PDA

View Full Version : michael angelo's plectrumtechniek



stelkneusjesbijelkaar
25 oktober 2004, 13:15
alleen antwoorden als je het weet, niet gissen aub. Kan iemand mij zijn plectrumtechniek uitleggen (de beweging en manier van vasthouden) ik ga ervan uit dat er een verband zit tussen zijn extreme snelheid en controle (geen aanslaggeluiden,elke noot is te horen) en zijn plectrumtechniek.
Ik sta nog aan het begin van mijn in de toekomst legendarische carriere, vandaar de vraag.

Mithrandir
25 oktober 2004, 13:47
Welke plectrum technieken beheers je ondertussen? Alternate Picking, Sweep picking, Hybrid picking?

Luc-O
25 oktober 2004, 14:18
O man dit soort posts irriteert mij zo hè. Iemand die onder de nick 'stelkneusjesbijelkaar' (wat ik als provocatie opvat) zijn eerste post begint met 'alleen antwoorden als je het weet, niet gissen aub.' Wat denk je dan, vraag ik me af. Verwacht je echt nog serieuze replies? We hadden hier een tijdje terug een zekere 'Ninja' die zich ook altijd op deze manier opstelde. En wat valt er nou uit te leggen aan die techniek, gewoon instructie dvd kopen.

Mithrandir
25 oktober 2004, 14:21
Ik had precies dezelfde gedachte bij het lezen van zijn vraag en heb maar besloten er een wedervraag tegenover te zetten. Ik neem aan dat hij alle bekende technieken tot in de puntjes beheerst.

sneez0r
25 oktober 2004, 14:33
Koop de DVD's, zou ik zeggen. Van de man zelf kan je meer leren dan van ons wat betreft zijn techniek, me dunkt.

Daevren
25 oktober 2004, 15:20
De oplossing is simpel.

Ga Shawn Lane luisteren ipv Micheal Anglo :p

Negative K3 fan
25 oktober 2004, 15:57
ja, micheal angelo maakt toch kutmuziek, op de terugweg van de meeting een halve cd gehoord.

en zijn plectrum techniek heeft ook te maken met speciale plectrums die je online wel kunt bestellen van dunlop die iets schuin zijn. verder staat zijn techniek wel in het gitaarnet interview uitgelegd geloof ik, de beweging komt geheel vanuit de vingers met zo min mogelijk overbodige bewegingen.

Daevren
25 oktober 2004, 17:03
Ja, beweging moet uit de vingers en pols komen.

Ik kan hier wel gaan zeggen wat ik heb opgemerkt qua techniek, maar ik weet niet of dit topic serieus is.

Opzich maakt het type plectrum denk ik niet veel uit, denk ik.

Negative K3 fan
25 oktober 2004, 17:37
type plectrum maakt juist wel uit! ik heb alleen nu geen tijd om het even op te zoeken.

Negative K3 fan
25 oktober 2004, 17:37
type plectrum maakt juist wel uit! ik heb alleen nu geen tijd om het even op te zoeken.

Maiden Michiel
25 oktober 2004, 18:39
Hij speelt inderdaad die snelle loopjes vanuit de vingers en niet vanuit de pols.
Ter versteviging zet hij dan zijn middel, ringvinger en pink op de body.

Daevren
25 oktober 2004, 19:33
De manier van bewegen is niet zo heel erg belangrijk. Als je gitaristen met goede rechterhandtechniek vergelijkt, zijn er veel verschillen. Maar ook overeenkomsten, en daar moet je naar kijken.

Iced Dragon
25 oktober 2004, 20:24
Hij speelt inderdaad die snelle loopjes vanuit de vingers en niet vanuit de pols.
Ter versteviging zet hij dan zijn middel, ringvinger en pink op de body.

dat is precies de manier die ik van nature uit gebruik, maar ik ondervind het eerder als een belemmering en haal er niet echt snelheid uit...kut, zeggen ze dan.

maar zou wel gaag enkele van zijn dvd's/albums hebben...

taylor
26 oktober 2004, 11:43
ik heb is jaren geleden 1 clinic van hem gezien het enigste wat ik mooi vond was 1 akoestisch stuk wat die dee,de rest is allemaal zo gehaast en niet erg muzikaal,technisch gezien is het wel knap maar...

veder de beste manier om snel ladders te spelen is volgens mij met doordruk techniek wat frank gambale economy picking noemt.maar ik hou eigenlijk alleen van legato spelers als shawn lane,allan,greg howe ect

Daevren
26 oktober 2004, 13:40
De Frank Gambale gebruikt de naam economy picking verkeert.

Daardoor is er zeer veel verwarring rond die term.

dalton
26 oktober 2004, 13:53
goeie vraag kneus ! laat ze maar lullen, de vervelende waarheid kun je vinden in het topic good or bad.... Het valt niet te leren, je wordt ermee geboren. het is een biochemisch proces op het niveau van moleculen en dna. .....sad but truehue......

dejohan
26 oktober 2004, 14:52
Een gitarist die zichzelf Michael Angelo noemt MOET wel een loser zijn.

Mithrandir
26 oktober 2004, 15:15
goeie vraag kneus ! laat ze maar lullen, de vervelende waarheid kun je vinden in het topic good or bad.... Het valt niet te leren, je wordt ermee geboren. het is een biochemisch proces op het niveau van moleculen en dna. .....sad but truehue......

Hey Dalton...ook weer terug joh.

lupoloco
26 oktober 2004, 16:45
Een gitarist die zichzelf Michael Angelo noemt MOET wel een loser zijn.

volgens mij heet hij gewoon zo :-?

Luc-O
26 oktober 2004, 16:48
Michael Angelo Batio om precies te zijn

dejohan
26 oktober 2004, 16:51
Een gitarist die zichzelf Michael Angelo noemt MOET wel een loser zijn.

volgens mij heet hij gewoon zo :-?

Door je moeder zo genoemd worden is nog erger. :wink:

Daevren
26 oktober 2004, 18:11
Z'n achternaam is dus gewoon Batio en hij had een rare moeder?

Die hair metal gozer die Sebastian Bach heet is nog veel erger. Of die moeder dan natuurlijk.

dejohan
26 oktober 2004, 19:37
Die hair metal gozer die Sebastian Bach heet is nog veel erger. Of die moeder dan natuurlijk.

Shit bestaat die ook al :o ? Aiaiaia, het is erger met gitaarland gesteld dan ik dacht.

combo
27 oktober 2004, 04:00
MAn man man



goeie vraag kneus ! laat ze maar lullen, de vervelende waarheid kun je vinden in het topic good or bad.... Het valt niet te leren, je wordt ermee geboren. het is een biochemisch proces op het niveau van moleculen en dna. .....sad but truehue......

Dalton, die topic heb ik jammer genoeg ook gelezen. In mijn ogen ben jij zo een gitarist zoals er velen zijn; stoere jongen met zonnebril op, geen grijntje IQ en een Ego waar de evenaar zelf nog geen vergelijkbare grootte heeft. Of je kan spelen, don't really care...

Je wordt er dus niet mee geboren, wie dat gelooft verdient een paar meppen. Het is wel waar dat de ene er rapper mee weg zal zijn dan een andere. Ik heb nog nooit gehoord van een gitarist dat hij na zijn eerste les al alternate picking, sweep picking en mega arpeggio's kno spelen. Das bullshit, WEET JE DAT ZELFS STEVE VAI ZEER MOEIZAAM GESTART IS MET DE GITAAR, dat het niet van nature ging. Die heeft er hard moeten voor werken.

Dalton weet niet waarover hij spreekt, ofwel is hij een goeie gitarist met een super groot ego, ofwel is da zo ne kleinen van 12 jaar da zich interresant wil maken op forums; komt bij mij over als het 2e ...

[/quote]

combo
27 oktober 2004, 04:01
MAn man man



goeie vraag kneus ! laat ze maar lullen, de vervelende waarheid kun je vinden in het topic good or bad.... Het valt niet te leren, je wordt ermee geboren. het is een biochemisch proces op het niveau van moleculen en dna. .....sad but truehue......

Dalton, die topic heb ik jammer genoeg ook gelezen. In mijn ogen ben jij zo een gitarist zoals er velen zijn; stoere jongen met zonnebril op, geen grijntje IQ en een Ego waar de evenaar zelf nog geen vergelijkbare grootte heeft. Of je kan spelen, don't really care...

Je wordt er dus niet mee geboren, wie dat gelooft verdient een paar meppen. Het is wel waar dat de ene er rapper mee weg zal zijn dan een andere. Ik heb nog nooit gehoord van een gitarist dat hij na zijn eerste les al alternate picking, sweep picking en mega arpeggio's kno spelen. Das bullshit, WEET JE DAT ZELFS STEVE VAI ZEER MOEIZAAM GESTART IS MET DE GITAAR, dat het niet van nature ging. Die heeft er hard moeten voor werken.

Dalton weet niet waarover hij spreekt, ofwel is hij een goeie gitarist met een super groot ego, ofwel is da zo ne kleinen van 12 jaar da zich interresant wil maken op forums; komt bij mij over als het 2e ...

[/quote]

combo
27 oktober 2004, 04:01
MAn man man



goeie vraag kneus ! laat ze maar lullen, de vervelende waarheid kun je vinden in het topic good or bad.... Het valt niet te leren, je wordt ermee geboren. het is een biochemisch proces op het niveau van moleculen en dna. .....sad but truehue......

Dalton, die topic heb ik jammer genoeg ook gelezen. In mijn ogen ben jij zo een gitarist zoals er velen zijn; stoere jongen met zonnebril op, geen grijntje IQ en een Ego waar de evenaar zelf nog geen vergelijkbare grootte heeft. Of je kan spelen, don't really care...

Je wordt er dus niet mee geboren, wie dat gelooft verdient een paar meppen. Het is wel waar dat de ene er rapper mee weg zal zijn dan een andere. Ik heb nog nooit gehoord van een gitarist dat hij na zijn eerste les al alternate picking, sweep picking en mega arpeggio's kno spelen. Das bullshit, WEET JE DAT ZELFS STEVE VAI ZEER MOEIZAAM GESTART IS MET DE GITAAR, dat het niet van nature ging. Die heeft er hard moeten voor werken.

Dalton weet niet waarover hij spreekt, ofwel is hij een goeie gitarist met een super groot ego, ofwel is da zo ne kleinen van 12 jaar da zich interresant wil maken op forums; komt bij mij over als het 2e ...

[/quote]

combo
27 oktober 2004, 04:02
MAn man man



goeie vraag kneus ! laat ze maar lullen, de vervelende waarheid kun je vinden in het topic good or bad.... Het valt niet te leren, je wordt ermee geboren. het is een biochemisch proces op het niveau van moleculen en dna. .....sad but truehue......

Dalton, die topic heb ik jammer genoeg ook gelezen. In mijn ogen ben jij zo een gitarist zoals er velen zijn; stoere jongen met zonnebril op, geen grijntje IQ en een Ego waar de evenaar zelf nog geen vergelijkbare grootte heeft. Of je kan spelen, don't really care...

Je wordt er dus niet mee geboren, wie dat gelooft verdient een paar meppen. Het is wel waar dat de ene er rapper mee weg zal zijn dan een andere. Ik heb nog nooit gehoord van een gitarist dat hij na zijn eerste les al alternate picking, sweep picking en mega arpeggio's kno spelen. Das bullshit, WEET JE DAT ZELFS STEVE VAI ZEER MOEIZAAM GESTART IS MET DE GITAAR, dat het niet van nature ging. Die heeft er hard moeten voor werken.

Dalton weet niet waarover hij spreekt, ofwel is hij een goeie gitarist met een super groot ego, ofwel is da zo ne kleinen van 12 jaar da zich interresant wil maken op forums; komt bij mij over als het 2e ...

[/quote]

combo
27 oktober 2004, 04:02
MAn man man



goeie vraag kneus ! laat ze maar lullen, de vervelende waarheid kun je vinden in het topic good or bad.... Het valt niet te leren, je wordt ermee geboren. het is een biochemisch proces op het niveau van moleculen en dna. .....sad but truehue......

Dalton, die topic heb ik jammer genoeg ook gelezen. In mijn ogen ben jij zo een gitarist zoals er velen zijn; stoere jongen met zonnebril op, geen grijntje IQ en een Ego waar de evenaar zelf nog geen vergelijkbare grootte heeft. Of je kan spelen, don't really care...

Je wordt er dus niet mee geboren, wie dat gelooft verdient een paar meppen. Het is wel waar dat de ene er rapper mee weg zal zijn dan een andere. Ik heb nog nooit gehoord van een gitarist dat hij na zijn eerste les al alternate picking, sweep picking en mega arpeggio's kno spelen. Das bullshit, WEET JE DAT ZELFS STEVE VAI ZEER MOEIZAAM GESTART IS MET DE GITAAR, dat het niet van nature ging. Die heeft er hard moeten voor werken.

Dalton weet niet waarover hij spreekt, ofwel is hij een goeie gitarist met een super groot ego, ofwel is da zo ne kleinen van 12 jaar da zich interresant wil maken op forums; komt bij mij over als het 2e ...

[/quote]

Soul Grinder
27 oktober 2004, 06:28
Zo hé... een vijfvoudige post. :o

Een tip: als ie een error geeft, ga dan niet gelijk je post nog een keer posten. Surf gewoon opnieuw naar het topic toe, en je zult zien dat je post wel degelijk is geplaatst, ook al gaf ie een foutmelding.

dalton
28 oktober 2004, 13:08
juist bij gebrek aan ego ontstaat de mogelijkheid om uit te zoeken hoe iets echt inelkaar zit. Ik kan het nog bewijzen ook. het is niet zo moeilijk, je hebt alleen the amazing slow downer nodig. kun je zo downloaden.
Waarom wil je gelijk gaan meppen combo ? beetje last van je ego?
O ja , een groove is niks anders dan heldere tonen die inelkaar overvloeien zonder aanslag geluiden.De meeste gitaristen hebben hier last van en sommige niet. Het is gewoon een reactie van je lichaam met een snaar wat je dan hoort.(dit hoor je pas echt goed als je de noot vertraagd afspeeld) Het heeft niets met techniek te maken.
Ik wou dat het zo was!

Het was een goeie vraag van kneus en dit is een goed antwoord erop.
So fuck you, luister maar eens naar vhsologuitarist op sounds, die heeft het wel.

Maiden Michiel
29 oktober 2004, 08:59
Dubbelpost...

Maiden Michiel
29 oktober 2004, 09:01
Hij speelt inderdaad die snelle loopjes vanuit de vingers en niet vanuit de pols.
Ter versteviging zet hij dan zijn middel, ringvinger en pink op de body.

dat is precies de manier die ik van nature uit gebruik, maar ik ondervind het eerder als een belemmering en haal er niet echt snelheid uit...kut, zeggen ze dan.

maar zou wel gaag enkele van zijn dvd's/albums hebben...

Klik maar even HIER (http://www.metal-maiden.com/catalog/advanced_search_result.php?keywords=michael+angelo )

combo
30 oktober 2004, 02:34
Ik kan er niet genoeg om DALTON lachen, lol

Luister gast:

Wie goed wil worden moet gewoon gedisciplineerd oefenen. Das al.

Ooit eens een goede uitspraak van Zakk Wylde gehoord: "Everyone can learn speed, if u just practice enough"

Last van zijn ego :razz:


Ik ben begonnen van 0; kon nog geen akkoord je spelen, mijn eerste akkoordje was het open Em akkoordje. Ik speel nog maar 2 jaar, maar speel dagelijks 3 uur en volg les bij 2 goeie profgitaristen.

Nu ondertussen speel ik reeds 6 maand in een groep also met 1 gitaar, I play lead en ritme,

we spelen:
Hotel California
Nothing else matters
Stairway to heaven
Message in a Bottle
Three Little Pigs
Seek & Destroy
Symphony of Destruction
Back in Black
Thunderstruck
Mia
Master Of Puppets
Bro Hymn
Highway to Hell
By The Way
Sad But Thrue
etc etc etc... en eigen werk

Dit is niet om te tonen wat wij spelen, maar wel om aan te tonen dat je als zero kan beginnen met een evolutie naar wat je doel is. Als je maar genoeg oefend.


Die Dalton moet je niet naar luisteren, ik ben er van overtuigd dat die geen fluit kan spelen en mensen wil afbreken.


Greetz :wink:

combo
30 oktober 2004, 02:35
Ik kan er niet genoeg om DALTON lachen, lol

Luister gast:

Wie goed wil worden moet gewoon gedisciplineerd oefenen. Das al.

Ooit eens een goede uitspraak van Zakk Wylde gehoord: "Everyone can learn speed, if u just practice enough"

Last van zijn ego :razz:


Ik ben begonnen van 0; kon nog geen akkoord je spelen, mijn eerste akkoordje was het open Em akkoordje. Ik speel nog maar 2 jaar, maar speel dagelijks 3 uur en volg les bij 2 goeie profgitaristen.

Nu ondertussen speel ik reeds 6 maand in een groep also met 1 gitaar, I play lead en ritme,

we spelen:
Hotel California
Nothing else matters
Stairway to heaven
Message in a Bottle
Three Little Pigs
Seek & Destroy
Symphony of Destruction
Back in Black
Thunderstruck
Mia
Master Of Puppets
Bro Hymn
Highway to Hell
By The Way
Sad But Thrue
etc etc etc... en eigen werk

Dit is niet om te tonen wat wij spelen, maar wel om aan te tonen dat je als zero kan beginnen met een evolutie naar wat je doel is. Als je maar genoeg oefend.


Die Dalton moet je niet naar luisteren, ik ben er van overtuigd dat die geen fluit kan spelen en mensen wil afbreken.


Greetz :wink:

Iced Dragon
30 oktober 2004, 09:11
hé, spelen jullie altijd 2 sets?
:cool:

dalton
30 oktober 2004, 23:31
die nummers kon ik al na 1 jaar cumbo. ze klonken alleen een beetje vals, als een kat die tussen de liftdeuren zit. Nee joh, stomme belg, je moet me niet zo serieus nemen. Als jij lol hebt dan is het toch goed !

keep on rocking!

combo
31 oktober 2004, 01:32
Dag ezel

dat heeft te maken met je klank, koop deftig materiaal, en wees geen hollander (gierigaard).

STomme Belg WHatever, we komen een stuk verder dan u :P

dalton
1 november 2004, 23:00
Awel zulle, ik heb mijn gitaar laatst weggegeven aan iemand die er echt wat van kan , dus zo'n gierigaard ben ik nou ook weer niet.

Denis
20 november 2004, 17:26
Ik begrijp dus dat je snel wilt spelen. Dan maakt de techniek niet zoveel uit het gaat meer om de beheersing van de techniek. Zelf gebruik ik meerdere technieken door elkaar afhankelijk van het stuk. Sweep is handig voor drie tonen per snaar. Zorg in de eerste instantie voor een vloeiende en zorgvuldige beweging. Ook je vingers moeten snel zijn anders heb je niks aan je plectrum techniek. Gebruik een harde plectrum om snel te spelen een zachte plectrum kost tijd om terug te veren. En check ook eens Chris Impellitteri die gozer is ook wel snel.