PDA

View Full Version : jackson echt zo top??



pikkepiemel
25 oktober 2004, 01:43
ja, ik heb geen leven en zit 's nachts op internet ja, in ieder geval:

een maat van me zweert echt bij jackson, hij is (net als ik) nogal into technische metal. Nu heb ik al een paar keer op jappanners gespeeld, maar die kunnen echt niet tippen aan mijn (mexico)strat.

Zou het zo zijn dat ik totaal omsla als ik op een USA jackson speel?

Ik vrees (gezien de prijs) van wel.

Anyway: eigenaren van amerikanen, fill me in here!

Bij voorbaat dank

Wormaap
25 oktober 2004, 03:07
Dat je er niet aan gewend bent lijkt me een goede reden om liever op je Strat te spelen...
Ik vind een willekeurige Jackson (zelfs de goedkoopste Kelly) al een stuk prettiger spelen dan een willekeurige Strat (dan hebben we het even niet over sound enzo he ;))

gerrekat
25 oktober 2004, 07:56
De USA zijn OK, al schijnt de kwaliteit afgenomen te zijn sinds de overname door Fender, je moet van de nekken houden die zijn nogal "vierkant" ik heb 2 jaar een USA RR_1 gehad mooi om te zien en netjes afgewrkt maar toch niet echt mijn ding.

de Imports tja...die zijn van vergelijkbaar niveau als andere merken....

Ibanez RuleZ
25 oktober 2004, 10:45
hmm, ik ben/was ook nogal into die soort metal, had een Ibanez tot ik een charvel model 6 kreeg (eerste serie import "jackson" soloists, gewoon kwalitatief gelijk aan de SL1). Die vreten alle superstrats op met huid en haar.

gerrekat: de jacksons zijn er sinds fender NIET op achteruit gegaan, kenners vinden ze zelfs BETER, de kwaliteitscontrole is verbetert, alleen de beschikbaarheid van de gitaren is gewoon nog lager dan ze al waren (USA's dan).

Tegenwoordig heb ik geen ibanez meer, maar 2 charvels: een model 6 (aka SL1) en een 750xl (aka archtop soloist). je moet t maar eens proberen. De huidige importlijn (DK2, SL3, RR5) is prima, alleen niet te vergelijke met de top of the line USAs en vroege import (charvel model serie en charvel 475, 650xl, 750xl) en de professional series van jackson (begin jaren 90).

probeer eens een vroege professional of USA te scoren en kijken of je dan nog steeds zo over die dingen denkt, ik denk nl van niet.

Harrald

pikkepiemel
25 oktober 2004, 11:48
ja, dat zou zeker leuk zijn, maar moeilijk te vinden.