PDA

View Full Version : Line6 POD op HiFi versterker.



Epic
27 oktober 2004, 12:16
Ik probeer mijn POD op mijn HiFi versterker aan te sluiten alleen heeft de POD te weinig output (zowel de normale uitgangen als de headphone uitgang), ik moet het volume van m'n versterker veel verder opendraaien dan bv een CD.

Mijn versterker heeft geen phono ingang of microfoon ingang die wat gevoeliger zijn, alleen line-ingangen.

Weet iemand een (goedkope) oplossing ? Ik had al gedacht aan een aktief mengpaneeltje of is een DI-box ook iets ? Ik zoek wel een oplossing die het geluid het minst aantast.

merci.

bert k
27 oktober 2004, 15:16
Heb je op de Pod ergens een volumeknop zitten? Die moet dus op 10.

Epic
27 oktober 2004, 16:18
Heb je op de Pod ergens een volumeknop zitten? Die moet dus op 10.

Check! alleen dan is ie nog veel zachter dan b.v. de CD-speler.

bert k
27 oktober 2004, 16:27
Een beetje verschil is niet zo gek, hoor, maardat het signaal uit de kopto uitgang te zacht is verbaast me wel een beetje.

Bouke
28 oktober 2004, 20:18
Hey,

Hebben je patches we voldoende volume? Ik heb namelijk geen last van te weinig output naar m'n stereo (wel naar de twin, maar da's wat anders).

Bouke

BelgianGuru
7 november 2004, 15:07
Ik heb tussen mijn hifi en pod nog een mixer steken, zo moet het normaal gebruikt worden (nog een mixertje ertussen). Enfin, dat hebben ze mij tioch gezegd, ik heb hem ook nog maar net !

bert k
7 november 2004, 15:57
Ik zou de mixer er tussenuit halen. Die mixer is alleen van nut als je ook nog andere instrumenten laat meespelen. Je kan ook op de mixer alles op 10 zetten, maar dat gaat een beetje ruisen ben ik bang.

Das Schaap
8 november 2004, 00:56
Ik weet niet of het verschil maakt, maar op je POD zit een switch met Amp/direct. Amp is als je em via versterker laat lopen en direct tja das logisch. :) Misschien dat ie zich inhoudt als ie rekening moet houden met een echte versterker eronder. :???:
En wel ff kloten met de presets, velen daarvan zijn zacht/kut. 8-)

Epic
8 november 2004, 10:21
Heb het nu voor elkaar! Ik gebruik nooit presets, ik heb hem altijd op manual staan.
Voorheen had ik een stereo-plugje in de mono uitgang, en dan naar 2 tulpplugjes in de stereo. Ik heb nu twee mono jacks naar tulp, en zo stereo naar mijn versterker.. dit klinkt wel OK (source op 'direct').

Negative K3 fan
8 november 2004, 10:23
je kunt ook proberen de koptelefoon uitgang te gebruiken, levert voor mij al een stuk meer en beter signaal op.

bert k
8 november 2004, 13:00
De koptelefoonuitgang is idd wel harder dan de line uitgang, maar vaak zit daar een rottig voorversterkertje voor, wat een hoop ruis oplevert.

Das Schaap
9 november 2004, 00:18
Heb het nu voor elkaar! Ik gebruik nooit presets, ik heb hem altijd op manual staan.
Voorheen had ik een stereo-plugje in de mono uitgang, en dan naar 2 tulpplugjes in de stereo. Ik heb nu twee mono jacks naar tulp, en zo stereo naar mijn versterker.. dit klinkt wel OK (source op 'direct').
Is dat 1 kabel of 2 ? En is het dan een echte tulp of een cinch (ja dat heet zo blijkbaar, ook pas vandaag ontdekt) das een enkele.

bert k
9 november 2004, 09:48
tulp en cinch is hetzelfde.

Das Schaap
9 november 2004, 18:33
Tulp bestaat uit 2 van die dingen rood en wit en cinch is er maar 1. Dacht ik, wel dezelfde soort plug ja.

bert k
10 november 2004, 10:44
Nou, nee, dat rood en wit gebeuren is wat er achter aan je stereo hangt, dat zijn dus twee tulp pluggen. Kleurtje maakt niet uit.

http://www.picsound.be/images/cinch.jpg

Epic
10 november 2004, 10:50
Twee van deze:
http://www.mcsnet.nl/media/copyAC-021.jpg

en dan deze naar de stereo:
http://www.mcsnet.nl/media/copy_452.jpg

en idd koptelefoon uitgang is wel luider, alleen vervormd ook meer.

Das Schaap
11 november 2004, 00:33
Nou, nee, dat rood en wit gebeuren is wat er achter aan je stereo hangt, dat zijn dus twee tulp pluggen. Kleurtje maakt niet uit.

Bert af en toe ben je echt nuttig. 8-) :P
Dat bespaart mij een hoop domme opmerkingen op school. :lol:
En Epic bedankt voor de info, ga het ook eens proberen denk ik.

Azrael
23 november 2004, 00:23
Hey......hoe klinkt zo'n POD nu over de huis tuin en keukenversterker?

harrie-beton
24 november 2004, 00:21
Hey......hoe klinkt zo'n POD nu over de huis tuin en keukenversterker?


het hangt een beetje af hoe goed de versterker is natuurlijk maar je kunt het testen:
ga naar http://www.besidesthat.nl/gitaar
en download 1 van mijn pod mp3's en speel deze af op je "huis tuin versterker". Deze mp3 zijn gemaakt door het pod signaal rechtstreeks op te nemen.

digitaal in.

ResNovae
9 december 2004, 19:10
Pas er wel mee op dat je je hifi speakers niet beschadigd, want volgens mij kunnen die niet zo goed tegen 'overdrive' signalen.

Iemand die ik ken heeft eens op die manier z'n tweeter eruit gespeeld en als je dure speakers hebt hangen, is dat natuurlijk zonde.

harrie-beton
10 december 2004, 10:51
dat komt niet door "overdrive" maar gewoon omdat hij te hard stond.

Dit is wat er gebeurt:
Een gitaar direct ingespeeld heeft veel meer dynamiek dan een CD en als je versterker vrij hard staat kunnen harde slagen de versterker laten clippen. Deze clips zijn slecht voor de speakers. Dit probleem speelt trouwens ook bij live opnames terugluisteren. Daar zit ook veel dynamiek in.

Ik heb een vrijgoedkope ALESIS limiter en die beschermt mijn dure speakers al jaren.

ResNovae
10 december 2004, 13:13
Ik heb een vrijgoedkope ALESIS limiter en die beschermt mijn dure speakers al jaren.

Dank voor de tip! Heb namelijk ook redelijk dure speakers hangen.