PDA

View Full Version : london city speakers



doncker
28 oktober 2004, 17:04
Weet er iemand welke speakers er in de oulde london city cabs zitten. Klinken ze goed ? Kheb veel positieve verhalen over de cabs gehoord maar je hoort ook veel goede dingen over marshall 1960 cabs dus niet alles wat gezegd wordt klopt.
Kan iemand me helpen

greets

kristof

AART
28 oktober 2004, 23:38
als je echte oude hebt zitten er G12H speakers in van celestion, hel mooie dingetjes...

AutoStatic
17 januari 2005, 13:49
Beetje laat maar in de groene kasten horen Celestion G12H30 "Cream Caps" te zitten. Meestal zijn die er echter uitgehaald, altijd checken dus!!!

DaveItUp
17 januari 2005, 13:52
Ik heb een London City cab. De persoon van wie ik m kocht vertelde me dat er origineel Greenbacks inzaten. Nu zitten er G12-50s in. Klinkt goed met een JCM800 erop aangesloten.

DaveItUp
17 januari 2005, 13:52
Ik heb een London City cab. De persoon van wie ik m kocht vertelde me dat er origineel Greenbacks inzaten. Nu zitten er G12-50s in. Klinkt goed met een JCM800 erop aangesloten.

pol
17 januari 2005, 14:05
je hoort ook veel goede dingen over marshall 1960 cabs dus niet alles wat gezegd wordt klopt.

marshall 1960 cabs zijn zo slecht nog niet hoor, die vintage kasten vallen best wel mee, wel spijtig van die plastic handvaten, maar die zijn goedkoop te vervangen door metalen. De bedrading is ook vrij dun maar da's ook snel vervangen. Als je dan nog nakijkt of alle schroeven goed vast zitten klinken die prima vind ik.
Ter vergelijking: ik heb een mesa rectocab gehad, en in de bandmix kwam die marshall beter door omdat die mesa te bassig en niet helder genoeg was. Nu heb ik nog een diezel cab met eminence speakers, maar voor ouwerwetse rockgeluiden vind ik die marshall beter, die klinkt wat rauwer en vuiler.
De standaard cabs met gt-75 celestions vind ik dan wel niet zo geweldig.

doncker
17 januari 2005, 14:46
Beste Pol,

Khad het over de standaard 1960 cabs die ik persoonlijk niet beter vind klinken dan mijn behringer cab. Mss kunnen we is met een paar mensen een cab test houden oid.

AutoStatic
17 januari 2005, 15:02
Oja, en was vergeten te zeggen dat ze erg goed klinken, in ieder geval in vergelijking met een standaard Marshall 1960 buik.

pol
17 januari 2005, 15:17
ja over de standaard 1960's kan ik je geen ongelijk geven, die vind ik ook niet geweldig.