PDA

View Full Version : Goeie 'moderne' all round versterker?



Uchison
29 oktober 2004, 01:38
Hey beste fors, zijn er mensen met Bogners??
Zo ja, welke?

PeeVee
29 oktober 2004, 09:28
Ja, Erik v.d. Haar heeft er veel en doet er misschien wel een paar weg ;-)

marc_o
29 oktober 2004, 11:08
Als je het budget hebt voor een Bogner, dan ligt er heeeel veel in je bereik, zoals alle Engls, Kochs, Diezels en Rivera's. Uiteindelijk komt het net op je smaak aan.
Met een Koch of Engl zet je in heel veel muziekstijlen een meer dan prima sound neer en die kosten de helft van een Bogner Extacy bijvoorbeeld....ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk, dus probeer ze allemaal maar eens. Veel plezier!

Alain
29 oktober 2004, 11:16
Voor een Engl SE ben je toch wat meer kwijt dan bvb een Bogner Ubershall.

Maar voor de rest... ga gerust verder

BLOK182
29 oktober 2004, 12:51
Ja maar een Uberschall is niet echt veelzijdig ;-) Diezel, Engl (SE als je de centen hebt), Hughes and Kettner Triamp 2, Bogner XTC, Mesa Roadking, allemaal veelzijdig als je de centen hebt :razz: [/i]

marc_o
29 oktober 2004, 12:56
In de nieuwe gitarist staat wel een leuke dure-amp shootout trouwens, wellicht dat je daar iets wijzer van wordt.

harrie-beton
29 oktober 2004, 12:58
welke stijl speel je? Het kiezen van een versterker wordt dan makkelijker...

Uchison
29 oktober 2004, 16:09
Thx voor de reacties. Ik vroeg naar Bogner omdat ik het idee heb dat alle 'sessie' gitaristen daar ook op spelen.
Bij Anouk, Kane, allerlei andere acts/bands zie je nu Bogner op het podium staan.
Welke hebben jullie??
Tja in hoeverre ik idd zo'n versterker kan betalen.... :???: maar het is wel leuk om te fantaseren, toch?
Maar ik ben gewoon benieuwd hoeveel 'gewone (geen sessie-jongens) 'gitaristen op een Bogner spelen.

Uchison
29 oktober 2004, 16:10
Thx voor de reacties. Ik vroeg naar Bogner omdat ik het idee heb dat alle 'sessie' gitaristen daar ook op spelen.
Bij Anouk, Kane, allerlei andere acts/bands zie je nu Bogner op het podium staan.
Welke hebben jullie??
Tja in hoeverre ik idd zo'n versterker kan betalen.... :???: maar het is wel leuk om te fantaseren, toch?
Maar ik ben gewoon benieuwd hoeveel 'gewone (geen sessie-jongens) 'gitaristen op een Bogner spelen.

ieme
29 oktober 2004, 16:16
Ik heb zelf een bogner 2X12 cabinet en wel eens gespeeld op de XTC, Shiva en Uberschall. Mijn keuze is uiteindelijk een Guytron geworden..
MichaelAE van t forum heeft zowel de SHiva als de Uberschall

Michael AE
29 oktober 2004, 16:40
De Ubershall is voor de liefhebber, begin ik steeds vaker te merken. Hij is eigenlijk alleen geschikt voor de echt "Metal" liefhebber, alhoewel ik hem met weinig gain toch wel verdacht veel op een JCM800 met meer kloten vind klinken.

De Shiva is een stuk veelzijdiger, doordat je een clean kanaal hebt en een drive kanaal met een boost. Ik vind de Shiva te gek met single coils en de drive op 10-12 uur. Het is echt een hele veelzijdige bak, maar je moet er wel van houden, want hij heeft weer die typische Bogner voicing.

Jimi Hendrix
29 oktober 2004, 22:32
Thx voor de reacties. Ik vroeg naar Bogner omdat ik het idee heb dat alle 'sessie' gitaristen daar ook op spelen.
Bij Anouk, Kane, allerlei andere acts/bands zie je nu Bogner op het podium staan.
Welke hebben jullie??
Tja in hoeverre ik idd zo'n versterker kan betalen.... :???: maar het is wel leuk om te fantaseren, toch?
Maar ik ben gewoon benieuwd hoeveel 'gewone (geen sessie-jongens) 'gitaristen op een Bogner spelen.

Het feit dat je Bogner veel op TV ziet zegt mijns inziens meer over de(goede) marketing dan over de kwaliteit an sich.
Ikzelf speel van alles (jazz tot hardrock) en loop al een tijdje weg met Rivera's, heb er twee die allebei nogal veelzijdig zijn, de Sedona (combo) en Knucklehead Reverb (head).
Heb ook een boogie MKIV combo, maar behalve dat hij lekker compact is (maar wel loodzwaar) ben ik er niet echt wild van, maar smaken verschillen he. Ik zou me dus zeker niet blindstaren op een merk, zeker niet als het je eerste topversterker wordt (wat bij mij de boogie was, en daar ben ik nu dus niet bepaald verliefd meer op ;-))