PDA

View Full Version : Ideale plaats P90?



michielv
26 oktober 2004, 13:22
Hoi allemaal,

Als alles goed gaat heb ik binnenkort een P90 dogear elementje (ws Tokai) en dat wil ik eens uit gaan proberen in mijn "experimenteer strat" (= ouwe zelfbouw strat voor dit soort dingen).

Nu vraag ik me af wat de beste plek zal zijn: brug of hals?

Zou ik eventueel de P90 zo kunnen schakelen dattie samen met de middelste coil een soort humbucker wordt?

Iemand tips, met name ook voor hoe dat ding aan te sluiten? de advertentie met fototje is verdwenen van marktplaats maar ik meende dat er drie draadjes aan zaten (? Is toch maar 1 spoel?)


Alvast bedankt,

Michiel

Bluesbreaker
26 oktober 2004, 13:23
onder de snaren

michielv
26 oktober 2004, 13:29
Dat leek me duidelijk, maar is daar zoveel plek... Afgaande op de rest van de tekst, dat zou je dan antwoorden?

:razz:

Lacrymosa
26 oktober 2004, 13:41
Een P90 heeft over het algemeen vele meer output dan een normale single coil

en aangezien in de nek positie de snaren verder uitslaan, heb je daar hogeren ouput

dus om dat goed in balans te krijgen, zou je em in de brug moeten stoppen

maar goed, lekker boeiend..........probeer het allebei zou ik zeggen, als je toch gaat knutselen

en om em in serie te zetten met de midden single coils, lijkt me best cool, krijg je een best dikke humbucker

CheerS!!

michielv
26 oktober 2004, 14:09
Ik was al van plan om de P90 te gaan combineren met een SD single coil met wat meer output (in hals of brug positie) want die hogere output stond mij ook bij.

Ik denk dat ik eerst maar eens de P90 alleen monteer, beetje prutsen. Als ik eruit ben sloop ik wel een slagplaat ;)

En wie weet wordt het gewoon de strat versie van de LP jr (alleen een P90 bij de brug). 8)

dejohan
26 oktober 2004, 14:44
Hals, dan klinkt ie lekker warm.

michielv
26 oktober 2004, 14:52
Eventueel samen met een Telecaster brugpup? Of is dat weer te fel?

David (gitarist van Rubber, Amsterdamse band) speelde vroeger trouwens erg veel op een LP Deluxe met een P90 bij de brug (en originele humbucker bij de hals).

Maar goed, zo te horen moet ik eigenlijk op jacht naar een 2e P90 ;)

Negative K3 fan
26 oktober 2004, 15:33
ik zou hem zelf in de brug gooien en een iets traditionelere single coil in de nek.

bert k
26 oktober 2004, 15:37
Grappig, ik zou net omgekeerd doen, P90 in de hals, krijg je een lekker rauwe maar toch warme bluessound.

En samen met een andere single coil wordt het alleen maar een dikke humbucker als er 1 reverse wound is, en in tegenfase staat.

Rubenios
26 oktober 2004, 17:22
in de vuilnisbak 8-)

Mitch
26 oktober 2004, 19:04
Brug, als je verder single coils houdt.

michielv
27 oktober 2004, 12:12
Kent iemand de pickups van Lundgren?

http://www.lundgren.se/index.asp?folid=19&micid=20

Dit ziet er ook wel uit als een goed alternatief, mocht de P90 bevallen en ik een 2e wil kopen. Scheelt in ieder geval freeswerk ;)