PDA

View Full Version : voor de zekerheid: sperzel trim-locks



john.3001
26 oktober 2004, 15:40
test

john.3001
26 oktober 2004, 15:43
Dus zo moet ik snaren vervangen met m'n Trim-Locks?

On the back of the tuner is a knurled "dial" or knob. As you turn this dial it pushes up on a pin that slides up through the shaft of the tuner and presses on the string inserted into the hole in the shaft of the tuner. This clamps the string into the shaft so it cannot slip, helping your guitar to stay in tune. When stringing your guitar it is not necessary to use more than one winding around the shaft. If you use more than one winding make sure they are neatly wrapped so that one winding does not overlap another. However, it is best to use only one winding around the string post, especially on guitars with tremolos, as this will help your guitar to stay in tune better.

2 vraagjes:
1] die 'dial' / 'knob' waar ze het over hebben is dat ronde ding aan de achterkant?

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/30/56/003056001l.jpg

edt: "Attack of the Giant Trim-Lock" :lol:

2] momenteel zit er helemaal geen winding om de shafts, dus dat is dan ook niet nodig?

.ChiefRebelAngel.
26 oktober 2004, 16:14
1.ja
2. er zal wel een beetje snaar rondkomen als je stemt...

john.3001
26 oktober 2004, 16:22
Had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maar ik ben zo iemand die 10 gitaren gaat testen, en dan nog de winkel zonder gitaar uit weet te lopen (om er vervolgens thuis nog es een maand over na te gaan denken...). M.a.w. ik kan het nooit zeker genoeg weten... toch bedankt!

Vexx
26 oktober 2004, 16:26
Had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maar ik ben zo iemand die 10 gitaren gaat testen, en dan nog de winkel zonder gitaar uit weet te lopen (om er vervolgens thuis nog es een maand over na te gaan denken...). M.a.w. ik kan het nooit zeker genoeg weten... toch bedankt!

:o :o :o Ik wou dat ik daar last van had!!! Zou geld schelen.. :razz:

On-topic: voor mij is het ook niet helemaal duidelijk waarin locking tuners nou precies verschillen van normale tuners... iemand uitleg???

schwalbe
26 oktober 2004, 16:33
Locking tuners zekeren de snaar in de shaft van het mechaniek.
voordeel: nog betere stemstabiliteit.

Je hoeft inderdaad geen wikkelingen om de shaft meer te doen, maar pas (in ieder geval bij de locking tuners van schaller) op dat je de 'dial' er niet helemaal af schroeft, want dan kan het miniscule pinnetje dat de snaar zekert er uit vallen en die vind je niet meer terug omdat hij zo klein is.

NeeraDJ
26 oktober 2004, 16:36
Locking Tuners zijn gewone tuners, maar klemmen je snaren vast. Net zoiets als een Locking nut op floyd gitaren alleen dan veel gemakkelijker. Het verschil is echter opmerkelijk groot, en Sperzels gaan nu zelfs voor minder of evenveel weg a Grover Rotomatics (dus die kidneybean dingen). Die Grovers ontstemmen bij nog weleens though

Shaggy
26 oktober 2004, 18:10
sinds ik sperzels heb wil ik niets anders meer, gitaar ontstemd nooit, tenzij met temp verschillen dat werkt op de hals en body ofzo

john.3001
27 oktober 2004, 09:18
Sperzels zijn helemaal de shit, je kan benden zoveel je wilt. Wat mij betreft gaan ze op elke gitaar die ik aanschaf.