PDA

View Full Version : Ik heb een nieuwe strat



lespaul57
26 oktober 2004, 08:57
Eindelijk heb ik er dan ook eentje. Na vele jaren les paul te hebben gespeeld ben ik opzoek gegaan naar een strat. Liefst met floyd rose trem Hum in de brug en twee single coil. Na een tijd mijn zoektocht te hebben gestaakt kreeg ik lucht van een Black paisley Richie Sambora strat. Ik ben gaan kijken en heb hem geprobeerd. Wat een super geluid en heerlijke hals. Gitaar is niet bespeeld want hij komt van een verzamelaar af die een nieuwe Ibbi had gekocht van 10 jarig bestaan. Deze gitaar is vele malen mooier en klinkt een stuk zuiverder dan mijn les pauls Ik ben helemaal content nu.

Maar nu komt het. Ik vind de snaren erg hoog liggen een aangezien ik niet zo bekend ben met een floyd rose trem weet ik niet hoe ik de brug omlaag kan zetten. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dat moet doen? Als de snaren iets lager liggen ben ik erg blij want ik vind de snaren wat hoog liggen. Bedankt alvast voor de info en hier wat plaatjes over hoe de gitaar eruit ziet. Dit zijn foto's van dezelfde gitaar. De gitaar is in een oplage gemaakt van 200 stuks.

http://www.guitarmaniacs.de/html/users/vvolverine/Bild_1.jpg

http://www.guitarmaniacs.de/html/users/vvolverine/Bild_3.jpg

http://www.guitarmaniacs.de/html/users/vvolverine/Bild_2.jpg

jobbedoes
26 oktober 2004, 09:09
wow vette paintjob!!! :strat:

Lacrymosa
26 oktober 2004, 09:29
nice
gefeliciteerd

CheerS!!

marc_o
26 oktober 2004, 09:31
Aangezien je bekent niet erg veel verstand te hebben van Floyds, a.u.b. niet al te veel gaan klooien, maar het zal een combinatie worden van de grote inbus-bouten die de tremelo tegenhouden verder de body indraaien en de verenspanning afstemmen op je snaardikte, dan zal de floyd wel zakken. De eerste de beste gitaarboer kan dit voor je doen. Besef wel dat wanneer je steeds een andere snaardikte erop zet de spanning anders is en de tremelo daardoor hoger of lager zou kunnen komen te staan.

SiNiSTRaL
26 oktober 2004, 09:33
paisley is toch geen painjob, maar behang op de body en dan wat lak erover, of was dat alleen vroeger?

leuke strat trouwens :)

Harry
26 oktober 2004, 09:38
gefeliciteerd. Je had geen andere gitaar kunnen kopen die verder van een Les Paul afstaat :)

Dweezman
26 oktober 2004, 10:00
vind 'm echt mooi. Super!

lespaul57
26 oktober 2004, 10:56
Aangezien je bekent niet erg veel verstand te hebben van Floyds, a.u.b. niet al te veel gaan klooien, maar het zal een combinatie worden van de grote inbus-bouten die de tremelo tegenhouden verder de body indraaien en de verenspanning afstemmen op je snaardikte, dan zal de floyd wel zakken. De eerste de beste gitaarboer kan dit voor je doen. Besef wel dat wanneer je steeds een andere snaardikte erop zet de spanning anders is en de tremelo daardoor hoger of lager zou kunnen komen te staan.

Yup ik bekend :-D. Ik heb idd altijd les paul gespeeld maar je gaat door verschillende fases in je leven en mijn muziek voorkeur en wat ik speel veranderd ook. Zitten er op een floyd niet een paar inbussen net als een vintage trem om het zadeltjes omlaag te zetten??

lespaul57
26 oktober 2004, 10:56
dubbel :???:

lespaul57
26 oktober 2004, 10:59
paisley is toch geen painjob, maar behang op de body en dan wat lak erover, of was dat alleen vroeger?

leuke strat trouwens :)

Geen idee, ziet er vet uit een hij klinkt ook super en dat is zeker belangrijker.

lespaul57
26 oktober 2004, 11:10
gefeliciteerd. Je had geen andere gitaar kunnen kopen die verder van een Les Paul afstaat :)

neej, ik had wat specs waar de gitaar aan moest voldoen. onderandere hum in de brug, en single midden en single in de hals of humbucker. Had een hele tijd geleden op een gitaar zitten spelen met een floyd rose trem en was gewoon super gevoel. Voelde me meteen 1 met de trem dus dat is goed. Ik had deze gitaar vast en had hiermee ook meteen dat gevoel. Hals ligt lekker in de hand. Ik heb de laatste paar maanden zoveel verschillende gitaren vast gehad van 300 tot 4500 euro en de meesten waren het niet en deze wel. Misschien wil ik nog kinman singles erin omdat ik een tijd terug een gitaar had geprobeerd met kinmans erin en dat klonk echt super goed. Anyway super gitaar voor een goede prijs waar ik heel blij mee ben, maar voorlopig blijft hij gewoon hoe hij is.

Stratman70
26 oktober 2004, 11:16
Zitten er op een floyd niet een paar inbussen net als een vintage trem om het zadeltjes omlaag te zetten??

Nope. Aan de zeikkant (zijkant voor taalpuristen) zitten twee grote inbusschroeven, die de body ingaan en die het blok tegenhouden of op zijn plaats houden. Net als die bouten waar de stoptail van de Les Paulus achter haakt zal ik maar zeggen, alleen zijn dat geen inbus, maar gewone schroeven met een dikke gleuf erdoor.

Welnu...
Die inbusschroeven kun je omlaag draaien om het hele blok omlaag te zetten, i.p.v. de aparte zadeltjes, snap je?

@ sinis: je brengt me op een leuk idee trouwens. Ik denk idd dat het ook zo is. Ik denk dat ik eens een goedkoop gitaartje en een leuk stukje (fout) behang ga kopen.... :D

Anders Destium
26 oktober 2004, 11:40
Mooi ding man, gefeliciteerd :)

Ik zal me niet in het floydverhaal mengen, je hebt al goede tips gehad! Het kan absoluut geen kwaad om langs een gitaarbouwer te gaan, maar hier heb je ook tips. Er staat onder andere een complete handleiding om een floyd-rose type brug af te stellen (wat er staat geldt niet alleen voor Ibanez gitaren maar voor alle gitaren met een floyd):

http://www.jemsite.com/tech/index.htm


>Stratman: Ik weet dat bij de Ibanez floral patterns er inderdaad een stuk doek wordt gebruikt met clearcoat eroverheen, ik weet niet of dat bij de Fenders ook zo is! Bij die van mij kun je als je goed kijkt het weefpatroon nog zien, erg cool :lol:

lespaul57
26 oktober 2004, 12:01
Zitten er op een floyd niet een paar inbussen net als een vintage trem om het zadeltjes omlaag te zetten??

Nope. Aan de zeikkant (zijkant voor taalpuristen) zitten twee grote inbusschroeven, die de body ingaan en die het blok tegenhouden of op zijn plaats houden. Net als die bouten waar de stoptail van de Les Paulus achter haakt zal ik maar zeggen, alleen zijn dat geen inbus, maar gewone schroeven met een dikke gleuf erdoor.

Welnu...
Die inbusschroeven kun je omlaag draaien om het hele blok omlaag te zetten, i.p.v. de aparte zadeltjes, snap je?

@ sinis: je brengt me op een leuk idee trouwens. Ik denk idd dat het ook zo is. Ik denk dat ik eens een goedkoop gitaartje en een leuk stukje (fout) behang ga kopen.... :D

Ik snap het, maar zover heb ik hem bekeken had ze wel zien zitten maar niks mee gedaan, dacht dat de zadels misschien los naar beneden kunnen, bij een les paul moet ook heel de brug omlaag geschroefd worden.

Thanks iig.

lespaul57
26 oktober 2004, 12:02
Zitten er op een floyd niet een paar inbussen net als een vintage trem om het zadeltjes omlaag te zetten??

Nope. Aan de zeikkant (zijkant voor taalpuristen) zitten twee grote inbusschroeven, die de body ingaan en die het blok tegenhouden of op zijn plaats houden. Net als die bouten waar de stoptail van de Les Paulus achter haakt zal ik maar zeggen, alleen zijn dat geen inbus, maar gewone schroeven met een dikke gleuf erdoor.

Welnu...
Die inbusschroeven kun je omlaag draaien om het hele blok omlaag te zetten, i.p.v. de aparte zadeltjes, snap je?

@ sinis: je brengt me op een leuk idee trouwens. Ik denk idd dat het ook zo is. Ik denk dat ik eens een goedkoop gitaartje en een leuk stukje (fout) behang ga kopen.... :D

Ik snap het, maar zover heb ik hem bekeken had ze wel zien zitten maar niks mee gedaan, dacht dat de zadels misschien los naar beneden kunnen, bij een les paul moet ook heel de brug omlaag geschroefd worden.

Thanks iig.

lespaul57
26 oktober 2004, 12:05
Mooi ding man, gefeliciteerd :)

Ik zal me niet in het floydverhaal mengen, je hebt al goede tips gehad! Het kan absoluut geen kwaad om langs een gitaarbouwer te gaan, maar hier heb je ook tips. Er staat onder andere een complete handleiding om een floyd-rose type brug af te stellen (wat er staat geldt niet alleen voor Ibanez gitaren maar voor alle gitaren met een floyd):

http://www.jemsite.com/tech/index.htm


>Stratman: Ik weet dat bij de Ibanez floral patterns er inderdaad een stuk doek wordt gebruikt met clearcoat eroverheen, ik weet niet of dat bij de Fenders ook zo is! Bij die van mij kun je als je goed kijkt het weefpatroon nog zien, erg cool :lol:

ik zal eens kijken thanks.

1959SLP
26 oktober 2004, 12:32
mooi spuitwerk! Wat betreft die Floyd: ik weet niet hou oud deze plank is maar die inbusschroeven, doe dat voorzichtig, niet te veel kracht zetten. Als het niet wil dan gebruik daar wat kruipolie. Ik heb al mogen meemaken dat de bus waar de inbusschroef in zit, v/d body los gedraaid was. Dit kun je dus voorkomen door op voorgenoemde wijze te handelen.
Veel plezier.

lespaul57
26 oktober 2004, 13:52
mooi spuitwerk! Wat betreft die Floyd: ik weet niet hou oud deze plank is maar die inbusschroeven, doe dat voorzichtig, niet te veel kracht zetten. Als het niet wil dan gebruik daar wat kruipolie. Ik heb al mogen meemaken dat de bus waar de inbusschroef in zit, v/d body los gedraaid was. Dit kun je dus voorkomen door op voorgenoemde wijze te handelen.
Veel plezier.

Die inbussen zitten dus los die de body in gaan. Kan ze er met de hand uitdraaien. De plank is uit 1996. Er zijn er toen 200 van gemaakt.

Svenson
26 oktober 2004, 18:52
Wat moet je er voor hebben? :D

guitardude
26 oktober 2004, 18:59
Die imbus schroeven van de floyd zitten er bij mij ook heel los in. Je kan ze ook alleen verstellen als je de snaren heel slap zet zodat je brug een stukje naar achter gaat

lespaul57
27 oktober 2004, 07:37
Wat moet je er voor hebben? :D

Wat voor die gitaar?? Wat geef je ervoor??

lespaul57
27 oktober 2004, 07:38
Die imbus schroeven van de floyd zitten er bij mij ook heel los in. Je kan ze ook alleen verstellen als je de snaren heel slap zet zodat je brug een stukje naar achter gaat

Ik kwam gister tot de ontdekking dat de hals ook krom staat. Heb ik ook opgelost en nu liggen de snaren super plat. Heerlijk gitaartje is het. Bedankt iig voor alle tips.

Shaggy
27 oktober 2004, 09:38
hele mooie strat, wees er maar zuinig mee want het lijkt me toch wel een collectors item