PDA

View Full Version : Mesa Mark III



minas
27 oktober 2004, 00:10
Ik wil misschien een nieuwe versterker aanschaffen en nu zag ik een MarkIII voor 950 Euro. Ik speel van alle soorten muziek van blues tot metal. Weet iemand misschien iets meer over deze amp. Bezitters??

B.v.d.

Negative K3 fan
27 oktober 2004, 09:53
deze amp schijnt geweldig te zijn voor brute metal... gerrekat op het forum hier heeft er 1 en ik heb meerdere ervaringen gelezen, voornamelijk van metalheads. Ik weet niet wat hij nog meer kan.

Thom TK
27 oktober 2004, 13:49
Nou, als Gerrekat er een heeft zegt dat al genoeg dacht ik zo :D

Joop M
27 oktober 2004, 15:39
Het is een wereld versterker ,je kan er alles uithalen wat je maar wilt.
Let wel op dat je de goeie koopt , hij moet een 5 bands equalizer hebben en simulclass zijn.
Er zijn ook zonder te koop en dat is zonde ,simulclass is ie 60 en 100 watt
(omschakelbaar ) da's thuis en in kleinere ruimte's wel zo prettig.
Op gitaarmarkt staat een complete te koop met flichtcase voor 1000,00 euro.
Grz Joop

minas
28 oktober 2004, 00:34
Bedankt voor de tips.
Ik ga hem van de week maar eens uittesten.

AART
28 oktober 2004, 00:36
Bedankt voor de tips.
Ik ga hem van de week maar eens uittesten.

als ik jou was zou ik hem ook kopen :D

Nicci
28 oktober 2004, 11:38
er komen de laatste tijd sowieso veel mark 3 in de verkoop. ik heb er al drie voorbij zien komen op 2e hands sites.

maestro_nl
30 oktober 2004, 22:01
De Mesa Mark III is mijn fav. mode op mijn TriAxis voor scheur.
Heeft de meeste grid,crunch en grom van alle 8 modes. (o.a. mk I, mk II, mk III, mk IV, Recto vintage)

gerrekat
31 oktober 2004, 15:21
hele brute bak ik heb er iid een, gekocht van Michael AE! tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen.

Er zit verassend veel gain in, mijn mond viel bijna open mag ik wel zeggen, toen marshall nog met low gain JCM800's bezig was maakte MESA dus al een echte high gainer!

hij klinkt wat smoother dan een POWERBALL ofzo ik vind de lead tone iets beter, de rhythm tone van de ENGL's is echter IMO beter en wat moderner, maar denk aan METALLICA "master of puppets" dat soundje haal je zo uit de mark III.

De clean is fantastisch en alles wat er tussenin zit ook, alleen grote nadeel is de gedeelde EQ van ed drie kanalen dus helaas zal er er maar 1 tegeljikertijd echt goed in kunnen stellen.....en funcioneert hij eigenlijk als een 1-kanaals amp waar je weliswaar op verschillende tijdstippen 3 fantastische sounds uit kan halen.

Ik zou je troch ook eens aanraden om een ENGL Savage te checken als je een echte channelswitcher wilt met een zeer brede inzetbaarheid, die ook nog eens fantastisch klnikt op alle kanalen!

AART
31 oktober 2004, 20:43
of 3 mark III's :wink: :roll: :-D

Wormaap
31 oktober 2004, 20:58
of 3 mark III's :wink: :roll: :-D
Petrucci anyone? :roll:

Nicci
31 oktober 2004, 21:04
De clean is fantastisch en alles wat er tussenin zit ook, alleen grote nadeel is de gedeelde EQ van ed drie kanalen dus helaas zal er er maar 1 tegeljikertijd echt goed in kunnen stellen.....en funcioneert hij eigenlijk als een 1-kanaals amp waar je weliswaar op verschillende tijdstippen 3 fantastische sounds uit kan halen.

dit weerhoudt me ervan om de meeste mesa's te kopen. ze delen heel vaak de EQ. errug lastig.

gerrekat
31 oktober 2004, 21:25
Tja zie eerst maar eens 3 mark III's te vinden...ze zijn hier volgens mij net zo schaars als een ongestempelde willem II uit 1876...

Elektrik_Sixx
26 november 2004, 14:23
Op gitaarmarkt staat een complete te koop met flichtcase voor 1000,00 euro.


Hij staat er nu weer op, nu voor 950,- Euro inclusief flightcase. Nou ben ik heel erg geinteresseerd in die Mark III maar mij bekruipt nou toch het gevoel dat er iets mis mee is als die zo snel al weer in de verkoop staat. Ga ik er natuurlijk even vanuit dat dit exact dezelde is.

Joop M
26 november 2004, 17:49
Er staat er ook een op gitaarmarkt voor 800 en een simulclas

Grz Joop

Elektrik_Sixx
27 november 2004, 03:52
Die bedoel ik ook Joop. Is dat niet dezelfde die jij een tijd terug in de aanbieding had? Omdat de prijzen ook nogal op elkaar lijken?

Joop M
27 november 2004, 13:22
Ik durf niet te zeggen dat het dezelfde is dan moet je hem mailen
Het zou best kunnen ,misschien tot hij hem weer te koop zet omdat ie eerst niet verkocht is.
Ik heb zelf een stuk of 4 gitaren waar ik wel van af wil, maar die zijn ook aan de straatstenen niet kwijt te raken ,deze duiken ook af en toe weer op.
Er zullen mensen genoeg zijn die wel interesse hebben maar het geld is ook overal een beetje op.
Dat zal ook hier wel aan de hand zijn bij die Mesa ,maar als je interesse hebt mail hem en ga kijken
Ik denk niet dat je er spijt van krijgt.

Grz Joop

TMKXL
27 november 2004, 13:25
of 3 mark III's :wink: :roll: :-D
Petrucci anyone? :roll:

Petrucci heeft 3 MarkIIC+ versterkers. :wink:

Ibanez RuleZ
28 november 2004, 12:43
de quad preamp heeft de een mark IIc+ en een mark III preamp circuit. de mark 3 is inderdaad voor solo's echt meesterlijk, zoals gerrekat zei, master of puppets maar dan met meer boventonen.

voor ritme is het clean kanaal met gain op 10 voor rock trouwens zeer goed, maar clean is het niet echt geweldig (dat van de mark II trouwens wel)

Harrald