PDA

View Full Version : over de kleurtjes op Boss pedalen



Thom TK
25 oktober 2004, 17:27
Ik heb dus ergens gelezend at je aan de kleur van de letters op een Boss pedaal (ik heb het dan over de DD3) kan zien uit welk land hij komt.
Klopt dit? Ik las dat op de DD 3 grijze, roze (?) en blauwe letters kunnen staan. Met blauwe letters komt uit Japan, zo bleek.

Speeddemon
25 oktober 2004, 17:33
ze bedoelen de kleur van het achter-label. De letters daarop zijn of WIT of zwart.

Thom TK
25 oktober 2004, 17:34
ze bedoelen de kleur van het achter-label. De letters daarop zijn of WIT of zwart.

Ik las over kleuren als blauw/grijs enzo...naja die verkoper zou wel gras roken dan :-D
Nee ff serieus: als de letters wit of zwart zijn: uit welk land komt ie dan?

Speeddemon
25 oktober 2004, 18:23
lees www.bossarea.com maar eens goed door.

De KLEUR van het ACHTERLABEL varieert, bijvoorbeeld zwart en later groen bij de CE-2, of zwart en later zilver voor de GE-7.

In alle gevallen zijn die letters erop zwart of wit.

Een DD-3 en DD-2 hebben op de bovenkant altijd lichtblauwe graphics gehad, Japans of Taiwanees.

urezna
26 oktober 2004, 16:38
uhmmmm....

hoe belangrijk is dat dan, waar een stukkie electronica vandaan komt?
dat heb ik me bij mijn stereo ook nooit afgevraagd.....

Speeddemon
26 oktober 2004, 22:50
uhmmmm....

hoe belangrijk is dat dan, waar een stukkie electronica vandaan komt?
dat heb ik me bij mijn stereo ook nooit afgevraagd.....
bij sommige ouwe Boss pedalen (CE-2, SD-1, DS-1 en GE-7) is de Japanse versie vaak kwalitatief beter dan de latere Taiwanese uitvoeringen.

Bij CE-2's en GE-7's heb ik het verschil zelf duidelijk gehoord en ik was niet de enige. Van de SD-1 en DS-1 heb ik het tot nu toe alleen van horen zeggen.
De reden dat ik een Japanse DS-1 zoek heeft meer met m'n kleine verzameling te maken, dan dat ik zo overtuigd ben dat ie beter klinkt dan de Taiwanese.

Wormaap
26 oktober 2004, 23:16
Nu wil ik natuurlijk niet jullie feestje verstoren, maar op mijn DS-1 staat achterop gewoon in koeienletters 'Made in Taiwan' Dan heb ik toch niet echt de kleur van de lettertjes nodig om het land van herkomst te bepalen :???:
Is trouwens zilver label met zwarte letters :)

skanky
26 oktober 2004, 23:50
YEAH! ik heb een CS-2 uit Japan! hmmmmm........ er is alleen een Japanse versie :wink:

Speeddemon
26 oktober 2004, 23:59
Nu wil ik natuurlijk niet jullie feestje verstoren, maar op mijn DS-1 staat achterop gewoon in koeienletters 'Made in Taiwan' Dan heb ik toch niet echt de kleur van de lettertjes nodig om het land van herkomst te bepalen :???:
Is trouwens zilver label met zwarte letters :)
Tuurlijk staat het erop.
En een DS-1 met een zwart label (witte letters) is bijna zeker Japans. Maar er was ook een overgangs periode.

Ik heb bijvoorbeeld een black label GE-7 uit Taiwan gehad. Die beter klonk (ronder, muzikaler) dan de silver label uit Taiwan.
CE-2 't zelfde verhaal: black label Japan-->Green label Japan-->Green label Taiwan.

Wormaap
27 oktober 2004, 00:30
Ah OK dan, 'k vond't al'n beetje vreemd, allemaal dat gedoe terwijl het er gewoon op staat :-D