PDA

View Full Version : effecten voor mijn boss me6



lespaultje
27 oktober 2004, 12:55
zijn er sites te vinden waar instellingingen staan om het geluid na te bootsen met mijn boss me6 ik wil namelijk geluiden van mijn faforiete artiesten gebruiken als ik met hun muziek mee speel.

ik weet dat er vroeger boekjes waaren waar dat in stond maar er is tegen woordig internet he ;)

of weet iemand de instellingen van de boss me6 waarmee ik het metallica . tool geluid mee kan na bootsen

alvast bedankt voor de moeite

phx
29 oktober 2004, 09:06
:???:

Ronald
29 oktober 2004, 13:13
als je metallica wil nabootsen kom je met een mesa rectifier een eind :roll:

combo
30 oktober 2004, 03:03
Ik heb nog een BOSS ME-50 gehad

de ME 6 ken ik niet,


Swat: op de ME-50 zette ik type overdrive op MT-2, zette variation op; zette de drive 3 kwart open, de bottom redelijk goed open, en gebruikte compressie.


Greetz

Ronald
30 oktober 2004, 15:25
ik zou mt-2 gewoon helemaal niet gebruiken. tlijkt net of er een overspannen phaser door da ding loopt :-?

ik vind eerlijk gezegd zo'n beetje alle distortions op de me-50 klote dus dat zal op de me-6 dan wel nie veel beter zijn. kweet dus ook nie welke distortions daar op zitten. maar ik zou gewoon een ruwe distortion pakken met de gain knop flink eind open.

maar ik kan me niet voorstellen dat je een distortion uit da ding kan krijgen dat ook echt daadwerkelijk op metallica of tool lijkt hoor.

combo
31 oktober 2004, 01:40
ik vind eerlijk gezegd zo'n beetje alle distortions op de me-50 klote dus dat zal op de me-6 dan wel nie veel beter zijn. kweet dus ook nie welke distortions daar op zitten. maar ik zou gewoon een ruwe distortion pakken met de gain knop flink eind open.




Die MT-2 met variation lijkt er van ver een klein beetje op. Maar is alles behalve een mooie toon. En inderdaad, de ME-50 sux enorm.

Ik speel op een Les Paul met EMG81 en EMG85 elementen; een zelfgemaakte tubescreamer en een Hughess & Kettner versterker, en ik kan zeggen dat die wel Tallica klinkt.

Als je er echt wil voor gaan; koop dan een degelijke versterker en steek EMG elementen. Maar is geen noodzaak. Veel mensen bekritiseren ook de Metal Zone (single pedaalke), maar zo slecht is die helemaal niet voor dergelijke stuff te spelen.


Een mesa boogie en een gitaar met EMG's, daar zou je goed zitten, maar is duur.

Goedkope oplossing is volgens mij een degelijk distortion pedaalke van BOSS of IBANEZ te kopen. EN gebruik beetje bottom en veel gain.

c u

Speeddemon
31 oktober 2004, 03:23
Veel mensen bekritiseren ook de Metal Zone (single pedaalke), maar zo slecht is die helemaal niet voor dergelijke stuff te spelen.

Da kom omdat veel mensen ook echt live spelen. In een bandje enzo.

En dan valt zo'n Metalzone ineens vies tegen, omdat je niet te horen bent. :roll:

(ik zeg het al bijna een jaar... GAIN STACKING! Gebruik 2 overdrive/distortions of een distortion en een boost ervoor! Dan heb je een vette metalsound. Wel noise-gate erbij! )

combo
31 oktober 2004, 13:19
Ik heb emg's, een tube screamer, en hughess & kettner amp

en we spelen luid.


Van metallica spelen wij seek & destroy, for whom the bell tolls, battery, nothing else matters, master of puppets en sad but thrue


en een noise gate heb ik niet nodig gehad, nog nooit...

trouwens: een noisegate snijdt altijd frequenties weg, ook al gebruik je die miniem, ik ben anti noisegate

Speeddemon
31 oktober 2004, 13:31
A) dan is jouw ervaring blijkbaar niet de mijne.

B) je kunt niet alle noisegates over 1 kam scheren. een Rolls Royce Phantom heeft ook een motor en 4 wielen, netzoals een Fiat Panda... maar als je kijkt naar kwaliteit etc.

Ik noem maar een ISP Decimator, Rocktron Hush of MXR Smart Gate.

Dirk_Hendrik
31 oktober 2004, 13:38
trouwens: een noisegate snijdt altijd frequenties weg, ook al gebruik je die miniem, ik ben anti noisegate


Ik weet niet met welke noise gate jij ervaring hebt opgedaan maar bij mijn beste weten is een noisegate een frequentieonafhankelijk apparaat. misschien dat het ding te snel dichtklapte of te traag open ging maar hoe je em frequenties kon laten snijden is mij een raadsel.

Mitch
31 oktober 2004, 13:47
Girls, on-topic please :wink:

lespaultje, welkom op dit forum (1e post zie ik).
De ME6 is niet echt een apparaat dat erg veel gebruikt wordt alhier, dus voor specifieke instellingen zul je waarschijnlijk moeten googlen. Wellicht is er een ME6 users group of zo online. Zoek anders eens op
ME6 patches users group
in verschillende combinaties, misschien kom je er dan.

Op zich krijg je uit een dergelijk apparaat niet snel 'het' geluid wat je op een CD hoort, maar goed: niet geschoten altijd mis.

Wormaap
31 oktober 2004, 15:57
Veel mensen bekritiseren ook de Metal Zone (single pedaalke), maar zo slecht is die helemaal niet voor dergelijke stuff te spelen.

Da kom omdat veel mensen ook echt live spelen. In een bandje enzo.

En dan valt zo'n Metalzone ineens vies tegen, omdat je niet te horen bent. :roll:

(ik zeg het al bijna een jaar... GAIN STACKING! Gebruik 2 overdrive/distortions of een distortion en een boost ervoor! Dan heb je een vette metalsound. Wel noise-gate erbij! )
MT-2 user meldt zich :razz:
Ook in'n bandsituatie is'ie op zich prima te gebruiken hoor, als je maar niet gaat overdrijven met de gain, de treble en de bass, die niet te ver open, en dan een aardige hoeveelheid hoge mids boosten en je bent ineens prima te horen hoor ;)
'K heb op die manier een jaar lang met m'n MT-2 en Marshall MG10CD oefenampje gemict over PA met m'n band gerepeteerd. Uiteraard is'n Fireball toch wat lekkerder nu maar met die MT-2 heb ik me prima kunnen redden.

Mitch
31 oktober 2004, 20:00
Leest iemand ook nog wel eens de vraag in de 1e post of gaan we alleen nog maar reageren op de discussie in de laatste posts :roll:

harrie-beton
1 november 2004, 09:16
on topic dan

Een ezel wordt nooit een paard - ook niet met een boss me.

omdat de voorbeeld gitaristen die hij aanhaalt geen boss me gebruiken zal het geluid nooit helemaal goed gelijkend worden. Bovendien, geluid komt niet alleen uit een doosje op de grond: versterker en gitaar (plus gitarist) is ook van belang.
Die metal boys halen vooral hun scheur uit de versterkers dacht ik.

over noise gate: volgens mij is er een verwarring met een noise suppressor (ruis onderdrukker). Die haalt hoge tonen weg, dat klopt.

Een noise gate is gewoon een kastje die het geluid stil maakt als je niet speelt.

combo
3 november 2004, 15:11
idd, ik verwar met de noise supressor die op de BOSS ME-50 stond.

Die is cut en snijdt wel degelijk frequenties weg.


Een noisegate = geen ervaring mee dan.