PDA

View Full Version : Horizons



AcousticFreak
28 oktober 2004, 22:56
Dit is het intro van het niet zo bekende nummer 'Horizons' van Phil Collins, die ik begin dit jaar van m'n gitaardocent kreeg.

Had er nog nooit van gehoord, maar het speelt wel lekker weg.

Opnemen is niet goed voor m'n zenuwen, vandaar de wat zenuwachtige klank en foutjes hier en daar...

http://members.lycos.nl/sterbraak/horizons.mp3

gear:
- Bernabé M5 spaanse gitaar
- Highlander pickup (net nieuw)
- PC met soundblaster audigy en programma 'Sound Forge'

P.S. kan iemand me vertellen wat dat %$@%@% getik op de achtergrond is?? :o

AcousticFreak
29 oktober 2004, 10:49
Ik hoor van veel mensen dat ze op m'n vorige website-adres uitkomen als ze op de link klikken.. De andere helft kan wel gewoon dat nummer downen..

Ikke niet snap :o :???:

m^rton
29 oktober 2004, 17:03
Best leuk, maar ik ken het ook niet.
Ik vind het niet echt zenuwachtig klinken, maar ik ken het probleem wel. Eigenlijk hoef je nergens zenuwachtig voor te zijn, maarja, bij gaat het ook altijd fout als ik op wil nemen.

AcousticFreak
30 oktober 2004, 10:24
thanks :)
in ieder geval nog eentje die de moeite heeft genomen

hebben meer mensen problemen met downloaden?? :roll:

JanB
30 oktober 2004, 12:19
Met de rechter muistoets en dan opslaan als, gaat goed. Is altijd zo bij lycos dacht ik.

Klinkt leuk, rustgevend. Tab beschikbaar toevallig?

Jan

Ron4ld
30 oktober 2004, 19:04
Hey mooi gespeeld hoor !

als ik opneem...maak ik ook genoeg fouten......als ik nie opneem gaat het spontaan beter :-D

dah getik...mischien iets van achtergebleven ruis niet zo'n verstand van :-(

Axl Rose
30 oktober 2004, 19:41
Hey, vet man!! erg mooi gedaan

8-)

AcousticFreak
30 oktober 2004, 21:09
Klinkt leuk, rustgevend. Tab beschikbaar toevallig?


M'n gitaarleraar heeft um zelf in bladmuziek gezet. Kan ik niet zomaar weggeven. Geen tabs dus. Maar thanks :)

Ow ja.. heb nu Cool Edit Pro.. minder last van vaag getik :) :)

Lune-a-tic
30 oktober 2004, 21:27
Als ik me goed herinner staat dit op Foxtrot en is het de intro voor Supper's ready van Genesis. (dat laatste befaamd voor zijn speciale ritme's en maatsoortwijzigingen).

http://www.azchords.com/g/genesis-tabs-5134/horizons-tabs-139510.html Hier staat alvast een tab, Google'n werkt.

Mooi gespeeld overigens, klank is wat dunnetjes (piezo ?) het origineel was 12 string (? straks toch nog eens luisteren :-) )

AcousticFreak
30 oktober 2004, 21:54
das het betere zoekwerk!!

m'n docent vertelde dat het horizons heet en een intro is van 1 van hun nummers.. verder ben ik blanco :razz:

na al die tijd weet ik nog steeds niet wat piezo inhoudt :???:

Lune-a-tic
30 oktober 2004, 23:35
Piezo is het soort versterking van een akoestische gitaar, volgens de erbij geschakelde voorversterker kan het vrij typisch geluiden leveren die ik meende te horen in je opname.

PS: het oeuvre van Genesis is mij vrij goed bekend, en Rutherford en Hacket zijn uitstekende gitaristen, vandaar... :cool:

AcousticFreak
30 oktober 2004, 23:39
hmm... en ik maar denken dat ik een goede stap had gezet met m'n pickupje..

Lune-a-tic
31 oktober 2004, 09:35
Trek je dat toch niet aan omdat ik dat geluid wat minder vind, wie ben ik ochgottekes. :cool:
Misschien heb je wel wat compressie op de opname gezet, en wat teveel hoog en is dat wat ik niet zo graag hoor.
Dat getik op de achtergronf lijkt wel een D-fi filter (lo-fi, vinylizer zoiets...) maar dat kan er wel uit, zou het kunnen dat je ingangsignaal wat te hoog gepusht werd, beter stiller opnemen en nadien gain bijbrengen zou ik denken.
Heb je wel een preamp tussen mic en Audigy ?

AcousticFreak
31 oktober 2004, 09:47
pre amp... uhm........ :roll:

Ik denk dat we dit beter naar een technisch forum kunnen verhuizen :razz: Ik kan inmiddels redelijk goed gitaarspelen, maar van electronica moest ik niets weten.. Maar als je iets mooi wilt vastleggen heb je weinig keuze lijkt het. Moet ook nog eens uitvissen hoe ik m'n pickup en microfoon voor zang gelijktijdig kan opnemen, aangezien je maar 1 opmamebron tegelijktijdig kan selecteren..

Ik denk dat ik de zoekfunctie maar eens ga misbruiken binnenkort :)