PDA

View Full Version : Pedaal modificeren



Mitch
26 mei 2002, 20:32
Ik heb een Fuzz-Wah pedaal gekocht uit de Seventies van Shin-ei/Companion. De fuzz is super (daar ging het om), alleen de Wah is minder. Hij haalt alleen de hoge tonen weg.... Nou gebruik ik naar volle tevredenheid een Crybaby, maar ik vraag mij af of die oude wah eenvoudig te verbeteren is door de potmeter of hoe hij ook mag heten die voor de 'sweep' zorgt te vervangen. Iemand tips of ervaring ?
Iemand ook enig idee of je relatief eenvoudig een moderne jack voor een adapter kan inbouwen ? Heb het niet zo op batterijen...

Dirk_Hendrik
27 mei 2002, 09:17
Een foute reactie maar:

1, je bent in Gouda bij Mike van Es geweest. Ja, meer mensen checken Marktplaats.nl

2, Ik heb in het buitenland bizarre prijzen gezien voor Shin-Ei pedalen. Bijvoorbeeld 450 Australische dollar voor de Wah-siren-noise die ik voor een geeltje op het Waterloo mee nam. Ik zou zelf dus zeggen, laat em zo origineel mogelijk.

3, betreffende die marktplaats. Heb je die Pearl Thriller ook meegenomen em wil je em verpatsen?

Mitch
27 mei 2002, 13:18
Fijn hè, Marktplaats ! De advertentie stond er koud een uur of twee op toen ik 'm zag en toen was de Tech21XXL al verkocht......
De Pearl Thriller (wat is dat eigenlijk ?)en die andere pedaaltjes hadden niet mijn interesse.

Ik dacht aan modificatie omdat ik een hekel heb aan batterijen en ik eigenlijk dacht dat Shin-ei een onbekend merk was, dus niet per se origineel hoefde te blijven. Op Harmony Central heb ik ook alleen lage tweedehands aanschafprijzen gezien bij de reviewers. Waar heb jij die hoge prijzen gezien ???? Ik raak wel geïnteresseerd nu...
De originele doos zat er nog bij !
Leuk detail: er zat nog een 9V batterij in van 1979......mazzel dat -ie niet is leeggelopen ! En ja, hij deed het nog ook !!!

Dirk_Hendrik
28 mei 2002, 09:28
Doe in deze page even een search op het woord shin:
http://www.chrisguitars.com/

verder
http://www.geocities.co.jp/MusicStar-Guitar/3371/newpage17.html

ff googelen geeft nog meer hits

Mitch
29 mei 2002, 18:44
Mmmm, kon niet veel bijzonders vinden. Maar hoe dan ook: ik ben vandaag een paar moderne herriebakken wezen proberen bij Feedback. Dit experiment maakte duidelijk dat 'vintage' inderdaad soms beter kan klinken dan digitaal ! En ik maar denken dat dit vals sentiment is.....
Big Muff kwam in de buurt, maar was minder veelzijdig; Ibanez FZ-7 (toch een hoop goede reviews op Harmony Central) klonk wel lekker, maar had minder dynamiek en de Fuzz Face had veel te weinig sustain.
De Shinn-ei heeft twee standen: één voor octave-Fuzz met meer mid en een meer metalachtige fuzz. Plus nog de Wah...wordt dus een blijvertje !
Wil ik 'm toch eigenlijk nog steeds geschikt maken voor een trafo. Volgens mij hoef ik 'm daar niet echt voor te slopen. Als ik de plus en min draden van het batterijhoedje afhaal moeten deze toch aan te sluiten zijn op een 'trafo-plug', of maak ik een grote denkfout? Nogmaals: heeft iemand hier ervaring mee ????

Dirk_Hendrik
9 februari 2004, 15:52
even met de oude topic-kick mode meedoen :D

Lucky
9 februari 2004, 16:08
jongens, die sirene in een klein hammond kistje is iets waar ik wel voor zou gaan!
seriously!

ik zie dit voor me een horizontale mxr met twee footswitches. eentje voor bypass, en eentje om de sirene om te laten draaien.
aan de zijkant een potje voor mix en wellicht eentje voor depth en en een voor speed.

daar zou ik dus echt voor gaan!!
en ik weet er minstens een die er ook voor zou gaan.
(Het heeft een ringbaardje en is de geestelijke vader van het fenomeen 'the howling disco twins') :D

Dirk_Hendrik
9 februari 2004, 16:15
Grijns,

Ik heb van Michel zijn Shin ei hurricane mee voor een grote doorsmeer poets en service beurt. Daarachterop zit ook het schema van het apparaat (op de mijne niet) met dus de autentieke Shin Ei sirene (En dus niet mijn soortgelijk klinkende deurbel van de firma Elektuur).. Ik ben er mee bezig. Ik heb alleen afgelopen gisteren meer inspiratie gekregen

Lucky
9 februari 2004, 16:36
keep us posted dudie !!!

happy happy joy joy !!!!!

aad
9 februari 2004, 18:23
Ik heb een Fuzz-Wah pedaal gekocht uit de Seventies van Shin-ei/Companion. De fuzz is super (daar ging het om), alleen de Wah is minder. Hij haalt alleen de hoge tonen weg.... Nou gebruik ik naar volle tevredenheid een Crybaby, maar ik vraag mij af of die oude wah eenvoudig te verbeteren is door de potmeter of hoe hij ook mag heten die voor de 'sweep' zorgt te vervangen. Iemand tips of ervaring ?
Iemand ook enig idee of je relatief eenvoudig een moderne jack voor een adapter kan inbouwen ? Heb het niet zo op batterijen...


http://www.geofex.com/Article_Folders/wahpedl/wahped.htm

Gaatje boren van 6 of 6,5mm 3,5mm jackchassis erin schroeven. Gestabiliseerde voeding eraan en klaar!

Mitch
9 februari 2004, 19:57
Kan ik nou niet eens op mijn eigen topic posten ?!?!?
:evil:

Speeddemon
9 februari 2004, 22:55
en ik weet er minstens een die er ook voor zou gaan.
(Het heeft een ringbaardje en is de geestelijke vader van het fenomeen 'the howling disco twins') :D
now WHO would that be? :oops: 8-)

BURN BABY BURN! DISCO INFERNOOOOO!!!!!!!!!! :-D

aad
9 februari 2004, 23:26

EdJ
10 februari 2004, 08:19
Blockbuster van the Sweet.
Inde 70er jaren zat ik in een bandje met iemand die zo`n ding had.
Vreselijk irritant.
En zo zie je maar dat zelfs de grootste troep veel geld kan worden bij gitaristen.
Het zou me niets verbazen als 70er jaren strats tegenwoordig ook goed aangeschreven werden :-D

Speeddemon
10 februari 2004, 11:34
Blockbuster van the Sweet.

Het zou me niets verbazen als 70er jaren strats tegenwoordig ook goed aangeschreven werden :-D
The Sweet rules! Vooral Fox on the Run. En ik ben 23...(yeah, I dig old music).

70's Strats WORDEN ook 'goed' aangeschreven, gezien het lef dat mensen 1350 € durven vragen voor een '79-er. Kan me er nog wel iets bij voorstellen dat je 1300-1500 neertelt voor 1 uit '71 of '72 ofzo, maar '79... NO F-IN' WAY!

Speeddemon
10 februari 2004, 11:35
Blockbuster van the Sweet.

Het zou me niets verbazen als 70er jaren strats tegenwoordig ook goed aangeschreven werden :-D
The Sweet rules! Vooral Fox on the Run. En ik ben 23...(yeah, I dig old music).

70's Strats WORDEN ook 'goed' aangeschreven, gezien het lef dat mensen 1350 € durven vragen voor een '79-er. Kan me er nog wel iets bij voorstellen dat je 1300-1500 neertelt voor 1 uit '71 of '72 ofzo, maar '79... NO F-IN' WAY!

Dirk_Hendrik
13 februari 2004, 14:00
klonk :D

Mitch
13 februari 2004, 18:58
Hé wat een raar geluid ! Valt er een Shin-Ei op je hoofd Dirruk :D