PDA

View Full Version : deuk in speaker



sickpunk
27 oktober 2004, 22:32
hey mensen,

heb ff een klein vraagje!
ik heb een deuk in me conus(dat koepeltje in het midden van je spekaer...heet dat zo??) anyway.. iemand een oplossing omdat eruit te halen??
als m'n speaker doek ervoor zit heb ik er natuurlijk geen last van, maar wil me doek eraf halen en er "gaas" (zoals bij trace alliot bijvoorbeeld) voor zetten, dan zie je dat natuurlijk super erg... dus iemand een idee??
thanx alvast

wietse
27 oktober 2004, 22:39
stofzuiger , buis er op , stofzuiger aan , en je trekt de deuk er zo uit.

sickpunk
27 oktober 2004, 23:10
en als de deuk een heel stuk groter is dan die sofzuigerslang?? :roll:

thanx in elk geval...morgen ff dat ding uit het oefen hok slepen

dejohan
28 oktober 2004, 00:24
Ja, stofzuiger, zoals wietse zegt, heb het ook eens zo opgelost

AART
28 oktober 2004, 00:31
en als de deuk een heel stuk groter is dan die sofzuigerslang?? :roll:

thanx in elk geval...morgen ff dat ding uit het oefen hok slepen

dan zoek je erica terpstra en dan zet je die mond erop: "zuigen kreng!"

succes gegarandeert

birt
28 oktober 2004, 00:45
voorzichtig met een stukje tape werkt ook

sickpunk
29 oktober 2004, 20:29
ok tape werkt nie....stofzuiger ook nie...:S:S

HELP!!!!

als iemand nog iets heeft van "probeer dit is" meld het pleaze....wil er van af!

thanx

basswasp
29 oktober 2004, 20:57
Hier help ik je waarschijnlijk niks mee, maar...

-krachtigere stofzuiger?

Volgens mij moet je zo'n deuk ook te horen krijgen, dus lijkt het me niet alleen voor-het-oog dat je die deuk eruit haalt.

Dat koepeltje in je speaker heet de 'stofkap' geloof ik :)

sickpunk
29 oktober 2004, 21:11
ja heb er al 2-3 gehad om mee te proberen....:S

Frits van Mourik
29 oktober 2004, 23:27
Vouw aan een dun maar sterk ijzerdraadje een piepklein haakje.
Prik met een speld een gaatje in het midden van de deuk.
Peuter voorzichtig de "hoek"van het haakje naar binnen en trek de deuk eruit.
Is mij al ettelijke keren gelukt bij papieren en gazen stofkappen;
die ploppen gewoon terug. Aluminium kappen blijven "kreukelig".

Succes

amon
29 oktober 2004, 23:33
ik zuig ze er zelf gewoon altijd weer terug uit. maja, ik dat zijn tweetertjes van 2cm en volgens mij heb jij het hier over een 12" speaker ofzo....?

sickpunk
30 oktober 2004, 13:19
15" waarvan de helft van de conus ongeveer is ingedeukt...vraag me niet hoe dit ooit is gebeurd...:S maar ok...naald en haakje dus? ok zal ff proberen thanx

sickpunk
30 oktober 2004, 13:28
ok het werkt:D hijs nu nog wat gekreukeld.... en ga strax nog ff met de stofzuiger aan de gang, maar het ergste is eruit! THANX

H.Manback
30 oktober 2004, 14:28
15" waarvan de helft van de conus ongeveer is ingedeukt...vraag me niet hoe dit ooit is gebeurd...:S maar ok...naald en haakje dus? ok zal ff proberen thanx

Dan kan je er natuurlijk op wachten dat iemand dat WEL vraagt :razz:

Dussss... Hoe is dit ooit gebeurd? :wink:

sickpunk
30 oktober 2004, 16:56
geen idee:P gok op vervoer ofzo:P

ben nu me kast aant verven.....eindelijk weer zwart :D(vorige eigenaar had hem silver/grijs gemaakt... alleen de stoot randen waren nog origineel van kleur, metaal dus) dus hijs strax weer... zwart/metaal oeh oeh :D
alleen nog ff een flight case voor me versterker top bouwen...(tis een combo kast maar met versterker in de kast, is het niet te tillen meer!! danmaar los er boven) en gat dichtmaken waar de versterker zat....

ff gekeken bij de gamma naar een stale plaat die geperforeerd is, voor voor me speaker.... 35 euro 1X0.5 meter.... pittig prijsje hoor... evrzin wel wat anders denk ik!

wietse
30 oktober 2004, 17:56
ga je dus je combo slopen omdat hij je zwaar is?
mietje!!!
spierballen kweken joh ,niet slopen.

sickpunk
30 oktober 2004, 18:22
ik sloop em nie, ik pas em aan.... doe nix blijvends.... de versterker zit in een apparte behuizing, die daarna die hele kast is in geschoven, en vast gezet met 4 schroefjes... 4 schroefjes eraf, versterker er weer uit schuiven, gat dichten door een plankje aan de voorste 2 schroefgaten te maken(met 2 schroeven) en daarna de versterker ergens anders in bouwen...

oftewel we slopen nix! alles is zo weer terug te zetten(binnen 15 minuten)

en de hele tijd een kilotje of 60(of nog meer...geen idee eigenlijk) rond slouwen... tjah dat word iet wat irritant hoor ;) dus nou kan het in 2e :D

bloempot
14 januari 2005, 22:26
welke versterker is het eigenlijk?