PDA

View Full Version : TOP



Showbiz
27 mei 2002, 00:06
Ik ben op zoek naar een top eventueel tweedehands.

Voor een goede vintage sound welk merk zou ik moeten nemen(marshall, peavey, laney...)

Eventueel welk type.

Alvast bedankt!

pimmetje
27 mei 2002, 12:39
Dat ligt een beetje aan wat jij onder een goede vintage sound verstaat. Bedoel je een blues-sound, een 70's rock sound of nog wat anders. Voor een goede vintage sound kan je natuurlijk gewoon het beste gaan kijken naar versterkers uit die tijd.

Een tweedehands Fender tweed top zal je best wel vintage vinden klinken, maar dat kost vaak ook wel wat. Geef dus ook ff aan wat je eraan wilt besteden.

Triple-Dan
27 mei 2002, 17:19
Op 2002-05-27 00:06, schreef Showbiz:
Ik ben op zoek naar een top eventueel tweedehands.

Voor een goede vintage sound welk merk zou ik moeten nemen(marshall, peavey, laney...)

Eventueel welk type.

Alvast bedankt!


Ik heb een goede versterker top te koop staan :wink:

Mail me maar voor meer informatie. daniel@triple7.nl

Frusciante
27 mei 2002, 21:19
pin je niet zo vast op merken, maar meer op types.
welk .......
budget ?
styl ?
toepassing (podia) ?
combo / top ?
etc etc.
iets specifieker aub

lars
27 mei 2002, 21:42
maakt squire ook toppen? lijkt me wel geinig om een squire logotje op een dure stack te maken voor de lol


kijkdasnoupaspunk

Showbiz
27 mei 2002, 22:12
Frusciante,

Budget rond de 650 euro, stijl is varierend van new-wave, rock tot metal. Ik wil de top gaan gebruiken voor optredens.

Ik ben niet tevreden ben met m'n huidige geluid: peavey combo in combinatie met een Boss metalzone. Het geluid hiervan is te direct en klinkt erg digitaal zeg maar.

Ik wil het daardoor misschien meer gaan zoeken in de vintage sound.

stomas
28 mei 2002, 15:37
he Frusciante,

Wat wil je dan als cabinet gebruiken???

Frusciante
28 mei 2002, 19:56
ok, als ik het goed begrijp moet de top veelzijdig zijn. waarschijnlijk dus een 2 of 3 kanaals top. eventueel met toevoeging van pedaaltjes al komt hierdoor al snel een digitaal randje aan je sound. een peavey en metalzone klikt idd zoals je dat beschrijft. tja lichte contradictie is op zijn plaats aangezien je kickt /zoekt naar vintage stuff maar meer flexibiliteit nodig hebt dan deze tops kunnen leveren. moeilijke keuze. tja als je ook nog eens een cabinet erbij moet kopen kom je al snel over je budget heen. ik ben zelf zeer tevreden over marshall cabs met vintage 30 speakers erin. evt greenbacks dit klinkt echt super maar koch maakt ook zeer goede cabs. voor het budget wat jij voor ogen hebt is alleen 2ehans een optie. als je idd een warm geluid wil hebben dan kom je uiteraard uit bij de afdeling buizenamps. ik denk voor jouw styl dat een traynor een goede keus is, je ziet ze zeer weinig maar zijn niet zo gek duur. (approx. 700 euro's, new) verder misschien een marshall plexi 1987ax type. tops zijn 2ehands rond de 1600 piekies. uhm fender valt denk ik af aangezien je meer rock zoekt dan blues of country clean. wellicht is een marshall dsl401 ook een optie aangezien het crunch kanaal redelijk ok is. tja zoals je begrijpt kan ik niet echt jouw ideale sound in 1 amp samenvatten. budget speelt een belangrijke rol. de meeste vintage stuff is gewoonweg duur. tops vanaf de 1300 eroos ed. zoek voor een goede buizen amp, en ik denk dat je vooral naar comboos moet kijken ivm budget en ze zijn een stuk handiger bij vervoer. ik zal er nog een paar noemen
( marshall jtm45 bluesbraker, fender bassman, fender vibroverb, traynor > alle comboos, marshall dsl401, engl bouwt redelike comboos > zie forum maar ik ben er niet kapot van, maar dit is persoonlijk. uhhhhh dit schiet niet zo erg veel op geloof ik, mocht je een type op het oog hebben,,, feel free to ask,
ciou frus

Showbiz
30 mei 2002, 16:31
Frusciante,

bedankt voor je reactie! Weet jij misschien een muziekwinkel in A'dam of in de buurt van A'dam, die traynor verkopen?

Frusciante
30 mei 2002, 19:18
nee, sorry. zoals ik al zei worden ze in beperkte maten aangeboden zowel 2ehands als nieuw. ik denk dat je via de importeur wel wat verkoopadressen kunt achterhalen. en welke importeur is dat?? tja dat weet ik niet. ik denk dat je het beste binnen stores in duitsland kunt zoeken en anders weet voerman in amersfoort wel iets meer. succes met zoeken. o ja de prijzen van een nieuwe combo liggen rond de 700 euro, maar ik dacht dat er wat meer forumgebruikers in bezit zijn van traynors, goede keuze hoor!!
ciou

qwerty
31 mei 2002, 13:36
The string a'dam verkoopt traynor. iets meer dan 600 euroos geloof ik.
V/d helstplein (nabij c troostplein)
zie ook http://www.thestring.com