PDA

View Full Version : heb gister een russian big muff reissue getest



john.3001
26 oktober 2004, 16:10
test

john.3001
26 oktober 2004, 16:11
Had natuurlijk veel over de big muff van electroharmonix gehoord en ben em dus eens zelf gaan testen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik iets heel anders verwacht had. Het bleek een zeer goed klinkend en veelzijdig overdrive pedaal te zijn, en niet de de smerige machine die ik had verwacht. Ik had em bijna gekocht, maar toen realiseerde ik me dat er geen adapter aan kon, en dat ik eigenlijk al een goed klinkende overdrive heb (Boss Super Overdrive).
Wat ik me eigenlijk afvraag? Wtf is nu eigenlijk die fuzz waar iedereen het over heeft als het over de Big Muff gaat? Ik hoorde absoluut niets 'fuzzigs', zelfs niet als alles vol open stond? Of is fuzz een ander woord voor overdrive/distortion? Ik dacht dat fuzz meer een soort van rommelige vervorming was (zoals dat Fuzz-pedaal van Ibanez produceert), maar die Big Muff klonk zeer gecontroleerd en netjes eigenlijk... hmmm (of heb ik een slechte getest?)

skanky
26 oktober 2004, 16:26
De russische klinkt inderdaad meer als een overdrive, de USA klinkt veel fuzzier.

savecracker85
26 oktober 2004, 16:30
plus dat daar wel een adapter op kan :)

phx
26 oktober 2004, 19:38
Mijn russische muff (van zo'n kilo of 4 :o )klinkt WEL als een amerikaanse fuzz :razz: (getest naast een originele usa muff)

http://members.home.nl/ilovenoize/Images/Gallery/Bigmuff.jpg


PHX

.ChiefRebelAngel.
27 oktober 2004, 09:05
een adapter plug is snel geïnstalleerd natuurlijk..