PDA

View Full Version : HELP..snelbrekende G-snaar strat.



boonerbenny
26 mei 2002, 23:01
Ik wordt er gek van...na plus minus 1 week begeeft mijn G-snaar het altijd als eerste en enigste!!! nieuwe brug (teflon) helpt niet...snaar hoogte lager zetten helpt niet...geen braam te zien!! Wie heeft ook dergelijke ervaring en most important wat is er aan te doen!! (ik gebruik 010 snaren, fender rock&roll)

pimmetje
26 mei 2002, 23:17
Heb je overal naar braampjes gezocht of alleen op je brug? Kijk ff naar alle frets, de kam, de stem-mechanieken. Als de snaar breekt, kan je ook ff kijken waar dat ongeveer is (midden op de hals, meer bij de kam of juist meer bij de brug)...

Kjiratsiekoedel
27 mei 2002, 10:47
Waar breekt je snaar precies?

Moonchild
27 mei 2002, 11:31
minder hard raggen misschien, laat me raden je speelt punk

Neophyte
28 mei 2002, 11:13
snaren haten punk :wink:

gek dat 010-snaartje zo snel breekt. misschien toch ergens n braampje zoals iedereen hier al zegt. Heb je misschien de snaarspanning n beetje heeeeeel erg hoog? heb je hetzelfde probleem met andere snaren, probeer ns Gibson-snaartjes.

bij sommige strats maken de snaren in de gitaar een hele vreemde/scherpe bocht, kan het daar niet aan liggen?

succes ermee.

Neophyte
28 mei 2002, 11:14
dubbelpost, sorry, niet mn bedoeling

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Neophyte op 2002-05-29 17:58 ]</font>

boonerbenny
28 mei 2002, 22:34
Badankt voor de reactie's zover...eneuh,deze jongen speelt blues/rock en geen raggende punk!! De snaar breekt altijd precies op de brug..als het toch een braam is, is dat dan te voelen of te zien??
De snaar maakt inderdaad een hele scherpe bocht naar de snaarhouder, valt hier nog wat bij te stellen? keep on rocking!! :smile:

sash
28 mei 2002, 23:36
Misschien is het een idtje om Graph Tech zadels te kopen. Gemaakt van grafiet en ze zorgen ervoor dat je bijna geen snaren meer breekt. Ze kosten 35 Euro bij Vox Humana geloof ik.

@iro
28 mei 2002, 23:39
heb ik ook, bij m'n (fender)tele en bij m'n (kopie) strat dus ik denk eerder aan de speeltechniek... en inderdaad bij mij ook altijd de g snaar.

Neophyte
29 mei 2002, 17:57
brughoogte veranderen is n manier om dat op te lossen :smile:

kijk, Les Paul's hebben nog veel meer leuke dingen om te verstellen en dan kun je dus je snaarhoogte behouden...Kgeloof niet dat strat's die mogelijkheid hebben... :smile:
(ehh ja, xpeel idd Les Paul :grin: )

sash
29 mei 2002, 18:06
Op 2002-05-29 17:57, schreef Neophyte:
brughoogte veranderen is n manier om dat op te lossen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

kijk, Les Paul's hebben nog veel meer leuke dingen om te verstellen en dan kun je dus je snaarhoogte behouden...Kgeloof niet dat strat's die mogelijkheid hebben... &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
(ehh ja, xpeel idd Les Paul &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> )


Oh vertel mij die leuke dingetjes dan is. Ik heb een Les Paul en 2 Strats, maar bij de Les Paul ben ik precies hetzelfde tegengekomen als bij m'n Strats. halspen, action en intonatie...