PDA

View Full Version : Dime is weer terug op het oude nest!



gerrekat
28 oktober 2004, 20:43
test

gerrekat
28 oktober 2004, 20:43
http://www.dimebaghardware.com/newdime.jpg


"Former PANTERA and current DAMAGEPLAN guitarist Dimebag Darrell has signed new endorsement deals with Dean Guitars and Krank Amplification, according to a posting at www.VINNIEandDIME.com. Dimebag was endorsed by Dean early on in his career before switching to Washburn, whose product he had used for the past decade."


:-D :-D :-D

Eeen van de beste moderne gitaristen en een van de beste "klassieke gitaristen" (michael Schenker) vorige maand kan niet beter!

als ik de poet heb koop ik een DIMEBAG signature ML!


HIj heeft tevens met KRANK amps gesigned vaag, hij stond bekend als een die hard Solid State gebruiker en dat zijn nochthans 100% buiizenamps!

Wormaap
28 oktober 2004, 20:54
Ej, da's leuk :)

Paultje-k
28 oktober 2004, 21:25
Volgens mij staan de bedrijven in de rij om Dimebag te endorsen... :D

Heel cool dat ie weer terug is bij Dean btw!

Had ik maar geld... :cry:

Bluesbreaker
28 oktober 2004, 21:40
hm, wat een feest :roll:

gerrekat
28 oktober 2004, 21:45
Tja als Blues Rocker kan ik me voorstellen dat Dime je niet veel doet/zegt maar in metalland is het toch wel een hele grote!

Ik kocht "vulgar display of power" toen hij uitkwam in 1992 en
tot op de dag van vandaag een van de beste moderne metal schijven!

BLOK182
28 oktober 2004, 21:50
Ah cool, vind dean een veel sympathieker merk dan washburn, zullen wel erg coole gitaren worden, die dime signatures!

Baco
28 oktober 2004, 21:52
Ah cool, vind dean een veel sympathieker merk dan washburn, zullen wel erg coole gitaren worden, die dime signatures!

Cool stuff :-D

Het gaat de goede kant uit met Dean! Ben benieuwd nr die signature series :o

Ibanez
28 oktober 2004, 22:17
Waarom is hij uberhaupt naar Washburn gegaan? Die gast heeft idd echt voor alles een endorsement. Die Randall Dimebag Darrel met camouflage kleuren in de feedback is trouwens wel erg stoer.

NeeraDJ
28 oktober 2004, 22:25
Ja precies ik vond die Washburns altijd way overpriced voor het beetje gitaar dat je ervoor kreeg bij de Dime serie. Dean zal het ongetwijfeld kwalitatief beter, mooier, en wellicht goedkoper maken. En daar gaan we toch voor?

NeeraDJ
28 oktober 2004, 23:11
Looky what I found:


DAMAGEPLAN's DIMEBAG DARRELL Parts Ways With WASHBURN GUITARS - Oct. 26, 2004

After a successful 10-year partnership, Washburn Guitars and Randall Amplifiers are parting ways with DAMAGEPLAN/ex-PANTERA guitarist Dimebag Darrell.

U.S. Music Corp. is shifting its focus toward new product development that will appeal to a wider variety of musicians. "We've had a great working relationship with Dimebag over the past 10 years," said Rudy Schlacher, President and Owner of U.S. Music Corp., whose brands include Washburn and Randall. "Dimebag has established his unique guitar shape and headstock as his own which cannot be associated with any one guitar brand."

With the recent acquisition of Parker Guitars, U.S. Music Corp. is investing significant resources toward manufacturing Parker Guitars and applying these new methods to Washburn's entire USA product line.

"Dime has established a consistent, definable tone that makes his singular style instantly recognizable to his legions of fans. Randall is continuing its product development strategy of providing flexible high gain tube and solid state amplification." Mr. Schlacher continues. "We are finding the variety of recently developed products appeal to everyone from the heavy metal guitarist to pop rock artists."

"We are extremely proud of our partnership with Dimebag Darrell; he has established himself as the premier guitarist of our generation. He is focused on developing a variety of new Dimebag products to be made available to his legions of fans around the world. We wish him nothing but the best for the future," said Mr. Schlacher.

Washburn Guitars, Randall Amplifiers and Parker Guitars are divisions of U.S. Music Corporation, located just outside Chicago in Mundelein, Illinois.

Lijkt mij dat Dimebag gewoon geen geld meer binnen bracht hier aan te lezen

Maap
28 oktober 2004, 23:27
heb ik net een half jaar een washburn dime 3 :P
maar wel zekr cool dat ie weer terug is bij dean, ben zeer benieuwd hoe de modellen eruit gaan zien. Hij had bij washburn ook altijd vage kleuren en prints enzo (dimeslime, dimebolt, camo etc. etc.) Ik hoop inderdaad dat ze wat goedkoper zijn dan de washburns (et is dat ik em 2e hads voor vrij weinig vond, anders had ik em nu niet) maar in ieder geval ga ik vanaf nu weer beginnen met sparen : :-D

Maar het zou eigenlijk wel nep zijn als ie overstapte op tube amps, want dime heeft toch echt een heel eigen geluid, een beetje you love it or you hate it geluid. Ik ben bang dat als ie tube amps gaat gebruiken dat hij dan zo'n 13 in een dozijn nu metal tone gaat krijgen. Gelukkig blijft zijn riffing nog top, als was damageplan niet echt m over naar huis te schrijven .. maarja ik ga te lang door

Maap
28 oktober 2004, 23:30
heb ik net een half jaar een washburn dime 3 :P
maar wel zekr cool dat ie weer terug is bij dean, ben zeer benieuwd hoe de modellen eruit gaan zien. Hij had bij washburn ook altijd vage kleuren en prints enzo (dimeslime, dimebolt, camo etc. etc.) Ik hoop inderdaad dat ze wat goedkoper zijn dan de washburns (et is dat ik em 2e hads voor vrij weinig vond, anders had ik em nu niet) maar in ieder geval ga ik vanaf nu weer beginnen met sparen : :-D

Maar het zou eigenlijk wel nep zijn als ie overstapte op tube amps, want dime heeft toch echt een heel eigen geluid, een beetje you love it or you hate it geluid. Ik ben bang dat als ie tube amps gaat gebruiken dat hij dan zo'n 13 in een dozijn nu metal tone gaat krijgen. Gelukkig blijft zijn riffing nog top, als was damageplan niet echt m over naar huis te schrijven .. maarja ik ga te lang door

Maap
28 oktober 2004, 23:30
heb ik net een half jaar een washburn dime 3 :P
maar wel zekr cool dat ie weer terug is bij dean, ben zeer benieuwd hoe de modellen eruit gaan zien. Hij had bij washburn ook altijd vage kleuren en prints enzo (dimeslime, dimebolt, camo etc. etc.) Ik hoop inderdaad dat ze wat goedkoper zijn dan de washburns (et is dat ik em 2e hads voor vrij weinig vond, anders had ik em nu niet) maar in ieder geval ga ik vanaf nu weer beginnen met sparen : :-D

Maar het zou eigenlijk wel nep zijn als ie overstapte op tube amps, want dime heeft toch echt een heel eigen geluid, een beetje you love it or you hate it geluid. Ik ben bang dat als ie tube amps gaat gebruiken dat hij dan zo'n 13 in een dozijn nu metal tone gaat krijgen. Gelukkig blijft zijn riffing nog top, als was damageplan niet echt m over naar huis te schrijven .. maarja ik ga te lang door

gerrekat
29 oktober 2004, 06:52
GOedkoper? zou er niet direct op rekenen! maar ik ben ook superbenieuwd.

Het probleem is wel dat de produktiecpaciteit klein is en dit soort dingen vastw eer vertraging opleveren voor mijn custom V!

Negative K3 fan
29 oktober 2004, 10:20
krank amps... hmmm


maar dimebag rules, ook al vind ik zn toon vaak niks hij is wel een geniale gitarist, zowel creatief als technisch als met performances!!!11

Negative K3 fan
29 oktober 2004, 10:21
krank amps... hmmm


maar dimebag rules, ook al vind ik zn toon vaak niks hij is wel een geniale gitarist, zowel creatief als technisch als met performances!!!11

ik ben de laatste tijd redelijk into pantera :)

NeeraDJ
29 oktober 2004, 11:55
GOedkoper? zou er niet direct op rekenen!

Laat ik het zo zeggen, als er ook een Koreaantje uit zou komen dan zou het kwalitatief veel beter en goedkoper zijn dan die neppe low end Washburn Dimes, kwaliteit nihil! Schenker's V is trouwens wel enorm is prijs gedaald na zijn overstap bij Dean!

gerrekat
29 oktober 2004, 22:14
Ik heb me laten verteleln dat je een echte USA MS V kan kopen voor net effe meer dan $ 2500 dat valt op zich wel mee dus!


Hier zijn de eerste pics van Dime, grappig in de foto speelt hij op een 79 series made in Korea ML, dat zijn tot nu de enige met floyds...ik denk dat ze nu flink aan het zweten zijn in de DEAN custom shop LOL!

http://manley.localfix.com/DPR/liveshow22.jpg

NeeraDJ
29 oktober 2004, 22:21
Dat zal list price zijn geweest ofzo, ik zag een Buy it now van een winkel op eBay voor 1500-1800 dollar ofzo

gerrekat
29 oktober 2004, 22:23
als dat waar is si dat een hele lage prijs....mara goed dara zijn de prijzen nu eenmaal veel lager dan hier.

hier kost een standaard TC al 2200-2500 EURO

EmgMaster
30 oktober 2004, 13:01
wat doet die gast toch altijd met zen halselement, zit altijd zon witte balk op ofzo. Zie je op de foto ook wel

gerrekat
30 oktober 2004, 13:33
Hij heeft gewoon een zebra Duncan 59 in de nek zitten hij plakt de zijkantjes sdicht met tape, ik vermoed tegen feedback maar het kan ook om een hele andere reden zijn....

EmgMaster
30 oktober 2004, 14:01
ooh zo, geen heel apart ofzo dus

Wouter J
1 november 2004, 00:27
Hier zijn de eerste pics van Dime, grappig in de foto speelt hij op een 79 series made in Korea ML, dat zijn tot nu de enige met floyds...ik denk dat ze nu flink aan het zweten zijn in de DEAN custom shop LOL!

http://manley.localfix.com/DPR/liveshow22.jpg

Wat laat jou denken dat dat een Koreaan is? Het zou net zo goed een van Dime's oude Dean ML gitaren kunnen zijn waarop hij speelde voordat hij bij Washburn terecht kwam. Die gitaar zou best nog uit de tijd van Pantera kunnen komen toen ze nog een "Hair metal" band waren en Darrel Abbot als "Diamond Darrel Lance" door het leven ging.

http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPantera.jpg
http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPanteraCU.jpg

Dat aftapen van het hals element is om te voorkomen dat de E snaar onder de spoel blijft zitten Steve Vai doet zoiets ook.

gerrekat
1 november 2004, 06:46
Uhhhh je hebt gelijk...maar ik zie aan de "crotch" dat het een 79 series is, dat is de achterkant van de V shape op de ML.

BIj de meeste 79 series is die namelijk niet correct aan het US model, het is een meer sloppy U shape waar het bij de USA ML's een veel meer V shape is, ik bedoel zeg maar de binnenzijde van de V tussen de punten zeg maar.

Het is ov erigens bij de nieuste 79's gefixed, maar de redeen is denk ik ook dat de 79's de enige ML's zijn met een floyd en Dime is een fervent floyd gebruiker....maar er wordt hard gewerkt aan een US DIME model prototype maar het is schijnbaar allemaal zo plotseling gegaan dat ze die nog niet op de plank hadden liggen.

Ik heb die oude PANTERA platen trouwens, en met name "power metal" is best goed, veel mensen weten niet eens van het bestaan van die pre 1990 PANTERA platen!

Baco
1 november 2004, 10:56
Ik heb die oude PANTERA platen trouwens, en met name "power metal" is best goed, veel mensen weten niet eens van het bestaan van die pre 1990 PANTERA platen!

Power Metal heb ik ook nog liggen, is inderdaad best een leuke plaat. Ben erg benieuwd nr die Signature :-D

marc_o
1 november 2004, 11:00
http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPantera.jpg
http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPanteraCU.jpg

mijn god........Dimebag die sexy kijkt.......beetje eng is het wel. :o

gerrekat
4 november 2004, 18:05
Dime eergisteren!

[/img]http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/DP-1.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/DP-4.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/DP-5.jpg

Negative K3 fan
4 november 2004, 18:09
Dime eergisteren!

http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/DP-1.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/DP-4.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/DP-5.jpg[/img]

precies verkeerd om :D

EmgMaster
4 november 2004, 18:47
Die gitaar zou best nog uit de tijd van Pantera kunnen komen toen ze nog een "Hair metal" band waren en Darrel Abbot als "Diamond Darrel Lance" door het leven ging.

http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPantera.jpg
http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPanteraCU.jpg



Komt powermetal toevallig uit de tijd dat deze foto's zijn genomen???
Klinkt iig heel anders dan pantera van later, hebben ook een wat andere look overigens :D:D

gerrekat
14 november 2004, 18:39
Zou dit een proto zijn van de nieuwe Dime signature??

http://www.rockconcertfotos.com/damageplan1004/bigimages/DallasDime8412.jpg

NeeraDJ
14 november 2004, 18:46
http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPantera.jpg
http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedPanteraCU.jpg

Dat aftapen van het hals element is om te voorkomen dat de E snaar onder de spoel blijft zitten Steve Vai doet zoiets ook.

OMG waren zij een hairmetal band vroeger?!!!! Hahahaha, dat had ik nooit geweten, sterker nog, nooit verwacht. Mr Scary (George Lynch) en Dokken waren vroeger ook een hair metal band, en als je nu naar zijn muziek luistert dan is het ook niet te geloven. Hoe maken ze zo'n switch?

@gerrekat: Damn die pic ga ik meteen opslaan, wat een bloedmooie finish! Misschien een idee voor een andere gitaar met solid finish als ik weer geld heb (zal volgend jaar worden, haha)

Ronald
14 november 2004, 18:51
die krank amps waar die op speelt is da nou een buizenversterker of een solid state ?

gerrekat
14 november 2004, 18:57
Nou hair metal wil ik het niet noemen maar ergens tussen oude Priest, KISS en Def Leppard was het wel, beduidend rustigere koers dan hun post 1990 albums iig.

Die KRANK amps zijn volledig buizen, maar zoals ik al zei ben er nog geen moment van onder de indruk geweest!

gerrekat
14 november 2004, 18:58
Nou hair metal wil ik het niet noemen maar ergens tussen oude Priest, KISS en Def Leppard was het wel, beduidend rustigere koers dan hun post 1990 albums iig.

Die KRANK amps zijn volledig buizen, maar zoals ik al zei ben er nog geen moment van onder de indruk geweest! Maar datzelfde geldt voor RANDALL (heb zelf een CYCLONE gehad) maar hij wel een goed geluid uit te krijgen...waarschijnlijk met hulp van mods

Ronald
14 november 2004, 19:04
eigenlijk zou dimebag gewoon bij transistor moeten blijven vinnik maar goed

ik heb trouwens zelf een randall cyclone. vind ik juist hele lekker versterker. maar ja ik ben ook niet zo'n buizengroupie

gerrekat
14 november 2004, 19:31
Ik geef geen reet om buizen of SS, ik heb van alles geprobeerd, maar als ik eerlijk ben klinken buizen veel beter.

De cyclone kreeg is bij lange na niet zo'n vet geluid uit als uit wleke buizenamp ik dan ook ernaast gezet heb...ik hou echt wel van Dime zijn tone, maar dat ding komt er niet de buurt.

De Cyclone klinkt strak en gaat erg hard, maar daar houd het IMO ook wel mee op...heb de PQ-3 nog wel als ik die op een buizen amp zet kan ie ook net als Dime klinken, dus ik denk dat zijn toon met name in zijn vingers, zijn PQ-3 en in mindere mate in de BIll Lawrence L 500 XL PU's zitten.

Op de DAMAGE PLAN CD gebruikte hij trouwens de RANDALL RM heads die ook volledig buizen zijn...maar agreed zijn tone was daarop ook eens tuk minder uniek en uitwisselbaarder..

Negative K3 fan
14 november 2004, 22:16
die kranks schijnen nogal prut te zijn, kwa clean zijn ze goedc voor een meerkanaals amp, maar de scheur zuigt als de tering.

Wouter J
15 november 2004, 00:18
die kranks schijnen nogal prut te zijn, kwa clean zijn ze goedc voor een meerkanaals amp, maar de scheur zuigt als de tering.

Als dat zo is waarom zou Dimebag zijn endorsement met Randall hebben opgezegd?

Ik bedoel, Dimebag weet wel wat een goede scheur moet hebben en hij laat zich heus niet verbinden aan iets wat niet klinkt.

Wouter J
15 november 2004, 00:18
die kranks schijnen nogal prut te zijn, kwa clean zijn ze goedc voor een meerkanaals amp, maar de scheur zuigt als de tering.

Als dat zo is waarom zou Dimebag zijn endorsement met Randall hebben opgezegd?

Ik bedoel, Dimebag weet wel wat een goede scheur moet hebben en hij laat zich heus niet verbinden aan iets wat niet klinkt.

Wouter J
15 november 2004, 00:18
die kranks schijnen nogal prut te zijn, kwa clean zijn ze goedc voor een meerkanaals amp, maar de scheur zuigt als de tering.

Als dat zo is waarom zou Dimebag zijn endorsement met Randall hebben opgezegd?

Ik bedoel, Dimebag weet wel wat een goede scheur moet hebben en hij laat zich heus niet verbinden aan iets wat niet klinkt.

gerrekat
15 november 2004, 07:15
Ik weet niet of je ooit een droge scxheur direct uit een RANDALL CYCLONE of WARHEAD gehoord hebt maar dat stelt ook niet al teveel voor...metalzone op zijn best.

Maar goed hij kan van alles laten doen aan die amps, hij gebruikt ook veel buitenboord apparatuur om zijn signature toon te krijgen en gebruikt zijn amp eigenlijk alleen als poweramp....zijn toon haalt ie o.a. uit de Furman PQ-3 parametrische EQ/pre amp

gerrekat
15 november 2004, 07:15
Ik weet niet of je ooit een droge scxheur direct uit een RANDALL CYCLONE of WARHEAD gehoord hebt maar dat stelt ook niet al teveel voor...metalzone op zijn best.

Maar goed hij kan van alles laten doen aan die amps, hij gebruikt ook veel buitenboord apparatuur om zijn signature toon te krijgen en gebruikt zijn amp eigenlijk alleen als poweramp....zijn toon haalt ie o.a. uit de Furman PQ-3 parametrische EQ/pre amp

gerrekat
17 november 2004, 20:42
dubbel.

gerrekat
17 november 2004, 21:56
Lees net dat er een geheel; nieuw model komt als Dimebag signature, zag ook een leuke foto, DEAN himself is hier aan de slag met het Dime prototype...en dit is de officiele press release

Former PANTERA Guitar Legend DIMEBAG DARRELL Returns to DEAN - Nov. 16, 2004

Dean Guitars announced Saturday November 13, 2004 that they have signed DAMAGEPLAN guitarist Dimebag Darrell (ex-PANTERA) to an exclusive endorsement agreement with an extensive line of USA-made and imported model "Dimebag" guitars to be introduced in January 2005.

Dimebag Darrell, named by Guitar World magazine as one of the "Top 100 Metal Guitarists of All Time," started his career over two decades ago playing almost exclusively Dean ML guitars. Compared to guitar greats Eddie Van Halen, Randy Rhoads and Jimi Hendrix, Darrell began his rise to fame in the '90s with PANTERA. The group earned several Grammy nominations and went right to the top of the Billboard charts. Dimebag is currently on tour blazing his way across the U.S. on his new Dean Guitars to the delight of thousands of fans with his new band DAMAGEPLAN. The band has exploded into the metal scene with a heavy tour schedule promoting their debut album, "New Found Power".

"Being back with Dean is like coming home to me," Dimebag said in a statement. "It's where I started. I was missing the massive crunch, tone, sustain and effortless playability. Having Dean's back in my hands has put fun back into my guitar playing…like I was driving a car with three cylinders and now I'm back to eight and burning nitro."

Dean Guitars owner Elliott Rubinson commented: "Dime is definitely one of the most influential guitarists of all time. Anyone who has heard him play knows that. In addition this guy has the personality and aura to match. Having him back with Dean is the biggest thing to happen to Dean Guitars in the seven years that I have owned the company. The Dime models we have planned will blow away any Dimebag fan. We look forward to the challenge that an artist as creative as Dimebag Darrell will send our way."


http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/Dime%20pattern.jpg'

vaag....

Negative K3 fan
17 november 2004, 22:08
die kranks schijnen nogal prut te zijn, kwa clean zijn ze goedc voor een meerkanaals amp, maar de scheur zuigt als de tering.

Als dat zo is waarom zou Dimebag zijn endorsement met Randall hebben opgezegd?

Ik bedoel, Dimebag weet wel wat een goede scheur moet hebben en hij laat zich heus niet verbinden aan iets wat niet klinkt.

dat vraag ik me dus ook af! maar ik heb geen ervaring metrandalls en gerrekat vindt ze ook neit al te best en ik vind dimebags toon nou ook weer niet echt iets nastreefbaars als je begrijpt wat ik bedoel.

schwalbe
18 november 2004, 03:04
Zo, dus het prototype is van multiplex?

EmgMaster
18 november 2004, 06:40
die kranks schijnen nogal prut te zijn, kwa clean zijn ze goedc voor een meerkanaals amp, maar de scheur zuigt als de tering.

Als dat zo is waarom zou Dimebag zijn endorsement met Randall hebben opgezegd?

Ik bedoel, Dimebag weet wel wat een goede scheur moet hebben en hij laat zich heus niet verbinden aan iets wat niet klinkt.

Weet niet of hij zijn deal opgezegt heeft, maar als hij daar wegmoest ofzo:
Randall en Washburn zijn van dezelfde firma geloof ik, dus dan wordt het lastig om de ene endorsement te houden als je van die andere afstapt

gerrekat
18 november 2004, 22:22
Zo, dus het prototype is van multiplex?

HAHHA goede vraag zal de mal wel wezen, Dean Z heeft zojuist een preview gegeven van de headstock, het wordt een compleet nieuw model gebaseerd op de ML!