PDA

View Full Version : Slash



brend
27 mei 2002, 10:28
Welke technieken gebruikt Slash eigenlijk ???? Welke dikte plectrum heeft hij??? enz...
Ik speel pas een klein jaartje dus dat ik niet zo goed als hem ben is niet zo gek. (Waarschijnlijk zal ik dat ook nooit worden..HaHa) Maar ik wel heel graag op zijn manier leren spelen.

ESPGuitarFreak
27 mei 2002, 15:17
welke technieken? heeeel veel pentatonisch, met heel veel gevoel er in....

Check http://www.snakepit.org eens voor meer info, daarop staat namelijk gelijk n antwoord op je vraag:

-= http://www.snakepit.org/equip.html =-

"As for strings, SLASH uses Ernie Ball Slinky R.P.S. strings of gauge 11-46. He likes to play with the heaviest picks he can find and prefers purple Dunlop Tortex 1.14 mm picks. Most all of his live guitars are equipped with Seymour Duncan Alnico II pro humbuckers. His guitar straps are custom made."

pimmetje
27 mei 2002, 16:07
beetje vreemd... "the heaviest picks he can find" en dan toch maar met 1.14mm spelen. Of bedoelen ze met heavy het gewicht? Loden plectrums lijken me nogal snel slijten :smile:.

jizz
29 mei 2002, 00:46
Beste Brent,

Het beste is idd heel veel gevoel erin leggen.Kijk maar eens wat je dan allemaal uit een pentatonische ladder kan halen.Laat jezelf gewoon helemaal gaan en je voelt je langzaam 1 worden met je gitaar en alles gaat vanzelf.Het is een heel apart gevoel als je dat ervaart, maar alles gaat dan zo makkelijk!
Uiteraard is een stijl exact nadoen natuurlijk moeilijk ,maar in elk geval met veel gevoel en niet eindeloos lullen over allerlei bullshit techniekjes maken het spelen veel leuker en(vind ik zelf)mooier.
Een solo van een veel minder "begaafde" gitarist kan mij over het algemeen dieper raken dan een debiel als John Petrucci die serieus tellen hoeveel noten per seconde ze kunnen spelen.Maar ja ieder zo z'n eigen keus.Maar mijn tip is duidelijk.Speel met je hart!

Dila
29 mei 2002, 09:35
ik ben absoluut geen dream theater fan, maar petruccie 'debiel' noemen gaat toch iets te ver...

Kitaarhiero
29 mei 2002, 10:50
Op 2002-05-28 23:46, schreef jizz:

Beste Brent,

Het beste is idd heel veel gevoel erin leggen.Kijk maar eens wat je dan allemaal uit een pentatonische ladder kan halen.Laat jezelf gewoon helemaal gaan en je voelt je langzaam 1 worden met je gitaar en alles gaat vanzelf.Het is een heel apart gevoel als je dat ervaart, maar alles gaat dan zo makkelijk!
Uiteraard is een stijl exact nadoen natuurlijk moeilijk ,maar in elk geval met veel gevoel en niet eindeloos lullen over allerlei bullshit techniekjes maken het spelen veel leuker en(vind ik zelf)mooier.
Een solo van een veel minder "begaafde" gitarist kan mij over het algemeen dieper raken dan een debiel als John Petrucci die serieus tellen hoeveel noten per seconde ze kunnen spelen.Maar ja ieder zo z'n eigen keus.Maar mijn tip is duidelijk.Speel met je hart!


en als je hart zich uit in supersnelle vingerbewegingen???

ow... en Slash is ook behoorlijk snel...
dus ervan uitgaande dat slash met gevoel speelt... en ook nog eens snel...

pimmetje
29 mei 2002, 10:55
Ik kan me juist wel vinden in die kwalificatie van Petrucci en soortgenoten. Het gaat dan om het gitaarspel. De arrangementen en zo vind ik meer dan eens heel knap, maar de invulling die aan het gitaarwerk wordt gegeven vaak enigszins vlakjes (hoe knap ook technisch)... het zal echter wel zo bij die arrangementen bedoeld zijn.

Slash mag dan live wel wat op z'n bends oefenen (kolere wat kan die gozer onbedoeld dissonant!), maar hij kan inderdaad wel een lekker stroperige solo neerzetten met (op de juiste momenten) wat sneller werk.

jizz
29 mei 2002, 11:09
Zoals ik al zei:
Ieder z'n eigen keus.

nickelwound
29 mei 2002, 11:54
Ik vind dat je onafhankelijk van je eigen mening over gitaarspel en kwaliteit wel een basishouding van respect mag hebben tegenover zulke gitaristen. Mijn uitgangspunt is ook de gevoelswaarde die een solo moet bieden en dat kan zowel snel als traag. The point is 'blablablablabla'.

moretel
29 mei 2002, 12:45
Op 2002-05-28 23:46, schreef jizz:
Laat jezelf gewoon helemaal gaan en je voelt je langzaam 1 worden met je gitaar en alles gaat vanzelf. Het is een heel apart gevoel als je dat ervaart, maar alles gaat dan zo makkelijk!

Inderdaad,
alleen lukt het me niet dat moment op te roepen wanneer ik dat wil. Vaak heb ik die momenten aan het einde van een lange oefensessie, of het laatste uurtje van de repetities als we gaan jammen.
Tijdens algemene jamsessies lukt het me meestal niet om dat gevoel te krijgen dat alles vanzelf gaat.
Is dat een kwestie van ervaring en veel doen of is er nog een mogelijkheid om dat gevoel op te roepen.(of zou dat de reden zijn waarom muzikanten drugs gaan gebruiken)

jizz
29 mei 2002, 12:55
Drugs hebben er geen ruk mee te maken.Dat zijn naar mijn inziens de allerlaatste middelen die je moet gaan gebruiken.Je hoeft er ook helemaal geen ervaring voor te hebben.Je moet het in je hebben.Het is wel zo dat het de ene keer niet lukt en de andere keer wel.Het ligt gewoon helemaal aan de stemming waarin je bent.
Gewoon blijven spelen en als je speelt alles wat er niet te maken heeft op nul zetten en er helemaal in op gaan.DAt is voor iedereen het beste.

p.s. uiteraard is John geen echte debiel ,maar ik dacht dat die bewoordingen hier wel ingeburgerd waren..........

Azagthoth
3 juni 2002, 19:03
HAhaha, wat een plezier beleef ik hier weer. Opmerkingen in de trant van "Petrucci is debiel" zijn op dit forum niet ongewoon. Ik begrijp dat je het niet meende hoor, maar volgens mij kan men niet zo goed tegen virtuose gitaristen. Ik trouwens wel hoor, ik geniet als geen ander bij Vai,Satch,Petrucci,Malmsteen,Gilbert,SRV,etc...

Jammerlijk genoeg zijn (bijna) alle argumenten nogal subjectief (logisch natuurlijk). Alleen op een gegeven moment moet men toch uit dat simpele sentiment muziek groeien ? Ik geeft toe dat ik ooit zo ben begonnen, en het "onderbuik muziek" was een mooie tijd. Ach, laat ook maar. Voor ieder zijn eigen meuk!





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azagthoth op 2002-06-03 18:04 ]</font>

Azagthoth
3 juni 2002, 19:05
Trouwens, ik geniet ook erg veel van Slash, geweldige gitarist !!! ZOnder hem had ik waarschijnlijk nooit een gitaar aangeraakt!

Watti
7 juni 2002, 18:00
Slash is zo'n gitarist als
Joe Perry, Keith Richards, "Junior" (Wild Romance).
M.a.w. Slash is totally rock 'n roll!!
(met zijn fles Jack....)

Dionyios
7 juni 2002, 23:15
Nog ff over Petrucci (kan het niet laten :razz: )

ik heb die dvd van Dream Theater (Live Scenes from NY), en als je Petrucci daar ziet spelen, dan is ie echt wel met gevoel bezig hoor! Als ik de solos in het lied 'Through Her Eyes' hoor en zie dan krijg ik echt kippevel hoor.

En dit geldt trouwens ook voor het concert dat ik in februari gezien heb (tot nu toe 1 concert gezien, maar dit jaar nog 2 keer, en daarna hoop ik nog veel vaker).

En voor Slash z'n werk heb ik ook heel veel bewondering. Solo van November Rain - om maar even een van de bekendste nummers te noemen - vind ik ook helemaal geweldig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-06-07 22:18 ]</font>

puvin
7 juni 2002, 23:16
yep,


ben zot van slash

hij legt toch wel extreeeeeeem veel gevoel in zijn solo's

die eerste noten van november rain (solo)

woooooooooow
:wink:

Azagthoth
10 juni 2002, 18:45
Het schijnt dat je met het labeltje "shredder" gelijk ook het labeltje "gevoelloos" opgeplakt krijg. Dat is natuurlijk pure onzin.