PDA

View Full Version : mesa reverb ellende



chennie
27 oktober 2004, 15:25
nou, ik vond niet zo een twee drie een klaag pagina, dus vandaar deze topic even gauw.
Ik heb sinds het voorjaar een mesa boogie rect - o - verb combo, tweede issue. hijs geweldig! behalve dat een veer van de reverb unit kapot is gesprongen. Een gewone reverb unit van acoustronic. Wat eigenlijk de meeste amps hebben. Nou ik een bestellen bij de lokale gitaardealer, geen probleem.

...dat was in maart en nu is het bijna november en nog geen reverb ! dikke ellende, mesa lijkt gewoon die dingen niet willen te verschepen terwijl ze dat zeggen.
heeft iemand ook zoiets meegemaakt ?

Mr.Bluesbreaker
27 oktober 2004, 15:43
Euh dat is wel heel erg achtelijk lang op een reverb wachten.
Het is trouwens accutronics, maar dat terzijde :) .
Kun je niet een losse veer bestellen bij accutronics zelf ipv Mesa, of een ander bedrijf? Want als dit al zo lang duurt, is die service daar ook niks...

chennie
17 november 2004, 22:30
hupsakeej, ik heb een reverb can. Ik kon ze gewoon al die tijd via de site van accutronics bestellen (waarom kwam ik daar niet eerder op?)

Als iemand nog een reverb can goedkoop wil hebben voor een zelfbouwproject, ik heb er een over

ieme
17 november 2004, 23:30
Waarom hoor ik nou de laatste tijd zoveel mensen die problemen met mesa hebben...

Jim Marshall
18 november 2004, 10:27
Misschien is je gehoor TE goed???



Wat mij opviel bij mesa is dat ik de rect. solohead laatst bij NLmuziek voor 2395,- zag staan en bij een gitaarboer in Leeuwarden voor 2950,-. Dat heeft niks met het merk te maken maar het verschil is wel HEEL erg groot. Daar heb je toch een mooie gebruikte 4x12 voor dacht ik zo.

ieme
18 november 2004, 16:46
Misschien is je gehoor TE goed???


Misschien zit ik op teveel forums en lees ik teveel reviews, zelf heb ik ook een mesa boogie gehad en daar nooit problemen mee gehad...
Maar ik weet wel van een aantal mensen wel problemen hebben en dat de mesa's niet super roadproof zijn...

http://home.no.net/hboard/gearpics/Amps.jpg

en daarom zijn er mensen die 4 backup recto's nodig hebben

http://home.no.net/hboard/gearpics/rampowerrig.jpg

En wat betreft die gitaarboer uit leeuwarden, das vast bob de jong... ja die vraagt 1600 euro voor een 2dehands taylor, die nieuw 1800 euro is! En onwijze hoge prijzen voor die PRS singlecut die hij heeft hangen, die mesa's zijn trouwens ook zwaar overpriced! vorig jaar stond er een 8 jaar oude dual recto bij hem voor 1850 euro!

chennie
19 november 2004, 14:17
Waarom hoor ik nou de laatste tijd zoveel mensen die problemen met mesa hebben...

mijn probleem was dus echt iets van accutronics, de maker van de reverb units, sterker nog toen mn nieuwe reverb unit binnenkwam was die ook niet 100%, er was een pin losgeraakt. Gelukkig kon ik die gewoon weer terug induwen. Echt slecht vind ik dat.

Ik heb eigenlijk nognooit slecht nieuws gehoord over MESA. Alleen persoonlijk meningen als in slecht geluid of lelijk. De combo die ik heb is dikker van hout dan andere versterkers die ik ken en alles ziet er ook robuust uit. Ik heb ook noggeen problemen gehad na het stootwerk wat ik heb gehad met deze zware dingen. Nee, echt problemen met mesa heb ik niet.