PDA

View Full Version : Pod XT live !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



alhambra
27 oktober 2004, 15:20
Alhambra deed weer is een dagje duitsland ging voor een combo maar kwam thuis met een Pod XT live :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Ik is blij alles wat je wensen kan in 1 apparaat, behalve buizen maar ja wie wil dat nou :roll:

Jeroenvanhulsteijn
27 oktober 2004, 15:52
leuk man! gaan we natuurlijk binnenkort heel veel soundclips van je krijgen :) Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven. Zijn ze trouwens in duitsland zoveel goedkoper???

buizen suck indeed! rechtstreeks met je modeller een 5kW systeem in en blaas het dak er maar van af! :D :-D

krijgen we natuurlijk over een half jaar wel een modeler shoot out. :razz:

sash
27 oktober 2004, 16:20
buizen suck indeed! rechtstreeks met je modeller een 5kW systeem in en blaas het dak er maar van af! :D :-D




YEEEEEH LEIP TAANKN!!!!!!!11111111111111111



Oftewel, liever niet, als je hard wil, koop dan een plexi en ga niet over een zanginstallatie spelen :-? Modeling is leuk voor thuis (ik bedoel, zelfs IK heb een Pod XT), maar niet om te giggen.

Jeroenvanhulsteijn
27 oktober 2004, 16:35
met PA kun je ook hard Sash :)

Speeddemon
27 oktober 2004, 16:49
met PA kun je ook hard Sash :)
Ja, mijn PA rijdt vaak genoeg 160km per uur! :cool:

Baco
27 oktober 2004, 17:05
Felici!

Zou die ook wel graag eens aan de tand voelen, 'k moet dringend eens een practice-iets hebben. Die Pod XT live is de grootste kanshebben (naast de Digitech GNX-4, handig die 8-track...)

FNaRK
27 oktober 2004, 20:49
Alhambra aan de Line6 :-?

nou nog effe wachten tot je hem zat bent, kan 'ie voor een leuk prijsje naar mij toe :wink:

Jeroenvanhulsteijn
27 oktober 2004, 20:53
Ja, mijn PA rijdt vaak genoeg 160km per uur! :cool:

gheghe, jaja, je moet je naam toch waar maken :wink:

@baco, die gnx is toch veeeeeeeeeeel duurder dan de POD XTLIVE? kun je dan niet POD + recorder doen??

Baco
27 oktober 2004, 22:34
Ja, mijn PA rijdt vaak genoeg 160km per uur! :cool:

gheghe, jaja, je moet je naam toch waar maken :wink:

@baco, die gnx is toch veeeeeeeeeeel duurder dan de POD XTLIVE? kun je dan niet POD + recorder doen??

Als ik voor iets van een 200 euro een recorder kan vinden, misschien wel ja. In Duitsland heb je die GNX-4 nl voor een +/- 650 euro ...

alhambra
27 oktober 2004, 23:17
Ja, mijn PA rijdt vaak genoeg 160km per uur! :cool:

gheghe, jaja, je moet je naam toch waar maken :wink:

@baco, die gnx is toch veeeeeeeeeeel duurder dan de POD XTLIVE? kun je dan niet POD + recorder doen??

Als ik voor iets van een 200 euro een recorder kan vinden, misschien wel ja. In Duitsland heb je die GNX-4 nl voor een +/- 650 euro ...

De GNX4 hadden ze niet bij musikproduktiv maar wel de 3, welke ook op kan nemen.
Moest 399 euro kosten, heb nog wel even getwijfeld, heel even maar :D

sash
27 oktober 2004, 23:20
met PA kun je ook hard Sash :)

Jah maar goed, een gitaar over PA.... dat klinkt voor geen meter in een band. En alle je eigen geluid over de monitor, bah.

Wormaap
28 oktober 2004, 02:27
met PA kun je ook hard Sash :)

Jah maar goed, een gitaar over PA.... dat klinkt voor geen meter in een band. En alle je eigen geluid over de monitor, bah.
Nou... Ik hoop voor jou dan dat je nooit voor meer dan 50-100 mensen hoeft op te treden, want dan ga je toch écht over PA moeten spelen ;)

Ik ben persoonlijk best wel benieuwd naar hoe de Live klinkt over PA, 't zal waarschijnlijk nog niet helemaal de sound zijn die'k uit m'n ENGL trek ofzo maar ik ben benieuwd hoe dicht ze er nu bij in de buurt komen :)

harrie-beton
28 oktober 2004, 11:53
alambra,

is de pod xt live voorzien van versie 2.0 qua software?
Ik bedoel, heb je ook de Engl powerball simulatie?

heeft die xt live USB?

hb

wille525
28 oktober 2004, 17:54
Ik heb sinds kort mijn volldige effectenbak (met diverse oude Ibanez en Boss pedalen) aan de kant gezet voor de POD 2.0 Na veel aftellen (heb je een geluidskaart met Midi-in en out voor nodig) heb ik echt een heel vet geluid te voorschijn weten te toveren. De POD moet je wel op de computer aan kunnen sluiten wil je flexibel in je geluid zijn... Ik speel over een JCM2000 en dat knalt!! Vooral de overdrive rules! Even voor de duidelijkheid: ik heb als zo ongeveer 12 verschillende overdrives en distorsions in mijn bezit gehad....dus kritisch ben ik zeker

Baco
28 oktober 2004, 17:58
alambra,

is de pod xt live voorzien van versie 2.0 qua software?
Ik bedoel, heb je ook de Engl powerball simulatie?

heeft die xt live USB?

hb

Ik dacht gelezen te hebben dat die inderdaad versie 2.0 is.
De Powerball sim zit er niet in (moet dus via die packs aangekocht worden). En ja, die XT Live heeft USB

Tijd dat ik die ga testen...

sash
28 oktober 2004, 18:52
met PA kun je ook hard Sash :)

Jah maar goed, een gitaar over PA.... dat klinkt voor geen meter in een band. En alle je eigen geluid over de monitor, bah.
Nou... Ik hoop voor jou dan dat je nooit voor meer dan 50-100 mensen hoeft op te treden, want dan ga je toch écht over PA moeten spelen ;)



Dat bedoel ik niet, m'n amps zijn zo vaak gemiked over een PA in een grote zaal, maar al het geluid dat ik hoor komt wel uit m'n eigen amp dan en niet uit m'n monitor, want dan hebbie een kutgeluid. Het enige wat ik over een monitor wil hebben is m'n zang, m'n gitaargeluid moet m'n broekspijpen laten fladderen.

Speeddemon
28 oktober 2004, 18:55
Baco, waarom verkoop je in GODSNAAM je Engl SE nou al?! :o :???:

Da's net zoiets als 3 weken verkering hebben met Rhona Mitra en het zelf uitmaken!!!! :o :razz:

Wie is Rhona Mitra zul je denken?

voila.
(mag wat mij betreft een gooi doen naar mooiste vrouw van de wereld):

http://cdn.compuserve.com/gallery/i/m/mitra/lg1.jpg

Wormaap
28 oktober 2004, 19:24
met PA kun je ook hard Sash :)

Jah maar goed, een gitaar over PA.... dat klinkt voor geen meter in een band. En alle je eigen geluid over de monitor, bah.
Nou... Ik hoop voor jou dan dat je nooit voor meer dan 50-100 mensen hoeft op te treden, want dan ga je toch écht over PA moeten spelen ;)



Dat bedoel ik niet, m'n amps zijn zo vaak gemiked over een PA in een grote zaal, maar al het geluid dat ik hoor komt wel uit m'n eigen amp dan en niet uit m'n monitor, want dan hebbie een kutgeluid. Het enige wat ik over een monitor wil hebben is m'n zang, m'n gitaargeluid moet m'n broekspijpen laten fladderen.

Ik heb als ik zelf speel juist graag wel wat van m'n eigen geluid uit m'n monitor, m'n 4x12 blaast toch wat erg veel onder me door, dus'k hoor in feite voor geen ruk wat ik zelf speel :P
En als je je monitorgeluid ruk vindt, betekent dat dat je zaalgeluid 99% zeker even slecht is...
En vergeet niet dat'n POD voor dat soort toepassingen gemaakt is he, 'k vind't geluid ervan helemaal zo slecht niet hoor, maar uiteraard ga ik m'n ENGL ook nog lang niet inwisselen voor'n POD hoor :-D

Baco
28 oktober 2004, 20:11
Baco, waarom verkoop je in GODSNAAM je Engl SE nou al?! :o :???:

Da's net zoiets als 3 weken verkering hebben met Rhona Mitra en het zelf uitmaken!!!! :o :razz:

Wie is Rhona Mitra zul je denken?

voila.
(mag wat mij betreft een gooi doen naar mooiste vrouw van de wereld):

http://cdn.compuserve.com/gallery/i/m/mitra/lg1.jpg

Tja, heb nog wat andere prioriteiten op dit ogenblik die ook tijd (en geld) opeisen en nu heb ik geen nood aan een 4x12 of 2x12, vandaar dat ik mss terug naar een combo ga of zo (Souvereign of zo).
Nu, niets is definitief hier, moet die eerst effe gaan testen, dan zie ik wel. Trouwens, als ie weg gaat, dan zal het aan mijn vooropgestelde prijs zijn (2500 euro), zoniet blijft hij. Zit er dus dik in dat 'em niet weg gaat :wink:

Baco
28 oktober 2004, 20:11
Baco, waarom verkoop je in GODSNAAM je Engl SE nou al?! :o :???:

Da's net zoiets als 3 weken verkering hebben met Rhona Mitra en het zelf uitmaken!!!! :o :razz:

Wie is Rhona Mitra zul je denken?

voila.
(mag wat mij betreft een gooi doen naar mooiste vrouw van de wereld):

http://cdn.compuserve.com/gallery/i/m/mitra/lg1.jpg

Tja, heb nog wat andere prioriteiten op dit ogenblik die ook tijd (en geld) opeisen en nu heb ik geen nood aan een 4x12 of 2x12, vandaar dat ik mss terug naar een combo ga of zo (Souvereign of zo).
Nu, niets is definitief hier, moet die eerst effe gaan testen, dan zie ik wel. Trouwens, als ie weg gaat, dan zal het aan mijn vooropgestelde prijs zijn (2500 euro), zoniet blijft hij. Zit er dus dik in dat 'em niet weg gaat :wink:

BTW, schoon poppekindje, maar ja, 'k ben al getrouwd :razz:

Speeddemon
28 oktober 2004, 21:51
Ik zou niet voor minder dan 2 speakers gaan.

Wat dat betreft is een Peavey Classic 50 (2x12) misschien een uitkomst voor je. Behoorlijk betaalbaar (meestal minder dan 700-800 euro op Ebay) en erg o.k. geluid!

Baco
28 oktober 2004, 21:58
Ik zou niet voor minder dan 2 speakers gaan.

Wat dat betreft is een Peavey Classic 50 (2x12) misschien een uitkomst voor je. Behoorlijk betaalbaar (meestal minder dan 700-800 euro op Ebay) en erg o.k. geluid!

Thanks voor de tip. Ik ga dat eens op mijn gemak bekijken zie, komt wel goed :wink:

Speeddemon
28 oktober 2004, 22:43
Net zoals jij ben ik ook erg gecharmeerd van het Engl geluid. Dat romige.

En die Peavey Classic 50 zit aardig in die richting, op het drive kanaal.
Voor echt metalwerk heeft ie wel een boost nodig (kuche MiG * kuche :wink: ), maar tot en met hard rock (ŕ la Whitesnake, Vandenberg) haal je er met gemak uit.

Het cleane kanaal zit richting Engl clean en een tikkie Fender clean.

Engls vind ik over 't algemeen iets te weinig smoel en karakter hebben qua clean, dus daar is die Peavey net ietsje beter in. Verwacht geen Twin Reverb mojo, maar erg bruikbaar allround clean.

Robbert
29 oktober 2004, 01:30
http://cdn.compuserve.com/gallery/i/m/mitra/lg1.jpg


Brrrr... fris! :D