PDA

View Full Version : Best bestede Eur 200 ooit......De Strobostomp



vinni
26 oktober 2004, 01:01
Test

vinni
26 oktober 2004, 01:04
Hoi,

Heb sinds twee weken een Peterson Strobostomp...
Echt WAANZINNIG......

Mag dan wel een tuner zijn maar mijn gitaar (speel voornamelijk op een Parker NiteFly) is spatzuiver!

Ik heb'm ingesteld op de Peterson sweetened tuning voor gitaar.

Geloof me heren....en dames wellicht.....
Alle Barbers en Teesjes en Fulltones......
Niets speelt zo lekker als spelen op een echt zuivere gitaar.

Geloof mij niet!.......proberen en je bent verkocht!

Groet,
Vinni

vinni
26 oktober 2004, 01:06
Oh ja....en gewoon tussen gitaar en amp....
Zuigt niet.


Groet,
Vinni

BramVersteeg
26 oktober 2004, 08:34
Klinkt goed Vinni!
Wat voor scherm heeft ie? Digitaal of met een wijzertje?
Ik ben eindelijk m'n ENGL kwijt en kan weer op zoek naar wat leuks :wink: .
Grz. Bram

vinni
26 oktober 2004, 08:39
Bram toch!.....
Om te beginnen....je doet je Ritchie Blackmore toch niet weg!
Fantastische versterker......alle grote gitaristen der aarde hebben'm!


Enne.....
Effe googlele...et voila
http://www.strobostomp.com/

Groet,
Vinni

bluegate
26 oktober 2004, 09:15
Dat zijn dure grappen Vinni...
Spul van Peterson is altijd het beste geweest maar ook de duurste.

MightyMike
26 oktober 2004, 10:38
Ok, dit moet een grap zijn.... List price $ 309

Voor een "stemkaske"??????


Echt waar, ik heb héél veel geduld en begrip voor de "puristen" die zweren bij lampen uit Zuid-Oost-Azië en voor wie enkel USA Stratocasters van 12 augustus 1965 goed genoeg zijn, maar dit is er zwaar over.

Indien er nog geïntereseerden zijn : ik verkoop handgemaakte snaren met die echte vintage sound. Echt, de beste ter wereld. Slechts €250 per setje. Oh ja, ze zijn ook nog eens true-bypass :roll:

Robbert
26 oktober 2004, 11:15
Is niet zomaar een stemkaske.. het is een Strobostomp!

Cool! :D

Dirk_Hendrik
26 oktober 2004, 11:16
Een stemkaske ja. Maar wel een stemkaske wat begint waar ieder ander stemkaske het laat afweten.

En verder, wat kost een fulltone?, een MJM fuzz?, een Menatone?" ie Peterson apparaten zijn ontstaan uit jaren van research. Dat kun je van het gemiddelde boetiekpedaal niet zeggen maar kijk eens naar de prijzen......

MightyMike
26 oktober 2004, 11:39
Dit is dus absolute nonsens he

Tuner 2 : The Sequel
"Een stemkaske dat begint waar ieder ander stemkaske het laat afweten"

Wat kan dit dan beter dan een ander? Welke duizend jaar research zitten hier dan in de prijs ingerekend? Zelfs als dat ding met chirurgische precisie een E kan meten en weergeven, is het niet veel nuttiger dan een gewone tuner. Het pluspunt van "perfect gestemde snaren", gaat na twee à drie aanslagen toch al verloren.

Vertel nu eens : wat kan deze dat pakweg een Stagg niet kan? Of mijn gehoor?

LordRiffenstein
26 oktober 2004, 11:45
Dit is dus absolute nonsens he

Tuner 2 : The Sequel
"Een stemkaske dat begint waar ieder ander stemkaske het laat afweten"

Wat kan dit dan beter dan een ander? Welke duizend jaar research zitten hier dan in de prijs ingerekend? Zelfs als dat ding met chirurgische precisie een E kan meten en weergeven, is het niet veel nuttiger dan een gewone tuner. Het pluspunt van "perfect gestemde snaren", gaat na twee à drie aanslagen toch al verloren.

Vertel nu eens : wat kan deze dat pakweg een Stagg niet kan? Of mijn gehoor?

Voor je verdere onzin uitkraamt, kijk eens nr de specs en vooral de nauwkeurigheid van de Strobostomp en vergelijk eens met een ander stemapparaat!

MightyMike
26 oktober 2004, 12:17
@LordRiffenstein

Sta me toe toch nog wat "onzin" uit te kramen



Realtime virtual strobe display technology

Lees : Er zit een schermpje in



Accuracy to 0.1 cents (30 time more accurate than LED/meter tuners)


Zoals ik al zei : het heeft geen zin om dingen "beter" te tunen dat dat het menselijk gehoor kan waarnemen. Plus : zelfs de strafste, meest stemvaste gitaar ontstemt een beetje bij de eerste paar aanslagen. Het grote pluspunt van deze technologie gaat dus verloren.



Presets for acoustic, electric and bass guitars fitted with the Buzz Feiten System
Peterson custom guitar, bass, and 12 string "sweetened" tunings
User-programmable tempered tunings
Drop and capo tuning modes
Powers up with your preferred settings

Een heleboel programeerbare eigenschappen. Dat is op zich heel cool.



Built-In active DI for acoustic and bass guitars with ground lift and XLR output socket

Een active DI kost nu ook weer niet zo veel... En wedden dat je het gebruikt voor electrische gitaar?



Power-sharing 9V DC output for powering other 9V pedals
Quick-out 9V battery compartment
LED status indicator
Rock-solid die-cast aluminum construction

Dit zit in zowat elke tuner



100% true bypass switching with heavy-duty stomp switch


Tja, hier is het toverwoord weer....



Bright LED glows when output is live and unmuted


OK, hier geef ik me gewonnen :D

Kortom : ik betwijfel niet dat dit een handige tuner is, echt niet. Mijn vraag is alleen of het zijn prijs wel waard is. Tenslotte is een tuner slechts een hulpmiddel, een shortcut, om dingen mee te doen die je normaal gezien met je oren moet kunnen. Ik ga hier niet beweren dat ik tot 0.1 cents precies tonen kan onderscheiden, maar als ik dat niet kan horen, welk nut heeft het dan?

Dirk_Hendrik
26 oktober 2004, 12:57
Wel es van gelijkzwevende stemming gehoord?..

ach laat ook maar eigenlijk....... Ga eerst eens wat ervaring met zo'n apparaat opdoen voor je er zo ongezouten je mening over denkt te kunnen geven....

telecastermaster
26 oktober 2004, 12:58
Mijn vraag is alleen of het zijn prijs wel waard is.
Ja.

(Ik heb een Peterson VS-1; die was € 260)

Veel plezier d'r mee Vinni

MightyMike
26 oktober 2004, 13:14
Weer een vrij vijandig sfeertje vandaag :lol:


ach laat ook maar eigenlijk....... Ga eerst eens wat ervaring met zo'n apparaat opdoen voor je er zo ongezouten je mening over denkt te kunnen geven....

Sinds wanneer mag een mens zijn ongezouten mening niet meer geven? Die thread in "Algemeen" heb ik blijkbaar gemist...

Het is waar dat ik geen ervaring heb met die pedaal, ik geef dan ook nergens een kwaliteitsoordeel. Het staat me nog altijd vrij om de waarde t.o.v. de prijs in vraag te stellen, of niet soms?

Maar allez, bon, je hebt gelijk, ik ga er ook eentje kopen.... :roll:

Rutger
26 oktober 2004, 13:28
heftig spul!

heb jij ook niet zoiets, Dirk Hendrik?

Antal
26 oktober 2004, 13:54
Wel es van gelijkzwevende stemming gehoord?..

ach laat ook maar eigenlijk....... Ga eerst eens wat ervaring met zo'n apparaat opdoen voor je er zo ongezouten je mening over denkt te kunnen geven....

Ho even, DH... Er zijn ook mensen hier die wel geinteresseerd zijn hoor! :)

Ik heb nog nooit van gelijkzwevende stemming gehoord. Please explain!

Mr.Bluesbreaker
26 oktober 2004, 14:49
Klinkt allemaal wel interessant moet ik toegeven, alleen voor een stemkastje ver buiten mijn budget. Maar als je het geld voor zo'n stemkastje hebt zul je vast ook wel een 1500+ amp in huis hebben, en dan kan ik het me best voorstellen, ook al red ik me prima met mijn TU-2.
Maar even buiten de discussie of het pedaal wel of niet wat toe zou voegen, waar ik me best in kan vinden trouwens: is het niet wat, als we het over zuiverheid hebben, dat je in plaats van een duur stemapparaat koopt, iets investeert in de zuiverheid/ het niet ontstemmen van je gitaar
zelf? Want als dit nog iets vooruit kan, dan ben je toch over de hele linie zuiverder?

telecastermaster
26 oktober 2004, 14:56
Zuiverheid van je gitaar krijg door je gitaar goed te intoneren. En doordat die Peterson strobe tuner zo nauwkeurig is kan ik nu zelf mijn gitaren intoneren. Dat was voor mij de reden er eentje aan te schaffen.

BramVersteeg
26 oktober 2004, 14:57
Bram toch!.....
Om te beginnen....je doet je Ritchie Blackmore toch niet weg!
Fantastische versterker......alle grote gitaristen der aarde hebben'm!


Enne.....
Effe googlele...et voila
http://www.strobostomp.com/

Groet,
Vinni

Tsja, ik ben het meer dan 100% met je eens dat die ENGL een geweldige versterker is. Ik heb er veel plezier aan gehad en heb de laatste tijd ook sterk zitten denken aan een 2 amp setup. Alles uitgetekend enz. Met mario van Axess contact gehad. Maar nu kreeg ik een bieder die de hele set (amp+std cab+Z-5) voor 1500 wilde kopen. Is geen hoge prijs maargoed. Ik heb nu een Diezel en daar kan ik zo veel mee, ik heb geen 2e amp meer nodig. Ik denk dat ik mijn doel voorbij schiet als ik met zo'n monster setup aankom. Ik ben geen wereldtour makende superster. Ik probeer het nou zo simpel mogelijk te houden.

En over die discussie over het stemapparaat. Ik zou eerder investeren in een goed gestemde gitaar dan in een 3e,4e, 5e, vul maar in, overdrive pedaal. Het verschil tussen een vintage TS808 of een gemodde TS9 hoort het publiek echt niet, een goed of slecht gestemde gitaar wel....

Dirk_Hendrik
26 oktober 2004, 14:57
@ Rutger,
Nee niet meer. Die die jij zag is die van Telecastermaster die em om begrijpelijke redenen terug wilde hebben. (damn!)

Over Gelijkzwevende stemmingen. Niet echt in diepte mijn kennisgebied. Google is je vriend kijk als starter even op http://www.muziekindex.nl/p/pijporgel/po_onderhoud.html

want,
hoewel het niet echt iets is waar ik in thuis ben was het wel één van de zaken die me juist bij de Peterson van Peter zo opviel. Je kon em instellen op verschillende stemmingsvarianten. Daarmee is een E geen E meer Mike. Dat betekent dat je zo'n stemapparaat dus ook kunt gebruiken voor instrumenten die niet gelijkzwevend gestemd moeten zijn. Ik noem maar een clavecimbel waarop barok gespeeld moet worden.

Een stemapparaat bouwen dat al dit soort stemmingen nauwkeurig aan kan is heel wat pittiger dan een apparaat dat fixed frequenties heeft voor elke noot. Nauwkeurig daar niet nauwkeurig betekent dat je het net zo goed weg kunt laten.

En waar kom je dat soort grappen dan nog meer tegen? Al eerder gevraagd op dit forum, het Buzz Feiten tuningsysteem is gebaseerd op aanpassingen van de "whole tempered (gelijkzwevend dus) scale". De Yamaha Frank Gambale signature heeft z'n fretwave om fretposities t.o.v. die gelijkzwevende stemming te maken. etc etc.

Ik geloof niet dat ik een ander apparaat dan petersons en een hele dure Korg (zelfde prijsklasse) ken die dat soort alternatieve stemmethodiek meenemen in hun apparaat. De Peterson heeft dan mijn voorkeur vanwege de strobereadout. En dat is heel wat meer dan een "schermpje" alléén...

Wat je dus ook ziet is dat de topicstarter hier zonder verdere kennis mee gaat spelen en zijn gitaar blijkbaar zuiverder gestemd kreeg dan tevoren. Maar goed een E is een E dus aan dat apparaat ligt dat natuurlijk niet.......

vinni
26 oktober 2004, 15:00
Wat een consternatie....

één ding....iedere gitarist die live speelt gaat er in geluid op vooruit!
Of je nu een amp hebt van Eur 100 of Eur 10000.....
Zeker als je live wat rare stemmingen doet....
Ik weet nu wel dat dit apparaat voor mij meer waarde heeft dan welk effect apparaat dan ook!......maar goed als jij zonder denkt te kunnen...

Ik zou zeggen....voordat je het belachelijk veel geld vind....
Probeer het gewoon eerst eens.....Zeker die sweetened stemming.
Echt machtig mooi!

Groet van een zeer tevreden strobostomp gebruiker!
Vinni

MightyMike
26 oktober 2004, 15:06
...maar goed als jij zonder denkt te kunnen...

Ik ben er vrij zeker van dat ik zonder kan, dank je wel. :D


BTW : mijn posts waren helemaal niet afbrekend bedoeld he. Jij bent blijkbaar gigantisch blij met je nieuwe stemapparaat, en dat is alles wat telt. Een welgemeende proficiat!

BramVersteeg
26 oktober 2004, 15:09
Ik begin nog bijna te gassen op een stemapparaat :lol: :razz: !

Antal
26 oktober 2004, 15:25
Ik begin nog bijna te gassen op een stemapparaat :lol: :razz: !

Hier nog 1 :(

BartL
26 oktober 2004, 16:02
Het verschil tussen een vintage TS808 of een gemodde TS9 hoort het publiek echt niet, een goed of slecht gestemde gitaar wel....
...ik krijg het idee dat stem-stompboxjes van bijvoorbeeld korg & Boss dikke troep zijn en dat ze een gitaar vals laten klinken :-?

Ik heb nog nooit klachten gehad in de band of tijdens optredens :???: :???:

Ik kan me niet voorstellen dat als je 12 gitaren stemt (4 met de korg, 4 met de boss en de andere 4 met dat veel te dure ding :razz: ) de gitaren die gestemd zijn die Strobo ertussen uit pikt. Maargoed, misschien moet ik hetook eens proberen :-?

Baco
26 oktober 2004, 16:05
Ik heb ook al een hele tijd een Peterson V-SAM tuner en ik ben er ook erg tevreden mee. Het leuke aan die V-SAM is dat er ook een metronoom op zit, best wel handig.
Ik gebruik ook die Guitar Temper (of hoe noemt ie dat nu weer), klinkt goed :wink: Cool stuff, die strobe tuners :-D

Mithrandir
26 oktober 2004, 16:30
Komt er iemand op de meeting met zo'n stethoscoop tuner?? Ik wil een tuner shoot-out!!

BramVersteeg
26 oktober 2004, 16:33
Het verschil tussen een vintage TS808 of een gemodde TS9 hoort het publiek echt niet, een goed of slecht gestemde gitaar wel....
...ik krijg het idee dat stem-stompboxjes van bijvoorbeeld korg & Boss dikke troep zijn en dat ze een gitaar vals laten klinken :-?

Ik heb nog nooit klachten gehad in de band of tijdens optredens :???: :???:

Ik kan me niet voorstellen dat als je 12 gitaren stemt (4 met de korg, 4 met de boss en de andere 4 met dat veel te dure ding :razz: ) de gitaren die gestemd zijn die Strobo ertussen uit pikt. Maargoed, misschien moet ik hetook eens proberen :-?

Ik bedoelde het misschien niet letterlijk zo. Maar ik bedoel dat veel mensen veel, en dure spullen hebben maar de kleine dingen vergeten. Kabels, goede tuner enz.

telecastermaster
26 oktober 2004, 16:40
Komt er iemand op de meeting met zo'n stethoscoop tuner?? Ik wil een tuner shoot-out!!

ja, ik. Moet ik 'm meenemen?

robzilla
26 oktober 2004, 17:19
Komt er iemand op de meeting met zo'n stethoscoop tuner?? Ik wil een tuner shoot-out!!

ja, ik. Moet ik 'm meenemen?

ofcourse :D

Antal
26 oktober 2004, 19:15
Ik heb even wat gegoogled naar gelijkzwevende stemmingen. Wat ik er van snapte is dat het er op neer komt dat je de intervallen tussen de noten aanpast zodat je instrument zuiverder klinkt. Op zich best logisch. Maar is het niet zo dat je dit alleen maar kunt toepassen als je in dezelfde toonsoort blijft?

Mitch
26 oktober 2004, 19:19
Ja, je moet dat ding zeker meenemen, staat zelf al op de lijst ! Tuner showdown (shootout klinkt hier niet op zijn plaats...) leek mij ook wel aardig.
Dit begrijp ik echter niet helemaal:


Zuiverheid van je gitaar krijg door je gitaar goed te intoneren. En doordat die Peterson strobe tuner zo nauwkeurig is kan ik nu zelf mijn gitaren intoneren. Dat was voor mij de reden er eentje aan te schaffen.

Intoneren kan toch gewoon met iedere betere tuner ?
Dat intonatie van je gitaar uitermate belangrijk is benik volledig met je eens, maar je moet me de quote toch effe uitleggen...

bluegate
26 oktober 2004, 21:32
Een piano is ook gelijkzwevend gestemd, daar kun je in elke
toonsoort op spelen.
Daar heeft deze stemming niets mee te maken.
Het gaat inderdaad niet om de tonen, maar om de intervallen.

Als je je gitaar echt zuiver wilt krijgen kun je ook kijken naar http://www.earvana.com

Het Buzz Feiten systeem en de fretwave van Yamaha zijn compromis
oplossingen. Alles is namelijk afhankelijk van snaardikte en spanning.

Leuke test, stem je gitaar terwijl deze plat op de grond ligt.
Hang de gitaar daarna om (deze maakt nu een hoek van 90 graden
tov de grond) en controleer nu de stemming.

Dirk_Hendrik
27 oktober 2004, 09:11
Ik heb even wat gegoogled naar gelijkzwevende stemmingen. Wat ik er van snapte is dat het er op neer komt dat je de intervallen tussen de noten aanpast zodat je instrument zuiverder klinkt. Op zich best logisch. Maar is het niet zo dat je dit alleen maar kunt toepassen als je in dezelfde toonsoort blijft?


YES!!!!!!

Raakgeschoten op de essentie...... maar niet helemaal...... De voorgangers van de gelijkzwevende stemming hadden juist dat probleem. Vanaar dat instrumenten ook werden gestemd op de toonsoort van het te spelen stuk. Bach is de eerste die is gaan componeren op het (feitelijke compromis) van gelijkzwevend waarmee alle composities met één stemming gespeeld koden worden.

Lucluc
28 oktober 2004, 17:19
Een heel groot voordeel van de Strobostomp is dat je je eigen voorkeur voor intervallen kunt programmeren. Voor een pedalsteel is dat echt noodzakelijk. Ik gebruikte eerst ook een TU-2 (prima ding hoor), maar als alles op dat ding zuiver was gestemd (equal), dan klonken harmonien toch niet zuiver. Via de site van Peterson heb ik nu de juiste instellingen voor de intervallen gehaald en dat werkt dus wel prima met pedalsteel.

Voor gewoon gitaar gebruik ik ook de Peterson Sweetened temperament. Mijn gitaren klinken ook veel beter nu ik ze met de Strobostomp heb geintoneerd. Vinni, je hebt gewoon voor 100% gelijk!

Nog een groot voordeel is dat je op het podium stil kan stemmen en dat ie ook true bypass is. En als je niet van true bypass houdt, dan kun je dat met een interne dipswitch veranderen in een buffer.

Echt een goede diepte inverstering, zo'n Strobostomp!

john.3001
28 oktober 2004, 17:23
Nog es een keer over die earvana producten, fred dons zei een keer:


zelf geef ik overigens de voorkeur aan een earvana topkam omdat ik hiervoor de topkam niet hoeft te verplaatsen en omdat die ook met een normaal stemapparaat te stemmen is

Ik wil ook zo'n ding op m'n gitaar (strat btw) zetten, maar snap niet helemaal hoe dat moet. Schuif je em gewoon over je topkam heen of moet je de topkam eerst verwijderen?

http://www.earvana.com/images/oem2_thumb.jpg



---



edt:

laat maar:

"The nut installs with minimum difficulty when the instructions are followed. The easy way is to first remove the old nut..."

Ja dus

Diedo
28 oktober 2004, 21:09
je kan toch ook gewoon je zadeltjes van je brug verschuiven... maarja...

Over die stemmingen: Als je je gitaar echt zuiver in bijvoorbeeld C zou stemmen, dan zou je alleen stukken in C kunnen spelen, en anders krijg je wolfskwinten (heftige zwevingen) en andere ongein. Dit heeft onder andere te maken met het feit dat (bijvoorbeeld) de noot Cis hoger is dan een Des (raar maar waar). het verschil is niet heel groot, maar als je al die verschillen ophoopt door er dezelfde noot van te maken wordt het behoorlijk vals. een (goede) violist maakt dus ook onderscheid tussen een Cis en een Des. Bij de gelijkzwevende stemming zijn alle noten even vals, waardoor de verschillen onderling niet echt goed te merken zijn.
Er zijn verschillende oplossingen bedacht om het probleem van de zuivere stemming (waarmee je dus maar in een toonsoort kan spelen) de wereld uit te helpen: een 34-delig octaaf en een aantal varianten daarop. Uiteindelijk heeft de gelijkzwevende stemming het gewonnen van de andere.

jpb
28 oktober 2004, 23:16
Diedo heeft gelijk. ik zou het nog sterker willen stellen: sinds JS Bach met z'n Wohltemporierte Klavier wordt er dus niet meer zuiver gespeeld. Wij zijn door hem bij de neus genomen! :D
Zelf valt het me op dat je aan 'valsheid' kunt wennen, dus het is allemaal maar relatief. Een telecaster krijg je nooit helemaal zuiver. Bovendien vind ik vals soms mooi. Sommige jazzmuzikanten (Jackie McClean, Booker Little) stemden hun sax/trompet opzettelijk vals om meer bite te hebben. Klinkt goed hoor! Hendrix speelt het tweede deel van z'n 'Who Knows' (Band of teh Gypsies) bijna een halve toon te laag (ontstemde gitaar) en daardoor klinkt het nu juist zo goed!

john.3001
29 oktober 2004, 11:24
je kan toch ook gewoon je zadeltjes van je brug verschuiven... maarja...

Volgens mij zit het toch anders in elkaar, maar ik weet niet precies hoe. Ik kan me nl. voorstellen dat die intonatie van twee kanten werkt (brug en topkam dus), maar ik heb er echt de kloten verstand van :oops:

jero
5 november 2004, 10:18
He Vinni,

kun jij mij vertellen wat de afmetingen van dat ding zijn (lxB), ik ben er namelijk erg in geinteresseerd maar zit een beetje met pedalboard ruimte. Hij ziet er erg fors uit iig.

alvast bedankt,

Negative K3 fan
5 november 2004, 10:57
want, hoewel het niet echt iets is waar ik in thuis ben was het wel één van de zaken die me juist bij de Peterson van Peter zo opviel. Je kon em instellen op verschillende stemmingsvarianten. Daarmee is een E geen E meer Mike. Dat betekent dat je zo'n stemapparaat dus ook kunt gebruiken voor instrumenten die niet gelijkzwevend gestemd moeten zijn. Ik noem maar een clavecimbel waarop barok gespeeld moet worden.
Ik denk dat het aantal ledenv an die forum die een clavecimbel bezitten, laat staan er live op spelen op een hand te tellen zijn...


Een stemapparaat bouwen dat al dit soort stemmingen nauwkeurig aan kan is heel wat pittiger dan een apparaat dat fixed frequenties heeft voor elke noot. Nauwkeurig daar niet nauwkeurig betekent dat je het net zo goed weg kunt laten.
Dat ontken ik niet, maar de relatie tussen de prijs en wat je eigenlijk nodig is is voor mij buiten proportioneel buitensporig.


En waar kom je dat soort grappen dan nog meer tegen? Al eerder gevraagd op dit forum, het Buzz Feiten tuningsysteem is gebaseerd op aanpassingen van de "whole tempered (gelijkzwevend dus) scale". De Yamaha Frank Gambale signature heeft z'n fretwave om fretposities t.o.v. die gelijkzwevende stemming te maken. etc etc.
Nogmaals, de mensen hier (of in nederland denk ik zelfs) met buzz feiten en een yamaha frank gamble zijn op 1 hand te tellen.


Ik geloof niet dat ik een ander apparaat dan petersons en een hele dure Korg (zelfde prijsklasse) ken die dat soort alternatieve stemmethodiek meenemen in hun apparaat. De Peterson heeft dan mijn voorkeur vanwege de strobereadout. En dat is heel wat meer dan een "schermpje" alléén...
Tja, als jij het allemaal nodig hebt voor je frank gamble signature clavecimbel met het biuzz feiten systeem mag je hem van mij wel hebben :)


Wat je dus ook ziet is dat de topicstarter hier zonder verdere kennis mee gaat spelen en zijn gitaar blijkbaar zuiverder gestemd kreeg dan tevoren. Maar goed een E is een E dus aan dat apparaat ligt dat natuurlijk niet.......

precies.

Dirk_Hendrik
5 november 2004, 11:38
Lennart,

lees es in een wat groter perspectief dan alléén de paar mensen die dit topic op dit forum lezen. Ik geef algemene voorbeelden en jij toetst die aan een concreet voorbeeld. Dat is afzeiken en flauw.

Behalve of zo'n tuner z'n geld waard is ging de discussie ook over het verschil tussen dit apparaat en een huis tuin en keukentuner. Om dat te zien moet je wat historische en algemene achtergrond in het fenomeen "wat is zuiver" hebben. Blijkbaar begrijp je dat niet. Jammer.

vinni
5 november 2004, 13:35
Gewoon proberen Lennart,

En als je dan nog vind dat het geen toegevoegde waarde heeft of het zn geld niet waard is .....prima....

Ik ben er in ieder geval zeer content mee en hoop dat iedereen dat ook is na proberen of aanschaf.

Groet,
Vinni

jero
5 november 2004, 15:37
Ik switch live vaak tussen een gitaar met buzz feiten en een zonder. Alleen daardoor kan ik al niet uit de voeten met een ‘gewone’ pedaaltuner. Daarnaast geeft de nauwkeurigheid van dit ding me eindelijk de mogelijkheid mijn gitaren zelf nauwkeurig te intoneren, ook een grote plus voor mij. Voor mij heeft hij dus een combinatie van features die ik niet terug vind in andere pedalen. Ik had hem ook wel wat goedkoper willen zien, maar ja…

En vinni:




He Vinni,

kun jij mij vertellen wat de afmetingen van dat ding zijn (lxB), ik ben er namelijk erg in geinteresseerd maar zit een beetje met pedalboard ruimte. Hij ziet er erg fors uit iig.

alvast bedankt,

BramVersteeg
5 november 2004, 17:11
Ik zit met exact het zelfde probleem (maten voor pedalboard) dus ben ook wel benieuwd.
Ik denk ook niet dat we de discussie moeten voeren of het ding z'n geld waard is of niet. Voor de een heeft het toegevoegde waarde 9en wil hier de meerprijs voor betalen) en voor de ander niet. Period!

vinni
5 november 2004, 17:56
Heren toch.....

Deze site geeft alle info
http://www.strobostomp.com/

En omrekenen van inches naar cm is toch niet zo moeilijk?

Groet,
Vinni

BramVersteeg
5 november 2004, 18:22
:oops: Sorry..
x 2,54 dus.

Goose
5 november 2004, 21:23
Uuhm, ik durf het bijna niet te vragen....
Hoevaak stem je met die strobostomp met een optreden? Sommige onder ons bijna na elk nummer? Ben het met beide partijen eens. Heerlijk dat je gitaar zo perfect gestemd is. Alleen wanneer je gitaar na een aantal slagen weer versprongen is in een iets mindere stemming...tja, daarnet was hij toch echt perfect gestemd. Laten we anders de proef op de som nemen en vragen aan de gebruikers of ze dit eens willen uitproberen (en eerlijk antwoord te geven):

- Gitaar stemmen, zo perfect mogelijk.
- Nummertje te spelen, beetje ruig of gewoon of allebij (2 proef opstellingen)
- Gitaar checken hoe de stemming na het spelen is, is hij ver van de stemming af, hoe ver, is het minder dan het zou zijn met een gewoon stem apparaat?
- Oja doe 1 plezier, stem altijd van beneden naar boven (lees slap naar strak) ivm het eventuele blijven hangen van winding van de snaar op de nut.

Ik ben heel erg benieuwd wat de uitkomst is. Lijkt mij dat die strobostomp geweldig is voor opnamens. Maar optredens is wat te denk ik....

Greets Lex.

Antal
5 november 2004, 22:14
Wat je dus ook ziet is dat de topicstarter hier zonder verdere kennis mee gaat spelen en zijn gitaar blijkbaar zuiverder gestemd kreeg dan tevoren. Maar goed een E is een E dus aan dat apparaat ligt dat natuurlijk niet.......

precies.

Volgens mij mis je de ironie hier Lennart...

Dirk_Hendrik
6 november 2004, 10:28
Uuhm, ik durf het bijna niet te vragen....
Hoevaak stem je met die strobostomp met een optreden? Sommige onder ons bijna na elk nummer? Ben het met beide partijen eens. Heerlijk dat je gitaar zo perfect gestemd is. Alleen wanneer je gitaar na een aantal slagen weer versprongen is in een iets mindere stemming...tja, daarnet was hij toch echt perfect gestemd. Laten we anders de proef op de som nemen en vragen aan de gebruikers of ze dit eens willen uitproberen (en eerlijk antwoord te geven):

- Gitaar stemmen, zo perfect mogelijk.
- Nummertje te spelen, beetje ruig of gewoon of allebij (2 proef opstellingen)
- Gitaar checken hoe de stemming na het spelen is, is hij ver van de stemming af, hoe ver, is het minder dan het zou zijn met een gewoon stem apparaat?
- Oja doe 1 plezier, stem altijd van beneden naar boven (lees slap naar strak) ivm het eventuele blijven hangen van winding van de snaar op de nut.

Ik ben heel erg benieuwd wat de uitkomst is. Lijkt mij dat die strobostomp geweldig is voor opnamens. Maar optredens is wat te denk ik....

Greets Lex.

Leuk Lex, maar dit ligt een beetje aan je gitaar denk je niet? Persoonlijk kan ik rustig een set doorspelen als ik eenmaal zuiver gestemd ben. Heel eenvoudig omdat ik daarna mijn toplocks aandraai. Sterker nog, ik kan met pook naar beneden m'n snaren volledig slap laten hangen en als ik ze weer terug op spanning laat komen weer zuiver zijn.
Met optredens heeft een strobetuner een ander voordeel. De veel duidelijker visualisatie van hoe onzuiver/ zuiver je bent. Juist met die laaste paar "cents" kun je op een strobetuner verschrikkelijk snel zuiver stemmen terwijl zo'n wijzertje dan echt veel trager is. Sneller zuiverder dus, en da's live wel fijn.

Negative K3 fan
6 november 2004, 13:53
Wat je dus ook ziet is dat de topicstarter hier zonder verdere kennis mee gaat spelen en zijn gitaar blijkbaar zuiverder gestemd kreeg dan tevoren. Maar goed een E is een E dus aan dat apparaat ligt dat natuurlijk niet.......

precies.

Volgens mij mis je de ironie hier Lennart...

juist niet :)

jero
18 november 2004, 00:32
Heb de Strobostomp nu een paar dagen binnen en inmiddels mee gerepeteerd en opgetreden. Ik begrijp nu pas echt goed waar de Peterson hype vandaan komt, want dit is echt de beste aanschaf die ik in jaren heb gedaan, oftewel...

Aanrader!!!

(maar dat zei de topicstarter al)

jero
18 november 2004, 00:38
Uuhm, ik durf het bijna niet te vragen....
Hoevaak stem je met die strobostomp met een optreden? Sommige onder ons bijna na elk nummer? Ben het met beide partijen eens. Heerlijk dat je gitaar zo perfect gestemd is. Alleen wanneer je gitaar na een aantal slagen weer versprongen is in een iets mindere stemming...tja, daarnet was hij toch echt perfect gestemd. Laten we anders de proef op de som nemen en vragen aan de gebruikers of ze dit eens willen uitproberen (en eerlijk antwoord te geven):

- Gitaar stemmen, zo perfect mogelijk.
- Nummertje te spelen, beetje ruig of gewoon of allebij (2 proef opstellingen)
- Gitaar checken hoe de stemming na het spelen is, is hij ver van de stemming af, hoe ver, is het minder dan het zou zijn met een gewoon stem apparaat?
- Oja doe 1 plezier, stem altijd van beneden naar boven (lees slap naar strak) ivm het eventuele blijven hangen van winding van de snaar op de nut.

Ik ben heel erg benieuwd wat de uitkomst is. Lijkt mij dat die strobostomp geweldig is voor opnamens. Maar optredens is wat te denk ik....

Greets Lex.

en ook hier nog even een reactie op>

bij stap 1 (gitaar stemmen, zo perfect mogelijk) laat de strobostomp de reguliere stemapparaten al achter zich, is de rest van je experiment dan nog zinvol?

(teaser...)

Lucky
18 november 2004, 08:16
je kunt je mening wel geven, maar je kunt niet verwachten dat mensen serieus met je in discussie gaan als je blijkbaar te weinig achtergrondinfo over het product hebt. Ik denk dat DH dat bedoeld.

Het is een strobe tuner. volledig in een ander ballpark dan alles wat ledjes of naaltjes heeft..... ja, en wat duurder.

Lucky
18 november 2004, 08:20
oh laat maar...ik zag niet dat er al 4 pagina's overheen gegaan waren....

LordRiffenstein
18 november 2004, 09:04
oh laat maar...ik zag niet dat er al 4 pagina's overheen gegaan waren....

Juffrouw!!!! 2 Espresso voor Lucky!!

:razz:

Robbert
18 november 2004, 09:30
oh laat maar...ik zag niet dat er al 4 pagina's overheen gegaan waren....

Juffrouw!!!! 2 Espresso voor Lucky!!

:razz:

Nou ja, om 7 uur 20 kun je ook niet veel verwachten natuurlijk :wink:

LordRiffenstein
18 november 2004, 09:35
Nou ja, om 7 uur 20 kun je ook niet veel verwachten natuurlijk :wink:

Geplaatst: 18 Nov 2004 08:20 Onderwerp:

En doe ook maar 2 voor Robbert :-D

Lucky
18 november 2004, 12:58
Huh ! wat !!

wattizzer ???

Is dat de wekker al...neeee????
jawel. toch!! ...ff wat posten hoor.

:D

phx
18 november 2004, 13:04
+1

RubenP
18 november 2004, 17:38
Hallo,

even een vraagje: waar kan ik de Strobostomp in Nederland aanschaffen :???:

BVD
Ruben

IndiepoprockJesse
18 november 2004, 18:39
Ik denk ook dat het er vanaf hangt wat voor muziek je speelt..

Ik zou er met mijn big muff, tremolo en chorus bijvoorebeld niet veel extra aan hebben, omdat mijn sound dan toch al redelijk vervormd is (en heus niet minder mooi dan ultra strakke stemming, waarschijnlijk juist niet)

toch zou ik wel een pedaalstemmertje willen, maar dan zou ik denk ik toch echt voor de veel goedkopere korg dt-10 of de boss gaan..

Jesse//

robzilla
18 november 2004, 19:08
Hallo,

even een vraagje: waar kan ik de Strobostomp in Nederland aanschaffen :???:

BVD
Ruben

www.haarguitars.nl

Antal
18 november 2004, 19:15
Ik zou er met mijn big muff, tremolo en chorus bijvoorebeld niet veel extra aan hebben, omdat mijn sound dan toch al redelijk vervormd is (en heus niet minder mooi dan ultra strakke stemming, waarschijnlijk juist niet)

Hier ben ik het niet mee eens vrees ik.

Weet iemand ook een winkel in de buurt van Rotterdam waar ze ze hebben? Ik begin nu ook wel erg nieuwsgierig te worden.

Dit soort topics is echt klote trouwens. Ze kosten me meestal geld :evil:

Baco
18 november 2004, 19:22
Ik zou er met mijn big muff, tremolo en chorus bijvoorebeld niet veel extra aan hebben, omdat mijn sound dan toch al redelijk vervormd is (en heus niet minder mooi dan ultra strakke stemming, waarschijnlijk juist niet)

Hier ben ik het niet mee eens vrees ik.

Weet iemand ook een winkel in de buurt van Rotterdam waar ze ze hebben? Ik begin nu ook wel erg nieuwsgierig te worden.

Dit soort topics is echt klote trouwens. Ze kosten me meestal geld :evil:

Ik heb mijn Peterson V-Sam bij Tone Toys gekocht: http://www.tone-toys.com

RubenP
18 november 2004, 19:33
Goedkoop is dit speelgoed niet :-?

Maar het lijkt mij prettig om zelf de intonatie goed af te kunnen stellen na snaren vervangen.
Ook wil ik graag de 'gitaar temperament' van Peterson uitproberen, heb regelmatig het gevoel dat m'n gitaar vals is bij het spelen met anderen.

En als iemand een winkel weet in de buurt van Amsterdam, graag :D

Ivm garantie heb ik het wat minder op internetwinkels.

Ruben

IndiepoprockJesse
18 november 2004, 19:38
Ik zou er met mijn big muff, tremolo en chorus bijvoorebeld niet veel extra aan hebben, omdat mijn sound dan toch al redelijk vervormd is (en heus niet minder mooi dan ultra strakke stemming, waarschijnlijk juist niet)

Hier ben ik het niet mee eens vrees ik.


leg dan ook ff uit waarom je het er niet mee eens bent?! En waar ben je het dan precies niet mee eens?!

Jesse//

Antal
18 november 2004, 19:48
Ik zou er met mijn big muff, tremolo en chorus bijvoorebeld niet veel extra aan hebben, omdat mijn sound dan toch al redelijk vervormd is (en heus niet minder mooi dan ultra strakke stemming, waarschijnlijk juist niet)

Hier ben ik het niet mee eens vrees ik.


leg dan ook ff uit waarom je het er niet mee eens bent?! En waar ben je het dan precies niet mee eens?!

Jesse//

Ik denk dat je ondanks je effecten toch nog profijt hebt van een goed gestemde gitaar. Met de effecten die jij noemt hoor ik echt het verschil wel tussen een gestemde en een ongestemde gitaar. Dus ik denk dat je dan vast ook wel het verschil hoort tussen een gestemde gitaar, en een heel goed gestemde gitaar.

Ok, misschien is dit verhaal een beetje vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

bat
18 november 2004, 20:35
De veel duidelijker visualisatie van hoe onzuiver/ zuiver je bent. Juist met die laaste paar "cents" kun je op een strobetuner verschrikkelijk snel zuiver stemmen terwijl zo'n wijzertje dan echt veel trager is. Sneller zuiverder dus, en da's live wel fijn.

Dit is echt de enige reden waarom ik zo'n apparaat interessant zou vinden, daar erger ik me wild aan bij mijn huidige tuner (goedkoop Korg geval.)

Maar ik hoef er geen DI bij (ik zat die history door te bladeren, ze hadden de perfecte tuner en toen bedacht iemand dat er ook wel een DI in kon, toen hoorde ik in mijn hoofd een hele luide "foutzoemer" afgaan) dus... waarom!?!

Ohja: vrijwel alle grote gitaarnummers zijn opgenomen met een gitaar die niet met deze bak is gestemd. Denk daar eens over na.

Dirk_Hendrik
18 november 2004, 21:07
Ohja: vrijwel alle grote gitaarnummers zijn opgenomen met een gitaar die niet met deze bak is gestemd. Denk daar eens over na.

Ik zit alléén maar in mijn diepe geheugen te diggen naar een extreem uitgelopen opnamesessie van dhr Hendrix die z'n gitaar maar niet goed gestemd kreeg.....

Hoeveel nummers zouden niet beter gestemd zijn als de gitarist in kwestie zo'n apparaat had gehad? Denk daar ook eens over na :wink:

Wormaap
18 november 2004, 21:21
En bij hoeveel nummers ga jij dat horen? :razz:

'T lijkt wel alsof iedereen z'n gitaar goed gestemd vindt, TOTDAT 'ie zo'n apparaatje koopt... Ik heb geen enkel probleem met m'n tuning, en om gewoon te stemmen zou ik dus nooit zo'n strobostomp kopen omdat toch alleen maar strobostomp-gebruikers het verschil 'horen' en da's best een klein publiek :-D

Azrael
18 november 2004, 21:56
LOL......ik hoor het toch niet...... :D
Tunen jullie maar lekker met een achterlijk dure tuner dan draai ik wel gewoon mijn locknut vast. Ideaal zo'n floyd :razz:

BramVersteeg
18 november 2004, 23:22
Ik zou er met mijn big muff, tremolo en chorus bijvoorebeld niet veel extra aan hebben, omdat mijn sound dan toch al redelijk vervormd is (en heus niet minder mooi dan ultra strakke stemming, waarschijnlijk juist niet)

Hier ben ik het niet mee eens vrees ik.


leg dan ook ff uit waarom je het er niet mee eens bent?! En waar ben je het dan precies niet mee eens?!

Jesse//

Aan Jesse's naam te lezen zie ik iemand die als een dolle zot over het podium loopt te zwieren en van 'distorded guitars' houd. In de positieve zin dan... :razz: . Lekker raggen en uit je dak gaan. Dan zal een gitaar die niet in ultra strakke stemming staat minder opvallen als bij een sessiegitarist bijvoorbeeld.

P.S. Misschien klopt mijn bericht voor geen meter omdat ik Jesse nog nooit heb horen spelen :razz: :cool: .

bat
19 november 2004, 00:01
Ik zit alléén maar in mijn diepe geheugen te diggen naar een extreem uitgelopen opnamesessie van dhr Hendrix die z'n gitaar maar niet goed gestemd kreeg.....

Hoeveel nummers zouden niet beter gestemd zijn als de gitarist in kwestie zo'n apparaat had gehad? Denk daar ook eens over na :wink:

Inderdaad, bij hoeveel nummers had jij het gehoord? Ik vind Layla (de electrische) een prachtig nummer, maar daar zit ook een stukje flink vals solowerk in. Hoort bij het nummer, zonder zou het beslist niet kloppen.

En Hendrix' opnamesessies liepen op een gegeven moment wel vaker enorm uit, omdat ie niet echt inspiratie meer had, zwaar aan de drugs was en wat niet meer. Maar altijd met als reden dat er iets niet goed was aan gitaar, apparatuur of medemuzikanten.

Maar goed, als dat apparaat nou gewoon alleen dat zou doen waar ie voor bedoeld was, zonder allerlei fratsen, en de helft goedkoper was én in een mooiere behuizing zat, zou ik er eens over denken om er een aan te schaffen...

Dirk_Hendrik
19 november 2004, 10:01
LOL......ik hoor het toch niet...... :D
Tunen jullie maar lekker met een achterlijk dure tuner dan draai ik wel gewoon mijn locknut vast. Ideaal zo'n floyd :razz:

Inderdaad ideaal. Ik heb er ook één :)
Ik geloof alléén dat jij het verschil tussen een locknut en een stemapparaat niet begrijpt.

Lord Abortion
19 november 2004, 10:12
:lol:
ik zie al iemand een strobostomp in zijn hals rammen

Azrael
19 november 2004, 11:24
LOL......ik hoor het toch niet...... :D
Tunen jullie maar lekker met een achterlijk dure tuner dan draai ik wel gewoon mijn locknut vast. Ideaal zo'n floyd :razz:

Inderdaad ideaal. Ik heb er ook één :)
Ik geloof alléén dat jij het verschil tussen een locknut en een stemapparaat niet begrijpt.

Hehe en ik geloof dat jij mijn post niet begrijpt :razz:

Allemaal leuk en aardig zo'n stemapparaat maar je ragt even flink op je gitaar en weg is je chirurgische preciesie als je geen locknut hebt :D

Dirk_Hendrik
19 november 2004, 11:33
Dan moet je je post wat duidelijker tikken. Dat is niet wat er in staat. :wink:

IndiepoprockJesse
19 november 2004, 13:41
Ik zou er met mijn big muff, tremolo en chorus bijvoorebeld niet veel extra aan hebben, omdat mijn sound dan toch al redelijk vervormd is (en heus niet minder mooi dan ultra strakke stemming, waarschijnlijk juist niet)

Hier ben ik het niet mee eens vrees ik.


leg dan ook ff uit waarom je het er niet mee eens bent?! En waar ben je het dan precies niet mee eens?!

Jesse//

Aan Jesse's naam te lezen zie ik iemand die als een dolle zot over het podium loopt te zwieren en van 'distorded guitars' houd. In de positieve zin dan... :razz: . Lekker raggen en uit je dak gaan. Dan zal een gitaar die niet in ultra strakke stemming staat minder opvallen als bij een sessiegitarist bijvoorbeeld.

P.S. Misschien klopt mijn bericht voor geen meter omdat ik Jesse nog nooit heb horen spelen :razz: :cool: .

haha, nou, ik ben vrij rustig op het podium eerlijk gezegd, maar toch tof dat je me zo voor je ziet :P ;) maar ik hou inderdaad van distorted guitars en ik stem meestal 1 keer voor het spelen, en dan gewoon de set door.. Met een goede gitaar moet dat ook geen probleem zijn.. Ben ook een groot fan van The Velvet Underground, en als er 1 band is die wel detuned was, dan waren hun het haha.. :D

Maar inderdaad, als ik een sessiegitarist bij marco borsato was geweest dan had ik waarschijnlijk wel zon boxje gehad.. :D

Jesse//

Azrael
19 november 2004, 17:01
:lol:
ik zie al iemand een strobostomp in zijn hals rammen

Hmpaaaaaaampa! Das pas HARDCORE! :D Ingebouwde Tuner in je hals!

Thom TK
8 april 2005, 11:22
BUMP.

Zo :-D
Ik heb me ook enigszins "verdiept' in dit apparaat, en ik heb dus de voorgaande 6 pagina's gelezen.

Maar 1 ding snap ik nog steeds niet helemaal, de Strobostomp is een tuner, maar waarom praten sommigen dan over "mooie boventonen" en ander geluid? Ik neem aan dat dit met intonatie te maken heeft?

Oh ja en nog iets: Die sweet mode (of hoe heet dat) op deze tuner, veranderd die je geluid dan??

Nicci
14 april 2005, 09:25
wat een gedoe over een stemapparaat. wat dit draadje vooral bewijst is hoe slecht huidige muzikanten (ik ook hoor) vals van zuiver kunnen onderscheiden. wij stemmen onze gitaar doorgaans met een stemapparaat en oefenen ons gehoor niet meer.
wat sommigen volgens mij ook niet helemaal doorhebben is dat de gelijkzwevende stemming van Bach een compromis is. de gelijkzwevende stemming is dus per definitie vals in elke toonsoort. het valt alleen binnnen acceptabele grenzen.
ik kan me slechts voorstellen dat deze tuner voordelen biedt in een bepaalde toonsoort. op een bepaalde gitaar. elke gitaar is in vals. 6 snaren met vastgestelde intervallen en in ieder geval 12 verschillende toonsoorten. hoe je dat ding ook stemt, in een aantal situaties zal het niet helemaal zuiver zijn. sweetened tuning of niet.
een pianostemmer stemt een complete piano in gelijkzwevende stemming met slechts een stemvork. kom daar hier maar eens om. die lacht je vierkant uit met een stemapparaat van honderden euro's. een violist lacht zo mogelijk nog harder. wat dacht je van een zanger? die miet die intervallen helemaal zelf bedenken! in alle toonsoorten.

vinni
14 april 2005, 10:10
Nicci,
Uiteraard respect voor jou mening.
Maar je begrijpt het al....ik kom met een tegengeluid. :)

Het meest irritante van het instrument gitaar vind ik het vals zijn. Als ex-keyboardist erger ik me bijzonder aan dit aspect van het gitaar spelen.
Stemmen op gehoor is leuk en is ook geen probleem voor mij maar niet op het podium voor 1000 man publiek. Die wil je niet belasten met je gepiel voor zover je je geluid al goed genoeg kunt horen om te stemmen.
Ik heb die Eur 180 er wel voor over om onder alle omstandigheden zo goed mogelijk gestemd te zijn. Zoals gezegd, voor mij zijn dit de best bestede Euri ooit.
Voorts denk ik dat die pianostemmer helemaal niet zal lachen om een apparaat dat hem broodeloos kan maken. Hoeveel pianoeigenaren zouden zelf niet liever in staat zijn hun instrument goed te stemmen?
Overigens...als je ziet hoeveel serieuze gitaristen de strobostomp al gebruiken. Er is geen enkel tuner die binnen zo'n korte tijd zoveel gitaristen aan zich heeft weten te binden. Dat zal toch niet voor niets zijn.

Maarru.....strikvraagje....
Heb je zelf wel eens een strobostomp getest.....echt getest?


Vinni

Nicci
14 april 2005, 10:47
nee, nooit getest.
maar je zal toch niet gaan ontkennen dat ook dit stemapparaat met vastgestelde intervallen werkt?
en dat die vastgestelde intervallen op enig moment in een bepaalde toonsoort erg zuiver klinken, maar in een andere toonsoort niet? want dan heb je weer andere vastgestelde intervallen nodig.
het probleem is en blijft dat de stemming van een gitaar een compromis is. je zou hem eigenlijk per toonsoort moeten stemmen. als die stemmer van jou dat kan, is dat inderdaad een voordeel, maar slechts voor dat nummer dat toevallig in die toonsoort staat. voor een volgend nummer zal je je gitaar weer opnieuw moeten stemmen.
ok die sweetened tuning is gewoon 'fixed'. het zal per gitaar verschillen hoe 'sweet' hij klinkt. en per toonsoort. wat ik wil geloven is dat deze tuner een beter compromis heeft gevonden. als dat zo is, dan zal dat betere compomis zijn weg wel vinden naar de goedkopere stemapparaten

wat natuurlijk een feit is, is dat gitaristen zo langzamerhand gewend zijn geraakt aan de huidige stemapparaten. die geven gewoon van 6 verschillende snaren weer of ze exact zuiver zijn of niet. op het moment dat je gaat spelen, zal het 1 en ander niet meer zo zuiver zijn.
dat het anders kan en wellicht beter ontken ik niet. sterker: het is zeer aannemelijk dat het beter kan, maar dan moet je wel weten wat je doet. stemapparaat of niet.

:D

Vampire
15 april 2005, 10:37
Toegegeven, ik heb dat ding nooit getest of gehoord, maar ik blijf wel bij het seikoaparaat wat ik bij mijn gitaar kocht... werkt goed genoeg voor mij vind ik, kan ik die vele euro's weer aan pedaaltjes uitgeven ofzo :) Wie weet als ik ooit nog eens beroemd ben en jullie allemaal hulde aan mij betuigen voor mijn meesterlijke spel, dat ik hem dan nog eens aanschaf? :lol:

Punt
8 september 2005, 12:07
Net de strobo op het board gezet, geintoneerd gestemd in sweetened en inderdaad :)

vinni
8 september 2005, 12:28
Net de strobo op het board gezet, geintoneerd gestemd in sweetened en inderdaad :)

Mooi hé ! :-D

Zag in ene een ouwe topic omhooggebumped worden (lekker NL)
"Heee....."

Maar vind de titel nog steeds kloppen. Best bestede Eur 200 ooit.
Ben nu een TC G-system aan het testen. Daar zit ook een tuner in.
Maar als je de Strobo gewend bent kan je de rest niet meer serieus nemen.

Groet en plezier dr mee!

Vinni

gvink
8 september 2005, 13:09
ok die sweetened tuning is gewoon 'fixed'. het zal per gitaar verschillen hoe 'sweet' hij klinkt. en per toonsoort. wat ik wil geloven is dat deze tuner een beter compromis heeft gevonden. als dat zo is, dan zal dat betere compomis zijn weg wel vinden naar de goedkopere stemapparaten

Als jij een goed gitaar hebt en deze is goed geïntoneerd, hoe 'klinkt' hij dan anders als een andere, goede, goed geïntoneerde gitaar?

Dit 'compromis' zal niet zo snel op goedkopere tuners gevonden worden...
Kijk hier maar eens...:

http://www.strobostomp.com/

Punt
8 september 2005, 15:05
De intonatie methodiek veranderd niet door de Stomp.
Ik heb echter wel geintoneerd op fret 5 en 17 in plaats van los en 12.
Dat gaat redelijk eenvoudig met de Stomp.

De stemming is inderdaad een compromis, ik vond het wat "rustiger" klinken, miner "nerveus". Altijd moeilijk zoiets te beschrijven.

Gitaar is prima: Gibson Customshop LP RI '59

Morgen de vuurproef! :)

vinni
8 september 2005, 16:19
Ik heb altijd hele discussies met "mijn" gitaartechnicus over intonatie.

Ik vind zelf dat als ik een open snaar spatzuiver stem dan moet de twaalfde fret lichtjes ingedrukt spatzuiver een octaaf hoger zijn. De rest interesseert mij niet. Ik heb gemerkt dat ik op deze manier de zuiverste gitaar krijg.
Klink ook fantastisch bij akkoorden boven de vijfde fret met open snaren.

Overigens ben ik ook van mening dat hoe hoger de actie hoe slechter de intonatie. Dit omdat je de snaar met verder naar beneden moet douwen.

Overigens intoneer e.d. ik de laatste tijd zelf hoor.....
Gaat perfect.

Vinni

maylingjv
13 september 2005, 17:17
ik heb de strobostomp ook gekocht,fantastisch ding maar totaal niet gebruiksvriendelijk,als je hem wilt gebruiken voor op het podium om tussendoor bij te stemmen vind ik het niet aan te raden,als je buiten speelt en er is wat zon kan je de blokjes bijna niet zien,ben je aan het stemmen tussen de nummers door duurt het veel te lang eer je het goed krijgt en ondertussen wordt je zot van de op een neergaande blokjes,strobostomp had beter wat meer nagedacht bij deze en nog een extra goedkoop tunersysteemke ingebouwd maar dan met ledjes zodat als je nog wat tijd over hebt je nog kan finetunen erna met de blokjes,

Lucluc
13 september 2005, 19:44
Over twee weken ben je eraan gewend. Ik had in eerste instantie hetzelfde met die blokjes waar ik duizelig van werd.

LordRiffenstein
15 september 2005, 11:07
ik heb de strobostomp ook gekocht,fantastisch ding maar totaal niet gebruiksvriendelijk,als je hem wilt gebruiken voor op het podium om tussendoor bij te stemmen vind ik het niet aan te raden,als je buiten speelt en er is wat zon kan je de blokjes bijna niet zien,ben je aan het stemmen tussen de nummers door duurt het veel te lang eer je het goed krijgt en ondertussen wordt je zot van de op een neergaande blokjes,strobostomp had beter wat meer nagedacht bij deze en nog een extra goedkoop tunersysteemke ingebouwd maar dan met ledjes zodat als je nog wat tijd over hebt je nog kan finetunen erna met de blokjes,

Mmm, niet mijn ervaring, heb hem vooral voor live en gaat echt wel snel maar mijn gitaren onstemmen weinig en ook openlucht geen problemen mee gehad (in de zon).

Uchison
15 september 2005, 17:06
Ik kan me toevoegen als een van de blije gebruikers!!! Ben het helemaal eens met de stelling. :)
Te gek die strobostomp, kan het niet anders zeggen. Je moet er wel even aan wennen, maar daarna.....oh yes!!!

vinni
15 september 2005, 22:51
Ken geen enkele tuner die je goed kunt aflezen in zonlicht.
Had eerst een DT-7......met ledjes.....nou.....
Ik heb behoorlijk staan vloeken.
Strobostomp.....best there is....


Vinni

BartL
16 november 2005, 00:52
KICKMODE...

Even mijzelf quoten;



Het verschil tussen een vintage TS808 of een gemodde TS9 hoort het publiek echt niet, een goed of slecht gestemde gitaar wel....
...ik krijg het idee dat stem-stompboxjes van bijvoorbeeld korg & Boss dikke troep zijn en dat ze een gitaar vals laten klinken :-?

Ik heb nog nooit klachten gehad in de band of tijdens optredens :???: :???:


Ik heb laatsts weer een TU-2 gehad, nadat ik een tijd met een andere tuner (en een beetje met mijn oren) heb gewerkt...en ik moet zeggen; Voor mijn gevoel stemt de TU-2 inderdaad niet zuiver. Ik heb het gevoel alsof ik het beter op mijn gehoor kan doen :-?

'T is gewoon k*t dat die strobo zo duur is, anders... :-D

Edit: Jeetje...dat is al meer dan een jaar geleden :o

Punt
16 november 2005, 02:17
Bevalt me nog steeds prima, ben alleen van sweetened afgestapt en stem weer "normaal".

fullorder
16 november 2005, 11:58
toch blijft het belachelijk veel geld voor een tuner :-?

Punt
16 november 2005, 12:15
toch blijft het belachelijk veel geld voor een tuner :-?

Dat hangt ervanaf hoe veel plezier je er van hebt....
Voor mij was het me dubbel en dwars waard.
Dus een kwalificatie als "belachelijk" geldt mogelijk voor jou, maar zeker niet voor mij.

fullorder
16 november 2005, 14:22
Dat hangt ervanaf hoe veel plezier je er van hebt....
Voor mij was het me dubbel en dwars waard.
Dus een kwalificatie als "belachelijk" geldt mogelijk voor jou, maar zeker niet voor mij.

Daar heb je een punt Punt! ;)
Ik geloof je zo dat je er blij mee bent, misschien wil ik er ook nog wel eens 1. Toch zal me dan altijd het gevoel bekruipen dat ik enigzins genaaid wordt. Maar goed, dat geldt niet alleen maar voor de strobostomp. Er zijn zoveel pedaaltjes die de hemel in worden geprezen, maar wel een prijskaartje hebben waarvan je denkt: "Wat is er in godsnaam zo bijzonder aan dit pedaaltje dat ie het dubbele kost van alle andere?" En ik betrap me er zelf op juist door die prijs er al van uit te gaan dat het pedaal wel goed moet zijn. Prijskaartje als bewijs voor kwaliteit zeg maar. Maar hoe dan ook, ik geloof jullie dat meneer Peterson een betrouwbaar stemapparaat heeft gemaakt ;)

fullorder
16 november 2005, 14:23
doe mij maar een dubbele barman!

Izegrim
16 november 2005, 14:30
Ik leen m'n bandmaatjes Strobostomp wel als in m'n gitaar intoneer. :-D