in opbouw, er staan hier en daar nog wat fouten op. Overigens staat er op carvin.nl bij de beschrijving wel de breedte van de nek bij de 24e fret. Waarschijnlijk zaten ze een beetje te slapen bij carvin.nl toen ze de gegevens aan het invoeren waren.
Betere info staat op carvinworld.com. Ik heb zelf twee DC127s, d'r zitten echt 24 frets op.

Heb je daar pics van online??? Ik heb zelf nogal een GASaanval voor een Carvin namelijk, en je ziet niet zoveel 'echte' pics van deze axen. Alleen die pics van de website van Carvin zelf (tegen een witte achtergrond dus).

Ontopic:

Carvin maakt volgens mij inderdaad ook goede gitaren. Mijn vader zegt dat ze vroeger van slechte kwaliteit waren, maar ik hoor er tegenwoordig eigenlijk alleen maar goede verhalen over. Het leuke aan een Carvin is dat je hem helemaal kan laten bouwen zoals JIJ hem wilt. Quilted Maple top is gewoon mogelijk, en ze bouwen als je dat wilt gelijk een midboost systeem in. Het lijkt mij echt ideaal: een custom gitaar voor de prijs van een gewone. 8-)

Ik heb geen foto's van mijn gitaren online staan, maar in het Carvin Museum staan 'echte' foto's van Carvins van verschillende mensen.
http://www.thunderkiss65.com/carvinmuseum/playersgallery.html

Vexx
2 november 2004, 11:37
WOW thanx voor de link, Patrick. Erg vette site! Ik heb hem gelijk gebookmarked.. 8-)

Philippe
2 november 2004, 12:21
Bedankt mensen! Ik ga die site van Carvin zeker even checken!

Lkan
24 december 2006, 18:18
Iedere Carvin gitaar is ook linkshandig te krijgen, voor dezelfde prijs als een rechtshandige. Een DC127 (da's met twee humbuckers ) kost 1018.80.

http://www.carvin.nl

:o echt waar???
Ik zie namelijk nergens iets over lefty's staan op die site.
Of kan ik er gewoon een bestellen en erbij vermelden dat ik em links wil? Krijg ik em dan echt links? :chicken:

Nickname
25 december 2006, 13:24
Voor zover ik weet is de Ibanez RG1570L Prestige een erg goeie gitaar, ik heb zelf de "normale" versie, maar dat maakt nauwelijks verschil uit volgens mij :satisfie: