PDA

View Full Version : Versteker is nat geworden



Dude
25 oktober 2004, 12:28
Mijn JCM800 combo heeft het weekend in mn kofferbak gelegen. Straal vergeten na het oefenen. Nu haalde ik hem er net uit en voelde dat de bekleding van mn kofferbak vochtig was, versterker dus ook. KUTkutkut dus. Wat kan ik nu het beste doen ? In een warme kamer zetten en de komende 3 weken niet aanraken en zeker niet aanzetten is mn eerste gedachte maar goed, misschien tips ??

Joop M
25 oktober 2004, 14:29
Ik zou hem eerst met een fohn goed doorblazen en dan een dag boven op de verwarming zetten,en dan op hoop van zegen.
Grz Joop

Dirk_Hendrik
25 oktober 2004, 14:43
een warme kamer zetten en de komende 3 weken niet aanraken en zeker niet aanzetten is mn eerste gedachte maar goed,

Helemaal goed. Niet geforceerd drogen in elk geval. Dat vocht is er met een normale temperatuur ingegaan dus moet er met dezelfde snelheid weer uit en niet 100 keer zo snel.

bert k
25 oktober 2004, 15:28
Boven de verwarming is niet goed. De elektronika vindt het best, maar het natte hout gaat waarschijnlijk kromtrekken.

Franc
25 oktober 2004, 15:53
Haal ff het chassis los en kijk binnenin of er veel nat is.
Zorg in ieder geval dat er geen water in zit en blaas handel anders droog ofzo.

Het hout van de kast kan nat zijn en dat duurt ff voordat dat weer droog is (als dat nog goed opdroogt - als je pech hebt is het nu 2 x zo dik geworden), maar als het chassis droog is en er geen water uitloopt kan ie in principe weer aan lijkt me.

Dirtypool
25 oktober 2004, 16:51
Ik neem aan dat alleen de tolex nat is geworden en de interne delen hooguit wat last hebben gehad van condens?
Je had m toch niet in de bak van een pick-up liggen, toch?
Valt t wel mee man, zo droog.

andy
25 oktober 2004, 19:15
Boven de verwarming is niet goed. De elektronika vindt het best, maar het natte hout gaat waarschijnlijk kromtrekken.

Idd, niet te dicht op de verwarming.
Maar als het goed is kan de amp het wel hebben, alleen als het te vaak gebeurd, gaat er van binnen van alles mis. En geloof me, ik ben helaas een ervaringsdeskundige. Beetje lang een nogal vochtige opslagkast in de repetitieruimte gehad. :evil:

Dude
26 oktober 2004, 10:08
dank allemaal. Ik laat hem zoiezo de komende week maar effe lekker stil in de woonkamer staan. Ga de gok even niet wagen. Hij is niet zo nat geworden dan het hout kan opzwellen gok ik maar denk wel dat die van binnen vol damp/condens heeft gezeten gezien de vochtigheid van de vloermatten van mn auto. Kutkwaliteit die volvo's uit 1969 !
Maar goed

Dirtypool
26 oktober 2004, 13:08
Kwaliteit Volvo's uit die tijd was prima, je moet alleen zo nu en dan eens een rubbertje vervangen om de 15 jaar :-)
Gaatjes dicht laten lassen na 35 jaar kan ook geen kwaad :roll:

Jirí
26 oktober 2004, 20:47
Rustig laten drogen in de woon kamer lijkt mij prima.

Als hij er weer droog uit ziet en droog aanvoelt kun je de mains weer aanzetten, MAAR NIET DE HOOGSPANNING!!!! op stanby zetten dus!!!

Hierdoor worden heaters warm en ook de trafo van de voeding word dan warm zonder dat de hoogspanning op de buizen staat. zo droogt alles goed uit.

Dit werkt alleen als de versterker niet zeiknat is!!!! Anders heb je kans op een shocking experience 8) :-(

Dude
27 oktober 2004, 10:28
Kwaliteit Volvo's uit die tijd was prima, je moet alleen zo nu en dan eens een rubbertje vervangen om de 15 jaar :-)
Gaatjes dicht laten lassen na 35 jaar kan ook geen kwaad :roll:

sja dat wil wel eens helpen, nadeel is alleen dat zelfs de rubbers een avondje stappen kosten....

Quink
27 oktober 2004, 11:29
Kwaliteit Volvo's uit die tijd was prima, je moet alleen zo nu en dan eens een rubbertje vervangen om de 15 jaar :-)
Gaatjes dicht laten lassen na 35 jaar kan ook geen kwaad :roll:

sja dat wil wel eens helpen, nadeel is alleen dat zelfs de rubbers een avondje stappen kosten....

En niet vervangen van de rubbers je misschien je versterker kan kosten. Dus liever een avondje stappen dan een droge versterker. Goede keuze :roll: