PDA

View Full Version : Jackson, ik ben verliefd!



NeeraDJ
28 oktober 2004, 22:05
Damn bitch!

NeeraDJ
28 oktober 2004, 22:05
Ik kom net van een gozer vandaan die zijn San Dimas Rhoads wilde verkopen, die gozer heeft verder 6 Jacksons waarvan ik er twee echt wilde testen.

San Dimas Rhoads met Korina wings:
Ongelooflijke gitaar, die Koreaantjes zijn er niets bij vergeleken! De afwerking was subliem, en ze voelde goed aan. Gitaar was ook zeer licht, maar had veel tone. Hoewel de eigenaar beweerde dat er een Full Shred in de brug zat ben ik er toch zeker van dat het een PAT-1 is, halshumbucker is een '59 volgens mij, maar klonk zoals ik van dat element gewend ben, MODDERIG. Dunne hals echter, een beetje te dun, hoewel dikker dan mijn reeds verkochte Ibanez RG3120, voelde deze toch te dun aan. De Ibanez had een soort stroefheid dat ik van Ibbi gewend ben, maar deze jezus wat een hals en toets, bijna perfect! Die 16" radius is snel en plat (duh!), dus arpeggios gingen moeiteloos. Voor riffen was ie ook wel strak, maar ik weet niet die radius helpt niet echt mee. Het ging wel lekker, maar niet zo lekker als op die rondere radius van m'n Gibson. Ik schat hem beter dan alle gitaren die ik in mijn bezit heb (gehad), behalve mijn Gibson. Toch een even match IMO

Jackson KE2 USA Trans Black:
Ik kon mijn ogen er niet van af houden, ongelooflijk mooie trans black finish. Zoals ik altijd bij gitaren die ik niet ken doe, inspecteerde ik deze en geen fout of gebruiksspoor te bekennen. Deze is van Jack Frost geweest, voormalig gitarist van Savatage en speelt nu bij Seven Witches.
De hals was iets dikker dan de Rhoads, misschien een haartje dunner dan een D shape, dit ding was echter perfect! Iets zwaarder ook, maar klonk ondanks de actieve elementen heel erg open en had ongelooflijk lekkere harmonics, heb er een paar Zakk Wylde licks en Friedman op gespeeld. Dit is wellicht de beste gitaar die ik ooit in mijn handen heb gehad! Speelde sneller dan de Rhoads omdat ik niet van té dunne halsjes hou en was dynamischer. Er zaten EMG81/85 elementen in, maar ik switchte steeds naar de 85, je kunt echt niet tegen die chunk en responsiviteit van de EMG85 op, mijn favo actieve element. Een echte shred gitaar, ik zal nooit weten waarom Marty Friedman afstand van de Kelly's heeft gedaan

Conclusie: Ik roep mensen die Koreaantjes en Chineesjes al goed vinden, een USA te zoeken en die uitvoerig te testen. Ik denk dat ik nu geen ander merk meer eer toe kan kennen, althans Ibanez, Gibson, Fender, Washburn en LTD zitten voorlopig niet meer in mijn kader.

Ibanez
28 oktober 2004, 22:15
Klinkt goed, ik vind zelf de bespeelbaarheid van jacksons altijd veel minder dan Ibanez. Vooral dat blok bij de onderste frets vind ik echt vervelend. Wel mooie gitaren! Post trouwens eens wat foto's ;)

ben???
28 oktober 2004, 22:18
en kelly's zijn ook gewoon mooi :D

NeeraDJ
28 oktober 2004, 22:19
Ik heb de gitaar (nog) niet gekocht, heb momenteel een andere aanbieding liggen voor een andere SD Rhoads uit '85. Ik ben juist heel erg anti-heel als dat is wat je bedoelt en vind het ook vreselijk tegen zo'n blok aan te spelen, maar dit waren neck-thru gitaren dus geen blok te bekennen (al doen foto's dat anders voor). Die Rhoads misschien nog wel, maar ik kon gemakkelijk bij de upper frets, bij de KE2 kon ik bij alle frets zonder heel, echt heel smooth die gitaar

Anders Destium
28 oktober 2004, 22:23
Ik vind Jacksons bijna nooit lekker spelen, maar het is inderdaad wel mooi spul :lol:

ben???
28 oktober 2004, 22:28
kan je mij vertellen waar de straplock aan de achterkant ongeveer zat? mijn KE3 is best wel (lees: gruwelijk) neckheavy, en nu zag ik plotseling in de catalogus dat op een duuredere (weet alleen niet meer of t een custom of een ke2 was) dat de straplock op z'n kont niet in t midden van de gitaar zat, maar nog hoger als de lage e snaar.

http://homepage.ntlworld.com/haighrk/pics/guitars/KellyCult/Kellys/JackNapalm/body2.jpg
dat bedoel ik dus: zie je hoe hoog die straplock zit?

Iced Dragon
28 oktober 2004, 22:29
welkom bij de club :-D

Jacksons...jammer van hun prijs

NeeraDJ
28 oktober 2004, 22:30
Dan moet je echt een USA neck-thru pakken Erik, ik weet zeker dat je daarna verkocht bent. Mijn mening was gevormd door de Koreaantjes van Jackson en ik denk dat ik het merk daarom heb onderschat. Maar de USA serie voelen en lijken bijna gitaren van een heel ander merk.

PS: Ik heb de prijs zo laag als 850 gekregen, dus als iemand die Rhoads wil meepikken, be my guest, is zware bang for the buck! Ik ben alleen zo veel meer onder de indruk van de KE2 dat ik deze misschien weer zou gaan verkopen.

NeeraDJ
28 oktober 2004, 22:34
kan je mij vertellen waar de straplock aan de achterkant ongeveer zat? mijn KE3 is best wel (lees: gruwelijk) neckheavy, en nu zag ik plotseling in de catalogus dat op een duuredere (weet alleen niet meer of t een custom of een ke2 was) dat de straplock op z'n kont niet in t midden van de gitaar zat, maar nog hoger als de lage e snaar.

http://homepage.ntlworld.com/haighrk/pics/guitars/KellyCult/Kellys/JackNapalm/body2.jpg
dat bedoel ik dus: zie je hoe hoog die straplock zit?

Volgens mij verschilt dat Ben, deze zat volgens mij in het midden, maar ik heb genoeg KE2s gezien waar die idd boven de E snaar zat of ergens daar tussenin.

@Dragon: Ik denk idd dat ik voorlopig naar niets anders meer zal gluren behalve Jackson!

ben???
28 oktober 2004, 22:37
ik zou dan, als je interesse hebt in t ding, even controleren offie erg neckheavy is.

NeeraDJ
28 oktober 2004, 22:42
Ik denk zowiezo wel dat er EEN KE2 binnenkomt, ik heb een aanbod staan van een KE2 nieuw voor 900 dollar, netjes toch? Ik zal het uiteraard voor je controleren, kan maximaal een maand duren voordat ik 'm binnen heb though. Misschien neem ik ook een Rhoads, maar goed dat zou ook wel eens een beetje met de nagloed van mijn GAS te maken kunnen hebben. We'll see :wink:

Anders Destium
28 oktober 2004, 22:44
Dan moet je echt een USA neck-thru pakken Erik, ik weet zeker dat je daarna verkocht bent. Mijn mening was gevormd door de Koreaantjes van Jackson en ik denk dat ik het merk daarom heb onderschat. Maar de USA serie voelen en lijken bijna gitaren van een heel ander merk.

PS: Ik heb de prijs zo laag als 850 gekregen, dus als iemand die Rhoads wil meepikken, be my guest, is zware bang for the buck! Ik ben alleen zo veel meer onder de indruk van de KE2 dat ik deze misschien weer zou gaan verkopen.

Ik op een SL1, SL2 en op een Phil Collen model gespeeld , het was gewoon niet mijn nek-profiel. Heel zonde, want ik heb een paar jaar lang een USA soloist heel hoog op mijn verlanglijst gehad :)

Wormaap
28 oktober 2004, 22:45
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die ongelofelijk GASt op Jacksons :)
Alleen jammer dat mijn scholierenbankrekening geen USA Jacksons toelaat (Trans. black soloist zou zó mooi zijn!) maar met m'n Model 6 ben ik ook al méér dan tevreden!

NeeraDJ
28 oktober 2004, 23:09
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die ongelofelijk GASt op Jacksons :)
Alleen jammer dat mijn scholierenbankrekening geen USA Jacksons toelaat (Trans. black soloist zou zó mooi zijn!) maar met m'n Model 6 ben ik ook al méér dan tevreden!

Dit is mijn eerste GAS aanval sinds de Bogner Uberschall (waar ik overigens nog lang verder over kan dromen, omdat die centjes niet uit de lucht komen vallen). Ik heb zelf met een beetje bluf, handelstechniek, eerlijkheid en veel geluk veel geld bij elkaar weten te schrapen. Mijn Boogie verkoop ik echter gewoon aan een vriend, dus daar is het niet van toepassing. Ik heb ook contacten weten te leggen met een aantal Amerikanen, en hoop volgende maand mijn uiteindelijke rig te hebben.

@Anders D: Ok, ieder zijn ding, nooit meer Ibanez voor mij though, geen slechte gitaren, helemaal niet zelfs, maar Jackson heeft het voor mij gewoon helemaal!

Ibanez RuleZ
29 oktober 2004, 01:46
ik vind het apart om te zien dat jacksons in ene zo "hot" zijn. terecht IMO, het zijn supergitaren, maar het is wel een merk dat zeker niet echt breed verkrijgbaar is in nederland...

Harrald

Iced Dragon
29 oktober 2004, 07:38
(Trans. black soloist zou zó mooi zijn!) !

heb een trans black dinky :razz:, de trans black soloists vind ik eig. niet zó mooi... :-?

Iced Dragon
29 oktober 2004, 07:40
ik vind het apart om te zien dat jacksons in ene zo "hot" zijn. terecht IMO, het zijn supergitaren, maar het is wel een merk dat zeker niet echt breed verkrijgbaar is in nederland...

Harrald

in belgie waarschijnlijk nog minder. een tijdje geleden 2 dinkie en een RR1 gezien in Key-Music Roeselare voor 2799€!!! schandalig veel zou ik zo zeggen

Alain
29 oktober 2004, 09:57
Bebop in Gent heeft er ook enkele staan, maar zitten ook rond de 2500 €

Lacrymosa
29 oktober 2004, 10:22
Mijn droom is nog steeds een USA Rhoads, maar ja............student heh...........damn, had ik die 850 euro nou maar

Neer, veel succes met je rig, en ik wil em zeker een keer in het echt horen

Iced Dragon
29 oktober 2004, 10:26
Bebop in Gent heeft er ook enkele staan, maar zitten ook rond de 2500 €

serieus? Zal ne keer gaan zien.

ehm kleine tip: In Andorra hab ik zo'n 73000fr betaald voor een RR1, zo'n 1810€ (tax-free 8-) )

NeeraDJ
29 oktober 2004, 11:51
het zijn supergitaren, maar het is wel een merk dat zeker niet echt breed verkrijgbaar is in nederland...
Nee daar heb je echt gelijk in, ik weet nog dat toen ik begon het verschil tussen de Kelly's niet kende en op marktplaats een gezocht advertentie had geplaatst. Ik kreeg toen meteen twee reacties van "dat gaat je nooit lukken, Jackson KE2 zal voor 2500 weg gaan, moeilijk te vinden".

Maar als ik naar die USA prijzen kijk dan vraag ik me toch af hoe ze het in hun hoofd halen omdat die dingen voor bijna twee keer zo duur te verkopen hier.

@Lacrymosa: Sure Peter, je bent uiteraard welkom! Echt jammer dat je die SAS hebt gekocht, ik kan een refinished 85 San Dimas, met Duncans en Kahler trem krijgen voor 677 euro, uitgerekend met importduties e.d. Verder helemaal netjes!

Ibanez RuleZ
29 oktober 2004, 11:55
tja, dat is iets waar FMIC voor te bedanken is... die lui verkopen die bende hier zo schandalig duur. maar ja, je moet t gewoon uit de VS halen, klaar is kees... scheelt je best een hoop geld. ik had een charvel 750 uit de vs voor 430 euro alles er op en er aan, met EMG elementen etc. staat was per deel van de gitaar variabel, maar in nederland betaalde ik daar toch ook gewoon netjes 650 of 700 euro voor

harrald

NeeraDJ
29 oktober 2004, 11:58
Hoeveel douanetax en invoerrechten moest je betalen Harrald? Daar maak ik me toch wel het meeste druk om, op het JCF is er een topic geopend over hoe je deze kunt omzeilen, maar de meningen verschillen nog al in dat topic

Thanks!

Ibanez RuleZ
29 oktober 2004, 12:40
hehe, ik had mazzel. ik kreeg het met USPS toegestuurd en de persoon had niet aangekruist wat het was (commercial sample etc). ik heb geen cent hoeven te betalen. het gebeurt echt ook veel vaker. ik had van de week een element uit de VS: geen invoerrechten hoeven te dokken (was ook van particulier).
De eerste keer moest ik wel dokken: dat was 23 procent over het totaal, inclusief shipping, dus reken maar uit

dus ik denk dat je gewoon niets of gift moet aankruisen op het formulier vanuit de VS en via USPS moet sturen... krijg je ook geen naheffing

harrald

NeeraDJ
29 oktober 2004, 13:19
Ik zat te denken aan het sturen naar een vriend ter reperatie van de gitaar, waarom zou je dan moeten betalen voor iets dat al van jou is :wink:
Ik denk niet dat commercial sample altijd zal werken, maar het is wel een goeie smoes! Ik heb ook meerdere malen elementen vanuit de USA gehaald, nooit hoeven dokken. Zelfs een V-Amp 2 uit de USA gehaald, wat groter pakketje, geen problemen mee gehad. Alles via USPS, behalve mijn Seymour Duncan JB, die was via Global Priority.

Thanks :)

Anavrin
29 oktober 2004, 13:32
Mijn neef heeft een tijd lang een Jackson RR1 of RR2 gehad (iig geen RR3), en die speelde best lekker, en klonk echt goed, alleen een bekend probleem bij die RR modellen is dat ze nogal kopzwaar zijn en dat de bovenkant van de body naar voren wil kiepen. Mijn neef deed dus altijd z'n strap om die bovenste punt, maar ja, dan sta je ook voor lul :razz:
Hij heeft 'm toen na 2 jaar weer ingeruild, toen hij een Les Paul ging kopen (Gibson Gothic series (echt lelijk, maar ja, als hij er blij mee is).

Iced Dragon
29 oktober 2004, 14:15
Mijn neef heeft een tijd lang een Jackson RR1 of RR2 gehad (iig geen RR3), en die speelde best lekker, en klonk echt goed, alleen een bekend probleem bij die RR modellen is dat ze nogal kopzwaar zijn en dat de bovenkant van de body naar voren wil kiepen. Mijn neef deed dus altijd z'n strap om die bovenste punt, maar ja, dan sta je ook voor lul :razz:
Hij heeft 'm toen na 2 jaar weer ingeruild, toen hij een Les Paul ging kopen (Gibson Gothic series (echt lelijk, maar ja, als hij er blij mee is).

met een RR1 heb je daar echt geen last van hoor...Mijn oude PS3 daarentegen...

NeeraDJ
29 oktober 2004, 14:29
Sja Jackson gebruik Rock maple, een hele schele, zware en dun klinkende houtsoort. Het alder daarentegen is onwijs licht, dus het verbaast mij verder ook niks. Ik heb zittend gespeeld dus ik heb er verder niets van gemerkt

Alain
29 oktober 2004, 16:53
Iemand ervaring met de USA dinky's?

Iced Dragon
29 oktober 2004, 17:02
Iemand ervaring met de USA dinky's?

:sssh: :amp:

http://www.sintjozefscollege.be/forum/images/smiles/eusa_clap.gif

http://www.demmi.nl/phpBB/images/smiles/hello.gif

http://www.demmi.nl/phpBB/images/smiles/wav.gif

Alain
29 oktober 2004, 17:20
that makes sense...

Kopen of niet?

adviseer me...

Ik kan vrij goedkoop aan eentje geraken.
metalic red, bolt on neck (bestaan er ook NT's van?) 2 SD humbuckers, reversed headstock, geen inlays,...

ziet er goed uit. Ben Ibanez S en RG gewoon, maar wil eens iets anders.

Swan
29 oktober 2004, 19:33
dinky = bolt on
soloist = neck thru..

meer info? pics? geen inlays klinkt bijzonder

Iced Dragon
29 oktober 2004, 21:37
ja, kijk,

ik heb geen standaard Dinky. Een dinky heeft nu 24 frets, maar ze zijn een tijd enkel met 22 frets verkrijgbaar geweest. 'k Weet wel niet hoe de standaard nek is, van mij is het een 'speedneck', redelijk dun. 't Is gewoon de standaard superstrat 8-)
Nu, ja, een slechte koop zal het wel niet zijn. 't Is een USA of niet?

en zoals Swan zei, dinkies zijn per definitie bolt-on, soloists neck-thru

:)


hier enkele foto's van mijn PCS Dinky:

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/allestotenmet130404011.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/allestotenmet130404013.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/allestotenmet130404014.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/dinky5.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/dinky4.jpg

NeeraDJ
29 oktober 2004, 21:42
Dude is dat een all flame maple body, of zie ik dat verkeerd?!!!!

EDIT: Ja dus, is dat trouwens een ebben toets?!!!!

Iced Dragon
29 oktober 2004, 21:48
ja & ja
:D

Wormaap
29 oktober 2004, 21:48
O gast, als je nog meer van die pics post moet ik zometeen nog een schone onderbroek gaan aantrekken! :o
Fokking mooi...
GAS attack coming up... Maar goed dat ik geen geld heb, anders lag hier binnen 2 á 3 weken'n USA Dinky of Soloist :P

Shakeel
29 oktober 2004, 21:51
@Anders D: Ok, ieder zijn ding, nooit meer Ibanez voor mij though, geen slechte gitaren, helemaal niet zelfs, maar Jackson heeft het voor mij gewoon helemaal!

Dat was een jaar geleden heel anders he neeradj ;) remember onze discussies op bassieforum ? :D

Maar tof dat je jackson zo cool vindt, vind ze ook geweldig spelen 8-)

NeeraDJ
29 oktober 2004, 21:57
Weet ik idd nog Shaq :oops:
Dat was eigenlijk meer omdat je zo anti-Ibanez was, en ik Alder toen weinig waardeerde als tone-hout. Maar damn had ik dat even verkeerd, Alder en Poplar kunnen wellicht mijn favorieten worden!

Je moet echt een USA Jackson zien te vinden Shaq, die KE2 is vermoedelijk heel erg identiek aan de KE1 van onze held Friedman. En damn wat speelt dat ding lekker!

NeeraDJ
29 oktober 2004, 22:00
ja & ja
:D

Verkoop hem aan mij! PM me derover ajb, heb je nog interesse in een ruilvoorstel? Rhoads ofzo? Come on, ik zoek al een hele tijd een Flame maple of Quilted Maple solid body met maple hals. Ik moet deze hebben!

Morpheus
29 oktober 2004, 22:02
@iced dragon:
of iemand anders:
wat voor pickup zit er in de nekpositie op de gitaar van iced dragon?????? wel eerder gezien, ken ik alleen nie....

Morpheus
29 oktober 2004, 22:02
@iced dragon:
of iemand anders:
wat voor pickup zit er in de nekpositie op de gitaar van iced dragon?????? wel eerder gezien, ken ik alleen nie....

Shakeel
29 oktober 2004, 22:05
Weet ik idd nog Shaq :oops:
Dat was eigenlijk meer omdat je zo anti-Ibanez was, en ik Alder toen weinig waardeerde als tone-hout. Maar damn had ik dat even verkeerd, Alder en Poplar kunnen wellicht mijn favorieten worden!

Je moet echt een USA Jackson zien te vinden Shaq, die KE2 is vermoedelijk heel erg identiek aan de KE1 van onze held Friedman. En damn wat speelt dat ding lekker!

hehe ja man die ke2 en ke1 zijn echt geweldig, heb er niet op gespeeld maar ik heb een jaar geleden die ke friedman zien hangen bij standby damn mooooooi :o

Hey maar je gaat zeker je '' toekomstige '' jackson via ebay kopen ofzo? Laat me ff dan weten hoe het gegaan is enzo, want volgensmij zijn die prijzen op ebay wel aantrekkelijk, vind het alleen nogal '' eng '' om zon duur ding via ebay te kopen.

Iced Dragon
29 oktober 2004, 22:06
O gast, als je nog meer van die pics post moet ik zometeen nog een schone onderbroek gaan aantrekken! :o
Fokking mooi...
GAS attack coming up... Maar goed dat ik geen geld heb, anders lag hier binnen 2 á 3 weken'n USA Dinky of Soloist :P

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/allestotenmet130404022.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/allestotenmet130404023.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/allestotenmet130404024.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/dinkyrhoads2.jpg

Wormaap
29 oktober 2004, 22:07
*splot*
En nog bedankt :evil:

:razz: :-D

Iced Dragon
29 oktober 2004, 22:07
@iced dragon:
of iemand anders:
wat voor pickup zit er in de nekpositie op de gitaar van iced dragon?????? wel eerder gezien, ken ik alleen nie....

duncan cool rail

AlterEgo
29 oktober 2004, 22:08
die RR rockt echt hard (heb ook RR-model, maar van peavey) maar ik vind die soloist/dinky echt oerlelijk

NeeraDJ
29 oktober 2004, 22:10
Nee nieuw gewoon, een all black Gothic KE2 als het ware. Je moet ze echt uit de USA halen Shaq daar zijn ze bijna een derde van wat je hier betaalt. Laatst stond er op eBay wel een KE1 Marty, voor 900 dollar! Das niks! Ik was de advertentie kwijtgeraakt maar volgens mij had niemand geboden. Doodzonde! eBay is wel betrouwbaar, althans je moet niet van no-feedback verkopers kopen, maar gewoon mensen met 10/20 positive feedbacks

EDIT: Deze was voor de Shaqmeister bedoelt 8-)

Shakeel
29 oktober 2004, 22:12
Nee nieuw gewoon, een all black Gothic KE2 als het ware. Je moet ze echt uit de USA halen Shaq daar zijn ze bijna een derde van wat je hier betaalt. Laatst stond er op eBay wel een KE1 Marty, voor 900 dollar! Das niks! Ik was de advertentie kwijtgeraakt maar volgens mij had niemand geboden. Doodzonde! eBay is wel betrouwbaar, althans je moet niet van no-feedback verkopers kopen, maar gewoon mensen met 10/20 positive feedbacks

Ja man i know daar zijn ze té cheap, maar hoe zit het dan met taxes en verzending enzo dan worden de kosten toch ook weer hoger?

stel ik zou een kelly friedman kopen voor 900 dollar hoeveel extra kosten zouden er dan ongeveer bijkomen?

Morpheus
29 oktober 2004, 22:12
@iced dragon:
of iemand anders:
wat voor pickup zit er in de nekpositie op de gitaar van iced dragon?????? wel eerder gezien, ken ik alleen nie....

duncan cool rail

sorry, maar dat zegt me eigenlijk nog nix..is t een soort humbucker of een single coil?????

NeeraDJ
29 oktober 2004, 22:19
@Shaq: Ik maak deze berekening: 900 dollar, shipping moet je vanuit gaan 150-200 dollar. dus 1100 dollar voor het gemak. Koers is 0,80 cent dus 880 euro omgerekend.

25% (tops, meestal is het 20 of 23%) invoerrechten en douanetax dus 880+220=1100 euro uiteindelijk

Valt reuze mee, als je weet dat ze in Nederland voor 2500 euro worden verkocht, als je ze al kunt vinden. Het kan verder alleen maar minder worden trouwens, zou zeggen 1000 euro.

@Morph: Das een humbucker in single coil formaat kerel

Swan
29 oktober 2004, 22:57
hehe shaq jij bent n stratvorm mannetje man ;) kelly is huge voor jou :razz:
herinner jeje nog die ke2 bij standby :o

Anders Destium
29 oktober 2004, 23:01
Iced Dragon:

Die Dinky is echt :o Wow 8-)

Ik vind alder een prettige houtsoort als tonewood, het heeft meer body dan basswood wat best prettig kan zijn en het is niet al te zwaar gelukkig :lol:

Swan
29 oktober 2004, 23:10
ja die dinky is te fucking mooi :evil:

Morpheus
29 oktober 2004, 23:15
@ NeeraDJ
ooh ok...tnx... :oops: khad echt geen idee...geeft die p'up dan net zown bruut geluid als een " normale" humbucker? of is t, best of both worlds? (en..sorry voor off-topic,maar t lijkt me onhandigom er een vol topic voor te openen..)

NeeraDJ
30 oktober 2004, 00:23
Hey niks om voor te schamen, dit soort vragen hoor ik steeds vaker. Wat Seymour Duncan probeert is het beste van beide werelden te combineren. Vaak is het echter 95% humbucker en 5% single coil tenzij je ze split natuurlijk (ja dat kan ook!). Ik ben gek op deze sc sized humbuckers, alleen heb ik (nog) geen single coil gitaar waarvan ik de elementen zou kunnen vervangen. Mijn vintage strat is namelijk zijn leven lang origineel en dat wil ik zo houden

Als Iced Dragon mij nou zijn Dinky verkoopt :wink:

Iced Dragon
30 oktober 2004, 08:11
@ NeeraDJ
ooh ok...tnx... :oops: khad echt geen idee...geeft die p'up dan net zown bruut geluid als een " normale" humbucker? of is t, best of both worlds? (en..sorry voor off-topic,maar t lijkt me onhandigom er een vol topic voor te openen..)

de cool rail klinkt redelijk zacht, heeft ook een lagere output dan de Hot Rail:

SHR-1 Hot Rails™ are one of the highest output pickups we make. It's a humbucker that fits into a normal single coil slot, so you get the noise canceling effect without cutting a large hole in your guitar. The two thin blades with powerful coil windings give you the incredible sustain and a fat, full sound that's needed for playing heavier rock music. This pickup responds to the subtlest finger movements.

Created by popular demand from players, Cool Rails™ use the same twin coil design as our Hot Rails™, but are wound to produce a clear, bright, dynamic sound. Hotter and louder than both the Vintage Staggered (SSL-1) Hot Stack® (STK-S2) pickups, Cool Rails are for players who need a loud, punchy single coil sound for stage work. Cool Rails are great on their own and also make an excellent match on a guitar with a hot humbucker in the bridge position.

Zou wel eens een Vintage Rails willen proberen

Shakeel
30 oktober 2004, 10:26
@Shaq: Ik maak deze berekening: 900 dollar, shipping moet je vanuit gaan 150-200 dollar. dus 1100 dollar voor het gemak. Koers is 0,80 cent dus 880 euro omgerekend.

25% (tops, meestal is het 20 of 23%) invoerrechten en douanetax dus 880+220=1100 euro uiteindelijk

Valt reuze mee, als je weet dat ze in Nederland voor 2500 euro worden verkocht, als je ze al kunt vinden. Het kan verder alleen maar minder worden trouwens, zou zeggen 1000 euro.

@Morph: Das een humbucker in single coil formaat kerel

Hmm dat klinkt wel interessant maar weer eens sparen dan 8-) ..wel belachelijk hoge invoerrechten stelletje geldwolven hier in nl :evil:

@Swan, wil niet persé een kelly maar wou ff weten hoe die shit van ebay werkt kan ik misschien ook een sl2 voor cheap krijgen 8)

KramerAmsterdam
30 oktober 2004, 10:58
Vintage rails klinken erg goed imo. Heb er een op mijn Kramer Paul Dean (mahoney body-maple neckthrough).

Echt single scheur geluid (people get ready-jeff beck)

Remy

Iced Dragon
30 oktober 2004, 11:27
misschien een betere foto:

http://www.jacksonguitars.com/resources/custshoparchives/images/full/TBKdinky.jpg

dit is niet mijn gitaar maar wel een van dezelfde serie

NeeraDJ
30 oktober 2004, 11:59
You BASTARD :lol:

Ik ga eens even goed zoeken, ik moet er één kunnen vinden!

Wormaap
30 oktober 2004, 12:06
Dragon, jij sadist :-D

Iced Dragon
30 oktober 2004, 14:51
You BASTARD :lol:

Ik ga eens even goed zoeken, ik moet er één kunnen vinden!

Ik heb het je gezegd, veel succes!!
Ze zijn zeer zeldzaam maar je vindt ze ook in't (trans)rood. Er is ook een exotic dinky (of PCS-gitaar in 't algemeen) met een of ander tropische houtsoort.

http://www.jcfonline.com/gallery/jack-strats-pics/jack-strat-7874-jim.jpg

http://www.jcfonline.com/gallery/jack-strats-pics/001919bod.jpg

Denk dat de 10-string PCS Rhoads het moeilijkst te vinden is al ik me goed herinner.

PCS staat trouwens voor Players Choice Series, een beperkt aantal productiegitaren met de meest gevraagde customshopfeatures. Verkrijgbaar dus de all flamed-maple body en de exotic als Dinky, Rhoads en nog een, misschien de Kelly maar weet dit niet zeker.
Kwamen met Bill Lawrence XL500 humbuckers en Jackson sc's, maar de BL was veel te schel in die esdoorn body.
Er zijn trouwens verscheidene PCS-series. Die van mij is van '94, maar er is nog minstens een van ik dacht een 2-tal jaar vroeger. Heb geen benul van latere uitgaven. Op 't JCF is er niet echt veel over te vinden maar ze stonden in de '94 catalogus van Jackson, misschien heeft iemand hier deze?

Alain
31 oktober 2004, 12:01
net gekocht :
http://i6.ebayimg.com/02/i/02/b1/c5/a2_1_b.JPG
http://i8.ebayimg.com/01/i/02/b1/94/11_1.JPG
http://i12.ebayimg.com/02/i/02/b1/81/7c_1.JPG
http://i14.ebayimg.com/01/i/02/b1/9e/8e_1.JPG
http://i22.ebayimg.com/01/i/02/b1/44/d7_1.JPG

serienummer #003731
Blijkbaar gemaakt in '97 en een echte USA.

Spotprijsje, wat vinden jullie ervan?

Anders Destium
31 oktober 2004, 12:14
Mooie kleur, vette Dinky! Gefeliciteerd :lol:

NeeraDJ
31 oktober 2004, 12:27
Cool reversed headstock, gefeliciteerd dude! Is dat een ebben toets en wat was die spotprijs als ik vagen mag? :wink:

Swan
31 oktober 2004, 12:39
cool, geen inlays :-D
goeie koop :)

GAS :evil:

Soulflyhigh
31 oktober 2004, 12:53
Goede koop, mooie kleur. Ook cool dat ie geen inlays heeft maar ik ben zelf meer van de gewone headstock. congrats met je gitaar :)

Iced Dragon
31 oktober 2004, 13:57
een dinky reversed 8-)

daar straks nog in mijn '98 catalogus zitten op geilen...lucky bastard!

was dit degene die je kon kopen? En wat was de prijs als ik vragen mag? :)

Neem je die mee naar de meeting? 'k Zou de nek eens willen vergelijken met de mijne. Kunnen we de meeting niet vervroegen?
Oh, en moest je hem verkopen, 'k ben de eerste die't gevraagd heeft hé :-D :wink: ...hé.... :razz:

Zijn 't nog de originele pups? Zouden een SH2 en een SH12 moeten zijn. Hoe klinkt ze, hoe speelt ze? Zeg iets!! Of heb je't te druk nu? :roll:

Swan
31 oktober 2004, 14:02
dit topic is echt n ramp voor GAS :cry:

iemand een san dimas dinky (83) kopen? 8-)

Wormaap
31 oktober 2004, 14:06
dit topic is echt n ramp voor GAS :cry:

iemand een san dimas dinky (83) kopen? 8-)
Pics?
Specs?
Prijs?

O nevermind ik heb toch geen geld :cry:

Iced Dragon
31 oktober 2004, 14:07
Ze ziet er in ieder geval onberispelijk uit, het ebbenhout is prachtig.
Hoe ben je er aangeraakt btw? (als je't wilt vertellen natuurlijk...)

Swan
31 oktober 2004, 14:11
blue crackle finish...sig. van Grover Jackson, incl chainsaw case..
prijs in overleg :wink:
http://members.lycos.nl/zenovdb/51502.JPG hier issie nogal erg licht door de flitssss...
hij hoeft niet perse weg..hij speelt fantastisch, alleen hij past niet echt bij mn stijl etc...er is vast iemand die hem beter kan waarderen :wink:

Wormaap
31 oktober 2004, 14:13
Hm... Maar 22 frets, en'n Jackson JT-6 brug... Wel'n bloedmooie finish :o
Maar daar mag iemand anders zich op storten, 'k moet eerst de JT-6 op m'n Model 6 vervangen :-D

NeeraDJ
31 oktober 2004, 14:16
Jij mag wel spammen hè :evil::wink:

Jammer van de palisander toets en dots anders had ik 'm genomen

Alain
31 oktober 2004, 14:18
op evilbay.com, 711 $ inclusief shipping. rond de 600 € dus, eventueel nog invoerrechten op te betalen, komt uit de USA.

Ik heb ze nog niet binnen. Ik zal wel zien.

Iced Dragon
31 oktober 2004, 14:24
op evilbay.com, 711 $ inclusief shipping. rond de 600 € dus, eventueel nog invoerrechten op te betalen, komt uit de USA.

Ik heb ze nog niet binnen. Ik zal wel zien.

Wow, da's ne hele schone prijs!! Moest het een Koreaanse zijn dan zou je zoveel niet geven natuurlijk :wink:

Alain
31 oktober 2004, 14:34
nee, maar er staat made in usa op de headstock, en ik heb het serienummer gechecked op de site van jackson, en het kwam overeen met de verkoper zijn uitleg. 97, made in USA. Vond het ook een heel goeie prijs, zeker inclusief vervoer.

Een Koreaan interesseert me niet. Ik heb een goeie setup (Engl -G-force - bogner) en ik wou een goeie gitaar voor erbij. Ik had enkele Ibanez Jems getest, en ik vond die niet echt denderend. Toch niet in vergelijking met mijn RG 550 of mijn S540, en zeker niet met mijn universe, en die Jem kost dan +- het dubbele. PRS was een alternatief, maar ik had niet echt zin om heel veel geld uit te geven. Dus wat kwam er nog in aanmerking, jackson USA en ESP,... en dan beginnen zoeken. Zonder inlays vond ik schitterend, net als een reversed headstock. Ik gebruik enkel een brug en neckelement, dus ook in orde. Floyd Rose was ook +- verplicht, zit er ook op. In mijn andere gitaren zitten EMG of DiMarzio, en nu dus een met Seymour Duncans, zijnde een goeie aanvulling op de rest.

Ibanez RuleZ
31 oktober 2004, 14:38
die dinky, uit welk jaar dacht je ook al weer dat ie was?? 83? denk het van niet. toen gebruikten ze nog die JT6 niet. die is pas in 1987 gekomen (waardeloze zet van jackson), dus kan ook al heel goed een ontario zijn, maar dat weet jij ook wel :) overigens niets mis met ontario made gitaren, die zijn miss zelfs wel beter, ondanks de vintagewaarde van de san dimas

Harrald

Swan
31 oktober 2004, 14:40
hmm...er staat San Dimas op de plaat...
ik had t getjekt ergens op de jacksonsite met t serie# en toen kwam er 83 of 84 ofzo uit...

Shakeel
31 oktober 2004, 14:45
net gekocht :
*pics*

serienummer #003731
Blijkbaar gemaakt in '97 en een echte USA.

Spotprijsje, wat vinden jullie ervan?

MOOOOOOOI

Iced Dragon
31 oktober 2004, 15:28
komt uit de USA.



Moest het een Koreaanse zijn dan zou je zoveel niet geven natuurlijk :wink:

ehm, 't was eigenlijk een flauw grapje...

Ik verzeker je, je zult er content van zijn! Nogmaals proficiat

(heb op je site gezien dat je een goeie muzieksmaak hebt...)
Deze gitaar is echt iets voor jou!

http://www.stevesmyth.com/Invision/html/emoticons/shred.gif

Alain
31 oktober 2004, 15:35
Nevermore :wink:

De site staat nog wat achter geloof ik. Heb de laatste maanden serieus mijn GAS laten botvieren. :lol:

Shakeel
31 oktober 2004, 18:03
Pas ff je onderschrift aan :wink:

BLOK182
31 oktober 2004, 18:07
Nevermore :wink:

De site staat nog wat achter geloof ik. Heb de laatste maanden serieus mijn GAS laten botvieren. :lol:
Bevalt het een beetje, de bognerkast? Welke heb je? Zit ook op zoiets te gassen voor onder mijn Powerball :wink:

Anders Destium
31 oktober 2004, 18:53
Ik ben ook benieuwd naar die combi Alain! Een Powerball + Bogner cab lijkt me zelf ook een goede combi :)

Alain
31 oktober 2004, 19:59
Engl + Bogner klinkt super. Ik had vroeger 2 Marshall 1960's en het verschil daarmee is spectaculair. Ik had niet verwacht dat het zo enorm ging zijn. Nu klinkt het super!

Ik ben nu heel erg tevreden over mijn setup. Enkel nog wat midi spullen testen, maar de rest is in orde 8-)

Shakeel
2 november 2004, 16:29
Hey neeradj zat net te surfen op jcf, kom ik opeens dit tegen :-?

http://www.jcfonline.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB19&Number=315256&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

What's it all about bro? ( had geen zin om alles door te lezen)

NeeraDJ
2 november 2004, 16:38
Hey Shakeel,

Ik ga er een topic over openen in dit forum (offtopic), die gozer is echt te mal voor woorden, en heeft helemaal geen stijl. Bovendien zijn die gozer zijn communicatie skills belachelijk

Shakeel
2 november 2004, 16:42
ah ok, zie het wel in offtopic dan :)