PDA

View Full Version : jackson randy rhoads



caelin
26 oktober 2004, 19:56
hejjj

ik kan mn peavey vandenberg ruilen tegen een jackson rr...
nu zegt hij dat het een usa is maare hebben de usa mod niet allemaal sharkfins (op de org site wel ) :-?
deze heeft dots maar is wel neckthru .... :o
mocht iemand meer info hebben laat het mij aub weten ...

veel dank alvast :wink:

Swan
26 oktober 2004, 20:01
er moet dan wel made in usa op de headstock staan.....er zijn wel USA's met dots...
foto's? meer info?

caelin
26 oktober 2004, 20:11
http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=32009&ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.htm%3Fjs%3D1 %26zoek%3Djackson%26fo%3D%26rv%3D30%26submit%3DZoe k%26av%3D%26pv%3D

link naar de rr :wink: [/img]

Wormaap
26 oktober 2004, 20:38
Hm... Ik zie geen 'Seymour Duncan' op de pickups staan, en die dots maken't er ook al niet beter op...

^^^Deze post is onzin, 'k had even niet erbij nagedacht dat'ie misschien wat ouder zou kunnen zijn :oops:

Ibanez RuleZ
26 oktober 2004, 20:39
is een USA rhoads, een student. waarschijnlijk gewoon zelfs nog een san dimas, gewoon doen!!

harrald

Swan
26 oktober 2004, 20:54
ja er staat wel duidelijk iets onder t jackson logo van made in usa..
hij vind dat je moet beginnen met bieden rond 750...
ik zou pers. niet hoger gaan dan 1000 (nog duur)....er stond n tijdje terug n veel mooiere (paintjob, ebony fretboard met sharkfins etc etc) voor 1250 op

caelin
26 oktober 2004, 21:06
is een USA rhoads, een student. waarschijnlijk gewoon zelfs nog een san dimas, gewoon doen!!

harrald

een student ??
trouwens niet kopen maar ruilen enja ik dacht ook al zo rond de 700 euro ...is mijn adjevandenberg ook waard dusssss....

Ibanez RuleZ
26 oktober 2004, 21:47
die rhoads is veel meer waard.... iets van €1200 denk ik zelfs misschien wel

een student was een soort van basisversie toen der tijd. alles was customshop, maar de student was een basisversie. kan het niet beter uitleggen. is waarschijnlijk een uit 86 of miss wel ouder, gezien de kahler pro

harrald

caelin
26 oktober 2004, 21:52
meende trouwens dat san dimas niet een neckthru gitaren maakte ???
je ziet aleen bolt-ons van die man :o
86 denk je ??
wow dan zal de trem ook wel op zijn :-? :-?

we zien wel wat het word .....
in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties .....

SiNiSTRaL
26 oktober 2004, 21:57
san dimas is geen man maar een stad....

caelin
26 oktober 2004, 22:01
owww altijd gedacht dat het de man was :o :o :o

lolllllll

SiNiSTRaL
26 oktober 2004, 22:06
nop, was de stad waar de fabriek stond :D

*edit: of IS de stad waar ie stond, de stad zal nog wle bestaan hoop ik :D

Rubenios
26 oktober 2004, 22:33
die rhoads is veel meer waard.... iets van €1200 denk ik zelfs misschien wel

een student was een soort van basisversie toen der tijd. alles was customshop, maar de student was een basisversie. kan het niet beter uitleggen. is waarschijnlijk een uit 86 of miss wel ouder, gezien de kahler pro

harrald

die rr is echt geen 1200 waard hoor. ondanks dat die neck through is enz. nieuwe usa is al 2000

Ibanez RuleZ
27 oktober 2004, 00:25
als dit een san dimas rhoads is, dan heeft ie vintagewaarde. een tweedehands rhoads doet hier al normaal dat bedrag, en een san dimas zou meer moeten doen. jammergenoeg weten de mensen hier aan deze kant van de plas absoluut niet wat de waarde is van goede gitaren en vragen ze voor baggerplanken te veel en voor een gitaar als deze te weinig.

iig is de ruil tegen die peavey voor de peaveybezitter een GOEDE ruil

harrald

Rubenios
27 oktober 2004, 08:07
en dat zeg je tegen een rhoads bezitter :roll:
vink een beetje jammer van je...

Jim Marshall
27 oktober 2004, 09:15
Haha dat bod van meneer "eerlijkbod" bij de advertentie.

Afschieten zulke lui.

AntY
27 oktober 2004, 09:26
kan marktplaats niet zn ip opnemen en een mailtje sturen naar abuse@isp? heeft gitaarnet zn ip nog?

Ibanez RuleZ
27 oktober 2004, 11:05
ik geloof dat de topicstarter de Peavey heeft vogel, lees maar s wat hij vraagt in de eerste post

Harrald

Ironhead
27 oktober 2004, 12:20
Het is een Rhoads student. Absoluut een San Dimas, denkelijk uit '84. Enig idee hoe zeldzaam San Dimas Jacksons in het algmeen en student rhoads gitaren in het bijzonder zijn geworden? Een ruil tegen een peavey vandy is een slechte ruil.

Ibanez RuleZ
28 oktober 2004, 01:04
again, voor de eigenaar van de rhoads is het een slechte ruil, als ik een gitaar had waar ik m tegen kon ruilen, dan zou k dat ECHT doen

harrald

NeeraDJ
28 oktober 2004, 10:25
Enig idee hoe zeldzaam San Dimas Jacksons in het algmeen en student rhoads gitaren in het bijzonder zijn geworden? Een ruil tegen een peavey vandy is een slechte ruil.

Dat is echt niet waar, San Dimas students zijn de helft waard van de '80 San Dimas gitaren. San Dimas kenmerkt zich vaak door:
Ebben toets, binding, houtsoorten die Jackson vroeger nooit aanraakte bij productiegitaren (mahonie en korina waren normaal taboe, maar niet bij de custom shop van San Dimas), Seymour Duncan of DiMarzio elementen, Kahler of OFR. In heel zeldzame gevallen werd er relatief hoogwaardig palisander voor de toets gebruikt

Students: Vaak geen binding, soms geen ebben toets, bijna altijd dots, solid finishes, veel gebruik van de beschikbare houtsoorten voor de productiegitaren.

Het irritante van deze gitaartjes, is dat ze enorm waarde verliezen wanneer er ingrijpende modificaties worden gemaakt. Een refinish van je San Dimas zal de verkoopprijs tot een derde verlagen, er is nu een gozer op het JCF die dat probleem ervaart. Niemand wil deze.

Johannes
28 oktober 2004, 11:01
Hadden de ""professional" modellen (made in Japen) ook niet neckthru, een binding en sharkfins? Jackson elementen en een "licenced under" Floyd...

Swan
28 oktober 2004, 11:13
Hadden de ""professional" modellen (made in Japen) ook niet neckthru, een binding en sharkfins? Jackson elementen en een "licenced under" Floyd...

ja er is n periode (begin 90 ofzo) waarin er zeer high end proffesional series gemaakt werden in japan, net zo goed als de USA's van nu

Ibanez RuleZ
28 oktober 2004, 11:26
Het irritante van deze gitaartjes, is dat ze enorm waarde verliezen wanneer er ingrijpende modificaties worden gemaakt. Een refinish van je San Dimas zal de verkoopprijs tot een derde verlagen, er is nu een gozer op het JCF die dat probleem ervaart. Niemand wil deze.

je bedoelt die gestripte? als die vogel 2 maand eerder was geweest, dan had ik never nooit mn charvel 750 gekocht, maar die rhoads... het heeft echtwat.

maaja, dat is mijn mening

harrald

michielv
28 oktober 2004, 11:34
De San Dimas modellen waar het hier over gaat zijn Jacksons naar ik aanneem? De originele Charvel modellen uit San Dimas (pre Jackson) zijn nl. behoorlijk gewild, al dan niet in orignele staat.

Swan
28 oktober 2004, 11:38
ja...ik heb n San Dimas dinky, speelt als boter :)

Ironhead
28 oktober 2004, 12:18
Sorry joh, maar da's gewoon niet waar.

Students zijn gewoon als serie op zich zeldzaam geworden. Zeldzamer dan de reguliere SD series van welk model dan ook.
Hardware is over het algemeen indentiek als bij de reguliere serie, afgezien van de kahler trems op de rhoads student series itt de ofr op de reguliere randy rhoads san dimas series.

Verder hebben students altijd paarlmoeren dots, nooit binding en dezelfde hoogwaardige elementenseries als de niet-student gitaren. Oja, en alle mogelijke finishes die je maar had in die tijd. Je zou mijn redblack sparkle tigerstripe rhoads student moeten zien.

ALLE San Dimas gitaren zijn jaren '80 gitaren. En verder is het allemaal gewoon een kwestie van marktwerking nietwaar? Reeële waarde afgezet tegen wat de markt ervoor wil betalen. Wat waardevol is voor de één, is dat niet voor de ander. Een refinish kán de waarde beïnvloeden, maar dat hoeft niet. Vaak genoeg gezien dat een refin de waarde juist deed stijgen. Bovendien - als je deze informatie van het JCF haalt, dan weet je dat dit forum de eigenschap heeft om met alle winden mee te waaien en regelmatiger van mening te veranderen dan ons huidige kabinet stakingen provoceert.
[/list]

caelin
28 oktober 2004, 19:41
dus zou geen mispoes zijn de ruil ?

mn peavey is anders ook een usa (1 van de eerste modelen met kahler trem :razz: )

maar goed de finish is dus see trhu ???

Ibanez RuleZ
29 oktober 2004, 01:38
nee, vooral doen

harrald