PDA

View Full Version : Snaar vervangen op Floyd(kopie)



Wormaap
26 oktober 2004, 17:02
Vandaag is mij voor het eerst ooit een snaar geknapt (in ruim anderhalf jaar :P)
Probleem: Ik heb nog nooit een snaar vervangen op m'n Charvel... Hoe moet ik dat in GODSNAAM doen? Ik vermoed dat't met het inbusje moet dat voor het zadel zit, dat ik'm daarmee los moet maken ofzo maar zeker weten doe ik't niet...

lupoloco
26 oktober 2004, 17:04
http://www.playmusicfree.com/special_promotions/jackson%20page/jackson_floyd_howto.htm

.ChiefRebelAngel.
26 oktober 2004, 17:04
:o anderhalf jaar met dezelfde snaren? dat moet ondertussen wel een tonemonster geweest zijn die gitaar...

locks los maken (als die er zijn, aan de hals) inbus achteraan het zadel losmaken, nieuwe snaar erin en dan gewoon zoals op een gewone gitaar...

Wormaap
26 oktober 2004, 17:05
:o anderhalf jaar met dezelfde snaren? dat moet ondertussen wel een tonemonster geweest zijn die gitaar...

locks los maken (als die er zijn, aan de hals) inbus achteraan het zadel losmaken, nieuwe snaar erin en dan gewoon zoals op een gewone gitaar...
HAHA! Nee hoor jij!
Op m'n Epiphone heb ik regelmatig de snaren vervangen, alleen nooit een gebroken ;)
M'n Charvel heb ik pas sinds't einde van de zomervakantie :)

.ChiefRebelAngel.
26 oktober 2004, 17:24
oops... :oops: :-D

Wormaap
27 oktober 2004, 21:53
OK, 't is gelukt!
Het bleek dus dat in de fijnstemmer een inbus schroefje zit waarmee je het brugzadeltje 'open' kan maken en je een nieuwe snaar erin kan zetten :)
Vaag hoor die Jackson JT-6 brug :P