PDA

View Full Version : Hoezo overexposure?



PeteRS
27 oktober 2004, 12:51
Afgelopen zondag zapte ik langs top of the flops en ik zag Duran Duran staan met twee 5150 fullstacks. Je hoort alleen in het refrein in de verste verte een gitaartje... DUH.

AART
27 oktober 2004, 12:56
bij heel veel dingen bij top of the flops, laatst een bandje met twee keer een marshall halfstack, kerel stond te beuken op een gitaar....
maar der was helemaal geen gitaar te horen :-?

BramVersteeg
27 oktober 2004, 13:15
Wat dacht je van bands die helemaal uit hun dak gaan over 3 marshall fullstacks.................stond er geen een aan en ze hadden niet eens de moeite genomen om een snoer in de gitaar te steken.... :roll:

Nielsvdam
27 oktober 2004, 13:41
Dit soort dingen komen helaas te vaak voor. Het ziet er altijd zo knullig uit.

Ik heb trouwens gehoord dat een keer bij een Iron Maiden tv show optreden, de versterkers verdwenen waren en dat ze toen ook maar moesten playbacken. Dat deden ze ook maar ze verwisselde ook contstant van plek. Dus gitarist zat ineens achter het drum stel etc.

dejohan
27 oktober 2004, 13:57
Heb je nooit dat TV optreden gezien van Nirvana waar ze smelle like teen spirit MOESTEN playbacken, ook al wouden ze dat helemaal niet? Stonden ze super opvallend er naast te spelen, met vlak hand op de snaren enzo, snaren niet aanraken, Grohl liep effe rond zijn drumstel,....
Cobain, van wie de stem wel in de mix zat, zat expres vals te mompelen ipv te zingen.

MightyMike
27 oktober 2004, 13:59
Ik heb trouwens gehoord dat een keer bij een Iron Maiden tv show optreden, de versterkers verdwenen waren en dat ze toen ook maar moesten playbacken. Dat deden ze ook maar ze verwisselde ook contstant van plek. Dus gitarist zat ineens achter het drum stel etc.

Dat is wel héél cool... :razz:

Tja, aan de andere kant begrijp ik best dat bij een format zoals Top of the Pops waarbij elke groep één nummer speelt, het onmogelijk is om tussen elke twee nummers door een soundcheck te doen. Dit is natuurlijk géén excuus voor de playbackende zanger(esje)s.

Nielsvdam
27 oktober 2004, 14:24
[quote]Heb je nooit dat TV optreden gezien van Nirvana waar ze smelle like teen spirit MOESTEN playbacken, ook al wouden ze dat helemaal niet? Stonden ze super opvallend er naast te spelen, met vlak hand op de snaren enzo, snaren niet aanraken, Grohl liep effe rond zijn drumstel,....
Cobain, van wie de stem wel in de mix zat, zat expres vals te mompelen ipv te zingen.[/qoute]

cool :lol:

Chiel
27 oktober 2004, 14:28
Soort gelijk eens bij Bon Jovi gezien. Richy was vet aan't soleren totdat hij ineens stopte, zijn schouwders ophaalde en terug liep naar het midden van het podium terwijl de solo nog doorging :lol: .

SiNiSTRaL
27 oktober 2004, 15:16
Heb je nooit dat TV optreden gezien van Nirvana waar ze smelle like teen spirit MOESTEN playbacken, ook al wouden ze dat helemaal niet? Stonden ze super opvallend er naast te spelen, met vlak hand op de snaren enzo, snaren niet aanraken, Grohl liep effe rond zijn drumstel,....
Cobain, van wie de stem wel in de mix zat, zat expres vals te mompelen ipv te zingen.
ja idd, die is droog :D

hij mompelt niet maar meer een soort poging tot iets van opera zang :D

Fuhgawz
27 oktober 2004, 15:22
Op een gegeven moment staat hij ook met de microfoon helemaal in zijn mond te mompelen en Krist doet de hele tijd net alsof hij een Slash-style wanksolo aan het doen is. :D Echt mooi.

Antal
27 oktober 2004, 15:27
Heb je nooit dat TV optreden gezien van Nirvana waar ze smelle like teen spirit MOESTEN playbacken, ook al wouden ze dat helemaal niet? Stonden ze super opvallend er naast te spelen, met vlak hand op de snaren enzo, snaren niet aanraken, Grohl liep effe rond zijn drumstel,....
Cobain, van wie de stem wel in de mix zat, zat expres vals te mompelen ipv te zingen.

Dat is ook een TOTP optreden toch? Waarbij je de band hoort spelen en de zang echt een belachelijk vaag gemompel is.

ieme
27 oktober 2004, 15:40
joh das altijd zo, net als bij Pulse, barend en v dorp en yvo niehe....

Negative K3 fan
27 oktober 2004, 16:08
de zang zingt hij gewoon een octaaf lager voor de grap, niks gemompel

Robbert
27 oktober 2004, 16:50
Dat is ook een TOTP optreden toch? Waarbij je de band hoort spelen en de zang echt een belachelijk vaag gemompel is.

Niet TOTP volgens mij, misschien ook wel, heb de MPG nog op mijn harddisk ergens. Was Type O Negative -achtig optreden.


Barend en van dorp is live trouwens. Tijdje terug waren de audio bulleys (sp?) daar en toen deed zijn platendraaier het niet :D

ieme
27 oktober 2004, 16:55
Dat is ook een TOTP optreden toch? Waarbij je de band hoort spelen en de zang echt een belachelijk vaag gemompel is.

Niet TOTP volgens mij, misschien ook wel, heb de MPG nog op mijn harddisk ergens. Was Type O Negative -achtig optreden.


Barend en van dorp is live trouwens. Tijdje terug waren de audio bulleys (sp?) daar en toen deed zijn platendraaier het niet :D

ja klopt, ik ben er eens geweest met kane en fontane en die waren ook wel live maar soms zie je er ook bands die faken...

Robbert
27 oktober 2004, 16:58
ja klopt, ik ben er eens geweest met kane en fontane en die waren ook wel live maar soms zie je er ook bands die faken...

Klopt, maar vaak is dat de achtergrond. Terwijl de muziekanten die er zijn wel live spelen. Ik krijg niet de indruk dat er echt geplaybacked wordt.

Ik dacht trouwens dat TOTP ook altijd live was. Maar heel veel muziek is dat niet. Misschien wel live meegezongen.

ieme
27 oktober 2004, 17:01
Je ziet t altijd snel zat als de drums em amps mices ervoor hebben..

.ChiefRebelAngel.
27 oktober 2004, 17:02
en jacks in de gitaren :-?

of hoe dom sommigen wel zijn... :)

Anavrin
27 oktober 2004, 17:16
Heb je nooit dat TV optreden gezien van Nirvana waar ze smelle like teen spirit MOESTEN playbacken, ook al wouden ze dat helemaal niet? Stonden ze super opvallend er naast te spelen, met vlak hand op de snaren enzo, snaren niet aanraken, Grohl liep effe rond zijn drumstel,....
Cobain, van wie de stem wel in de mix zat, zat expres vals te mompelen ipv te zingen.
Cobain zat inderdaad gewoon te kloten, microfoon helemaal in z'n bek en zo... :lol:

Ze moesten trouwens met band meedoen, omdat ze kort ervoor Lithium moesten spelen in 1 of andere show, maar toen 1 of ander 3-akkoorden-ragnummer gingen doen van dezelfde cd (Breed of zo), daar waren de organisators niet echt blij mee. Dat kan natuurlijk ook niet hè, zeggen dat je een hit gaat spelen, en dan snel een punk-achtig (totaal niet pop) nummer gaan spelen :-D

.ChiefRebelAngel.
27 oktober 2004, 17:25
'territorial pissings' vanop nevermind, dat was pas lachen, vooral het gezicht van die presentator!!! :-D

BlackSun
27 oktober 2004, 19:13
En op zo'n manier verdien je toch wel respect als band bij mij :D

dejohan
28 oktober 2004, 14:01
Heb je nooit dat TV optreden gezien van Nirvana waar ze smelle like teen spirit MOESTEN playbacken, ook al wouden ze dat helemaal niet? Stonden ze super opvallend er naast te spelen, met vlak hand op de snaren enzo, snaren niet aanraken, Grohl liep effe rond zijn drumstel,....
Cobain, van wie de stem wel in de mix zat, zat expres vals te mompelen ipv te zingen.
Cobain zat inderdaad gewoon te kloten, microfoon helemaal in z'n bek en zo... :lol:

Ze moesten trouwens met band meedoen, omdat ze kort ervoor Lithium moesten spelen in 1 of andere show, maar toen 1 of ander 3-akkoorden-ragnummer gingen doen van dezelfde cd (Breed of zo), daar waren de organisators niet echt blij mee. Dat kan natuurlijk ook niet hè, zeggen dat je een hit gaat spelen, en dan snel een punk-achtig (totaal niet pop) nummer gaan spelen :-D

Ja ook gezien, was in zo'n suffe praatshow. Echt te gek.