PDA

View Full Version : epiphone les paul



sh6d0w
27 oktober 2004, 15:46
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar:
wordt mn tweede dus ben op zoek naar een wat serieusere
gitaar dan de squier strat die ik nu heb...
Nou lijkt de epiphone les paul standard mij een goede gitaar,
maar ik ben natuurlijk benieuwd naar meningen van mensen
die ervaring hebben met deze gitaar...
Ik kan namelijk de les paul standard PLUS (whatever that means)
krijgen voor iets meer dan €400

Ik weet nog niet zeker of ik dit doe, want de epiphone les paul
black beauty 3 spreekt mij ook wel aan (3 humbuckers!!!!)...
Deze laatste is wel een stuk duurder (rond de €750 denk ik)
Heeft iemand ervaring met deze gitaar???

Please helP Me ouT - alvast bedankt
ROCK ON!!!

bat
27 oktober 2004, 15:57
IMHO heeft die Black Beauty alleen cudo's voor wat betreft de looks. Aan dat middelste element heb je namelijk hoegenaamd niks. Hij is wat dat betreft de meerprijs ten opzichte van die Plus niet waard.

Morpheus
27 oktober 2004, 16:35
ik ben het volledig met bat eens...

waarom niet een mooie epi sg? er zijn serieus waar hier en daar HEEEEEEL mooie sg's te vinden van epi. ik vind soms zelfs wel hier en daar een epi die mooier is en klinkt dan een gibson....

ik vind zelf sg's een mooiere, fijnere gitaar om mee " te beginnen" (als je t gibson-segment in wil, zal ik maar zeggen) dan les pauls....kweenie waarom....omdat ze iets lichter zijn, en iets eenvoudiger spelen..maar ja, das smaak denk ik...

episua
27 oktober 2004, 18:03
Ik heb zelf ook Epiphone waaronder en Sg.
Inderdaad erg goed.
Maar het kan gewoon zijn dat je een les paul mooier vind.
Let er dan gewoon op dat een Nieuwe 2004 les paul van Epiphone koopt.
In de gitarist stond een recente test tussen 3 epiphone les pauls, de standard (goldtop), standard plus en de 3 PU black beauty.
Ze deden de test om eens te kijken of er in de afgelopen jaren de kwaliteit ook is veranderd, gezien de prijs wel wat is veranderd.
De gitarist vind eigenlijk elke gitaar die ze testen goed, dus dat even tenzijde. Maar er zijn dus wel qua uiterlijk en klank betreft wel verschillen te vinden in vergelijking met de oude modellen.
1.- je hebt betere humbuckers in de nieuwe modellen'
2.- je kan ze herkennen aan de originele grover tuners (zilverkleurige goedwerkende stemmechanieken in plaats van de nep slecht werkende plastic klusson kopieen).

Als laatste, qua klank maakt het niet uit of je een black beauty koopt of een standard, of een standard plus. Bovendien speelt een derde humbucker erbij ook niet zo fijn, je namelijk bijna geen speelruimte om echt los te kunnen!
Sterkte met je keus...

doncker
27 oktober 2004, 18:18
HOeveel geld heb je te besteden want de ltd eclipse 400 serie is ook mooi, kost 680€ maar heb je er emg-81's inzitte

woutB
27 oktober 2004, 22:52
De standard plus heeft een flame top

john.3001
28 oktober 2004, 10:16
De standard plus heeft een flame top

Ja, dat klopt, maar verkijk je daar niet op, dat is een hele dunne fineerlaag (daarom denkt iedereen altijd dat het een fotoflame is, niet dus...).

Neals
28 oktober 2004, 11:25
De nieuwe epi's zijn zeer zeker de moeite waard, ga die zooi uitchecken lijkt mijn advies!

En wat betreft de SG als instapper naar het gibson segment toe???? Ik heb nogal lang met beide modellen geleefd en vind ze totaal niet met elkaar te vergelijken.

Feit is dat een SG zich makkelijker laat bespelen, maar ik vind de special van gibson persoonlijk een stuk lekkerder klinken en spelen dan de G400 van epiphone, terwijl bij de LP modellen ik het verschil een stuk minder groot vind.

OOk is de SG een gitaar met een bepaalde bite die je echt moet meemaken voor je echt een oordeel over de SG kan geven!

sh6d0w
28 oktober 2004, 17:38
sorry guys, maar de SG valt sowieso af
Moet natuurlijk wel een beetje een mooie gitaar zijn.. :-D

Ik moet zeggen dat ik toch naar die black beauty neeg,
maar nu ik hoor dat je aan dat derde element niets heb begin
ik toch te twijfelen... kan ik net zo goed custom plus kopen

episua (of wie denkt deze vraag ook te kunnen beantwoorden),
hoezo speelt een derde humbucker erbij niet zo fijn?? Wat bedoel
je met dat je geen speel ruimte hebt om echt los te kunnen??

Ik heb ong zo'n €750 te besteden en wil eigelijk wel graag een epiphone van les paul... Ik las in reviews op internet dat zowel de custom als de
standard erg redelijke gitaren zijn.. WELKE?? Ik heb liever een wat betere dan een wat goedkopere..

iig so far, harstikke bedankt y'all

btw (wat is flametop of goldtop)

episua
29 oktober 2004, 00:44
Over de derde humbucker... Dit vind ik persoonlijk dus gezien mijn speelstijl ben ik namelijk gewend om tussen de twee elementen in te spelen. Heb je weleens zo'n les paul in je handen gehad? Humbuckers liggen relatief hoog op de body. Als ik slag wil spelen ga ik vaak met grote lange halen over de snaren, het idee dat daar dan een humbucker zit zint mij niet zo. Als je met je plectrum mandoline achtige solo's wil maken zit ie ook wat in de weg. Maar een derde humbucker lijkt wel heel cool 8-)

En de andere vragen;
Het maakt kwalitatief gezien niet zoveel uit tussen de standard en de custom. De custom heeft gewoon qua uiterlijk meer luxe. Grote blokinlays op de toets en dubbele bindings, dus zowel voor op de gitaar als achter. De custom heeft tenslotte gouden hardware ipv zilverkleurig.
Gibson Les Paul customs hebben een andere houtsoort voor de toets dan de standards, bij Epiphone hebben zowel de standard als de custom dezelfde houtsoort daarvoor.

(flametop is de bekende 'tijgerstreep' look, goldtop zegt het eigenlijk zelf al, een gouden kleur op de gitaar. Top betekend dan ook alleen maar de top, de bovenkant van de gitaar.)