PDA

View Full Version : 'hardware'-vraagjes



Iced Dragon
28 oktober 2004, 10:53
nu ja, weet niet of ze echt onder de term hardware vallen maar :

Hoe lang blijven snaren goed in een ongeopende verpakking?
heb 2 jaar geleden misschien 20 setjes of meer D'Addario EXL110-3D gekocht in NY voor 10$ per 3 setjes, dit kon ik niet laten voorbijgaan (de verkoper keek wel raar... 8-) )

edit: zie onder
2e vraag:
in mijn dinky had ik als HSS config. resp. Duncan Distortion, Jackson SC en Duncan Coolrail. De Distortion is een high output element en er was dus een volumeverschil met de coolrail en nog meer met de SC. Nu heb ik een paar weken terug de Distortion verwisseld met de TB4 uit mijn ESP (was gecombineerd met een '59-nekhumbucker). Tussen de Distortion en de '59 is er geen (noemenswaardig) volumeverschil maar tussen de TB4 en de coolrail is't verschil nog groter geworden, zo erg zelfs dat ik op mijn kamervolume (niet echt luid eigenlijk) de TB4 enorm luid klinkt en de coolrail niet te horen is.
Heb ik ergens iets verkeerd verbonden of zo?
Op de SD-site heb ik de outputs vergeleken (zo'n balkje) en blijkbaar zou de TB4 wel iets meer hebben maar niet om te zeggen dat het zo'n verschil is. In mijn Horizon had ik niet de indruk dat de TB4 veel luider klonk dan de '59...

iemand enig idee?

EDIT: heb net het volumeverschilprobleem opgelost. Wou al een tijdje de coolrail en SC wat verhogen en 't heeft gewerkt... :oops:
nu heb ik een vervangend vraagje, heeft de hoogte van de snaren tot de pups een grote impact heeft op de klank.
Meer middle als de pups wat lager staan misschien en meer treble als ze hoger staan?
dank

Braindead
28 oktober 2004, 14:55
nu ja, weet niet of ze echt onder de term hardware vallen maar :

Hoe lang blijven snaren goed in een ongeopende verpakking?

Zoalng je ze tegen vocht beschermt moeten zo volgens mij rustig 5 jaar of meer kunnen liggen. Heb het nooit geprobeerd, maar muziekzaken hebben vaak ook een aardige voorraad.




nu heb ik een vervangend vraagje, heeft de hoogte van de snaren tot de pups een grote impact heeft op de klank.
Meer middle als de pups wat lager staan misschien en meer treble als ze hoger staan?
dank

Ik weet wel dat als je de pickups lager zet ( dichter bij de snaren) je meer distortion of in ieder geval een minder gedefinieerde toon krijg.
Er is een ideale hoogte voor (afstand snaren pickup)
Moet je ff naar een site voor het afstellen van je gitaar zoeken.
(zoek functie)
Of gewoon zelf experimenteren

Epic
28 oktober 2004, 16:22
http://www.kinman.com/html/toneWorkshop/tone.htm

Hier een linkje over het afstellen van je gitaar... staat ook iets over pickup-hoogte.

NeeraDJ
28 oktober 2004, 17:32
Hoe dichter je element bij de snaren aan staat hoe gedefineerder je sound is en hoe meer de werkelijke klank en output naar voren komt. Er zijn bijvoorbeeld halselementen die heel goed klinken maar meer output hebben dan het brugelement. Wanneer deze samen worden gebruikt dan overpowert ie het brugelement en daar houden de meeste mensen niet echt van. Het verlagen is dan een goede truc. Ook als een element te schel is kan verlagen grote impact hebben.

Het enige nadeel IMo, is dat het dicht bij de snaren staan van een element grote gevolgen heeft op je sustain. Elementen hebben namelijk magneten die aantrekkingskracht op je snaren uitoefenen en de trilling minder maken. Daarom hebben EMGs over het algemeen meer sustain, maar klinken ze ook minder responsief vind ik dan