PDA

View Full Version : wanneer je eerste gitaar vervangen?



mirage
27 oktober 2004, 22:38
Wanneer beslis je nou je eerste elektrische gitaar aan de wilgen te hangen en een ander te kopen?
wat voor redenen heb je ervoor,
wat voor mijlpalen zet je die je moet halen voordat het van jezelf "mag"
hoe kies je een gitaar? roepen hey mijn favo band heeft DAT zegt nog niet dat het lekker speelt of betaalbaar is.

En subvraagje, is het de moeite elektronica in een peavey raptor te gaan vervangen? (3 single coils en naar wat ik hoor beetje rammelige spullen erin) of is het beter gewoon maar meteen nieuwe gitaar te scoren als je eraan toe bent.

Wormaap
27 oktober 2004, 22:43
Een nieuwe gitaar koop je als je oude niet meer meegaat met wat je wil :)
Mijn Epiphone heeft maar 22 frets, geen erg snelle hals en geen tremolo, ik wilde 24 frets, een shredhalsje en'n Floyd Rose, en dat heb ik in m'n Model 6 allemaal gevonden :)
Nu kunnen die criteria natuurlijk voor iedereen verschillen, en je merkt't vanzelf wel als GAS begint :-D

schizo910
27 oktober 2004, 22:53
Mijn eerste gitaar was een crappy witte Corina, een wit vaag Strat achtig model. Speelde voor geen meter, ik kreeg hem van mijn ouders. "Eerst maar eens kijken of je het wel leuk vindt voordat je een hoop geld uitgeeft aan een gitaar", was hun advies. Een klein jaartje later maar eens naar een beter gitaar op zoek gegaan. Ik wist nog weinig van gitaren en liep tegen een zeer mooie Epiphone Les Paul aan. Ik wist niets van Les Pauls, was ook niet speciaal op zoek naar iets, maar na dat ding in mijn handen te hebben gehad, de weinige accoorden er op spelend die ik kende, was ik verkocht.
Ik heb veel plezier gehad van dat ding, maar toen ik wat beter werd en inmiddels een "goeie" versterker had ensteeds meer leerde over gitaren wilde ik wel erg graag een 'echte'. Uiteindelijk een zeer mooie Les Paul Classic Premium plus gekocht bij de Soundshop in Amsterdam (witte de witstraat). Ze hadden 5 van deze mooie gitaren in de kelder staan zodat niet ieder rijkeluiskind een gitaar van pappa's centjes kon kopen., Deze werden 'bewaard' voor de liefhebbers. Op een zatedagmorgen werd ik achter in de zaak neergestalt met deze 5 prachtige exemplaren, allen voorzien van een vers setje snaren van mijn favo merk en een versterker net zo als de mijne. Ik heb uren zitten spelen en uiteindleijk kon ik qua klank en bespeelbaarheid niet kiezen uit 2 van deze Les Pauls dus toen tussen die twee gekozen voor de looks.
Inmiddels speel ik voornamelijk op mn Gretsch, MOEST ik kopen van mijn vrouw... :razz: :razz:
Wanneer je eerste gitaar aan vervanging toe is? geen idee, ik denk dat het afhangt van die eerste gitaar en natuurlijk van GAS

Bobbel
27 oktober 2004, 22:58
ik had eerst een Squier strat, en ik vond het prima (wist ik veel?)... maar dan ga je voor de fun wel eens naar een gitaarwinkel en speel je op fender strats, ja dan merk je het verschil wel en heb je liever die Fender... dus het moment dat je een nieuwe gitaar neemt is dat moment dat je er meer verstand van begint te krijgen, je weet wat onderdelen doen met een gitaar, bijvoorbeeld heb je liever een vaste brug of een tremolo of heb je liever een gewone hals of een shortscale... en omdat een ander model misschien mooier is dan wat je nu hebt, ik was namelijk helemaal verlieft op alleen al het model van de Jaguar en wou er toen ook één, maar de financieen lieten dat niet toe (op dat moment)... dus je voelt zelf wel wanneer dat moment er is... en als je op dat punt eenmaal bent kom je er volgens mij nooit meer overheen, want iedere keer als je dan weer een mooie gitaar ziet wil je hem wel hebben ookal weet je dat je het geld niet hebt... en toch zit je dan 'stiekem' voor jezelf te bedenken hoe je eventueel aan het geld zou kunnen komen... :wink:

Neals
28 oktober 2004, 11:18
Bij je 2e gitaar heb je vaak een beeld van wat voor stijl je wilt gaan spelen, en geloof me, uit ervaring weet ik dat je niet per se bij de stijl hoeft te eindigen waar je naar luisterd wat betreft het spelen.

Zo luister ik veel metal enzo, maar op de gitaar doe ik daar weinig mee, en speel ik bijvoorbeeld momenteel veel bluesrock, poprock en in bandvorm punk

Jeroenvanhulsteijn
28 oktober 2004, 11:28
mijn 1e elektriek was een Aria pro II fs serie. was van mdf. ontstemde als een gek, hals was veel te smal, veel te snel last van feedback. dus toen dacht ik tijd voor een nieuwe.

gewoon eens gitaren uitproberen in de muziekzaak. probeer wel verschillende prijsklassen. dan voel/hoor je het verschil.

op zich zou je wel eens nieuwe pickups kunnen proberen. vaak kun je als je een beetje oplet wel een setje seymour duncans of Lace krijgen voor ong 100-120 euro.

probeer anders eens je signaal vanaf je 5-way switch direct naar je output te solderen (dus potmeters niet aansluiten). dan zul je al aanmerkelijk verschil horen. blijkt weer dat goeie elektrotechnische onderdelen ook van belang zijn.

Anavrin
28 oktober 2004, 11:49
ik ben begonnen met een Strat-kopie, en heb toen een jaar later een akoestische gekocht (om ook af en toe de oren van de buren te ontlasten). Een jaar daarna heb ik een Les Paul kopie gekocht, omdat die humbuckers had, en een jaar daarna m'n eerste basgitaar.
Toen ik anderhalf jaar later in een gitaarwinkel was, zag ik daar een geweldig mooie bas, dus ik heb toen m'n 2e bas gekocht, simpelweg om de looks (echt een hele foute reden, maar ja).
Ik ben sinds kort m'n gear wat aan het upgraden in kwaliteit, dus heb nu iets meer dan een jaar een Fender Jaguar (echt een heel veelzijdige gitaar, alleen jammer van de standaard-brug en de tremolo-hendel die er steeds uitvalt), en sinds afgelopen maandag een Ibanez ATK 100. Tussendoor heb ik ook nog een bas gekocht, van de oude bassiste van m'n band, simpelweg omdat ze er maar 100 euro voor hoefde te hebben (incl gigbag en multi-effectpedaal, echt een ziek lage prijs). Ik heb dit jaar ook m'n eerste zelf in elkaar geknutselde gitaar gefabriceerd; een SG-model, met een humbucker en een singlecoil, met nu nog een Tune-o-Matic-brug, maar daar komt nog een keer een Bigsby-achtige tremolo op.

GAS doet dus veel, maar verandering van stijl ook.

Lord Abortion
28 oktober 2004, 13:30
Mijn eerste gitaar was een Warlock kopie, en na anderhalf jaar heb ik mij een BC Rich NJ Beast gekocht. Gewoon, ik had er zin in, en een beginnersgitaar is iets waar je na een tijdje niet meer echt achter staat. Als je voelt dat je echt een nieuwe wil enzo, gewoon doen.

MazeMouse
28 oktober 2004, 13:56
Zodra ik het geld heb. Als ik het geld ervoor zou hebben dan had ik gewoon voor mezelf op bespeelbaarheid/merk/geluid gekozen
Nu heb ik alleen op bespeelbaarheid gekozen (Dean EVO XM)

(begonnen op een Fender DG4 akoestische. Daarna basgitaar gaan spelen wat ik nu dus al een tijdje doe en een gitaar gekocht voor 'erbij')

MazeMouse
28 oktober 2004, 13:57
Zodra ik het geld heb. Als ik het geld ervoor zou hebben dan had ik gewoon voor mezelf op bespeelbaarheid/merk/geluid gekozen
Nu heb ik alleen op bespeelbaarheid gekozen (Dean EVO XM)

(begonnen op een Fender DG4 akoestische. Daarna basgitaar gaan spelen wat ik nu dus al een tijdje doe en een gitaar gekocht voor 'erbij')

dejohan
28 oktober 2004, 14:16
Ik heb 15 jaar intensief op m'n eerste gitaar gespeeld (made in Azia Vantage ding) voordat ik begon te beseffen dat ik misschien maar eens een goeie gitaar moest kopen.

Ach ik heb eens een documentaite gezien van een aan lager wal geraakte ouwe zwarte muzikant die in New York op straat leefde, hij had geen gitaar meer en hij ging samen met de interviewer een gitaar kopen (ik denk zelfs dat hij hem kreeg van de reporter), echt het goedkoopste pruldingetje dat je maar kon vinden. Die kerel was echt zo blij als een kind. En spelen dat die kon, die speelde echt de pannen van het dak! Hij haalde onmiddelijk de meest ongeloofelijke blues sounds uit dat onversterkte made in een gat spaanplaat gitaartje. Daar kunnen velen van ons met een >500€ gitaar nog bij de verste verte niet aan typen.

Jax
28 oktober 2004, 14:45
Ik denk dat het heel makkelijk is om steeds nieuwe gitaren te kopen, ik bedoel je vindt altijd mooie gitaren. Toch probeer ik mezelf ervan te weerhouden deze te kopen (ik zou het geld er ook niet voor hebben, maar toch). Ik vind mezelf nog niet goed genoeg om een nieuwe gitaar te kopen. Een kwaliteitsinstrument is niet besteed aan iemand die nog niet zo'n goed niveau heeft bereikt. Ik heb nu een epi g-400, mooi sg-tje, en daar ben ik gewoon blij mee. Natuurlijk weet ik nog twintig andere gitaren die ik zou willen kopen, maar deze wil ik bewaren voor als ik echt goed speel. Volgens mij krijg je daar ook veel meer lol uit, iemand die nog niet goed kan spelen en wel een gretsch heeft, is gewoon verspild geld.

jorrit
28 oktober 2004, 15:55
ik heb ook een peavey raptor als eerste gitaar gehad, lekkere neck maar sjah de body is van multiplex en dat geeft nou niet het mooiste geluid.
zonde dus om daar nieuwe electronica in te gaan stoppen als je het mij vraagt. beter dus als je deze zat bent (want dat is de tijd dat je wat nieuws nodig hebt) je voelt zelf op een gegeven moment wel wanneer je je gitaar "ontgroeid" bent.

Svenson
28 oktober 2004, 15:59
Ik ben begonnen op een elektrisch-akoustische gitaar, een fender DG20CE, en die heb ik nog steeds, is gewoon een goede gitaar, dus waarom zou ik hem wegdoen? Inmiddels zijn er wel een aantal bijgekomen, maar wegdoen doe ik iets niet, misschien omdat ik gewoon geen prullen/ rommel koop, daarmee bespaar je uiteindelijk geld. Mijn eerste elektrische gitaar is een harstikke vanille-gele USA Fender California Series Fat Strat, met de meest geweldige maple hals die ik ooit in mijn handen heb gehad. Die gitaar gaat ook nooit weg.

john.3001
28 oktober 2004, 16:27
Het heeft allemaal met geld te maken. Hoe meer je je kunt veroorloven, hoe beter de gitaar die je kan gaan kopen. Ik zit momenteel nog aan een budget van 600 euro verbonden per jaar (studeren is niet goed voor je beurs :-( ), en daar wil ik dan zo'n goed mogelijke gitaar voor. Maar als ik over een jaartje of twee een fatsoenlijke baan heb, koop ik eindelijk die custom-gebouwde, met parelmoer en glittertjes ingelegde, van exotisch hout voorziene, fantastisch spelende en klinkende droomgitaar :)

ieme
28 oktober 2004, 16:37
ik speel nog op de eerste gitaar van mn vader een gibson uit 1957
:wink:

nee geintje, ik bedoel als je een goeie gitaar koopt kan deze jaren mee... een klote gitaar niet!

bert k
28 oktober 2004, 16:39
ik speel nog op de eerste gitaar van mn vader een gibson uit 1957
:wink:
!

Uit 1957? Man, dat je zo'n oud kreng niet wegdoet... :-D

ieme
28 oktober 2004, 16:40
ik speel nog op de eerste gitaar van mn vader een gibson uit 1957
:wink:
!

Uit 1957? Man, dat je zo'n oud kreng niet wegdoet... :-D
t is niet die van mn vader maar ik doe em niet weg, of ik moet er wel een heel goed bod voor krijgen!

Ps, bert, ben jij op de volgende meeting er weer?

mirage
28 oktober 2004, 16:46
hmmm kennelijk toch wel goede vraag :)

punt is een beetje dat ik sinds kort effecten dingetje heb en nu veel meer op die gitaar probeer te doen.

Ik oefen meestal op mijn acoustische gitaar maar ja nu kan ik ook lekkere uithalers doen enzo (ben nu veel van the gathering aan het spelen) maar ik heb geen idee of dat lekkerder gaat op een andere gitaar.
kijk qua geluid merk ik dat het gewoon net jammer is,
maar ik vind het zonde als ik een mooie gitaar koop en ik haal het er gewoon niet uit omdat ik zover nog niet ben.

op zich kan ik best aardig nummertje spelen, maar b.v. barre akkoorden ben ik nog lang niet feilloos in en met een plectrum heb ik ook nog flink moeite. (tenminste met akkoorden aanslaan met plectrum heel vreemd).

Het zegt misschien niet zo heel veel over hoe goed of slecht ik ben maar het speelt wel in m'n gedachten van ja als ik dat niet eens zelf knap kan is een nieuwe gitaar het dan wel waard?

bert k
28 oktober 2004, 16:52
Ik zou gewoon eens gaan proberen in een gitarenwinkel. Neem ook rustig je eigen gitaar mee, dan kan je goed vergelijken. Neem ook een vriend mee, altijd fijn voor een tweede mening. Ga lekker een uur zitten jammen, en dan zonder te kopen naar huis. :D Bij een beetje goeie winkel is dat geen probleem!

Bigfoot414
28 oktober 2004, 16:53
Ik speel nu 2-3 jaar en ik heb nu 3 elektrische gitaren.
Mijn eerste is/was een stratkopie van een onbediudend merk. Dat is zeg maar mn testgitaartje. Andere stemmingen enz.

2 jaar geleden kocht ik met kerstmis een nieuwe gitaar. Een Epiphone G400.
Ik was ook al lang op zoek naar een leuke Telecaster. En dat is dus mn derde gitaar geworden.

Ik denk dat ik dat prutsgitaartje een keer ritueel ga verbranden ofzo 8-)

Blijepanda
28 oktober 2004, 16:57
Ik begon met een squier, en na anderhalf jaar had ik een Gibson SG :)

Morpheus
28 oktober 2004, 17:13
ik ben begonnen op een 1 of ander naamloos KRENG...acoustisch...klootte wel op school altijd op electrisch, en bij vrienden ook. nu spaar ik dus voor een fender showmaster....TOPDING!!:D

AlterEgo
28 oktober 2004, 17:16
ik heb een jaar geleden een Ibanez GSA 60 gekocht en nu van al mijn (verjaardags-)geld een Peavey vortex II gekocht! jeuj

scholier
28 oktober 2004, 19:50
ik ben zoals vele op een squier strat zo'n zwarte begonnen, ik denk dat ik wel toe ben aan een nieuwe gitaar :-? maar ik heb het geld :roll: niet en ik vind mezelf eigenlijk ook nog niet goed genoeg, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik jimi hendrix na wil kunnen spelen :-D .

Wormaap
28 oktober 2004, 20:02
Wat ik niet snap is dat eeuwige 'ik wil geen nieuwe want ik ben niet goed genoeg' verhaaltje... Dat slaat toch nergens op? Dus als je nog geen vreselijke shredsolo's uit je aars kan trekken mag je geen soloist hebben ofzo :???:

dejohan
29 oktober 2004, 10:04
Wat ik niet snap is dat eeuwige 'ik wil geen nieuwe want ik ben niet goed genoeg' verhaaltje... Dat slaat toch nergens op? Dus als je nog geen vreselijke shredsolo's uit je aars kan trekken mag je geen soloist hebben ofzo :???:

Tja, als het een hobby is ga je toch geen peperdure gitaar voor professionals van meer dan duizend € kopen als je al goeie dingen kunt vinden voor 300€?

Anders Destium
29 oktober 2004, 10:29
Tuurlijk wel, dat is ook hobby :lol: Ik koop juist nieuwe gitaren omdat ik het idee heb dat ik met een dure gitaar beter ga spelen (niet dus :oops: )

Ik ben begonnen op een Squier startersset, en dat had ik na een jaar toch echt wel gezien. Toen heb ik in twee jaar tijd een goede en een redelijke gitaar 2e hands gekocht en daarnaast een redelijke versterker en effectenbak waar ik een jaar of vijf mee heb gedaan. Dat waren aderlatingen op dat moment, maar ik denk dat het op de lange baan beter was dan doorspelen op minder spul.

Lacrymosa
29 oktober 2004, 10:55
Tuurlijk wel, dat is ook hobby :lol: Ik koop juist nieuwe gitaren omdat ik het idee heb dat ik met een dure gitaar beter ga spelen (niet dus :oops: )

Ik ben begonnen op een Squier startersset, en dat had ik na een jaar toch echt wel gezien. Toen heb ik in twee jaar tijd een goede en een redelijke gitaar 2e hands gekocht en daarnaast een redelijke versterker en effectenbak waar ik een jaar of vijf mee heb gedaan. Dat waren aderlatingen op dat moment, maar ik denk dat het op de lange baan beter was dan doorspelen op minder spul.

Als jij PRSen mag hebben................dan zou menig ander hier op et forum custom build moeten hebben
nee geintje

maar die redenering klopt echt van geen kanten

ga gewoon lekker een gitaar uitproberen en je zal merken dat als je een wat betere gitaar heb, dat je er ook meer plezier in krijgt

Lacrymosa
29 oktober 2004, 11:04
Tuurlijk wel, dat is ook hobby :lol: Ik koop juist nieuwe gitaren omdat ik het idee heb dat ik met een dure gitaar beter ga spelen (niet dus :oops: )

Ik ben begonnen op een Squier startersset, en dat had ik na een jaar toch echt wel gezien. Toen heb ik in twee jaar tijd een goede en een redelijke gitaar 2e hands gekocht en daarnaast een redelijke versterker en effectenbak waar ik een jaar of vijf mee heb gedaan. Dat waren aderlatingen op dat moment, maar ik denk dat het op de lange baan beter was dan doorspelen op minder spul.

Als jij PRSen mag hebben................dan zou menig ander hier op et forum custom build moeten hebben
nee geintje

maar die redenering klopt echt van geen kanten

ga gewoon lekker een gitaar uitproberen en je zal merken dat als je een wat betere gitaar heb, dat je er ook meer plezier in krijgt

BramVersteeg
29 oktober 2004, 11:15
Ok, als je geen noot aan kunt slaan en je hebt echt een oase aan PSR, Anderson, McNaught enz. Ok. Dat is wel een beetje overdreven.
Ik denk dat je wel degelijk wat beter gaat spelen als je een betere gitaar koopt. Toen ik voor het eerst mijn Gibson in mijn handen kreeg speelde ik ook (wat) sneller dan op m'n vorige gitaar.
Ik zou m'n eerste gitaar vervangen als je de nadelen van je eerste begint te merken.

dejohan
29 oktober 2004, 11:51
Ik ken iemand die heeft een hele collectie van Vintage Fenders enzo, en die kan voor geen meter spelen.

Echt zielig.

mirage
29 oktober 2004, 11:58
Ok, als je geen noot aan kunt slaan en je hebt echt een oase aan PSR, Anderson, McNaught enz. Ok. Dat is wel een beetje overdreven.
Ik denk dat je wel degelijk wat beter gaat spelen als je een betere gitaar koopt. Toen ik voor het eerst mijn Gibson in mijn handen kreeg speelde ik ook (wat) sneller dan op m'n vorige gitaar.
Ik zou m'n eerste gitaar vervangen als je de nadelen van je eerste begint te merken.


ok cool, maar hoe weet je dan dat je die nadelen begint te merken? als je een bepaalde sound wil is nog hoorbaar, maar zonder vergelijkingsmateriaal merk je dus niet dat je tegen nadelen aanloopt.

Conclusie: gewoon af en toe in winkel proberen???

Anders Destium
29 oktober 2004, 12:17
Je merkt het echt wel als je gitaar je remt, zeker met goedkope beginnersgitaren die niet gestemd blijven, brakke electronica hebben en voor geen meter spelen. Als je dan eens op een andere gitaar speelt is dat een wereld van verschil, loop eens een winkel in en probeer het een en ander inderdaad :)


>Lacrymosa
Ik vind het hoe dan ook hele punt van een gitaar "verdienen" onzin, als ik een gitaar koop is dat ding van mij en heeft verder helemaal niemand daar wat over te zeggen :wink:

Richwoodje
29 oktober 2004, 15:53
als ik dit zo lees is mijn Richwood niet eens verkeerd

onwijs stemvast, lekkere nek enz.

en ja, ik heb op Fender USA Telecasters gespeeld :wink:

Anders Destium
29 oktober 2004, 16:30
Ik had het over goede gitaren om mee te vergelijken, dan valt Fender al snel af natuurlijk -> :D

BramVersteeg
29 oktober 2004, 16:36
Loop gewoon eens een winkel in ja.
Maar niet van die winkels als Purple Guitars ofzo, dat is niet goed voor je GAS. Je zou mij beter kunnen PM-en om te kijken of ik iets voor je in de aanbieding heb..... :razz:
Geintje, maar gewoon wat leuke gitaren testen ja. Als je echt denkt dat ie meerwaarde heeft kun je het overwegen. Voor de heb zou ik het niet doen.

:oops: .......ahum..niemand hier heeft gitaren voor de heb. Alles is puur noodzaak :lol: .

Richwoodje
29 oktober 2004, 17:10
Loop gewoon eens een winkel in ja.
Maar niet van die winkels als Purple Guitars ofzo, dat is niet goed voor je GAS. Je zou mij beter kunnen PM-en om te kijken of ik iets voor je in de aanbieding heb..... :razz:
Geintje, maar gewoon wat leuke gitaren testen ja. Als je echt denkt dat ie meerwaarde heeft kun je het overwegen. Voor de heb zou ik het niet doen.

:oops: .......ahum..niemand hier heeft gitaren voor de heb. Alles is puur noodzaak :lol: .

we denken aan Wietse... :-D

Richwoodje
29 oktober 2004, 17:14
Ik had het over goede gitaren om mee te vergelijken, dan valt Fender al snel af natuurlijk -> :D

ach ja, mn leraar is bluesgitarist, en zweert bij telecasters :lol:

mirage
29 oktober 2004, 17:19
ok even wat opgezocht, de sound van de band waar ik naartoe wil komt uit deze gitaren:

Gibson Classic
Gibson Light Custom
Gibson Flying V 1970
Fender Stratocaster
Fender Telecaster

plus natuurlijk wat effectjes, maar de prijzen van deze gitaren (degene die ik durfde op te zoeken) waren rond de 2000 dollar, of net in de aanbieding voor 1300 :)

hier vanuitgaand, wat zijn meer betaalbaar, gitaren die leuk zijn om uit te proberen?

Bobbel
29 oktober 2004, 17:42
ok even wat opgezocht, de sound van de band waar ik naartoe wil komt uit deze gitaren:

Gibson Classic
Gibson Light Custom
Gibson Flying V 1970
Fender Stratocaster
Fender Telecaster

plus natuurlijk wat effectjes, maar de prijzen van deze gitaren (degene die ik durfde op te zoeken) waren rond de 2000 dollar, of net in de aanbieding voor 1300 :)

hier vanuitgaand, wat zijn meer betaalbaar, gitaren die leuk zijn om uit te proberen?

Een Mexicaanse Strat of een Epiphone LP... of een Mexicaanse Telecaster...

THW
29 oktober 2004, 17:49
Ik had een Yamaha Pacifica 112, de nek was voor mij te dun en ik kreeg gewoon niet het geluid eruit wat ik wilde
Dan merk je wel dat je een andere gitaar nodig heb
Maar heel veel mensen op dit forum kopen ook gewoon een nieuwe omdat ze een nieuwe gitaar willen hebben

ResNovae
29 oktober 2004, 19:04
Mijn eerste electrische gitaar was een Sunn Mustang (van Fender van voor het Squier tijdperk). Het geluid was slecht, frets niet bijster fatsoenlijk ingeslagen, maar het was toen voor mij al een hele verademing om over te stappen van gepingel op een goedkope klassiek gitaar naar electrisch gepingel.

De Epiphone die ik nu heb dient zeg als tussengitaar zodat ik straks iets fatsoenlijks kan kiezen zonder echt naar geld te hoeven kijken. Ondanks dat het niet helemaal is waar ik naartoe wil, kan ik me toch goed vinden in het geluid wat ze maakt.

Ik ben het wel eens wat Anders Destium zegt. Een echte noodzaak voor het kopen van een nieuwe gitaar ervaar ik pas als een gitaar me remt in mijn ontwikkeling.

Duurt dan misschien een tijdje, maar dat heb ik er wel voor over.


Erik