PDA

View Full Version : Soloist vs. Horizon



Iced Dragon
28 oktober 2004, 11:25
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met beide gitaren? Ik vermoed dat de Horizon-series zowat het antwoord zijn op de Jackson (archtop) soloists, maar kan iemand ze eens vergelijken?
Vooral qua bespeelbaarheid (van de nek), afwerking, ...

eventueel als de klank vergelijkbaar is...
'k veronderstel ook dat de Jacksons iets duurder zijn? Is dit de moeite of liever een Horizon voor hun prijs?

tnx

Alain
28 oktober 2004, 11:37
Persoonlijk ken ik enkel de soloists. Schitterende klank, maar de neck ligt me in vele gevallen niet echt. Waarschijnlijk ligt het aan mij :lol:

Horizon staat op mijn te testen lijstje :wink:

Ibanez RuleZ
28 oktober 2004, 12:13
niet zozeer het antwoord als wel de kopie ervan. Ik heb zelf een charvel archtop soloist... spelen leuk, klinken erg goed. Ik denk dat het gewoon heel sterk aan je eigen voorkeur gaat liggen wat je wilt. ik denk dat de gitaren elkaar niet echt kwa kwaliteit zullen ontlopen, prijs weet ik niet, maar beiden zijn gewoon echt goed gebouwde gitaren (als je tenminste de jackson USA neemt en de ESP ipv de LTD, al zijn de laatste niet allemaal slecht).

Het neckgebeuren van jackson vind ik wel gewoon onprofessioneel met die telkens wissellende diktes en profielen, waarom ze dat doen is mij nog steeds een raadsel

Harrald

Soulflyhigh
28 oktober 2004, 12:14
Ik denk dat de Mirage (m) series meer het antwoord zijn op de Soloists. Je hebt al een M II voor zo'n 1500 euri. Dan heb je een maple of ebben fretboard, alder body, 24 frets, 2 SB humbuckers met een 3 way switch. Helaas is deze versie wel bolt-on. Je hebt ook nog een neck-through versie van de M serie maar die zal qua prijs aanzienlijk hoger uitvallen.

Iced Dragon
28 oktober 2004, 12:33
dan zijn de mirages eerder het antwoord op de dinkies denk ik.

idd wat die verschillende nekdiktes betreft, mijn dinky heeft een speed nek (iets te dun) naar mijn gedacht en de RR zou dezelfde nek hebben als de soloist (maar die is als ik 100% eerlijk ben wat te dik).
Denk zelfs dat mijn Horizon een iets dikkere nek heeft dan mijn RR.

Ibanez RuleZ
28 oktober 2004, 14:12
de neck van mijn archtop gaat heel hard richting die van mn oude les paul, wel wat dunner, maar het is wel een stevige neck. veel dikker dan die van mn charvel model 6 (een soloist) die weer volgens sommigen ongeveer de dunste soloistneck heeft die er ooit is gemaakt.

Harrald

Rubenios
28 oktober 2004, 21:59
k denk eigenlijk dat je ze t beste gewoon kunt uitproberen... dan weet je t zeker toch :)

Iced Dragon
28 oktober 2004, 22:30
k denk eigenlijk dat je ze t beste gewoon kunt uitproberen... dan weet je t zeker toch :)

er zijn wsch. niet veel plaatsen waar je beide kunt testen?

Anders Destium
28 oktober 2004, 22:45
Horizons zijn schaarser dan soloists, en die zie je al niet vaak. Je kunt het waarschijnlijk het beste proberen bij de grote Duitse gitaarboeren als Musik Produktiv :)

Josdevos
28 oktober 2004, 22:55
oa Beyers.
Ik heb nog geen jackson usa bespeeld eerlijk gezegd, maar mijn horizon is voor mij echt wel quasi perfektie! Kennis van me vond mijn esp's wel beter klinken en spelen als jackson usa, maar dat is waarschijnljk persoonlijk. Kzou zeggen wacht de meeting af, kan je een recente horizon (mijne dus, jij hebt toch ook een gelijkaardige) eens met jou jacksons vergelijken.

Iced Dragon
29 oktober 2004, 07:43
Kzou zeggen wacht de meeting af, kan je een recente horizon (mijne dus, jij hebt toch ook een gelijkaardige) eens met jou jacksons vergelijken.

ik hou je aan je woord makker :razz:
Ja, ik vind mijn jacksons beter afgewerkt dan mijn ESP, maar ik zou idd de laatste modellen eens willen vergelijken

ArpeggioKing
29 oktober 2004, 14:21
zie en kwijl. Het is echt een super vette gitaar, Gekocht bij Musik-Produktiv. Er zitten nu twee dimarzio's in. Super licht gitaartje met ongeloofelijke sustain. Super lekker nekje. Echt een perfecte gitaar voor mij. Beter als vele soloisten die ik heb geprobeerd...

http://storage.msn.com/s1pZ8pl_R1n1zFm9pPoCefomvL_mZuRAciL2WXZ5jvpJWIsQYV zTyz6oCqyWsbslA112g4MHDGrCT9APnzRjfTaOA/00.jpg?MdToken=1847913685431719

Baco
29 oktober 2004, 16:01
k denk eigenlijk dat je ze t beste gewoon kunt uitproberen... dan weet je t zeker toch :)

er zijn wsch. niet veel plaatsen waar je beide kunt testen?

Yep, bij Beyers hebben ze er wel een paar hangen. 'k Heb er ook nog op eentje zitten gassen... maar 'k ben er al over, heb andere plannen :wink:

Iced Dragon
29 oktober 2004, 16:31
k denk eigenlijk dat je ze t beste gewoon kunt uitproberen... dan weet je t zeker toch :)

er zijn wsch. niet veel plaatsen waar je beide kunt testen?

Yep, bij Beyers hebben ze er wel een paar hangen. 'k Heb er ook nog op eentje zitten gassen... maar 'k ben er al over, heb andere plannen :wink:

hé, is je SE al verkocht?? :o

(helezen dat je PODxt ook verkocht is :-? , toeme)

Baco
29 oktober 2004, 16:42
hé, is je SE al verkocht?? :o

(helezen dat je PODxt ook verkocht is :-? , toeme)

Nee, de SE staat nog altijd waar hij hoort te staan, bij mij boven op mijn muziekkamer. Ik laat de advertentie op gitaarmarkt nog even staan, maar ik sta niet echt te springen om hem te verkopen. Mocht er iemand interesse hebben dan zie ik het wel...

Wat zou je nog aan een Pod XT willen geven? Ik kan mss wel iets regelen voor je...

Iced Dragon
29 oktober 2004, 16:52
hé, is je SE al verkocht?? :o

(helezen dat je PODxt ook verkocht is :-? , toeme)

Nee, de SE staat nog altijd waar hij hoort te staan, bij mij boven op mijn muziekkamer. Ik laat de advertentie op gitaarmarkt nog even staan, maar ik sta niet echt te springen om hem te verkopen. Mocht er iemand interesse hebben dan zie ik het wel...

Wat zou je nog aan een Pod XT willen geven? Ik kan mss wel iets regelen voor je...

zo weinig mogelijk :roll: