PDA

View Full Version : Amp zonder effect loop



Hansfong
27 mei 2002, 12:14
Ik heb een Fender Vibro Champ, dat is een buizen amp uit eind jaren 70, zonder effecten loop. Ik zou graag reverb willen hebben, b.v. een Behringer Virtualizer, maar volgens het manual kan dit alleen direct op een gitaar amp aangesloten worden via een effecten loop. Mijn gedachte was om dit dan maar via een mengpaneel te doen, zoals op onderstaand schema (Virtualizer aangesloten via de aux).

gitaar---mengpaneel---vibro champ
| |
| |
virtualizer

Of is er een andere manier mogelijk. Het is voor thuis, dus eerst een microfoon voor m'n amp zetten en dat weer versterken met PA heeft weinig zin. Ook heb ik begrepen dat reverb pedaaltjes niet zo denderend zijn. Graag commentaar van jullie. Groeten,

Hans

Hansfong
27 mei 2002, 12:16
Okay, dat kwam er niet helemaal goed uit. Nog een keer:

gitaar
|
|
mengpaneel~~~~virtualizer via aux
|
|
vibro champ

Robbert
27 mei 2002, 13:56
Je kunt ook bij een goede reperateur een extra loop erin laten zetten.

Ik weet niet wat dat gaat kosten, maar je zou allicht eens een belletje kunnen geven naar een willekeurige shop.

gab
29 mei 2002, 15:54
ik denk dat je bij de fender vibrochamp gemakkelijk de reverb tussen je gitaar en versterker kan hangen. dat werd ook altijd met een reverbtank gedaan. deze reverbs zijn echter prijzig als je ze wil kopen. ik zelf gebruik een analoge delay van carl martin om een reverb effect te krijgen. ik denk dat dat heel goed lukt. bij mij gaat hij ook gewoon rechtstreeks mijn fender bassman 59 ri in. er zijn echter ook hele goede berichten over de holy grail van Electro Harmonix (een reverb pedaal). kijk eventueel op de harmonie central. http://www.harmony-central.com/ bij effects en dan effect database. enz. dan kan je lezen wat andere van een pedaal vonden.
over die behringer weet ik niets af.

AllodoX
3 juni 2002, 19:03
Een andere versterker kopen zou de makkelijkste oplossing zijn..

maar wat je ook kunt doen..

gitaar -> DI boxje -> effect -> versterker

een fatsoenlijk DI boxje is bijv een sansamp.. zijn niet zo duur ( 100 euro of zo ).