PDA

View Full Version : effectswitcher is niet te posten?



aad
27 oktober 2004, 23:44
vreemde verschijnselen weer.

Okee, na een poos stilte rond dit projekt kan ik vertellen dat ik zover ben dat er een eerste prototype
gemaakt kan worden.

Het systeem is nu als volgt geworden:

1) Een Switch_mux is een voetschakelaar gedeelte voor je preset-selectie 1 t/m 8 en de keuze voor silent-tuning.
Of een aparte in en uitgang voor een eventuele signal-booster, die je onafhankelijk van welke preset je ook gekozen
hebt aan of uit kunt zetten.
2) Een PSB (Pedal-Switch-Board). Deze doet het eigenlijke (analoge) schakelwerk.


De switch_mux
Er zijn 8 schakelaars die de instellingen van de PSB bedienen en daarbij ook nog 1 schakelaar voor silent-tuning
of 1 schakelaar voor boosterfunctie. Deze tuner/boosterfunctie is d.m.v. een simpele wijziging te wisselen.
Dit komt wellicht van pas als je 2 systemen aan elkaar koppelt. Dan kun je op je ene systeem naar silent tuning
schakelen en op je andere kun je een signal-booster inschakelen voor een beetje pep.
Door middel van LED's kun je zien welke schakelaar in staat.
Vanuit de switch_mux gaat een 6-aderige aansluiting (Din6) naar de PSB en/of een tweede switch_mux.

Er zijn verschillende configuraties mogelijk!

Tekeningetjes:

configuratie 1:
1 Switch-mux en 1 PSB. Je kunt 8 presets maken met 8 effecten (laatste = stereo uit) en silent-tuning.
http://members.chello.nl/aad.sieraad/configuratie_1.jpg

configuratie 2:
2 Switch-muxen en 1 PSB. Je kunt 16 presets maken met 8 effecten (laatste = stereo uit) en silent-tuning + boost
(of externe loop).
http://members.chello.nl/aad.sieraad/configuratie_2.jpg

configuratie 3:
2 Switch-muxen en 2 PSB. Je kunt 16 presets maken met 16 effecten (laatste = stereo uit) en silent-tuning + boost
(of externe loop).
http://members.chello.nl/aad.sieraad/configuratie_3.jpg

Selectie van amps wordt optioneel. (is niet echt ingewikkeld) en later toe te voegen.
Deze tekeningen zijn bedoeld als indicatie. Ik probeer een en ander voor 28nov. klaar te hebben. In een of andere behuizing gedonderd. Wellicht kan ik dan op de pedalendag langskomen met het prototype voor demo en (ultime) test.
Als dit alles lukt, zal het erniet zo mooi uitzien als op de tekeningen denk ik maar ik hoop, en verwacht wel dat het werkt.

Probleem is tijd (en een heel klein beetje geld).
Print en onderdelen heb ik bijna genoeg.

Shoot: :-D

BartL
28 oktober 2004, 00:01
Ziet er indrukwekkend uit, al snap ik er geen reet van :o
(Maar dat ligt niet aan jouw :-D :-D :-D )

Speeddemon
28 oktober 2004, 00:17
Erg cool Aad, als de prijs een beetje meevalt wil ik er zeker één. 8 effecten is ook mooi aantal.

Robbert
28 oktober 2004, 00:59
Wat betreft behuizing: Daniel heeft een oom die met staal werkt. Geen idee of hij iets wil en/of kan maken aan behuizingen...

Ziet er wel weer verdraaid netjes uit!

Dweezman
28 oktober 2004, 10:38
yo.. snap er ook niet een zak van, maar klinkt te gek.

Hoeveel pedaaltjes kun je dan onder dat mux gedeelte kwijt, en kun je dan met deze pedalen iedere willekeurige combinatie maken?

Jeroenvanhulsteijn
28 oktober 2004, 10:47
ja cool. maar....kun je niet ipv 2 switchboxen een switchbox maken met een a/b knop ofzo. dat je met a preset 1 tm 8 en met b preset 9-16 switched??? of wordt dat erg ingewikkeld? ik weet niet precies hoe dat werkt met die switchbox. maar het lijkt me wat ruimte te besparen. aan de andere kant....met 2 switchboxen heb je direct toegang tot alle 16 presets.

aad
28 oktober 2004, 11:42
yo.. snap er ook niet een zak van, maar klinkt te gek.

Hoeveel pedaaltjes kun je dan onder dat mux gedeelte kwijt, en kun je dan met deze pedalen iedere willekeurige combinatie maken?

De mux is alleen de besturing voor het PSB. Een soort tiptoetsbediening voor je voeten zeg maar. Op een PSB kun je 8 effecten vrij programmeren in dus 8 uit 256 mogelijkheden met 1 mux. Met 2 muxen kun je dus 16 uit 256 mogelijkheden programmeren.
Plus de silent-tuning of een signal-boost (of extra externe loop).
Of beide in geval van twee muxen en twee PSB's.



ja cool. maar....kun je niet ipv 2 switchboxen een switchbox maken met een a/b knop ofzo. dat je met a preset 1 tm 8 en met b preset 9-16 switched??? of wordt dat erg ingewikkeld? ik weet niet precies hoe dat werkt met die switchbox. maar het lijkt me wat ruimte te besparen. aan de andere kant....met 2 switchboxen heb je direct toegang tot alle 16 presets.

precies, als je direct toegang hebt tot alle 16 presets waarvoor heb je dan nog een a/b box nodig?

Wacht effe, ik snap wat je bedoelt....
Ja in principe zou dat kunnen, alleen.... dan moet je van te voren weten dat de preset 9 volgt op preset 1 in bijv. je solo.
Stel je voor: je hebt onder preset 1 je distortion en een lichte delay staan en onder preset 9 een phaser en een overdrive (ik zeg maar wat). Dan heb je dus in (a) distortion en delay en in (b) phaser en overdrive. Als je dat zo kan (wilt) gebruiken kan er idd een schakelaar bij die de ene of de andere bank selecteert. Een a/b switch dus idd. Dan heb je dus met 1 mux toch 16 mogelijkheden. :wink:

Jeroenvanhulsteijn
28 oktober 2004, 12:07
Een a/b switch dus idd. Dan heb je dus met 1 mux toch 16 mogelijkheden. :wink:

kijk...dat bedoel ik :)

Mitch
28 oktober 2004, 12:56
Indrukwekkend. Het zou heel tof zijn als dit vóór de pedalendag werkend zou zijn ! Krijgt het ook weer een hoop extra publiciteit.

Speeddemon
28 oktober 2004, 13:09
Ik kan waarschijnlijk ook een 'extra' mini true bypass boxje meenemen ter demonstratie en verkoop op de pedalendag. :)

Dirk_Hendrik
28 oktober 2004, 14:06
we kunnen Aad natuurlijk ook uitdagen om dat gehele concept in een doosje van kleiner dan 5 bij 5 bij 3 cm te krijgen... :-D

aad
28 oktober 2004, 14:09
we kunnen Aad natuurlijk ook uitdagen om dat gehele concept in een doosje van kleiner dan 5 bij 5 bij 3 cm te krijgen... :-D

In poedervorm lukt dat mss wel.

Instant PSB :razz:

Dweezman
28 oktober 2004, 14:18
:-D :-D

Dweezman
28 oktober 2004, 14:18
:-D :-D

Speeddemon
28 oktober 2004, 14:25
we kunnen Aad natuurlijk ook uitdagen om dat gehele concept in een doosje van kleiner dan 5 bij 5 bij 3 cm te krijgen... :-D
en we kunnen sarcastische grappenmakers ook GEEN kratje Brand geven. :roll: :lol: :razz:

cosmos
28 oktober 2004, 16:03
Tja, het kan aan mijn a-technisch vermogen liggen, maarreh...wat doen die dipswitches precies. (dip switch is voor mij al best een technisch woord haha!)

Dirk_Hendrik
28 oktober 2004, 17:50
Dipswitches zijn niets anders dan schakelaars in een behuizing met het formaat van een chip. Daarmee kun je ze gemakkelijk op een printplaat plaatsen.

cosmos
28 oktober 2004, 18:40
Maarreh, in dit plaatje zijn de dipswitches toch die rode met zwart-witte knopjes? Is dat schakelbaar dan ofzo?

Dirk_Hendrik
28 oktober 2004, 18:44
ja. Schakelaars schakelen. Dat is dus schakelbaar. De reden van Aad om hiervoor te kiezen is dat die dingen zijn om presets in te stekllen. Dipswitches zijn daarvoor de goedkoopste en betrouwbare oplossing.

Jeroenvanhulsteijn
28 oktober 2004, 18:46
met elke dipswitch kun je aangeven welke effectsloops je allemaal aanzet (elke dipswitch heeft 8 switches). aangezien er hier 16 opzitten kun je dus 16 "programma's" maken welke dan weer met de switchbox geschakeld kunnen worden.

aad
28 oktober 2004, 22:06
ja. Schakelaars schakelen. Dat is dus schakelbaar. De reden van Aad om hiervoor te kiezen is dat die dingen zijn om presets in te stekllen. Dipswitches zijn daarvoor de goedkoopste en betrouwbare oplossing.

Niets meer aan toe te voegen, alleen dit:

Er bestaat natuurlijk de optie om een en ander in de toekomst te voorzien van een micro-tje, maar persoonlijk vind ik mijn opzet wel wat hebben.
Alles wat in het systeem gebruikt is is bij een doorsnee electronica boer te koop, dus in geval van calamiteit kan iedereen het repareren.

Een voordeel van een micro zou kunnen zijn: interface naar midi. o.i.d.

aad
31 oktober 2004, 23:25
zie hier het resultaat:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/print.jpg

hier de PSB beter zichtbaar, hoe alles zit aangesloten:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/psb_koper.jpg

en de switch_mux:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/switch_koper.jpg

Er zitten op de totale print ook nog 2 x Tubescreamer met 4-bands equaliser en een simpel analoog echootje ( meer dan 100mS is mij beloofd met een MN3005 of zoiets).

Gelukkig heeft mijn etsmachine het werk weer goed gedaan
en ook het belichten en ontwikkelen (caustic-soda) ging fluitend.
Ik schrok wel even omdat ik vanuit routine denk ik de print had belicht,
gelukkig aan de goede kant. Pfieuw.
Ik had er helemaal niet meer op gelet en m'n laatste A4 print op de
lichtbak gelegd. Toen zag ik na het ontwikkelen dat er een text
onleesbaar opstond. Die had ik bij het nabewerken verkeerdom in de
layout geplakt, bleek.

Ik heb inmiddels wel een schoonheidsfoutje ontdekt: Bij power-up
(aanzetten dus) kan het zo zijn dat ALLE presets worden geselecteerd.
Hmm, nou ja is niet zo erg aangezien ik dat voorzien had met de default
silent tuner modus. Maar fraai is anders, dus de eerste update ligt voor de
hand.

Ik hoop dat ik 'm snel kan boren. 1500 gaatjes!

En daarna bouwen :P

Jeroenvanhulsteijn
31 oktober 2004, 23:36
:o :o :o :o ...1500 gaatjes????????????....dat doet don juan je niet na...

ziet er netjes uit overigens!!!

Thom TK
1 november 2004, 11:52
Fuck...ik ben wel geinteresseerd in zo'n ding! (heb laatst nog een heel topic geopend over mijn probleem...).
Kan je deze ook kopen? Ik bedoel...voor minder dan 300 euro?

Robbert
1 november 2004, 11:54
Dat wordt straks een partij solderen zeg :o

aad
1 november 2004, 12:07
Dat wordt straks een partij solderen zeg :o

Ach, hiervan heb ik er meer dan 150 gebouwd:

http://members.chello.nl/aad.sieraad/RIMG0058.JPG
http://members.chello.nl/aad.sieraad/RIMG0057.JPG

bijvoorbeeld :-D

Ben dus wel wat gewend.

Robbert
1 november 2004, 12:15
Ben dus wel wat gewend.

Dat kun je wel stellen ja! :D

aad
1 november 2004, 22:50
mux print boren:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/boren.jpg

in het bestuckingsraam voor het bouwen:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/raam.jpg

en nu verder :-D

aad
2 november 2004, 22:28
Hier zie je de print onder test:

http://members.chello.nl/aad.sieraad/muxtest.jpg

Alles werkt tot nu toe prima, alleen is de togglefunctie van de externe clock (een puls vanuit een evt. tweede mux) misschien nog te critisch voor de A/B switch van Jeroen. Om die A/B te bedienen wordt een gewone puls schakelaar gebruikt en wellicht is de one-shot die ik voor de flip/flop heb gezet wat te kort. D-H zal dit wel begrijpen denk ik :-D .

Nu dus eerst een soort behuizing maken waar de zooi een beetje netjes voor de echte tests ingegooid kan worden. Nu mis ik Vin en anderen. :( :-D

Of zal ik meteen doorgaan naar de hoofdprijs de PSB en die boren en bestucken? Hmmm.......

aad
3 november 2004, 23:07
Wellicht komt dat nog. :-D

Ik heb toch maar besloten om eerst de PSB af te monteren en te testen.

Zie hier het (voorlopige) resultaat:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSBtest.jpg

Helemaal bovenin zie je de 11 relaitjes die het TB-schakelen verzorgen.
Direct daaronder links een heel blok met de 16 8-polige dip-switches.
Rechtsonder de electronica die de decodering en aansturing verzorgen en
een beetje middenop de print aan de rechterkant 2 led-array's die ik gebruikt
heb om de schakeling door te testen. (Ik kan zo goed zien of alles aangaat enzo).

Afgezien dat de print kut was belicht (veel "gaatjes" in de film) en ik een aantal
sporen moest repareren werkt alles zo in deze test goed.

Ik moet alleen nog een paar 6-polige din-stekers zien te vinden om de mux aan deze PSB aan te sluiten. Dan kan ik de complete opstelling testen
en gaan nadenken over de (voorlopige) behuizing.

Jeroenvanhulsteijn
4 november 2004, 01:00
ziet er goed uit Aad!!! echt leuk om het bouwproces zo te zien vorderen. de laatste keer dat ik een flipflop zag was op de hts (6 jr geleden). was een geheugencel ofzo????

Dirk_Hendrik
4 november 2004, 09:14
Ja Aad, ik begrijp je :wink:

Aardige hoeveelheid "stug doorbikkelen" zeg! Pfft. Meestal ben ik het boren na een stuk of 60 gaatjes al behoorlijk beu.

Vind je het erg om ook een topic te maken van het bouwen van die MN3008 delay? Ik ben wel benieuwd.

aad
4 november 2004, 23:53
Ja Aad, ik begrijp je :wink:

Aardige hoeveelheid "stug doorbikkelen" zeg! Pfft. Meestal ben ik het boren na een stuk of 60 gaatjes al behoorlijk beu. .

Nou na 3/4 van de PSB geboord te hebben was ik ook even aan het eind van mijn latijn. D.w.z. dat ik scheel keek. Zoals je wel weet is het tamelijk lastig om het midden van de eilandjes te vinden (ik ben ook al bijna 52 dus m'n ogen worden helaas ook wat minder). Ik heb wel een aardige boormachine (ISEL) die lekker stabiel is met een onderplaat en loupe, maar toch.
Dat van m'n ogen vind ik wel lastig, omdat die print spoortjes stuk waren.
Met 8 spoortjes tussen een IC door (vanwege enkelzijdig en maar 13 draadbrugjes) valt het niet mee een paar spoortjes te repareren op 0,625" afstand. Dus maar wat doorsoldeerbaar draad genomen. :razz: .
Ik vind het vreselijk, maar voor een proto moet het maar.
Ik denk trouwens dat het verstandig zou zijn om, bij eventuele levering aan anderen een professionele print te laten maken. Kwaliteit is wel noodzaak natuurlijk. Of ik moet zo'n toner kopen. Die kwaliteit durf ik wel te garanderen als ik zelf ets.

Ik heb nog steeds geen printer/film combinatie gevonden afgezien van m'n Laserjet (HP5). Die is "maar" 600 DPI maar wel zwart met een goede toner. De mijne is op. cartridge kost € 80,-. Veel geld voor een arme man :-D

Voor de behuizing van de PSB en de MUX heb ik denk ik een oplossing gevonden, waarbij ik een soort opklapbaar deksel kan maken, zodat je straks (als alles blijft gaan zoals ik wil) de instellingen kunt zien en wijzigen (in de PSB).
De mux komt er min of meer hetzelfde uit te zien.
Ik heb een aantal vlakke profielen van aluminium gevonden die al mooi rood gelakt zijn. Die hebben een aantal versteviging meegegoten die ook aan de zijkanten zitten. Daaraan kan ik hoekprofiel bevestigen. (M3 tappen of popnagels). Dan heb ik meteen aan de onderkant de bevestiging voor de bodem. De zijkanten worden denk ik van Multiplexachtig spul.

Zo wordt het dan ongeveer:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB_proto.jpg

Met de A/B switch voor Jeroen en (hoop ik) misschien een extra MUX voor config2. Nog wel wat werk dus, als ik daaraan toekom.



Vind je het erg om ook een topic te maken van het bouwen van die MN3008 delay? Ik ben wel benieuwd.

Nee ik vind dat niet erg, denk alleen niet dat 't echt interessant is. Of wel?
Tenslotte zit er een MN3101 klokgenerator in, een MN3008 en natuurlijk het nodige "gruis" eromheen. LM358 of 4558 etc.

Jeroenvanhulsteijn
5 november 2004, 00:58
ferrari rood!! sjiek :) en gelakte houten zijkantjes (kersen??) mjam. bob moog heeft dat ook bij zn pedaaltjes.

wat ik me nu afvraag. als je die a/b switch indrukt, wordt patch 1 dan gelijk patch 9? of moet je dan eerst weer een switch indrukken?

oddman
5 november 2004, 01:02
Goed bezig Aad !!

Ben echt blij dat er nog zulke mensen bestaan, die er zoveel tijd in kunnen steken.

Heb je al het gerief thuis liggen? Boor lijkt mij wel duur spul ..
bij ons op de academie hadden we kleinere modellen.

Speeddemon
5 november 2004, 03:03
Hey Aad, wat ook mooi zou zijn,
1 of 2 switchers voor je amp.

Dat je op de MUX ook je amp van clean naar scheur kan schakelen.

aad
5 november 2004, 08:30
ferrari rood!! sjiek :) en gelakte houten zijkantjes (kersen??) mjam. bob moog heeft dat ook bij zn pedaaltjes.

wat ik me nu afvraag. als je die a/b switch indrukt, wordt patch 1 dan gelijk patch 9? of moet je dan eerst weer een switch indrukken?

ALLE schakelaars werken onmiddelijk. Dus idd als je de A/B indrukt wordt patch 1 patch 9 enz. De A/B switch is (voorlopig) de enige latchende schakelaar in het systeem. D.w.z. dat die blijft staan zoals die staat.
Dus 1x trappen = aan en nog 1x trappen = uit.


Hey Aad, wat ook mooi zou zijn,
1 of 2 switchers voor je amp.

Dat je op de MUX ook je amp van clean naar scheur kan schakelen.

Dit is inderdaad een mogelijkheid en kan als simpele optie later worden bijgeplaatst. Voor dit proto heb ik dat nog niet ge-integreerd, maar is niet moeilijk zoals ik al eerder heb gezegd. :wink:

Dirk_Hendrik
5 november 2004, 10:05
Vind je het erg om ook een topic te maken van het bouwen van die MN3008 delay? Ik ben wel benieuwd.

Nee ik vind dat niet erg, denk alleen niet dat 't echt interessant is. Of wel?
Tenslotte zit er een MN3101 klokgenerator in, een MN3008 en natuurlijk het nodige "gruis" eromheen. LM358 of 4558 etc.

Ligt er aan voor wie je het interessant wilt vinden. Ik denk dat het voor de gemiddelde forummer best een interessant project is.

aad
8 november 2004, 21:14
Hier zie je twee fotoos van de "hardware", de behuizing zoals die moet gaan worden. Ik heb nog een probleem aangaande de zijkanten. Aangezien ik voor de schakelaars boven de print zo'n 30 mm hoogte nodig heb.
Het ontbreekt mij nog aan een paar stukken hoekprofiel van 40x20mm en aan veel GELD :evil:

De voorkant:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB_front.JPG

en de achterkant van het schakeldeel met de bedrading:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB_wires.JPG

Het lijkt al flink op de tekening (zie boven). Natuurlijk zitten er extremely low budget schakelaartjes op. De echte die erop moeten moeten vandaalbestendig zijn, maar dat kost me nog even te veel €€€.

Ben er inmiddles achter waarom alles zo klote pastte in de print. Ik heb de layout met een Epson R300 fotoprinter geprint. Die stond (uiteraard) ingesteld op randloos printen. Automatisch staat dan ook "maximize" aan. Dat zorgt ervoor dat je printout wordt opgerekt. :evil:

Scheelt +/- 3mm op 15cm. Dan passen IC-tjes (enzo) niet meer zo geweldig.

Dirk_Hendrik
8 november 2004, 22:09
Kankerdingen, printers (en windows). Ik zoe niet weten hoeveel tijd ik heb gespendeerd aan printerdrivers van hun hardnekkig toch resizen af te krijgen.

Die vandaalbestendige schakelaars? 1,37 euro/stuk bij de conrad toch?

aad
8 november 2004, 22:30
Kankerdingen, printers (en windows). Ik zoe niet weten hoeveel tijd ik heb gespendeerd aan printerdrivers van hun hardnekkig toch resizen af te krijgen.

Die vandaalbestendige schakelaars? 1,37 euro/stuk bij de conrad toch?

Ja ehm... 9x is toch weer te veel. Voor een test, wat dit toch wel wordt.
Deze schakelaars heb ik liggen dus die kosten niks. Dan maar even voorzichtig. Moet toch kunnen.
Ik probeer dit geheel met geen kosten te bouwen. Noodgedwongen eigenlijk.
Ik ben niet zozeer bang voor het electronische schakelwerk, dat heb ik redelijk goed doordacht. Er zijn nog wat wensen en dingetjes die uitgebreid c.q. verbeterd kunnen worden. De A/B switch bijvoorbeeld, daar moet ik nog een patch voor maken maar verder voorzie ik geen problemen.

Ik maak me wel een beetje zorgen over eventuele schakelklikken.
Niet dat ik daar geen rekening mee gehouden heb maar je weet zelf hoe dat gaat.

Wormaap
8 november 2004, 23:28
Sjezus man, dat ziet d'r al goed uit!

Ga je zoiets ook verkopen als je proto goedgekeurd is?

aad
8 november 2004, 23:37
Sjezus man, dat ziet d'r al goed uit!

Ga je zoiets ook verkopen als je proto goedgekeurd is?

Dat is wel de bedoeling ja. Mijn financiele positie kan wel een boost gebruiken zoals je hierboven kunt lezen. :-D Niet dat ik erg veel zal verdienen aan deze dingen verwacht ik.

Robbert
9 november 2004, 00:09
Sjezus man, dat ziet d'r al goed uit!

Ga je zoiets ook verkopen als je proto goedgekeurd is?

Dat is wel de bedoeling ja. Mijn financiele positie kan wel een boost gebruiken zoals je hierboven kunt lezen. :-D Niet dat ik erg veel zal verdienen aan deze dingen verwacht ik.

Ik denk van wel. Als dit zonder problemen gaat werken, ben je directe concurrent van bijvoorbeeld de Carl Martin Combinator.

Als je dit een beetje serieus aanpakt: je kan de unit ook 19" maken. Perfect voor rack gebruikers... :)

Wormaap
9 november 2004, 00:21
Als 19" Unit zou natuurlijk helemaal te gek zijn!
Maar wat gaat zo'n geintje dan ongeveer kosten gok je? (Ongeveer is genoeg, 'k hoef geen retail-prijs te weten ofzo :P)
En zou het misschien niet handig zijn om ook in 1 keer het switchen van versterker-channels mee te pakken, zodat je gans je sound kan omgooien met 1 tikje?

Speeddemon
9 november 2004, 02:34
En zou het misschien niet handig zijn om ook in 1 keer het switchen van versterker-channels mee te pakken, zodat je gans je sound kan omgooien met 1 tikje?
beter opletten. Vroeg ik al. :razz:

Wormaap
9 november 2004, 11:18
En zou het misschien niet handig zijn om ook in 1 keer het switchen van versterker-channels mee te pakken, zodat je gans je sound kan omgooien met 1 tikje?
beter opletten. Vroeg ik al. :razz:
Hm... 'K had gans het topic nog doorgelezen, zal'k wel overheen gelezen hebben dan :oops:
Edit: Even teruggelezen en het staat er inderdaad :roll:

aad
10 november 2004, 16:30
Verder maar weer.
Mechanisch werk haat ik soms, je krijgt het warm en wordt moe en je kan niet gitaarspelen. Ook nadat je gestopt bent met vijlen/zagen/ponsen/boren/schuren enz. trillen je handen en zijn je spieren moe. Maar ok, het resultaat mag er wel zijn:

Voorkant:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/Mux_voorzijde.JPG

Achterkant:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/mux_achterzijde.JPG

Detail van de pluggen:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/mux_plug.JPG

En een "peep inside":
http://members.chello.nl/aad.sieraad/mux_inw.JPG

Nu de problemen van de PSB oplossen tijdens het bouwen.

Ook daar zullen weer de nodige klussen bijkomen.

Robbert
10 november 2004, 16:33
Regen :(

Resultaat :)

aad
10 november 2004, 16:41
Regen :(

Resultaat :)

Goed weer om te werken :wink:

Robbert
10 november 2004, 16:59
Regen :(

Resultaat :)

Goed weer om te werken :wink:

Of om voor de TV te zitten :-(

Mooi werk!

aad
10 november 2004, 23:16
Het pluggenblok:

http://members.chello.nl/aad.sieraad/Pluggenblok.jpg

Ok niet echt zo mooi als ik het wilde hebben. Gaatjes waren niet helemaal recht geboord (dat krijg je als je dat uit de hand moet doen, je boor loopt weg) en sommige chassisdelen zijn uitgesproken lelijk. :(

Maar het gaat erom dat 't uiteindelijk gaat werken, toch? :razz:
/edit Oh ja, die schakelaar is voor eventueel stereo/mono uit. edit/

Nu de puzzle van het aansluiten zelf. en de bovenkant van de PSB, waar de led's inkomen. Ook nog een beetje mechanisch werk. :(

Robbert
10 november 2004, 23:32
Je toetsenbord erbij geeft een goeie indruk van de grootte; die valt me allezins mee!

aad
10 november 2004, 23:46
Je toetsenbord erbij geeft een goeie indruk van de grootte; die valt me allezins mee!

23cm breed x 22cm diep en 4cm hoog, als alles aan elkaar zit.

Even een voorlopig beeld:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB_voorlopig.jpg

In de middelste plaat (waar de maatindeling staat) komen de preset en effect-indicatie led's.

aad
13 november 2004, 00:38
Ja je leest het goed :evil: Ik heb mezelf uitgescholden voor LUL, maar dat helpt niet :( .
Toch wel een fundamentele fout over het hoofd gezien, zodanig dat het niet te repareren is, of anders met heel veel moeite. Nah ja eigenlijk niet dus.

Dus ik ben een nieuwe print aan het tekenen (al bijna klaar overigens en ik moet dus nieuw materiaal kopen hiervoor. Want de print wordt iets groter dan 15x20cm (17x21). Jammer maar het is niet anders.
Stom weer natuurlijk, eigenlijk het enige punt waarvan ik had aangenomen dat dat wel goed zou gaan. Maar de wet van Murphy he?

Maar deze wordt wel mooier, dus..... :P

Dirk_Hendrik
13 november 2004, 11:20
Watvoor fundamentele fout?

En daarna, is het zo erg dat je de foute print ook niet kunt gebruiken om je proto door te testen?

aad
13 november 2004, 19:08
Watvoor fundamentele fout?

En daarna, is het zo erg dat je de foute print ook niet kunt gebruiken om je proto door te testen?

Deze :oops: :oops: :oops: :oops:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/blundertje.jpg

Okee okee wrijf het maar in! :-D

Aanpassen zou betekenen een aantal van niet minder dan 128 diodes in serie met de 541 zetten als een spinnekop gebouwd (met ook weer pull-down weertstanden). Dat is fisiek niet mogelijk (geen ruimte). Plus een heleboel werk waar je niet vrolijk van wordt.

Liever neem ik dan even wat meer tijd en bouw het netjes opnieuw. Als dat al meer tijd gaat vergen.
Kan ik meteen wat opties bijplannen die ik nog niet voorzien had.
Bedenk dat er twee secties zijn, aangestuurd door dus ook twee 541 IC's met elk 8 dip-switches parallel aan die ene die ik nu even getekend heb voor je. Ik zie niet hoe ik dat betrouwbaar kan oplossen met een "on the fly" patch. Jij wel????

Ik zou natuurlijk de dip-switches kunnen verhogen d.m.v. de diodes en de andere kant met draadjes, als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat vind ik er niet uitzien en bovendien heb ik geen goede ervaring met dat soort "oplossingen".

aad
15 november 2004, 22:25
De PSB was zodanig fout dat er een nieuw idee moest komen. Dit heeft opgeleverd dat er 16 IC's en evenzoveel pull-up weerstanden bij moesten enz.enz. De vorige versie, even ter info, had maar 4 IC's.

Hier de opstelling, vanwege auteursrechten geen waardes :-D

http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB_2D_silk.jpg

Deze uitvoering heeft 1171 pinnen (gaatjes), waarvan 8 niet in een net.
Efficient ontwerpje wel dacht ik. :razz:

Ik heb nu wel voorzien in de A/B schakelmethode in deze versie overigens.
Als een A/B schakeling gebruikt wordt is het noodzakelijk dat de preset_led's weer aangeven welke preset gebruikt wordt, dit in tegenstelling tot 2 MUX-en. Zie voor begrip hiervan het hiervoorgaande verhaal.

Wens me geluk, want ik heb de print al klaar staan om te etsen.
Alhoewel, geluk? Als het goed is heb ik dat niet nodig. :-D

aad
17 november 2004, 13:30
En zo ziet het er nu uit:

http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB2_133_4.jpg

Beetje indrukwekkend wellicht. :razz:
De IC's staan stijf tegen elkaar, mooi he.
Onderaan van links naar rechts:

De voedings ingang (12vAC/DC) met meteen daarbij de gelijkrichting en stabilisatie voor de logica IC's.

Twee gaatjes waar nog niets in zit, hierin komt de A/B schakelaar (jackplug), waarmee je dus met een externe switch alle 16 presets kunt bedienen (Jeroen). Voor deze optie heb ik vlak daarboven een interne schakelaar gezet, waarmee je voor deze optie kiest en tevens de preset-led's weer inschakelt. Dit omdat bij gebruik van twee MUX-en de preset-led's van de ene PSB uitgaan als je de tweede MUX bedient en omgekeerd. Als je daarentegen de A/B opstelling van Jeroen wilt gebruiken, dan wil je wel kunnen zien in welke preset je staat.
Als je dit niet begrijpt, lees dan het hele verhaal nog eens door of vraag. :wink:

Naast deze twee gaatjes zit de 6-polige din plug die de hele besturing doorgeeft. Hieraan wordt een MUX (het eigenlijke voetpedaal dus) aangesloten. Heb je nog een MUX dan wordt die op de eerste MUX doorgelust.

Boven de voedings plug zit een 16-polige connector voor de effect-led's (die aangeven of een bepaald effect in een preset aan staat) en iets uit het midden rechts op dezelfde hoogte de zelfde connector maar de led's die daarop aangesloten worden geven aan welke preset gekozen is.

Alle zwarte blokjes in het midden zijn voor de instelling van de diverse effecten aan of uit.

Helemaal bovenaan staan de 11 relais die het eigenlijke schakelwerk gaan verzorgen. TB dus.

Alhoewel ik alles nu in gedeeltes heb doorgetest komt nu de spannende tijd. Doet-ie het of doet-ie het niet. :-D

Dirk_Hendrik
17 november 2004, 14:04
Deze :oops: :oops: :oops: :oops:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/blundertje.jpg



http://www.click-smilies.de/sammlung0304/lachen/laughing-smiley-017.gif http://www.click-smilies.de/sammlung0304/lachen/laughing-smiley-017.gif

Ik had deze post nog even gemist.

Dirk_Hendrik
17 november 2004, 14:07
En verder,
Ziet er keurg uit !.

1 vraag, met de kans dat je me nu terug kunt pakken :wink: ;
Bij mijn beste weten gebruikte je ulticap en board. Waarmee zet jij je layout (vector) files om in de grafische files die je hier post?

aad
17 november 2004, 15:10
En verder,
Ziet er keurg uit !.

1 vraag, met de kans dat je me nu terug kunt pakken :wink: ;
Bij mijn beste weten gebruikte je ulticap en board. Waarmee zet jij je layout (vector) files om in de grafische files die je hier post?

Ja hij was wel ERG DOM :oops: :oops: :oops: :oops:
achteraf natuurlijk he.

Ik gebruik een postscript printer (HP-laserjet 5MP) die naar file print. De output importeer ik in Coreldraw en vanuit Corel exporteer ik een jpeg.
Beetje omslachtig maar het werkt en je moet wat he? :P

En idd Ulticap en Ultiboard.

Dirk_Hendrik
17 november 2004, 15:20
Hold it,

De "print to file" ben ik in Ultimate nog nooit tegengekomen?

aad
17 november 2004, 15:33
Hold it,

De "print to file" ben ik in Ultimate nog nooit tegengekomen?

Klopt, maar als je in Windows een nieuwe printer installeert (postscript) kun je bij die printer aangeven dat-ie naar file moet printen.
Heeft dus eigenlijk niets met Cap/board te maken.

Evenzo heb ik een PDF printer geinstalleerd en ook die kan ik gebruiken voor PDF's rechtstreeks vanuit Ulticap/board. Dat programmaatje is gratis, alleen je krijgt steeds zo'n "nag" website voor je giechel (ben je voor $10 vanaf). Nou ja, klik en weg is het.
Oh ja en je moet een Apple Laserwriter installeren. Die heb ik ook niet maar gebruik hem dus wel (voor PDF).

Dirk_Hendrik
17 november 2004, 15:43
Klopt, maar als je in Windows een nieuwe printer installeert (postscript) kun je bij die printer aangeven dat-ie naar file moet printen.
Heeft dus eigenlijk niets met Cap/board te maken.

Tot op zekere hoogte wel daar het programma het "to file" direct kan supporten of dat je het, zoals nu, handmatig moet enablen.
Neemt niet weg dat ik nu een .l0 file heb geprint met mijn HP8150 PS. Dat smaakt naar DOS ultiboard! En dan printen met to_prn.exe...??

Antal
17 november 2004, 15:58
Klopt, maar als je in Windows een nieuwe printer installeert (postscript) kun je bij die printer aangeven dat-ie naar file moet printen.
Heeft dus eigenlijk niets met Cap/board te maken.

Ok, maar als je dat doet, welke printer moet je dan kiezen? Degene die je hebt? Ik bedoel, je print toch naar een bestand dan? Waarom moet ik dan uberhaubt een printer kiezen.

aad
17 november 2004, 15:59
Tot op zekere hoogte wel daar het programma het "to file" direct kan supporten of dat je het, zoals nu, handmatig moet enablen.
Neemt niet weg dat ik nu een .l0 file heb geprint met mijn HP8150 PS. Dat smaakt naar DOS ultiboard! En dan printen met to_prn.exe...??

Nee die .l0 file kun je importeren in een grafisch programma zoals Coreldraw en 'm daar verder bewerken en eventueel exporteren naar BMP, JPEG etc.

To-prn stuurt de file weer naar je printer. Maar als je vanuit Ultiboard rechtstreeks naar file print weet ik niet of die file dan ook compatibel is met je (postscript) printer. Immers en daarin heb je denk ik gelijk dat is volgens mij gewoon DOS.

aad
17 november 2004, 16:07
Ok, maar als je dat doet, welke printer moet je dan kiezen? Degene die je hebt? Ik bedoel, je print toch naar een bestand dan? Waarom moet ik dan uberhaubt een printer kiezen.

Voor de bewerking die ik boven heb geschetst moet ik een postscript bestand aanmaken, want dat postscript bestand "snapt" Coreldraw.
Om dat bestand aan te maken moet ik dus printen naar een postscript printer, die ik niet heb, maar wel gebruik om naar file te printen.
Dus:

In mijn Windows 98 heb ik geinstalleerd:
1) (default) HP Laserjet P5. Deze printer heb ik ook echt staan en gebruik ik voor het meeste printwerk in zwart/wit.

2) Epson Photo R300 voor kleur en fotoos.

3) HP Laserjet 5MP Deze print in postscript en naar file voor bewerking in Coreldraw.

4) Apple Laserwriter en PDF-printer. Deze horen bij elkaar, maar staan wel beide apart geinstalleerd.

Afhankelijk van wat voor output ik wil selecteer ik bij het printen welke printer ik gebruik. :wink:

Antal
17 november 2004, 19:40
Voor de bewerking die ik boven heb geschetst moet ik een postscript bestand aanmaken, want dat postscript bestand "snapt" Coreldraw.
Om dat bestand aan te maken moet ik dus printen naar een postscript printer, die ik niet heb, maar wel gebruik om naar file te printen.


Ok, zover ben ik ondertussen. Zijn er nog andere programma's die overweg kunnen met dat formaat, want ik heb geen coreldraw.

aad
17 november 2004, 20:26
Ok, zover ben ik ondertussen. Zijn er nog andere programma's die overweg kunnen met dat formaat, want ik heb geen coreldraw.

Sorry, dat zou ik echt niet weten. Je kan eenvoudig testen door te proberen. :(

Antal
17 november 2004, 20:29
Sorry, dat zou ik echt niet weten. Je kan eenvoudig testen door te proberen. :(

Ben bezig. Maar het help ook niet echt dat ik nu gewoon een bestand heb waarvan ik dus het formaat niet weet. Geen extensie of niets.

aad
17 november 2004, 22:56
Ondertussen zwaar aan het aansluiten en testen geweest. Tot nu toe ziet het er goed uit:
Alles schakelt zoals ik wil, alleen zit er natuurlijk nog een klein kronkeltje in. Dat is eerder jammer dan rampzalig. Vanwege het herstel van een klein denkfoutje kan ik led 1 van de voetschakelaar niet meer laten branden als preset 1 geselecteerd is. Ik weet niet of ik tijd krijg om dat nog voor de pedalendag te verhelpen, anders maar niet.

http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB-test1.JPG

en
http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB-test2.JPG

Hier staat het ding in test. :P

Het is natuurlijk wel een zooitje. Dat wordt het altijd als ik zo druk bezig ben.
:-D :-D :-D :-D

Jeroenvanhulsteijn
17 november 2004, 22:58
Leuk dat die A/B functie erin zit verwerkt. Waar foutjes al niet goed voor zijn :) . Op pedalendag zul je met dit apparaat de switch king van de dag zijn.

Speeddemon
17 november 2004, 23:08
en
http://members.chello.nl/aad.sieraad/PSB-test2.JPG

Behold; the werkplaats van Yoda!

(Barend, je snapt dat jij Obi-Wan bent en ik Luke. :lol: )

aad
17 november 2004, 23:15
Behold; the werkplaats van Yoda!

(Barend, je snapt dat jij Obi-Wan bent en ik Luke. :lol: )

Wie zijn Yoda Obi-Wan en Luke? :???: :???: :???: :???:

Speeddemon
17 november 2004, 23:26
Behold; the werkplaats van Yoda!

(Barend, je snapt dat jij Obi-Wan bent en ik Luke. :lol: )

Wie zijn Yoda Obi-Wan en Luke? :???: :???: :???: :???:
dude, je bent 52 en je kent Star Wars niet?

Misschien iets minder soldeer-tin snuiven! :o :o :o :wink:

Robbert
18 november 2004, 00:02
Oei Aad.. Da's dan weer jammer :D

:razz:

Dirk_Hendrik
18 november 2004, 10:06
Behold; the werkplaats van Yoda!

(Barend, je snapt dat jij Obi-Wan bent en ik Luke. :lol: )

Dan heeft Obi-Wan wel een snellere Scoop :D

aad
18 november 2004, 11:31
Behold; the werkplaats van Yoda!

(Barend, je snapt dat jij Obi-Wan bent en ik Luke. :lol: )

Dan heeft Obi-Wan wel een snellere Scoop :D

Ach ja, ik red me er mee. :-D
Spam!! Heb jij interesse (Dirk_Hendrik) in een sprint48 plus pal/eprom/processor programmer?

aad
19 november 2004, 21:11
Alles aangesloten (wat een pokkewerk :D ) en getest met DC op de ingangen, kijken of alles wel/niet via de ingangen/uitgangen loopt.
Dat werkt allemaal, dus dat ziet er goed uit. In volledig uit is-ie helemaal bypass en indien er een selectie is loopt alles keurig via elk effect.
Ik heb nog niet met wat pedalen getest, omdat dan eerst de hele zooi fatsoenlijk in elkaar moet zitten of ik moet met m'n gear gaan slepen en ik ben 't even een beetje zat. (I've got a life you know).

Affijn plaatjes:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/preset7.JPG

Dit is preset 7 (vaag zie je op de onderste rij led 7 branden) geselecteerd op de MUX (voor wie het niet weet, de lange balk links). Effecten 2, 4 en 7 staan in (overeenkomstige groene led's bovenste rij branden).

http://members.chello.nl/aad.sieraad/preset8.JPG
En dit is preset8 (hier zie je gele led 8 branden). Effecten 1, 3, 5 en 8 staan geselecteerd. Zie ook weer de groene led's.

Even pauze, pffff :-D

Moet nu nog het ijzerwerk afmaken. Maar dat morgen ofzo.

Mitch
19 november 2004, 21:19
Love it ! :dance:

robzilla
19 november 2004, 22:26
nice!

Robbert
20 november 2004, 00:52
Robbert ziet dit nogwel op rack formaat verschijnen .. :D

aad
21 november 2004, 21:20
Ziehier het resultaat tot nu toe, ingeplugd en wel:

http://members.chello.nl/aad.sieraad/Ingeplugd.jpg

Ik heb niet zoveel "patch" kabeltjes dus liggen alle effecten "verkeerd om". :-D
Wah, chorus en Big Muff.
Maar het werkt precies zoals bedoeld.

Ik selecteer dus:
1, alleen Wah.
2, chorus,
3, Big Muff.
4 chorus en Big Muff enz.

Nu nog de A/B switch testen (moet daar een kastje voor vinden en schakelaar monteren).

En ik krijg een gigantische brom vanuit m'n Big Muff???? Zomaar opeens. :???:
Nou heb ik hier altijd wel wat last van brom, vanwege computer en TL-verlichting etc. Maar dat is achtergrond.
Zonder Big Muff is het redelijk stil.
Hier is opeens echt iets mis.

Nah ja.

strattie
22 november 2004, 17:28
mooooi :-D .

Jeroenvanhulsteijn
29 november 2004, 00:36
heb je de switcher nog gebruikt op de pedalendag?

Robbert
29 november 2004, 00:49
heb je de switcher nog gebruikt op de pedalendag?

Stond inderdaad opgesteld in het 2e hok.. zag er goed uit!

aad
29 november 2004, 19:08
heb je de switcher nog gebruikt op de pedalendag?

Ja ik heb een heel korte demonstratie kunnen geven en even wat uitgelegd aan een paar mensen. Jammer dat tegen de tijd dat daar gelegenheid voor was de meeste mensen weggingen. Moe maar voldaan dacht ik.
Er war ook erg veel en alles liep een beetje uit. Dus...

Goose
4 december 2004, 15:55
Hee Aad,

Lijkt mij een erg handig ding, was helaas er niet bij op de pedalendag. Maar heb wel een paar vraagjes. Hoeveel moet zoiets kosten? En kan er eventueel ook een kleinere versie van gemaak worden? Je kan namelijk nu iets van 10 fx inpluggen en dat ga ik bij lange na niet halen. Heb zelf ook een idee om zoiets te gaan maken maar dan met troggle switches ipv die dip switches, is iets makkelijker in te stellen en hoef je niet steeds het apparaat open te maken. Wil dan switches gebruiken met 3 polen. Dit om dat het fx wat niet gebruikt wordt ervoor en erna uit de chain te halen en die laatste pool om een ledje te sturen. Om de verschillende chains te switchen zat ik te denken aan relais. Maar ben een beetje bang dat er dan een tik of een pop tussen het schakelen te horen is. Heb jij hier ervaringen mee en wat zou daar eventueel aan te doen zijn?

Laat ons vooral op de hoogte over hoe het met de vooruitgang van je schakelboard gaat.

Greets Lex.

Dirk_Hendrik
4 december 2004, 16:09
Goose,

Ik zou je willen aanraden de hele thread even de lezen.
Je loopt een beetje achter de feiten aan..... een kilometertje of 20 :wink:

Goose
4 december 2004, 22:07
He Dirk_Hendrik,

Heb alles gelezen hoor. Ben alleen benieuwd hoe alles afgerond wordt, het was tenslotte een prototype die Aad aan het maken was toch? Ben dus benieuwd of er ook een rack versie van komt, hoeveel hij dus gaat kosten, of er een kleinere versie ook komt voor mensen die niet zoveel fx hebben enz enz enz enz. Ik weet die de proto zogoed als bijna af is, weet niet of hij volledig werkt, want jullie hebben hem als ik het goed begrijp, niet echt de mogelijkheid gegeven op de pedalendag, erg spijtig. Vooral omdat er zo veel interesse in was, tenminste dat dacht ik na die hele topic hier gelezen te hebben. Ook het feit dat deze topic een hele lange tijd redelijk bovenaan de index heeft gestaan en nu langzaam aan het zakken is..... Ben dus gewoon benieuwd hoe alles verder gaat, jij niet dan Dick?........

Greets Lex.

aad
9 december 2004, 12:23
Hee Aad,

Lijkt mij een erg handig ding, was helaas er niet bij op de pedalendag. Maar heb wel een paar vraagjes. Hoeveel moet zoiets kosten? En kan er eventueel ook een kleinere versie van gemaak worden? Je kan namelijk nu iets van 10 fx inpluggen en dat ga ik bij lange na niet halen. Heb zelf ook een idee om zoiets te gaan maken maar dan met troggle switches ipv die dip switches, is iets makkelijker in te stellen en hoef je niet steeds het apparaat open te maken. Wil dan switches gebruiken met 3 polen. Dit om dat het fx wat niet gebruikt wordt ervoor en erna uit de chain te halen en die laatste pool om een ledje te sturen. Om de verschillende chains te switchen zat ik te denken aan relais. Maar ben een beetje bang dat er dan een tik of een pop tussen het schakelen te horen is. Heb jij hier ervaringen mee en wat zou daar eventueel aan te doen zijn?

Laat ons vooral op de hoogte over hoe het met de vooruitgang van je schakelboard gaat.

Greets Lex.

Sorry ik moest even nadenken wat ik hierop moest antwoorden maar zoals D-H al zei: lees eerst het hele topic nog eens door en vraag dan verder. Een heleboel van je vragen hier zijn al beantwoord.
Verkleinen van het systeem is simpel: gewoon die effecten niet aansluiten.
Het systeem is echter gebaseerd op een veelvoud van acht en geen tien.
De hele schakeling werkt TB dus met mechanische contacten (relais) en heeft al LEDjes om alles aan te geven wat nodig is.
Er zijn geen Ploppen o.i.d. te horen geweest tot nu toe met de effecten die ik tot nu toe heb getest.

De kostprijs per systeem ligt in de buurt van € 300,- voor zover ik dat tot nu toe heb kunnen berekenen.
Houdt er wel rekening mee dat die prijs een richtprijs is en dus kan wijzigen.

Als je zelf zoiets zou willen bedenken wil ik je vragen: waarom?

Robbert
9 december 2004, 13:30
300?

*slik*

Jeroenvanhulsteijn
9 december 2004, 16:09
mss als je er 1000 besteld dat het dan goedkoper kan :razz:

Goose
9 december 2004, 17:34
@ Aad, Waarom?

1- Ik heb er geen 8 of 16 nodig, heb maar iets van 4 á 5 effecten.
2- Ik kan hem dan zo maken als ik wil, naar mijn wensen.
3- Met gewone troggle switches die wat makkelijker te bedienen zijn tov de dip switches die jij gebruikt.
4- Het naar mijn idee nog goedkoper kan.
5- Ik maar een paar presets nodig heb, en absoluut geen 8, pfff moet je nog steeds tap-dansen.....

Oja, ik heb deze topic al vanaf het begin gevolgd. Ik wou alleen door mijn reactie er voor zorgen dat deze topic weer eens boven in de index lijst kwam. Ik verbaasde mij namelijk dat na alle interesses van iedereen er na de pedalendag helemaal niks meer te horen was over je looper. Vooral het uitblijven van de test tijdens deze dag verbaasde mij, iedereen wilde hem volgens mij na het lezen van deze topic heel graag uitproberen. Ook wilde ik even weten of er na de laatste post van jou nog veranderingen zijn gemaakt, het was tenslotte een proto-type die je aan het maken was. Voor de rest wilde ik (die helemaal geen elektronica achtergrond heb) even checken of het idee dat ik heb over mijn schakel-unit nog problemen zou geven die ik over het hoofd zie.

Greets Goose.

Goose
9 december 2004, 17:34
@ Aad, Waarom?

1- Ik heb er geen 8 of 16 nodig, heb maar iets van 4 á 5 effecten.
2- Ik kan hem dan zo maken als ik wil, naar mijn wensen.
3- Met gewone troggle switches die wat makkelijker te bedienen zijn tov de dip switches die jij gebruikt.
4- Het naar mijn idee nog goedkoper kan.
5- Ik maar een paar presets nodig heb, en absoluut geen 8, pfff moet je nog steeds tap-dansen.....

Oja, ik heb deze topic al vanaf het begin gevolgd. Ik wou alleen door mijn reactie er voor zorgen dat deze topic weer eens boven in de index lijst kwam. Ik verbaasde mij namelijk dat na alle interesses van iedereen er na de pedalendag helemaal niks meer te horen was over je looper. Vooral het uitblijven van de test tijdens deze dag verbaasde mij, iedereen wilde hem volgens mij na het lezen van deze topic heel graag uitproberen. Ook wilde ik even weten of er na de laatste post van jou nog veranderingen zijn gemaakt, het was tenslotte een proto-type die je aan het maken was. Voor de rest wilde ik (die helemaal geen elektronica achtergrond heb) even checken of het idee dat ik heb over mijn schakel-unit nog problemen zou geven die ik over het hoofd zie.

Greets Goose.

Edit: b.v. een Axess-electronics GRX4 Guitar Router/Switcher kost $225,-

aad
9 december 2004, 22:55
300?

*slik*

Hoezo slik*?.
Als je ziet dat RAdzies voor een compressor bij € 225,- begint.

Trouwens, die € 300,- is nog steeds gebaseerd op een grove calculatie. Met wat betere (goedkopere) inkoop kan er wellicht nog wel wat van af. Maar denk niet dat ik het voor niets ga bouwen en ook niet dat ik het voor niets bedacht heb. (maar ik verwacht niet dat jij dat denkt hoor!).

Weet wel dat er een redelijke hoeveelheid goede componenten in moeten omdat met name de relais rechtstreeks je geluid kunnen beinvloeden als de contacten van inferieure kwaliteit zijn en ook de printen moeten wellicht fabrieksmatig worden gemaakt om ook op langere termijn een goede werking te kunnen garanderen en dan heb ik het over jaren.
Mocht er tussentijds iets fout gaan tijdens gebruik, dan moet het spul ook nog wel gerepareerd kunnen worden.

Het moet wel een eerlijke deal worden, ik heb er veel tijd ingestoken en hard aan gewerkt. Dat betekent niet dat ik er rijk van zal worden, maar ik wil er zeker niet op gaan verliezen.

Mitch
9 december 2004, 23:04
300?

*slik*

Er zijn pedalen die dat kosten.....
Dit is een ingenieus syteem waar je echt wat aan hebt als je het gemak van een multi-bak wil, maar analoog wil en niet van MIDI houdt 8-)

aad
9 december 2004, 23:16
@ Aad, Waarom?

1- Ik heb er geen 8 of 16 nodig, heb maar iets van 4 á 5 effecten.

met 4 a 5 effecten kun je best meer dan 4 presets maken.



2- Ik kan hem dan zo maken als ik wil, naar mijn wensen.


Okee



3- Met gewone troggle switches die wat makkelijker te bedienen zijn tov de dip switches die jij gebruikt.


Die dus ook ongewenst weer uit of aan kunnen gaan, maar als je daarvoor kiest okee. Mijn opzet voorziet in een vooropgezette instelling die je dus niet (zo vaak) hoeft te wijzigen.



4- Het naar mijn idee nog goedkoper kan.


Be my guest. Tel ook de uurtjes dat je zit te bedenken erbij op en leg daar een redelijke vergoeding voor neer..... Toch?



5- Ik maar een paar presets nodig heb, en absoluut geen 8, pfff moet je nog steeds tap-dansen.....


Heb je het nou echt niet begrepen? Het is dus juist met mijn switcher niet meer nodig om te tapdansen omdat al je geluiden (door de presets) onder 8 knoppen zitten en je dus met 1 druk op de knop al je effecten tegelijk bedient.



Oja, ik heb deze topic al vanaf het begin gevolgd. Ik wou alleen door mijn reactie er voor zorgen dat deze topic weer eens boven in de index lijst kwam. Ik verbaasde mij namelijk dat na alle interesses van iedereen er na de pedalendag helemaal niks meer te horen was over je looper. Vooral het uitblijven van de test tijdens deze dag verbaasde mij, iedereen wilde hem volgens mij na het lezen van deze topic heel graag uitproberen. Ook wilde ik even weten of er na de laatste post van jou nog veranderingen zijn gemaakt, het was tenslotte een proto-type die je aan het maken was. Voor de rest wilde ik (die helemaal geen elektronica achtergrond heb) even checken of het idee dat ik heb over mijn schakel-unit nog problemen zou geven die ik over het hoofd zie.


Greets Goose.



Edit: b.v. een Axess-electronics GRX4 Guitar Router/Switcher kost $225,-

Ja midi, zonder midi controller? Tel die er dan voor de eerlijkheid even bij op. :-D

Verder overigens bedankt voor je interesse. :wink:

aad
9 december 2004, 23:17
300?

*slik*

Er zijn pedalen die dat kosten.....
Dit is een ingenieus syteem waar je echt wat aan hebt als je het gemak van een multi-bak wil, maar analoog wil en niet van MIDI houdt 8-)

Kijk :P

Goose
9 december 2004, 23:35
Een midi controler heb ik nog liggen, en tweedehands zijn ze ook niet zo duur.

Je moet die troggle switches ook zo plaatsen dat je ze niet om trapt, bv door ze achter een beugeltje te plaatsen.

Ik weet dat je minder moet tap-dansen met die switcher van jou maar toch.... 8 knoppen. Ik vraag me wel eens af wat gitaristen willen met zoveel effecten? Misschien zouden ze eens moeten gaan denken aan een keyboard? Kan je ook heeel veel geluiden uit halen. Nee echt, even zonder dollen. Ik probeer altijd met zo min mogelijk effecten te werken (beter voor je sound naar mijn idee)(en als bassist zijnde gebruik je ook niet zoveel). Maar af en toe zie ik gitaristen met een dubbele meter aan effecten want anders krijgen ze niet hun sound... en owee als er iets mis gaat....(maar al te vaak gezien). Die switcher die ik in mijn hoofd heb wil ik voornamelijk gebruiken als true-by-pass kast, en zo minmogelijk zooi op de grond te hebben want de gitarist of de zanger lopen er toch over heen waardoor al je instellingen pleite zijn, zucht (kennen jullie dat ook?).
Als je dus als nog 8 effecten aan zet achter elkaar vormt dat alsnog een toon-suck, hou het simpel zou ik zeggen, paar loopjes voor een paar geluiden, punt.

Maar als je het helemaal tegek vindt om je geluid zo door de effecten te halen zodat het niet meer op een gitaar of bass lijkt, ga je gang ik hou je niet tegen.

Greets Goose. p.s. mannen en vrouwen zoals Aad zouden er trouwens meer moeten zijn. Ik mis wat dat betreft toch wel een beetje vernieuwing vanuit nederland op fx, switch, mod, enz gebied. Zou de muziek wereld hier best wel goed doen denk ik. En het scheelt weer kopzorgen en gedoe om het uit het buitenland te halen.

Goose
9 december 2004, 23:36
Een midi controler heb ik nog liggen, en tweedehands zijn ze ook niet zo duur.

Je moet die troggle switches ook zo plaatsen dat je ze niet om trapt, bv door ze achter een beugeltje te plaatsen.

Ik weet dat je minder moet tap-dansen met die switcher van jou maar toch.... 8 knoppen. Ik vraag me wel eens af wat gitaristen willen met zoveel effecten? Misschien zouden ze eens moeten gaan denken aan een keyboard? Kan je ook heeel veel geluiden uit halen. Nee echt, even zonder dollen. Ik probeer altijd met zo min mogelijk effecten te werken (beter voor je sound naar mijn idee)(en als bassist zijnde gebruik je ook niet zoveel). Maar af en toe zie ik gitaristen met een dubbele meter aan effecten want anders krijgen ze niet hun sound... en owee als er iets mis gaat....(maar al te vaak gezien). Die switcher die ik in mijn hoofd heb wil ik voornamelijk gebruiken als true-by-pass kast, en zo minmogelijk zooi op de grond te hebben want de gitarist of de zanger lopen er toch over heen waardoor al je instellingen pleite zijn, zucht (kennen jullie dat ook?).
Als je dus als nog 8 effecten aan zet achter elkaar vormt dat alsnog een toon-suck, hou het simpel zou ik zeggen, paar loopjes voor een paar geluiden, punt.

Maar als je het helemaal tegek vindt om je geluid zo door de effecten te halen zodat het niet meer op een gitaar of bass lijkt, ga je gang ik hou je niet tegen.

Greets Goose. p.s. mannen en vrouwen zoals Aad zouden er trouwens meer moeten zijn. Ik mis wat dat betreft toch wel een beetje vernieuwing vanuit nederland op fx, switch, mod, enz gebied. Zou de muziek wereld hier best wel goed doen denk ik. En het scheelt weer kopzorgen en gedoe om het uit het buitenland te halen.

Dirk_Hendrik
10 december 2004, 09:13
O ja Goose,

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je heel veel tijd gaat spenderen aan het lezen van heel veel oude topics. Daarmee kun je voorkomen dat je oude koeien verkoopt als verse waar. Ook ga je dan bijvoorbeeld merken dat er hier meer mannen als Aad rondlopen. :wink:

charlie45
10 december 2004, 10:14
de kostprijs van de componenten lijkt me veel minder spannend dan het aantal uren wat hier in zit. een vergelijkbaar systeem kost een hoop meer..

en van mij mag je hier best rijk van worden, daar hoef je je niet voor te schamen. uiteindelijk is dat voor iedereen beter, omdat er dan goede producten te koop zijn.

aad
10 december 2004, 11:38
O ja Goose,

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je heel veel tijd gaat spenderen aan het lezen van heel veel oude topics. Daarmee kun je voorkomen dat je oude koeien verkoopt als verse waar. Ook ga je dan bijvoorbeeld merken dat er hier meer mannen als Aad rondlopen. :wink:

Helemaal mee eens,

@ Goose,

Inderdaad welkom ook van mijn kant. Ik wil echter nog wel iets aan je kwijt (een aan sommige mensen in het algemeen ook- en wie de schoen past....).
Termen als: Ik begrijp niet dat sommige gitaristen zo veel effecten nodig hebben enz. enz. klinken mij een beetje in de oren als je zelf boven de (domme) massa verheffen en toont niet echt veel respect voor de wijze waarop anderen hun creativiteit (trachten te) uiten.
Zelf had ik ook geen effecten tot mijn beschikking totdat ik ze ging bouwen. Vroeger wel, maar ik heb lange tijd door hard werken te weinig tijd gehad voor muziek.
Nu ben ik weer volop bezig. De eerste tijd had ik zelf ook het idee dat ik geen effecten nodig zou hebben, maar ik kom er steeds meer achter dat het eigenlijk wel geinig is om met 1 druk op de knop je geluid 180graden te kunnen draaien en daarmee het geluid te krijgen wat je bedoelt (of althans een redelijke benadering van dat geluid).



Een midi controler heb ik nog liggen, en tweedehands zijn ze ook niet zo duur.


Tel voor de eerlijkheid toch maar even op. Ik heb dat niet liggen en een helebloel anderen ook niet denk ik.



Je moet die troggle switches ook zo plaatsen dat je ze niet om trapt, bv door ze achter een beugeltje te plaatsen.

oh....:-D



Ik weet dat je minder moet tap-dansen met die switcher van jou maar toch.... 8 knoppen. Ik vraag me wel eens af wat gitaristen willen met zoveel effecten? Misschien zouden ze eens moeten gaan denken aan een keyboard? Kan je ook heeel veel geluiden uit halen. Nee echt, even zonder dollen. Ik probeer altijd met zo min mogelijk effecten te werken (beter voor je sound naar mijn idee)(en als bassist zijnde gebruik je ook niet zoveel). Maar af en toe zie ik gitaristen met een dubbele meter aan effecten want anders krijgen ze niet hun sound... en owee als er iets mis gaat....(maar al te vaak gezien). Die switcher die ik in mijn hoofd heb wil ik voornamelijk gebruiken als true-by-pass kast, en zo minmogelijk zooi op de grond te hebben want de gitarist of de zanger lopen er toch over heen waardoor al je instellingen pleite zijn, zucht (kennen jullie dat ook?).
Als je dus als nog 8 effecten aan zet achter elkaar vormt dat alsnog een toon-suck, hou het simpel zou ik zeggen, paar loopjes voor een paar geluiden, punt.

Maar als je het helemaal tegek vindt om je geluid zo door de effecten te halen zodat het niet meer op een gitaar of bass lijkt, ga je gang ik hou je niet tegen.


Kijk dit stukje bedoel ik nou. Dit getuigt toch niet van veel respect voor hoe anderen hun creativiteit beleven?

B.t.w. Wat voor muziek luister/maak je?
Zelf luister ik wel naar Scott Henderson, Holdsworth etc, maar dat hoort in een ander topic eigenlijk.
En die tone-suck! Heb je het eigenlijk wel begrepen? Of denk je dat ik zelf in de war ben en niet weet wat ik doe? (met alle respect hoor).

Robbert
10 december 2004, 21:59
Er zijn pedalen die dat kosten.....
Dit is een ingenieus syteem waar je echt wat aan hebt als je het gemak van een multi-bak wil, maar analoog wil en niet van MIDI houdt 8-)


Pfff! Je maakt van een koude douche, een lauwe douche! Nog steeds niet lekker :razz:

Goose
12 december 2004, 23:36
He,

Ik heb zeker wel respect voor gitaristen. Heb alleen een hele grote voorkeur voor muzikanten die een erg mooi geluid hebben. Mijn "helden" hebben een aantal goeie geluiden, en die kunnen van elkaar een 180 graden verschillen. Maar desondanks hebben ze er maar een paar en niet een 8 of meer. Als je true-by-pass werkt met een switcher heb je idd geen tone-suck, maar stel je voor dat je dus met een paar instellingen meerdere fx aan hebt staan... True-by-pass of niet, het signaal blijft door deze fx gaan, en daardoor kan (ik zeg dus niet dat dat altijd zo is) en weer die tone-suck ontstaan. Het feit dat je met effecten erg mooie dingen kan doen is niet zalig makend om daardoor nog meer effecten te gaan gebruiken, toch? Ik ken een aantal muzikanten (niet alleen gitaristen) die erg veel effecten gebruiken en om nou te zeggen dat ze daar creatiever door worden...of dat ze beter gaan spelen... Even voor de duidelijkheid, ik ben zeer zeker geen wonder op bass of gitaar, en zal dat ook nooit worden. Ik stel mij helemaal niet boven iemand anders. Ik vraag mij alleen af waarom (over het algemeen) gitaristen en toetsenisten zoveel verschillende geluiden nodig hebben. Echt niks op tegen, maar ik blijf erbij dat het een beetje te is, zeker als ik kijk naar mijn helden die echt geweldig mooie geluiden hebben.

Blijft het enige over waarom ik in de eerste plaats hier gereageerd heb:
Waar is iedereen die zo geinteresseerd was in die switcher van Aad? Dat was echt voor mij een verbazing. Eerst werdt dit topic bijna dagelijks overspoelt met reacties van iedereen. En nu (zelfs na het toch wel een beetje schaamtelijke pedaaldag) hoor je er niemand meer over.... Heeft iedereen er opeens geen interesse meer in? Heeft iedereen al zijn effecten weg gedaan en dus geen switcher meer nodig? Dat was echt waar de rede voor mij om hier eens te reageren.

Goose
12 december 2004, 23:38
He,

Ik heb zeker wel respect voor gitaristen. Heb alleen een hele grote voorkeur voor muzikanten die een erg mooi geluid hebben. Mijn "helden" hebben een aantal goeie geluiden, en die kunnen van elkaar een 180 graden verschillen. Maar desondanks hebben ze er maar een paar en niet een 8 of meer. Als je true-by-pass werkt met een switcher heb je idd geen tone-suck, maar stel je voor dat je dus met een paar instellingen meerdere fx aan hebt staan... True-by-pass of niet, het signaal blijft door deze fx gaan, en daardoor kan (ik zeg dus niet dat dat altijd zo is) en weer die tone-suck ontstaan. Het feit dat je met effecten erg mooie dingen kan doen is niet zalig makend om daardoor nog meer effecten te gaan gebruiken, toch? Ik ken een aantal muzikanten (niet alleen gitaristen) die erg veel effecten gebruiken en om nou te zeggen dat ze daar creatiever door worden...of dat ze beter gaan spelen... Even voor de duidelijkheid, ik ben zeer zeker geen wonder op bass of gitaar, en zal dat ook nooit worden. Ik stel mij helemaal niet boven iemand anders. Ik vraag mij alleen af waarom (over het algemeen) gitaristen en toetsenisten zoveel verschillende geluiden nodig hebben. Echt niks op tegen, maar ik blijf erbij dat het een beetje te is, zeker als ik kijk naar mijn helden die echt geweldig mooie geluiden hebben.

Blijft het enige over waarom ik in de eerste plaats hier gereageerd heb:
Waar is iedereen die zo geinteresseerd was in die switcher van Aad? Dat was echt voor mij een verbazing. Eerst werdt dit topic bijna dagelijks overspoelt met reacties van iedereen. En nu (zelfs na het toch wel een beetje schaamtelijke pedaaldag) hoor je er niemand meer over.... Heeft iedereen er opeens geen interesse meer in? Heeft iedereen al zijn effecten weg gedaan en dus geen switcher meer nodig? Dat was echt waar de rede voor mij om hier eens te reageren.

Goose
12 december 2004, 23:38
He,

Ik heb zeker wel respect voor gitaristen. Heb alleen een hele grote voorkeur voor muzikanten die een erg mooi geluid hebben. Mijn "helden" hebben een aantal goeie geluiden, en die kunnen van elkaar een 180 graden verschillen. Maar desondanks hebben ze er maar een paar en niet een 8 of meer. Als je true-by-pass werkt met een switcher heb je idd geen tone-suck, maar stel je voor dat je dus met een paar instellingen meerdere fx aan hebt staan... True-by-pass of niet, het signaal blijft door deze fx gaan, en daardoor kan (ik zeg dus niet dat dat altijd zo is) en weer die tone-suck ontstaan. Het feit dat je met effecten erg mooie dingen kan doen is niet zalig makend om daardoor nog meer effecten te gaan gebruiken, toch? Ik ken een aantal muzikanten (niet alleen gitaristen) die erg veel effecten gebruiken en om nou te zeggen dat ze daar creatiever door worden...of dat ze beter gaan spelen... Even voor de duidelijkheid, ik ben zeer zeker geen wonder op bass of gitaar, en zal dat ook nooit worden. Ik stel mij helemaal niet boven iemand anders. Ik vraag mij alleen af waarom (over het algemeen) gitaristen en toetsenisten zoveel verschillende geluiden nodig hebben. Echt niks op tegen, maar ik blijf erbij dat het een beetje te is, zeker als ik kijk naar mijn helden die echt geweldig mooie geluiden hebben.

Blijft het enige over waarom ik in de eerste plaats hier gereageerd heb:
Waar is iedereen die zo geinteresseerd was in die switcher van Aad? Dat was echt voor mij een verbazing. Eerst werdt dit topic bijna dagelijks overspoelt met reacties van iedereen. En nu (zelfs na het toch wel een beetje schaamtelijke pedaaldag) hoor je er niemand meer over.... Heeft iedereen er opeens geen interesse meer in? Heeft iedereen al zijn effecten weg gedaan en dus geen switcher meer nodig? Dat was echt waar de rede voor mij om hier eens te reageren.

Goose
12 december 2004, 23:39
He,

Ik heb zeker wel respect voor gitaristen. Heb alleen een hele grote voorkeur voor muzikanten die een erg mooi geluid hebben. Mijn "helden" hebben een aantal goeie geluiden, en die kunnen van elkaar een 180 graden verschillen. Maar desondanks hebben ze er maar een paar en niet een 8 of meer. Als je true-by-pass werkt met een switcher heb je idd geen tone-suck, maar stel je voor dat je dus met een paar instellingen meerdere fx aan hebt staan... True-by-pass of niet, het signaal blijft door deze fx gaan, en daardoor kan (ik zeg dus niet dat dat altijd zo is) en weer die tone-suck ontstaan. Het feit dat je met effecten erg mooie dingen kan doen is niet zalig makend om daardoor nog meer effecten te gaan gebruiken, toch? Ik ken een aantal muzikanten (niet alleen gitaristen) die erg veel effecten gebruiken en om nou te zeggen dat ze daar creatiever door worden...of dat ze beter gaan spelen... Even voor de duidelijkheid, ik ben zeer zeker geen wonder op bass of gitaar, en zal dat ook nooit worden. Ik stel mij helemaal niet boven iemand anders. Ik vraag mij alleen af waarom (over het algemeen) gitaristen en toetsenisten zoveel verschillende geluiden nodig hebben. Echt niks op tegen, maar ik blijf erbij dat het een beetje te is, zeker als ik kijk naar mijn helden die echt geweldig mooie geluiden hebben.

Blijft het enige over waarom ik in de eerste plaats hier gereageerd heb:
Waar is iedereen die zo geinteresseerd was in die switcher van Aad? Dat was echt voor mij een verbazing. Eerst werdt dit topic bijna dagelijks overspoelt met reacties van iedereen. En nu (zelfs na het toch wel een beetje schaamtelijke pedaaldag) hoor je er niemand meer over.... Heeft iedereen er opeens geen interesse meer in? Heeft iedereen al zijn effecten weg gedaan en dus geen switcher meer nodig? Dat was echt waar de rede voor mij om hier eens te reageren.

Goose
12 december 2004, 23:40
He,

Ik heb zeker wel respect voor gitaristen. Heb alleen een hele grote voorkeur voor muzikanten die een erg mooi geluid hebben. Mijn "helden" hebben een aantal goeie geluiden, en die kunnen van elkaar een 180 graden verschillen. Maar desondanks hebben ze er maar een paar en niet een 8 of meer. Als je true-by-pass werkt met een switcher heb je idd geen tone-suck, maar stel je voor dat je dus met een paar instellingen meerdere fx aan hebt staan... True-by-pass of niet, het signaal blijft door deze fx gaan, en daardoor kan (ik zeg dus niet dat dat altijd zo is) en weer die tone-suck ontstaan. Het feit dat je met effecten erg mooie dingen kan doen is niet zalig makend om daardoor nog meer effecten te gaan gebruiken, toch? Ik ken een aantal muzikanten (niet alleen gitaristen) die erg veel effecten gebruiken en om nou te zeggen dat ze daar creatiever door worden...of dat ze beter gaan spelen... Even voor de duidelijkheid, ik ben zeer zeker geen wonder op bass of gitaar, en zal dat ook nooit worden. Ik stel mij helemaal niet boven iemand anders. Ik vraag mij alleen af waarom (over het algemeen) gitaristen en toetsenisten zoveel verschillende geluiden nodig hebben. Echt niks op tegen, maar ik blijf erbij dat het een beetje te is, zeker als ik kijk naar mijn helden die echt geweldig mooie geluiden hebben.

Blijft het enige over waarom ik in de eerste plaats hier gereageerd heb:
Waar is iedereen die zo geinteresseerd was in die switcher van Aad? Dat was echt voor mij een verbazing. Eerst werdt dit topic bijna dagelijks overspoelt met reacties van iedereen. En nu (zelfs na het toch wel een beetje schaamtelijke pedaaldag) hoor je er niemand meer over.... Heeft iedereen er opeens geen interesse meer in? Heeft iedereen al zijn effecten weg gedaan en dus geen switcher meer nodig? Dat was echt waar de rede voor mij om hier eens te reageren.

Goose
12 december 2004, 23:40
He,

Ik heb zeker wel respect voor gitaristen. Heb alleen een hele grote voorkeur voor muzikanten die een erg mooi geluid hebben. Mijn "helden" hebben een aantal goeie geluiden, en die kunnen van elkaar een 180 graden verschillen. Maar desondanks hebben ze er maar een paar en niet een 8 of meer. Als je true-by-pass werkt met een switcher heb je idd geen tone-suck, maar stel je voor dat je dus met een paar instellingen meerdere fx aan hebt staan... True-by-pass of niet, het signaal blijft door deze fx gaan, en daardoor kan (ik zeg dus niet dat dat altijd zo is) en weer die tone-suck ontstaan. Het feit dat je met effecten erg mooie dingen kan doen is niet zalig makend om daardoor nog meer effecten te gaan gebruiken, toch? Ik ken een aantal muzikanten (niet alleen gitaristen) die erg veel effecten gebruiken en om nou te zeggen dat ze daar creatiever door worden...of dat ze beter gaan spelen... Even voor de duidelijkheid, ik ben zeer zeker geen wonder op bass of gitaar, en zal dat ook nooit worden. Ik stel mij helemaal niet boven iemand anders. Ik vraag mij alleen af waarom (over het algemeen) gitaristen en toetsenisten zoveel verschillende geluiden nodig hebben. Echt niks op tegen, maar ik blijf erbij dat het een beetje te is, zeker als ik kijk naar mijn helden die echt geweldig mooie geluiden hebben.

Blijft het enige over waarom ik in de eerste plaats hier gereageerd heb:
Waar is iedereen die zo geinteresseerd was in die switcher van Aad? Dat was echt voor mij een verbazing. Eerst werdt dit topic bijna dagelijks overspoelt met reacties van iedereen. En nu (zelfs na het toch wel een beetje schaamtelijke pedaaldag) hoor je er niemand meer over.... Heeft iedereen er opeens geen interesse meer in? Heeft iedereen al zijn effecten weg gedaan en dus geen switcher meer nodig? Dat was echt waar de rede voor mij om hier eens te reageren.

Goose
12 december 2004, 23:41
He,

Ik heb zeker wel respect voor gitaristen. Heb alleen een hele grote voorkeur voor muzikanten die een erg mooi geluid hebben. Mijn "helden" hebben een aantal goeie geluiden, en die kunnen van elkaar een 180 graden verschillen. Maar desondanks hebben ze er maar een paar en niet een 8 of meer. Als je true-by-pass werkt met een switcher heb je idd geen tone-suck, maar stel je voor dat je dus met een paar instellingen meerdere fx aan hebt staan... True-by-pass of niet, het signaal blijft door deze fx gaan, en daardoor kan (ik zeg dus niet dat dat altijd zo is) en weer die tone-suck ontstaan. Het feit dat je met effecten erg mooie dingen kan doen is niet zalig makend om daardoor nog meer effecten te gaan gebruiken, toch? Ik ken een aantal muzikanten (niet alleen gitaristen) die erg veel effecten gebruiken en om nou te zeggen dat ze daar creatiever door worden...of dat ze beter gaan spelen... Even voor de duidelijkheid, ik ben zeer zeker geen wonder op bass of gitaar, en zal dat ook nooit worden. Ik stel mij helemaal niet boven iemand anders. Ik vraag mij alleen af waarom (over het algemeen) gitaristen en toetsenisten zoveel verschillende geluiden nodig hebben. Echt niks op tegen, maar ik blijf erbij dat het een beetje te is, zeker als ik kijk naar mijn helden die echt geweldig mooie geluiden hebben.

Blijft het enige over waarom ik in de eerste plaats hier gereageerd heb:
Waar is iedereen die zo geinteresseerd was in die switcher van Aad? Dat was echt voor mij een verbazing. Eerst werdt dit topic bijna dagelijks overspoelt met reacties van iedereen. En nu (zelfs na het toch wel een beetje schaamtelijke pedaaldag) hoor je er niemand meer over.... Heeft iedereen er opeens geen interesse meer in? Heeft iedereen al zijn effecten weg gedaan en dus geen switcher meer nodig? Dat was echt waar de rede voor mij om hier eens te reageren.

Nielsje
26 februari 2005, 16:15
bumper de bump bump

ik wilde deze ff omhoog gooien om forummers(wellicht nieuwe?) te wijzen op die erg mooie systeem van Aad.

er was er laatst nog een die vroeg naar de Carlmartin combinator dacht ik.

op het moment ben ik nog niet toe aan zo'n ding (ik gebruik hooguit een lichte drive of boost) maar als ik in de toekomst phasers, chorussen en dalays ga gebruiken dan staat zoiets als dit toch echt wel op m'n lijstje!

(trouwens aad, had je al verdere progressies geboekt? kon namelijk niet zo veel meer vinden over je'uitvinding'.)