PDA

View Full Version : Line 6 Filter Modeler



Globetrotter
28 oktober 2004, 03:42
Hoi iedereen!

Ik kan een Line 6 FM kopen voor 165€, tweedehands welteverstaan. Lijkt jullie dit een faire prijs of nog veel?
Cheers,

Bart

Alain
28 oktober 2004, 10:46
Is eigenlijk vrij goedkoop zelfs

Globetrotter
28 oktober 2004, 10:56
Hij moet wel uit de VS komen, dus ik zal er sowieso een Europese Power Supply voor moeten aanschaffen. In de 165€ zitten trouwens ook al de verzendkosten.
Cheers,

Bart

PS. iemand ervaring met dit pedaal? John Frusciante (my guitargod) gebruikt em dikwijls op soloplaten en op 'throw away your television' op het album 'by the way'.

Jeroenvanhulsteijn
28 oktober 2004, 11:20
is dat ook incl belasting? want als je pech hebt gooit de douane er nog 20% belasting op en inklaringskosten en invoerrecht. Bovendien zul je voor die adapters ook wel veel moeten betalen. Heb ooit eens voor de adapter van een Mesa V-Twin 80 euro moeten betalen :-? Was gewoon een ongestabiliseerd ding :x

anyways, worst case scenario: 165 + 20% + inklaringskosten + invoer + adapter = niet eenz zo heel erg goedkoop.

Globetrotter
28 oktober 2004, 20:29
Heb al wel het één en 't ander laten opsturen vanuit de VS, en nog nooit iets meer op moeten betalen dan de aankoopprijs en de verzendkosten. De 160€ is incl. verzendkosten, dus ik denk wel dat ik daarmee gesteld ben. Hij is al betaald en die man ging hem vandaag nog op de post doen. Toch nog enige vraag (aan iemand die der mischien enige ervaring mee heeft):
- Kan ik er een universele adapter voor gebruiken, of moet ik die van Line 6 kopen?
- Is het ding nog leuker met een expressiepedaal (staan soort wah effectjes op, lijkt me veel fijner als ge die zelf kunt sturen zoals een gewone wah).
- Kan je der een andere expressiepedaal op aansluiten (bv. 1 van de witte producten of boss ofzo), of moet 't die van Line 6 zelf zijn?
- jullie ervaringen, waarbij gebruiken jullie hem zoal?
Alvast beeeeeeeedankt voor uw aaaaaaaaaandacht!
Cheers,

Bart

cosmos
29 oktober 2004, 11:05
- Kan ik er een universele adapter voor gebruiken, of moet ik die van Line 6 kopen?
- Is het ding nog leuker met een expressiepedaal (staan soort wah effectjes op, lijkt me veel fijner als ge die zelf kunt sturen zoals een gewone wah).
- Kan je der een andere expressiepedaal op aansluiten (bv. 1 van de witte producten of boss ofzo), of moet 't die van Line 6 zelf zijn?

- Ik gebruik een PedalPower2 voor mijn Line6, maar volgens mij heb je wel een speciale Line6 voeding nodig.
- Expressiepedaal is inderdaad leuk ja. Maarr:
- Ik hoor hele wisselende verhalen over het gebruik van een expressiepedaal van een ander merk. (er zit oa een apart soort weerstand in de officiële, die je niet in een andere terugvindt) En aangezien een nieuw Line6 expressiepedaal 65 euro kost, heb ik daar nog maar even vanaf gezien..

Globetrotter
15 november 2004, 00:02
Heb de FM dus aangekregen. Vind hem best wel leuk, maar 't is toch niet écht mijn ding denk ik. Uiteindelijk heb ik toch nog taxen moeten bijbetalen. Al bij al nog een betaalbare som, maar 't maakte het pedaaltje alweer wat duurder. Gezien ik naar de toekomst toe twijfel over de bruikbaarheid van 't toestelletje en ter voorkoming dat hij hier meer stof gaat verzamelen dan geluid produceren, staat hij opnieuw te koop. Momenteel staat hij op Ebay, maar elk aannemelijk bod blijft dus welkom. Is tip top in orde, incl. handleiding en originele doos. Adapter niet, maar bij mij werkt hij perfect op een gewoon universeel adaptertje van 9 volt @ 300 mA uit de doe het zelf (5€). Let me know!
Cheers,

B@RT

Edit: der is dus blijkbaar al geboden op die Line 6 FM, dus kan ik hem niet meer buiten de veiling op ebay verkopen. Bieden kan nog altijd op: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3761801151&ssPageName=STRK:MESE:IT

jaywalker
15 november 2004, 17:04
die dingen vragen gewoon 9/12 volt 1200 mA en "gelijkspanning" (of wissel spanning weet niet meer hoe dat heet, iig dat + en - niet uitmaakt)

Dat is heel simpel zelf te maken. Heb ik ook van het weekend gedaan. Als je geluk hebt geeft hij je de adapter meer zodat je al een goed snoertje hebt. Je hoeft alleen dan bij de conrad ofzo een transformator te kopen (9.50 eurie ) en die in een behuizing te plaatsen.

jaywalker
15 november 2004, 17:05
die dingen vragen gewoon 9/12 volt 1200 mA en "gelijkspanning" (of wissel spanning weet niet meer hoe dat heet, iig dat + en - niet uitmaakt)

Dat is heel simpel zelf te maken. Heb ik ook van het weekend gedaan. Als je geluk hebt geeft hij je de adapter meer zodat je al een goed snoertje hebt. Je hoeft alleen dan bij de conrad ofzo een transformator te kopen (9.50 eurie ) en die in een behuizing te plaatsen.

Globetrotter
16 november 2004, 00:59
Ik heb der gewoon een standaard adaptertje van 5€ in geplugt, niks aan moeten veranderen. Als je een aannemlijk bod doet op dat pedaaltje krijg je 't adaptertje der gratis ende voor niets bij!
Cheers,

Bart