PDA

View Full Version : Nare fluittoon na inbouwen ander elementen



SmartyMarti
29 oktober 2004, 09:31
Ik heb onlangs van mijn Gibson LP Standard de standaard elementen vervangen door gibson classic 57 elementen. Het geluid is aan alle kanten verbeterd: het clean is wat helderder, de crunch is strakker geworden en de highgain geluiden hebben meer definitie gekregen (mijn versterker is een engl savage 120 over een engl 4x12 vintage cab).
Kortom een upgrade die ik kan aanbevelen.

Maarrr ... af en toe komt er een nare fluittoon te voorschijn, zachtjes hoorbaar met het cleane kanaal en niet te missen op de lead kanalen. De elementen zijn gewaxed en het treed niet op met mijn andere gitaar, naar mijn idee dus ook geen kwestie van microfonische voorversterker buizen.

Wie weet een oplossing?

Marti

Lacrymosa
29 oktober 2004, 09:40
Het kan wel eens zo zijn dat er tijden het waxen een foutje gemaakt wordt, waardoor er een luchtbelletje (waarschijnlijk meerdere) in de wax blijven zitten
dit zorgt ook voor lichte microfonie van je elementen

CheerS!!

SmartyMarti
29 oktober 2004, 10:03
He bedankt voor je reactie maarre wat kan ik daar aan doen? De boel flink opwarmen om de wax opnieuw te laten smelten en zo proberen de luchtbellen eruit te krijgen? Lijkt mij eigenlijk een beetje linke soep :???:

Lacrymosa
29 oktober 2004, 10:15
ja, zou ik iid niet aan beginnen als ik jou was
Ik zou terug gaan naar waar je ze gekocht heb, of een mailtje naar de fabrikant sturen

CheerS!!

maestro_nl
30 oktober 2004, 21:48
'k heb me laten vertellen dat een paar minuutjes in de hete luchtoven (magnetron) op 60 graden de luchtbelletjes doet verdwijnen zonder dat de was gaat lopen.

bert k
30 oktober 2004, 22:30
En ik heb me laten vertellen dat je geen metaal in een magnetron moet leggen...

Thom TK
30 oktober 2004, 22:31
'k heb me laten vertellen dat een paar minuutjes in de hete luchtoven (magnetron) op 60 graden de luchtbelletjes doet verdwijnen zonder dat de was gaat lopen.

magnetron...ik heb ooit een mes in de magnetron laten zitten, en toen dacht ik dat er een UFO landde...
Ik weet niet of dat klopt hoor.

alhambra
30 oktober 2004, 22:47
En ik heb me laten vertellen dat je geen metaal in een magnetron moet leggen...

En als hij het oven deel van een magnetron bedoelt, deze kan volgens mij niet eens op 60 graden de mijne begint bij 150.

maestro_nl
31 oktober 2004, 08:26
De oven functie dus hé! en NIET de magnetronfunctie.
Misschien dat kennis vd gitaar en microwave niet goed samen gaan? :-D

EmgMaster
31 oktober 2004, 12:50
en plastic in een oven lijkt me ook niet geheel gezond, krijg je van die E.T. elementen

Soulflyhigh
31 oktober 2004, 13:04
Cd'tje in de magnetron werkt ook goed. Fireworks!! :o :-D

sjaakies
31 oktober 2004, 15:57
een zachte fluit betekend vaak dat je element is gevallen, een klap heeft gehad. en de boel niet meer op de goede plek zit.

of idd een microfonisch buisje, maar als ie het bij een andere gitaar niet doet. lijkt het mij duidelijk