PDA

View Full Version : SNEL HULP NODIG GAAT OVER EEN CHARVEL!!!!



BLOK182
26 oktober 2004, 12:59
test

Mr.Bluesbreaker
26 oktober 2004, 13:03
Gewoon kopen joh!

BLOK182
26 oktober 2004, 13:06
Hey dudes! Ik zit hier nu in Italie, en raad eens wat ik in de tweedehandshoek van de lokale gitaatoko vind? Vermoedelijk een Charvel Model 6 uit vermoedelijk 1986. Alle specs (neck-trough + sharkfins + bindign neck, 3 aan/uit toggles voor de SSH setup, de jackson elementen) kloppen, ik vroeg me alleen nog het volgende af:

* Het logo is het geknepen-tube logo CHARVEL met eronder charvel by jackson oid

* De tremolo is een USA Kahler trem, NIET de Jackson tremolo. Uit een HC review heb ik gelezen dat de vroege model 6en een Kahler hadden. Ik vroeg me af of dit een beetje fatsoenlijke trem is, momenteel issie geblokt.

Verder nog ff een overal vraag: is dit een beetje fatsoenlijke gitaar voor het geld? Ze vragen er momenteen 450 euro + (niet originele) koffer voor. De staat is redelijk, her en der wat wel deukjes / stukjes uit de lak, nek nog perfect, body bovenop goed, alleen de randen en de punt vd headstock zijn ff wat minder. Wat denken jullie? p.s. ik moet morgen beslissen, want donderdag rij ik hier weer weg.

BLOK182
26 oktober 2004, 13:07
Hey dudes! Ik zit hier nu in Italie, en raad eens wat ik in de tweedehandshoek van de lokale gitaatoko vind? Vermoedelijk een Charvel Model 6 uit vermoedelijk 1986. Alle specs (neck-trough + sharkfins + bindign neck, 3 aan/uit toggles voor de SSH setup, de jackson elementen) kloppen, ik vroeg me alleen nog het volgende af:

* Het logo is het geknepen-tube logo CHARVEL met eronder charvel by jackson oid

* De tremolo is een USA Kahler trem, NIET de Jackson tremolo. Uit een HC review heb ik gelezen dat de vroege model 6en een Kahler hadden. Ik vroeg me af of dit een beetje fatsoenlijke trem is, momenteel issie geblokt.

Verder nog ff een overal vraag: is dit een beetje fatsoenlijke gitaar voor het geld? Ze vragen er momenteen 450 euro + (niet originele) koffer voor. De staat is redelijk, her en der wat wel deukjes / stukjes uit de lak, nek nog perfect, body bovenop goed, alleen de randen en de punt vd headstock zijn ff wat minder. Wat denken jullie? p.s. ik moet morgen beslissen, want donderdag rij ik hier weer weg.

NeeraDJ
26 oktober 2004, 13:16
Die Kahler is naar mijn mening beter dan een Floyd, zuigt minder tone en beïnvloed je tone ook minder wanneer je deze gebruikt. Je kunt de gitaar toch ook gewoon even testen, ook al staat de Kahler nu geblokt?

450 is een prachtige prijs voor een Model 6, misschien dat je er nog wat van af kunt dingen ofzo, maar deze prijs is al behoorlijk netjes! Ik zou 'm nemen, en nog even de gierige Hollander uithangen

Prettige vakantie dude!

BLOK182
26 oktober 2004, 14:17
Thanks dude! Heb de gitaar al ff getest hoor, pots/switches ruis/kraakvrij, ZEER prettige nek, speelt allemaal goed en alls werkt/klinkt. Alleen hoe de trem zich houdt, geen idee, omdat ie geblokt is, en verder wilde ik ff zeker weten dat ik voor 450 een goeie gitaar had. Maarre, mensen met verstand van zaken / charveleigenaars, meldt u svp!!

Wormaap
26 oktober 2004, 14:34
Charveleigenaar reporting in! :D
KOPEN DAT DING!
Nog héél even kijken of't serienummer klopt (staat op de '25e' fret) dat moet beginnen met C6 als't een '86er is, maar dat zal wel kloppen :)
Jammer van de schade, maar voor 450 met de originele koffer zou ik'm niet laten liggen ;)

Lacrymosa
26 oktober 2004, 14:38
Gewoon doen man, is een goeie gitaar
kan je hier (als ie niet zou bevallen) voor het zelfde geld weer verkopen

CheerS!!

bert k
26 oktober 2004, 15:30
Klinkt goed, zou het doen. De Kahler is wel oke, maar gaat niet zo bruut op en neer als een FR. Puntje van de headstock is ALTIJD naar de klote :(

Wormaap
26 oktober 2004, 16:09
Bij mij is de punt v.d. headstock niet kaput :D
Wel de headstock doormidden geweest en de onderste 'punt' v.d. kop aan flarden maar de 'echte' punt niet :-D

Ibanez RuleZ
26 oktober 2004, 19:00
gewoon kopen. 450 is een redelijke prijs voor een 86 model 6, iig hier in europa. is way beter dan welke andere superstrat voor die prijs (aldus mijn eigen ervaringen)

harrald

prs
26 oktober 2004, 19:07
maar voor 450 met de originele koffer zou ik'm niet laten liggen ;)

Hij is zonder originele koffer!

Om welke zaak gaat het in Italie BLOK182?

BLOK182
26 oktober 2004, 19:16
De originele koffer was zo busted / smerig dat de verkoopster hem weg heeft gedaan, maar ze zou voor mij wel een passende koffer zoeken. Morgen ga ik daar dus uitgebreid over pingelen :wink: De zaak heet trouwens Notorius, zit in VillaFranca, en de eigenaresse is Alice Cooper(man?) iig de (ex) gitariste van Bob Dylan.

NeeraDJ
26 oktober 2004, 19:18
Anders mag je 'm ook voor mij meenemen, die 450 piek heb ik wel en geef ik er graag voor :)

Swan
26 oktober 2004, 20:03
KOPEN MAN......jesus

BLOK182
27 oktober 2004, 11:02
Ik vertrek zo eens richting die toko 8-) :cool:

michielv
27 oktober 2004, 11:11
Succes, we zijn benieuwd naar de foto's ;)

Baco
27 oktober 2004, 11:20
Hehe, da's eens een ander reisverhaal dan de meeste die men over het algemeen hoort. Laat die pics maar komen :wink:

AART
27 oktober 2004, 11:44
KOPEN!!!!!!!

telecastermaster
27 oktober 2004, 12:34
Heb je 'm nou al????

NeeraDJ
27 oktober 2004, 13:42
Ja anders wil ik 'm! Als je het niet erg vindt om 'm voor me mee te nemen natuurlijk :wink:

BLOK182
27 oktober 2004, 13:58
Zo, net weer langsgeweest, na een second opinion valt de uiterlijke staat eigenlijk hartstikke mee! De bindign op de kop is trouwens ook nog 100%! Ik ga em zometeen (om half 4 is de zaak weer open, nu hebben ze diesta) ophalen voor 400, de hollander in me heeft er 50 euro afgepingeld :cool:

Jim Marshall
27 oktober 2004, 15:19
Wedden dat ie al voor de deur staat?

NeeraDJ
27 oktober 2004, 15:23
Zo, net weer langsgeweest, na een second opinion valt de uiterlijke staat eigenlijk hartstikke mee! De bindign op de kop is trouwens ook nog 100%! Ik ga em zometeen (om half 4 is de zaak weer open, nu hebben ze diesta) ophalen voor 400, de hollander in me heeft er 50 euro afgepingeld :cool:

Damn it :evil: :razz:

BLOK182
27 oktober 2004, 17:42
WOEHOE HIJ IS DER!!!! Speelt echt te gek, ondanks dat de snaren verrot zijn, de afstelling matig is en het ding flink stoffig en smerig is. Zogauw ik thuis kom snaren halen, het ding goed in de polish en de olie zetten, de hardware poetsen, en dan ben ik weer het mannetje 8-) Charvel rocks!!

Josdevos
27 oktober 2004, 17:48
Very nice. Killer axe voor weinig!

btw, we wachten op de foto's :)

Braindead
27 oktober 2004, 18:48
Gefeliciteerd dude!!

De 86 zijn de beste MOd 6'en heb ik ook :-D
450 is echt niet teveel, maar daar ben je inmiddels zelf al achter.

Join the (charvel) club 8-)

Braindead
27 oktober 2004, 18:58
Klinkt goed, zou het doen. De Kahler is wel oke, maar gaat niet zo bruut op en neer als een FR. Puntje van de headstock is ALTIJD naar de klote :(


Bull shit, kahler gaat net zo bruut!!
Heb je nog nooit naar slayer geluisterd?

Kerry King = Kahler tremolo

Je bedoelt dat ie iets eerder zou kunnen ontstemmen, dat zou misschien kunnen inderdaad vanwege de kam voor de lockin nut

Anders Destium
27 oktober 2004, 19:10
Gefeliciteerd, lijkt me een hele mooie deal :lol:


>Braindead
Bert heeft zelf zo'n gitaar, denk je niet dat hij weet wat de voor- en nadelen zijn :roll:

AntY
27 oktober 2004, 19:14
hoe moet hij nou weten dat bert zon ding heeft?

Swan
27 oktober 2004, 19:38
gefliciteerd :)

Braindead
27 oktober 2004, 19:54
Daar poep ik toch op.
Al heeft Bert er 50 Ik weet zelf wel wat mijn ervaringen ermee zijn.
Heb er namelijk ook een.

Slayer is trouwens behoorlijk bruut.

tenminste mij bruut genoeg.

:-D

Bovendien als je er een hebt zoals Bert, dan wil dat nog niet zeggen dat iedere Kahler dat heeft.
Vandaar mijn slayer voorbeeld

Anders Destium
27 oktober 2004, 20:09
Ik zei toch helemaal niets over Slayer, meer dan bruut genoeg hoor in mijn oren :D

Met zwevende bruggen is het (reclamestemmetje) natuurlijk altijd heel persoonlijk :wink:

bert k
28 oktober 2004, 12:00
Fijn als iedereen weet wat ik heb... :D Ik heb op mijn gitaar een L:icenced by Floyd Rose zitten, dus die ken ik wel. Maar ik heb destijds ook wel een paar keer een Charvel met een Kahler in mijn handen gehad, en het viel me op dat die niet zo diep duikt met dezelfde beweging. Ik Had toen ook een Gibson met een Kahler (!) en daar gold hetzelfde voor. Verder prima trem, helemaal niet minder dan FR.

Braindead
28 oktober 2004, 14:43
Fijn als iedereen weet wat ik heb... :D Ik heb op mijn gitaar een L:icenced by Floyd Rose zitten, dus die ken ik wel. Maar ik heb destijds ook wel een paar keer een Charvel met een Kahler in mijn handen gehad, en het viel me op dat die niet zo diep duikt met dezelfde beweging. Ik Had toen ook een Gibson met een Kahler (!) en daar gold hetzelfde voor. Verder prima trem, helemaal niet minder dan FR.

hehe eindelijk weten we nu wat je hebt. :-D :wink:

Maar goed, misschien heb je wel gelijk en duikt ie iets minder, ik zal hem weer eens uit de koffer halen om te vergelijken met een floyd.
Mij is het in ieder geval nooit opgevallen.

BLOK182
28 oktober 2004, 20:59
Gefeliciteerd dude!!

De 86 zijn de beste MOd 6'en heb ik ook :-D
450 is echt niet teveel, maar daar ben je inmiddels zelf al achter.

Join the (charvel) club 8-)
Thanks, enne, hij was uiteindelijk 400 :wink:

taylor
29 oktober 2004, 10:29
da's zeker geen slechte prijs ik heb er 1 gekocht(nieuw) eind jaren 80 met originele koffer voor 3150 guldens toen nog,ik heb nog steeds trouwens, zo'n beetje de beste super strat die er bestaat samen met valley arts naar mijn mening.

BLOK182
31 oktober 2004, 18:08
Net ff de Engl Powerball halfstack naar huis gesjouwd, Charvel ingeplugd, damn, wat een gaaf ding, retestrakke metal 8-) 8-) Morgen nog eens op mun gemak met wah, footswitch, beetje volume en wat toffe cd's proberen, maar dit bevalt me wel :)

Anders Destium
31 oktober 2004, 18:51
Nog maar een keer gefeliciteerd dan :lol: