PDA

View Full Version : oudere valvestates



Moonchild
26 mei 2002, 19:44
de tweede editie valvestates van marshall, jeweetwel die beginnen met VS (dus niet de nieuwe; AVT, of de eerste; 8040 e.d.)
hebben die allemaal een buis in de pre-amp? ik was net namelijk aan het kijken op de site van marshall, en daar stond niet bij dat de valvestates met klein wattage, of de stereo chorussen een buisje hebben.

wie kan het mij vertellen?
en dan nog iets, welke valvestate serie vinden jullie over het algemeen de beste? welke van de drie?

Frusciante
26 mei 2002, 20:16
ja alle valvestates zijn uitgerust met een op marketing belust pre-amp buisje. nix mis mee maar t stelt niet zo gek veel voor.
in de eerste serie en de avt series zitten redelijk goede celestion speakers. de vs series worden voornamelijk gekraakt aangezien deze zijn voorzien van marshall gold back speakers. dit aangezien deze veel goedkoper zijn dan de celstions. helaas bleek dit een grote blunder te zijn van marshall en zijn de nieuwe avt's gelukkig voorzien van ''goede'' selections. ik zal dus zeker geen vs serie op de kop tikken. de avt zijn veelzijdiger dan de 2 voorgangers, evt voorzien van ingebouwde effecten, en het clean is een stuk beter dan de 1e en 2e oplage. maar ik geloof dat de avt lichtelijk duurder zijn dan de voorgaande series. maar het is het wel waard denk ik. maar goed een avt is geen jcm 900. maar dat hoeft voor sommigen ook niet, toch?? :smile:

Sandman
26 mei 2002, 20:48
...en als het goed is zit dat pre-ampbuisje alleen in het boostchannel...

Nocki
26 mei 2002, 22:07
de vs serie was wel aardig maar helemaal niet super en ook niet echt marshall achtig vind ik.
er zit inderdaad een buis in de preamp zodat ze inderdaad daar reclame mee kunnben maken.
de vs265 stereo chorus en de vs100 top vond ik het leukst van de serie.
kweet niet of ze echt de moeite waard zijn en voor een echte metal overdrive zou je het niet moeten doen.
maar ik ben helaas al verwent.
veelzijdig en leuk als je er echt een wilt sou ik gaan voor de vs265 stereo chorus gewoon omdat dit de grootste is, als je liever nog begin maar later toch doorgaat kun je beter de top nemen want dan kan jeje kabinet later houden als je 19" gaat of een goede top neemt.

Nocki

lars
27 mei 2002, 02:26
de kleinere (vs15 en vs10) hebben dus GEEN buis in de preamp, de rest wel. en wat 1e en 2e serie betreft, de 2e serie heeft meer functies, temisnte als je de vs100 top met de 8100 top vergelijkt. ik hoor trouwens juist dat die valvestates wel goed voor metal zijn omdat ze zo'n droge distortion hebben enzo, maar dat is een kwestie van smaak. welles een jcm900 top gehoort trouwens? word je niet vrolijk van.

p.s. k heb een vs100 top te koop staan op marktplaats.

Nocki
27 mei 2002, 07:23
a ben jij dat.
hoeveel moet ie opbrengen.
ik ben nog op zoek naar een ampje voor zomaar eens een open podium ofzo.

Nocki

lars
27 mei 2002, 09:34
200 pleuro's of ruilen tegen een mesa 20/20?? pretty please? :smile:

PluueeR
27 mei 2002, 10:09
Ik heb een VS100R (Combo) opzich is het geluid wel aardig. En ook op hoger volume klinkt het okay. En voor het geld (toen 1100 guldens) vind ik het geen slechte amp.

Ik ga denk ik binnekort een cabinet kopen van Marshall of 1960B (4x12inch) of de 1936 (2x12inch). Dan ben ik als het goed is voorzien van betere speakers. Kan ik daarna nog een keer een Valve combo kopen of een top. Maar wat raden jullie mij aan, 4x12 of 2x12? Als ik in zalen zou gaan spelen gaat er toch een microphone voor de speaker.

PluueeR
27 mei 2002, 10:09
Ik heb een VS100R (Combo) opzich is het geluid wel aardig. En ook op hoger volume klinkt het okay. En voor het geld (toen 1100 guldens) vind ik het geen slechte amp.

Ik ga denk ik binnekort een cabinet kopen van Marshall of 1960B (4x12inch) of de 1936 (2x12inch). Dan ben ik als het goed is voorzien van betere speakers. Kan ik daarna nog een keer een Valve combo kopen of een top. Maar wat raden jullie mij aan, 4x12 of 2x12? Als ik in zalen zou gaan spelen gaat er toch een microphone voor de speaker.

Moonchild
27 mei 2002, 11:42
dus als je een cabinetje aan je VS combo hangt is het probleem opgelost? want die VS'jes zijn wel lekker goedkoop

PluueeR
27 mei 2002, 11:47
Dat lijkt mij logisch, ik wil gewoon migreren naar volledig buizen. Alleen om nu een JCM te kopen en een cabinet is voor mij net ff too much. Daarom wil ik eerst een cabinet om mijn valvestate op aan te sluiten. Zodat het geluid meer draagt.

Hierboven wordt gezegd dat de VS serie Valvestate's over een slechte speaker beschikken. Als je natuurlijk een cabinet koopt van 4x12inch of 2x12 inch met knappe speakers en je sluit die aan op je valvestate en je haalt de ingebouwde speaker (als het een combo is) los. Dan gebruik je iig betere speakers. Denk alleen dat je voor het geld van de combinatie Valvestate/Cabinet ook een aardig buizen combo kan scoren.

Zhou
29 mei 2002, 23:09
Die valvestate top van 100 watt uit de eerste serie bevalt mij juist prima.
Kspeel met een lading distortion over dat ding en het klinkt echt moddervet, meeste versterkers waar ik op die manier op speelde (hardcore enzo) konden dit ECHT niet aan en klonk ronduit belabberd.
Wat mij bevalt is dat die dingen vrij oppervlakkig zijn en weinig tot geen BULLSHIT erop hebben zitten.
Mijn ideale versterker is dus ook gewoon een 200-300 watt top met 1 kanaal ofzo en superveel laag vet kan brengen.

Geen kwaad woord over die Valvestate top duwz.

PluueeR
30 mei 2002, 10:21
Ik ben ook nog steeds aardig te vreden over me Valvestate. Maar ik denk toch dat een andere overdrive er beter op zou klinken :smile:

Ik ga hem zaterdag testen op een Marshall 4x12 kabinet :smile: