PDA

View Full Version : V-amp



BartL
25 oktober 2004, 16:42
Zijn er mensen die de Behringer V-amp live gebruiken als effect-processor? Goed of nie? :razz:

Jeroenvanhulsteijn
25 oktober 2004, 18:13
ik heb hem "live" gebruikt, voor zover je daarvan kan spreken. ik speel in kerken tijdens kerkdiensten en daar wordt aanmerkelijk minder bier gemorst op het podium dan in cafés en dergelijke.

het was wel zo dat ik hem niet alleen voor de effecten gebruikte. het was mijn "versterker". ding ging direct onze pa in. ik had er wel een floorboard bij (FCB1010) en een losse compressor (tonepress). nouja, k heb wel vreemdere combinaties met die behringer gebruikt. ging iig prima.

anyways, voor alleen effecten vind ik het denk ik geen geweldige oplossing. kun je beter een RP2000 ofzo nemen. kost ook geen poep meer tegenwoordig.

BartL
25 oktober 2004, 18:46
...en met een Line6 Pod, is dat wel te doen? Zou je die ook gewoon aan kunnen sturen met een behringer fcb1010?

Diedo
25 oktober 2004, 20:34
volgens mij is dat wel te doen, maar moest je niet die midicommando´s vernaderne, of tenminste instellen ofzo? volgens mij had lord riffenstein er een site over

euroindustrial
26 oktober 2004, 00:08
Volgens mij zijn zowel de POD 2.0 en de V-amp niet echt geschikt als effectprocessor. De effecten die er op zitten zijn meer om de amp-models een beetje aan te kleden bij 'snelle klusjes', naar mijn mening. Als je effecten intensiever gebruikt loop je al snel tegen (de) beperkingen op.

Hoewel ik de POD Xt nooit gehoord heb (geen interesse meer in) schijnt deze aanzienlijk meer en betere effecten te hebben naast de amp-models.

Ik denk dat de bovengenoemde Digitech RP 2000, of anders de Boss GT-6 aardige alternatieven zijn als het om effecten gaat.