PDA

View Full Version : Korg Pandora ervaring + keuze hoofdtelefoon



GuyBruss
26 oktober 2004, 23:45
Ik ben momenteel aangeland bij het inoefenen van (Blues) scales, en dat begint stilaan op het systeem te werken van mijn huisgenoten. :(
Vandaar da'k overweeg om een Korg Pandora PX-4 aan te schaffen, kwestie van het oefenen voor mezelf aangenaam te houden en dragelijk voor de rest. Bovendien kan ik met de ingebouwde metronoom wat aan mijn tempo/timing werken.
Graag jullie reactie en eventuele alternatieven die meer aangewezen zijn.
Eventuele winkels en adressen (liefst België of grensstreek) waar het bakje tegen een redelijke prijs aangeboden wordt.

Omdat ik nogal allergisch ben aan al die kabels en draden zou ik d'r graag ineens een infrarood hoofdtelefoon bijkopen. Idee is om de Korg aan mijn gitaarriem te bevestigen, en ik denk dat de afstand tussen
mijn borst en mijn oren nog wel te overbruggen valt met Infrarood.
Hebben jullie ervaring/een aanrader wat keuze hoofdtelefoon betreft (budget < 100€). Ik vermoed dat het Ir protocol standaard is, en ik dus niet merkgebonden ben ?

Alvast bedankt voor reacties en advies.

GuyT@r

Wormaap
27 oktober 2004, 00:34
Paar dingetjes...
Bij IR moet je een 'zichtsveld' tussen je koptelefoon en je zender hebben, dat gaat dus nooit werken als je niet 100% stilzit.
De zender gaat stroom nodig hebben, en ik heb nog nooit'n wireless hoofdtelefoon gezien waarbij dat zonder kabel gaat.
De zender van mijn eigen draadloze (FM, dat wel) hoofdtelefoon is ongeveer 15x15 cm en dan nog 'n cm of 8 de hoogte in voor de antenne, zoiets ga je dus niet snel aan je riem hangen :-D

GuyBruss
27 oktober 2004, 00:49
Wel,
Je hebt gelijk in 't algemeen wat Ir hoofdtelefoons betreft, maar de Korg heeft blijkbaar een ingebouwde Ir transmitter. Weet alleen niet of die 100% de hifi standaard volgt voor Ir (zoals de gewone Ir phone met transmitter basisstation).

phx
27 oktober 2004, 10:12
Ik heb een px3 gehad. Klonk erg goed, maar heb hem weggedaan wegens niet vaak in gebruik. Ik heb hem 1 keer gebruikt voor opnemen via de koptelefoon uitgang.

Deze sample laten horen aan een maat van mij die dacht dat het ingespeeld was dmv een half stack! :???: :lol: