PDA

View Full Version : Fender vibrato



VC
25 oktober 2004, 19:49
Hey,

Ik vroeg me af welke effectpedaal het dichts bij de originele fender vibrato komt??
Kspeel namelijk over een Fender hot rod en een bassman, beiden zonder vibrato dus.

Alvast bedankt

jpb
25 oktober 2004, 22:49
Vibrato=Tremolo. Welke vibrato/tremolo bedoel je? Er nl. zijn drie verschillende types fender vibrato/tremolo.

VC
25 oktober 2004, 23:32
Bedoel dus eigelijk die vintage "tremolo"sound van bvb een super reverb, aangezien er naar mijn weten nooit een fender amp echte pitch bending vibrato heeft gehad, (behalve dan de brownface pro en vibroverb???) correct me if i'm wrong :amp:

Jeroenvanhulsteijn
26 oktober 2004, 10:12
volgens mij hebben ze bij Area 51 een inbouw tremelo (buizen) voor fender amps. moet je maar eens op ebay kijken. of op hun site.

Fuhgawz
26 oktober 2004, 10:22
Ik zag een paar dagen geleden op marktplaats een Voodoo Lab Tremelo staan. Die komt volgens mij wel een beetje in de buurt.

jpb
26 oktober 2004, 17:08
Bedoel dus eigelijk die vintage "tremolo"sound van bvb een super reverb, aangezien er naar mijn weten nooit een fender amp echte pitch bending vibrato heeft gehad, (behalve dan de brownface pro en vibroverb???) correct me if i'm wrong :amp:
Super reverb heeft een simpele optische weerstand als tremolo. Overigens bedoel ik met tremolo=vibrato dat fender foutief de tremolo vibrato heeft genoemd. Vibrato is idd de pitch-shift en natuurlijk wat anders.
Een tweedehands Voodoolab Tremolo pedaal lijkt mij zeker de moeite waard. Zijn goede pedalen. succes