PDA

View Full Version : Castle buizentop, wieweetwat?



ronalt
26 oktober 2004, 15:56
Ik ben net de gelukkige (hoop ik) eigenaar geworden van een 50 watt Castle buizentop. Het enige wat ik weet is dat ie uit de stal van London City zou komen (thanks to dr Tube). Wie weet er wat meer over?
Thanx. :???:

nicoverduin
26 oktober 2004, 17:58
Castle is gewoon de luxere uitvoering van de London CIty. Verder winig verschil.
NIco

Al
27 oktober 2004, 18:47
Ik ben net de gelukkige (hoop ik) eigenaar geworden van een 50 watt Castle buizentop. Het enige wat ik weet is dat ie uit de stal van London City zou komen (thanks to dr Tube). Wie weet er wat meer over?
Thanx. :???:

Dat zou dan een Marshallkloon moeten zijn. Zou je als je te weten komt welke parts erin zitten (ook point to point of niet) dat nog even willen laten weten?

Al

ronalt
27 oktober 2004, 18:58
Point to point. El 34 buizen, transformators zonder opschrift (zover ik kan zien) Heb hem nog niet uit elkaar gehaald, doe ik wel als de "nieuwigheid" er een beetje af is....... :wink:

Antal
27 oktober 2004, 20:08
Ik ben vrij goed bekend met een castle. Een vriend van mij heeft er 1 en ik speel vrij regelmatig over zijn amp. Volgens mij heeft hij hem overgenomen van nico verduin. Maar dat weet ik niet zeker. Het is een 100 watt amp met 4 el34's er in. Idd p2p. Uit de london City fabriek. Jij zal wel het kleine broertje er van hebben dan, als die van jou 50 watt is (2 keer el34's dan neem ik aan?)

Heeft die van jou ook die hele rare overdriveknop er op zitten? Die als je hem open draait er eerst voor zorgt dat je niets meer hoort, en dan een lelijke oversturing geeft?

ronalt
28 oktober 2004, 14:44
Ja, inclusief distortionknop, heb um nog niet in de oefenruimte kunnen uit proberen. Clean is ie wel mooi :D

Antal
28 oktober 2004, 15:04
Ja, inclusief distortionknop, heb um nog niet in de oefenruimte kunnen uit proberen. Clean is ie wel mooi :D

Ok, dan wil ik het toch weten.... wat gebeurd er bij jou als je die distortionknop opendraait? Ik bedoel dus als je langszaam stapje voor stapje meer dist er in draait.

ronalt
29 oktober 2004, 17:03
Ja eerst gaat ie zachter tot bijna niets, op bijna 3 komt ie weer met een harder geluid. Helaas kan ik hem niet ECHT oversturen omdat ie nog thuis staat. Buren enzo..... Maar wat ik tot nu meen te horen is een gewoon oversturend buizengeluid, geen kunstmatige dist. sound. Maar eerst met de band uit proberen dan weten we meer............

Antal
29 oktober 2004, 21:59
Een buizenoversturing uit dat ding krijgen is echt gekkenwerk hoor. Hij blijft vrij lang clean en hij gaat echt heeeeel hard :-?

Weet iemand een verklaring voor die distortionknop trouwens?

Monty
8 november 2004, 16:08
Hey grappig, toevallig heb ik hier in huis ook een Castle staan. Afkomst was mij geheel niet bekend, maar 't zag er allemaal goed uit. De binnenkant is ptp (turretboard) en heeft 4 Philips EL34 buizen en 3 preamp buizen. De distorsion knop blijft voor mij ook een vraagteken. Oversturen doet ie niet met die knop en het volume veranderd alleen. De 3 preamp buisjes zijn aan vervanging toe, de EL34's zijn nog goed.

Ik heb foto's van de Castle op m'n webshots staan (onder Amps/Fx) http://community.webshots.com/user/montaillou. Het zijn foto's zonder behuizing.

birt
8 november 2004, 16:13
waarvoor dient die derde trafo?
:-?

Monty
8 november 2004, 16:22
waarvoor dient die derde trafo?
:-?

Ja goeie vraag... :???:

svokke
8 november 2004, 19:04
Die derde transfo is waarschijnlijk de smoorspoel om de hoogspanning af te vlakken.
Groeten, Svokke

Antal
10 november 2004, 15:00
De distorsion knop blijft voor mij ook een vraagteken. Oversturen doet ie niet met die knop en het volume veranderd alleen.

Als je hem van 0 naar 10 opendraait dan verandert hij eerst je volume. En als je hem dan verder opendraait dan krijg je op laag volume toch wel iets van oversturing hoor. Die oversturing klinkt overigens voor geen meter. En ik heb ook geen idee waar die oversturing vandaan komt.

Blijft idd een raadsel.