PDA

View Full Version : goeie tip?



Frans
17 september 2001, 22:54
Is er iemand die me nog ff kan helpen met een versterker.gitaar keuze idee...
-kwil er ongeveer 1500 aan kwijt, kan tot 2000 uitlopen, maar liever teerste uiteraard.
-kwil rock spelen, ideetje: de rock nummers van lenny kravitz, punk is top en verder bijna alle rock is goed.
-kdnk op dit moment aan godin raidoator en ibanez GRX 40 of squier stratocaster
als versterker denk ik aan een voxje of een HenK silveredition of een behringer(di in de feedback gids) london city 100 watt protube... verder weet ik het ook neit echt. tnx frans

taylor
17 september 2001, 23:13
zie maar.

wat je maar zelf leuk vind.

Kitaarhiero
18 september 2001, 11:55
Lenny Kravitz maakt veel gebruik van Gibsons...Epiphone gitaren zijn dus ideaal. een redelijke Les paul, SG of Thunderbird heb je zó voor 1000 gulden. qua amps weet ik niet zo heel veel, maar line 6 heeft goede amps, met veel effecten voor een redelijke prijs (er is een kleine met een batterij aan effecten te koop voor maar 800 gulden)...

Outshine
18 september 2001, 12:56
K zou die Behringer iig laten staan.
Verder geldt ook hier weer: Test t en je weet t!!

Ibanez
18 september 2001, 20:02
GRX 40 zou ik nemen, vind ik de mooiste van de drie, in ieder geval geen squier want die is niet echt zo mooi.

Ibanez2001
18 september 2001, 22:40
Eigenlijk is er maar 1 merk versterker: Marshall. Valvestate, half buizen, half transistor, is echt te gek. Qua gitaar: hou je van licht en snel, kijk dan eens naar Ibanez. Wil je meer rock n' roll en ietsje zwaarder, probeer Gibson, wel duur, of anders Epiphone.

quinton
19 september 2001, 01:27
over dat 1 versterker gedoe ben ik het zeker niet eens. een goede lampenversterker ruled toch boven een transistorversterker, je hebt minder in wattage voor hetzelfde geld, maar echt wel veel beter geluid. Hangt natuurlijk van je voorkeur af...

sleep_to_saturate
19 september 2001, 11:42
Bovendien wordt de les paul ook veel in punkmuziek gebruikt. Lekker zwaar. Ik raad je de Epiphone Les Paul aan. Voor versterker zou ik voor Marshall gaan. Een Valvestate is geweldig maar waarschijnlijk iets te duur.

Ullla
19 september 2001, 14:36
Mijn combi van Epiphone Les Paul en Marshall valvestate 8080 doet het al 7 jaar erg lekker, of ik nu rock 'n roll, punk, of jazz speel. Een combi waar je erg veel kanten mee uit kan. Wil je specifieker een richting op, kun je naar andere combinaties gaan kijken.

Kitaarhiero
19 september 2001, 14:44
Les-paul+marshall, kan niet beter!