PDA

View Full Version : Wouter Planteijdt - Sjako!



Bouke
24 oktober 2004, 21:37
Hey,

Ik ben gisteravond naar Sjako! wezen kijken van Wouter Planteijdt. Die gast is zooooo goed. Super gitarist. Gewoon lekker op een squiertje over een JCM-900 en wat grappige effectjes. En spelen! Over grooven gesproken. Die meneer kan erg veel emotie uit z'n gitaar halen, zelfs met veel effecten. Hij gebruikte het lekker functioneel. Soms was het net of 'ie aan het toveren was, prachtig. Maar ook gewoon magnifiek blues-feel kunnen spelen. Mjammie! Hele kroeg finaal uit het dak. Hij had er ook lekker plezier in zo te zien en speelde lang. De rest van de band ook zeer goed, vooral de drummer. Prachtige stijl, heerlijke ingetogen drumsolo met veel openheid erin. Niet volgetimmerd, maar wat 'ie sloeg was precies goed.

In het voorprogramma speelde 'onze eigen Asser' Roy Willems met WBS-Project. Dat is ook erg goed. Fusionbluesjazzrock gecombineerd met de puntgave techniek (ala Boudewijn van dit forum). Ik kende Roy eerst alleen maar als super snelle Vai-gitarist die twee keer de NOrthern Guitar Awards op z'n naam schreef, maar nu speelt 'ie nòg veel beter, veel meer gevoel erbij. En grooven dat bandje!! Misschien moet er nog zang bij :roll:

Aanraders!! Sjako! en WBS-project

Bouke

bert k
25 oktober 2004, 00:39
Sjako? Bestaat dat nog/weer? Dat was idd een tof bandje, twintig jaar geleden...

Harry
25 oktober 2004, 08:34
WP kennende zal dat altijd een tof bandje blijven......

GitaarNet Admin
27 oktober 2004, 11:44
zie ook:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/interviews/planteydt.php3

Jax
12 november 2004, 15:52
Wat een lekkere sound heeft die gitarist echt man! Tijdje terug een album van ze gekocht en wat scheurt die gitaar zeg!

Daltoneus
16 november 2004, 19:18
Weet iemand toevallig wat voor een setup hij heeft?en wat voor een oversturingseffect gebruikt hij op het album livewire? En het viel me op dat wouter's geluid erg groot klinkt, kan dat komen door een delay of reverb effect? haha veel vragen maar weet iemand een antwoord op 1 van die vragen? :)

Harry
16 november 2004, 20:00
heb je het al aan hemzelf gevraagd? Hij heeft vast wel een website.

Bouke
16 november 2004, 21:47
Hey,

www.sjako.nl

live zag ik een jcm900, een squier strat, o.a. wat line6-spul op de vloer, etc.

Bouke

Jax
18 november 2004, 18:53
Zeker een JV, of niet?

Toaster
29 mei 2007, 11:47
Gisteren op Elastiek Muziek Wouter zien optreden met SJAKO

Damn, wat ben ik bekrompen in het creeren van sounds.

Hij krijgt dus een hendrix geluid uit een JCM 900 (50watt) op een jaren 80 4x12 eminence dual showmankast....
en een Squire.

Pedalen die ik nog zag staan waren boss od3 en een boss compressor limiter, en inderdaad een line 6 bakkie (de groene)


Dit klinkt echt goed!!!!

meul
30 mei 2007, 11:57
Jeetje oude topic heropend.

Wouter P is inderdaad een zeer veelzijdig talent. wat ik altijd razend knap vond was dat hij zeer complexe gitaar partijen speelt terwijl hij er bij zingt. verder is het een speler van de straat, bijna geboren op een podium. hij weet wat live werkt en wat je moet laten. ik heb veel solo georienteerde gitaristen naast hem zien verbleken in het heetst van de strijd.

Qua gear heeft hij nogal eens gewisselt in de jaren. hij heeft heel lang op combinaties van combo's gespeelt, roland, sesionette (heette het geloof ik). die hing hij ook wel eens aan elkaar. hierna kwamen de stacks, lang op fender met een goedkoop squiretje gespeelt. later stapte hij over naar marshall jcm 900 50 watt, toen speelde hij op een PRS.

weet ff niet wat de stand van zaken op dit moment is.