PDA

View Full Version : Wat is er met mn bas aan de hand??



HIMrazorblade
25 oktober 2004, 21:41
:(
Twee weken geleden hoorde ik door het geluid van mijn bas een soort distortion achtig iets als ik een snaar hard aan sla. Ik heb een Musicman stingray (actief 3eq)
Ik heb de batterij vervangen voor een nieuwe en toen dacht ik dat het weg was.
Nu hoor ik het weer wat sterkerder en zelfs als ik mijn batterij eruit haal hoor je het.
Zou het aan het element kunnen liggen? Of iets anders??

sickpunk
25 oktober 2004, 22:34
alle draadjes nog goed? geen vuile electronica? kabel goed? speaker goed? versterker zelf goed?

HIMrazorblade
25 oktober 2004, 22:39
draadjes en vuile elektronica, hoe kank dat checken?
het ligt niet aan mn versterker/cabinet, kheb meerdere versterkers geprobeerd.. :-?

Bleak
26 oktober 2004, 00:02
kabel?

Lazy B.
26 oktober 2004, 10:12
Stof?

HIMrazorblade
26 oktober 2004, 13:16
kabels denk ik niet, hoe kan ik stof het beste verwijderen.. het is nogal een actief magneet/element die wel veel stof aantrekt,maar moet ik mn gitaar ook openmaken??

Lazy B.
26 oktober 2004, 14:18
maar moet ik mn gitaar ook openmaken??

D'r zit niks anders op vrees ik.

sjaakies
1 november 2004, 19:16
misschien kort sluiting in je plug dan blijft je batt. leeg lopen

Bleak
2 november 2004, 00:23
kabels denk ik niet, hoe kan ik stof het beste verwijderen.. het is nogal een actief magneet/element die wel veel stof aantrekt,maar moet ik mn gitaar ook openmaken??

waarom zou het je kabel niet kunnen zijn?

ik had pcies hetzelfde en met een nieuwe kabel ginmg het weer prima!

buuck
2 november 2004, 14:46
fout fout fout... kun je doen wat je wilt met kabels en stof e.d. het is eigenlijk heel logisch.. een stingray heeft een hoge output.. dus je pre-amp is gwoon aant clippen.. heb ik met mn hartke ook last van.. als ik ze hard aan slaat gaat ie clippen.. gwoon teveel output.. dus tsja.. goeie pre-amp kopen o.i.d. :wink:

Equalizer
2 november 2004, 15:09
Dan zou hij het toch altijd al gehad moeten hebben? Als het aan de hoge output ligt bedoel ik.

buuck
2 november 2004, 17:50
mja zit wat in.. zoiets d8 ik ook eerst, maar volgens mij verneukt t op den duur wel je pre..

mja ik wil niet te veel opdringen enzo.. dus hopelijk is t de kabels :)

soapwater
4 november 2004, 19:17
Normaal is elke degelijke preamp zo gedimensioneerd dat hij niet stuk te krijgen is met eender welke bas. Anders is het rotzooi....
Als je hem overstuurt wil dat gewoon zeggen dat de maximale versterking van de transistoren, fets, buizen, opamps enz... bereikt is en dat hij gaat clippen (overdrive of distortion)
Probeer die musicman anders eens aan een mengpanneel ofzo aan te sluiten!? Deze zijn berekend op een hogere output (>>0.7V RMS) terwijl de output van de MM niet hoger zal zijn dan 100mV ofzo... Als je het dan nog hoort, valt het probleem zeker bij de Gitaar te zoeken... Als je enige elektronische kennis hebt, zelf beginnen meten en zoeken, anders zou ik hem naar een goeie reparateur brengen...
Succes ermee... GReetz

HIMrazorblade
4 november 2004, 20:34
mn probleem is al een tijdje opgelost. Ik heb het element iets om laag gezet en een accu van een pedaal vervangen en nu heb ik er geen last meer van..

soapwater
4 november 2004, 23:50
Pedaal?? Waarschijnlijk was dat dus het probleem... lege accu --> verlaagde voedingsspanning --> sneller oversturen... Voos geluid...

Greetz