PDA

View Full Version : Woestijn Rock



Hempo
26 oktober 2004, 21:04
Beste mensen,

We hebben met m'n band in de zomer van dit jaar wat opnames gemaakt op een hele goedkope manier. Namelijk Cool Edit + redelijk goede geluids-ingestelde PC, shure sm58 (zang), bas direct, drums met de Roland TD20 en gitaren met de Shure SM57.

Niet echt topkwaliteit spullen, maar het resultaat vonden we wel heel aardig voor een gratis opnamesessie.
Ik heb al eerder wat van onze eigen nummers laten horen op dit forum (That Woman en Gibberish), ik dacht dat het nu wel weer tijd was voor een nieuwe. Woestijn Rock is de titel, slaat nergens op verder maar titels bedenken is wel lastig altijd :)

http://home.tiscali.nl/~flattyres/Flat_Tyres.nl_-_Woestijn_Rock.mp3

Laat me horen wat je ervan vindt,

groet,
Hempo

Stratman70
27 oktober 2004, 13:06
Om eerlijk te zijn Hempo... qua geluid en spel enzo is het dik in orde, maar het nummer bekoort me voor geen meter. Ik vind het een erg saai cliché popnummertje. Maar kan me voorstellen dat anderen er anders over denken, wat ik je natuurlijk ook van harte gun natuurlijk.

ik heb betere dingen van je (band) gehoord.

Hempo
27 oktober 2004, 14:24
Hey Stratman,

Bedankt voor je reactie. dacht dat ie live meestal wel goed ging, maar mp3's post ik hier ook om meningen van de mensen die er verstand van hebben te horen.
Prima hoor dat je zegt dat je t niks vindt :), anders houden we onszelf ook voor de gek.

volgende keer beter he :)

Nog meer comments?

Mr.Bluesbreaker
27 oktober 2004, 14:50
Ok, ik moet me hier als bandlid niet mee gaan bemoeien, maar stiekem is het denk ik wel het grootste schijtnummer op de nieuwe cd :oops:

Wat ik nou juist wel weer cool vind, is dat er in het intro als je goed hoort een les paul en een strat op links en echts in de slag zit-rest van nr ook trouwens. Je kunt dan echt mooi het verschil horen.

spanky_franky
27 oktober 2004, 15:18
zo klinkt wel lekker hoor!

vind het wel geinig.. idd cliché maar dat slagje maakt veel goed vind ik..
en het tussenstukje/bridge gedeelte is ook mooi.

hoe de fuk komen jullie aan een roland td-20?? die krengen kosten toch een euro of 7000??

Mr.Bluesbreaker
27 oktober 2004, 15:22
:-D
Ik wil bij deze nogmaals de buren van onze drummer- wiens broertje ook drumt, in een punkband- van harte bedanken voor hun gezeur dat het niet getolereerd kon worden zonder de politie erbij te halen. Echt een geweldig ding om op te nemen, zo'n TD-20. Was iets rond de 6400 euri inderdaad.

Hempo
27 oktober 2004, 15:25
jongejongejonge geleuter :)

5000,00 euro en niet meer dacht ik
maargoed ik dok dat niet en bemoei me er niet mee, mee op nemen kan wel aardig
,echte drums klinken toch wel wat mmooier

Hempo
27 oktober 2004, 15:29
jongejongejonge geleuter :)

5000,00 euro en niet meer dacht i
maargoed ik dok dat niet en bemoei me er niet mee, mee op nemen kan wel aardig
,echte drums klinken toch wel wat mmooier

maaruh on topic dan mar weer :)

slayurrr
27 oktober 2004, 18:18
Funky.

Ik vind alleen de zang bij dit nummer niet echt "mooi" (in de zin van niet-passend).

Hempo
27 oktober 2004, 18:50
hey slayurrr en spankyw tnx voor je reactie.

zang is niet prof. genoeg (vind ik) opgenomen. shure 57 is live microfoon, maar we hadden ff niks beters.

Zang is misschien niet passend voor sommigen. Moet erbij zeggen dat dit in totaal het 4e nr. was dat we schreven, we zijn nu - al zeg ik het zelf - beter op weg met eigen nummers die wat intelligenter worden :)

Bouke
28 oktober 2004, 11:50
Hey Hempo,

Blijft een grappig liedje. Niet te ingewikkeld ofzo, gewoon leuk en netjes gespeeld. Goed opgenomen! Mooi helder enzo en behoorlijk gemixt. Bas komt lekker door en die electrodrumkit klinkt heel erg fatsoenlijk! Zanggeluid is idd een beetje minder tov de rest. Ik gebruik een Samson S12 via de podxt, misschien is dat ook een optie?

Groets,

Bouke

basswasp
28 oktober 2004, 12:34
zang is niet prof. genoeg (vind ik) opgenomen. shure 57 is live microfoon, maar we hadden ff niks beters.
Was 't toevallig niet een SM58? :)

De SM57 hebben we ook nog voor zang geprobeerd, maar een kort testje liet zien dat die wat scheller/kouder klonk.

Wat doet de PodXt met het zanggeluid trouwens? :)

Bouke
28 oktober 2004, 13:42
Wat doet de PodXt met het zanggeluid trouwens? :)

Ik gebruik een tube-preamppatch voor ietsje warmte en kleur en een beetje compressie zodat je niet meteen alles in het rood jaagt als je te hard in de mic toetert. Het warmt een beetje op ook. Naderhand hoef ik er weinig meer aan te doen.

Bouke

Hempo
28 oktober 2004, 20:07
een pod is ook wel een keer een idee misschien ja